Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 22 października 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 15:11
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25667
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Nie widzę "przytułku dla nierozpoznanych". Klasyczny, duży szpital.
zdecydowanie warto dokumenty pracowników kolei sprawdzić



a w dalszej kolejności notariat, poza znaną umową przedślubną

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOnline!
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 15:44
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 575

Status: Online!
W akcie ślubu Józefa Górnickiego i Ksawery Grabowskiej 6.II.1883r./par. Katerburg (akt nr 2) - Józef jest synem Michała Górnickiego i Marcjanny Kapuścińskiej.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=300453

W akcie zgonu Józefa z 1897r. - inny ojciec, inne nazwisko matki.

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 16:07
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25667
Skąd: Warszawa
Status: Offline
i zmarły określony jako kawaler
chyba

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sparoffOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 16:49
Sympatyk


Dołączył: 02-08-2021
Posty: 11
Skąd: Kaliningrad/Königsberg/Królewiec
Status: Offline
puszek napisał:
W akcie ślubu Józefa Górnickiego i Ksawery Grabowskiej 6.II.1883r./par. Katerburg (akt nr 2) - Józef jest synem Michała Górnickiego i Marcjanny Kapuścińskiej.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=300453

W akcie zgonu Józefa z 1897r. - inny ojciec, inne nazwisko matki.


Przepraszam, załączyłem zły dokument! To naprawdę inna osoba, imiennik. A także artysta! Zmarł dopiero rok wcześniej. Ja sam w swoim czasie prawie zszedłem na złą drogę. Oto poprawny dokument - o śmierci Józefa w schronie przy ul. Nowovejskiej

https://i.ibb.co/0hsj24D/2.png

_________________
Pozdrawiam, Ilia Worobjow

Szukam: Aleksy Górnicki ur. 1886 (Horynka, Powiat Krzemieniecki, Gubernia Wołyńska). Pracował jako urzędnik D.Ż.N. (Droga Żelazna Nadwiślańska) w Warszawie. W 1910 ożenił się (żona Stanisława Jadwiga Sobolewska ur. 1887)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 16:59
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25667
Skąd: Warszawa
Status: Offline
linkuj bezpośrednio:
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 1723&y=211
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 2905&y=527
to też nie "przytułek dla nierozpoznanych", dom opieki bardziej. "Schronisko Sobańskiego"
http://wikimapia.org/29573189/pl/Zakład ... ie-Chorych

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sparoffOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 17:20
Sympatyk


Dołączył: 02-08-2021
Posty: 11
Skąd: Kaliningrad/Königsberg/Królewiec
Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:

to też nie "przytułek dla nierozpoznanych", dom opieki bardziej. "Schronisko Sobańskiego"
http://wikimapia.org/29573189/pl/Zakład ... ie-Chorych


a moja wersja według Małowiejskiej była następująca:
http://felicjankinowowiejska.pl/historia

_________________
Pozdrawiam, Ilia Worobjow

Szukam: Aleksy Górnicki ur. 1886 (Horynka, Powiat Krzemieniecki, Gubernia Wołyńska). Pracował jako urzędnik D.Ż.N. (Droga Żelazna Nadwiślańska) w Warszawie. W 1910 ożenił się (żona Stanisława Jadwiga Sobolewska ur. 1887)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 17:28
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25667
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Nowowiejskiej
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... 175fe04x48
tak, to ten zakład
ale nie traktuj tego jako "dla tych, którzy domu nie mają", a raczej "dla wymagających opieki, której rodzina nie była w stanie zapewnić (niekoniecznie z czysto finansowych względów), hospicjum trochę, dom opieki, szpital w tradycyjnym starym znaczeniu tj miejsce opieki, a niekoniecznie leczenia prowadzącego do wyleczenia)
Zgłaszanie zgonu przez prawników szpitali, placówek opiekuńczych (a nie przez pozostałą rodzinę) to czysto administracyjna rzecz, wynikająca z obowiązków "właściciela/zarządcy obiektu". Nie świadczy o tym, że rodziny nie było czy też nie była zainteresowana.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sparoffOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 17:59
Sympatyk


Dołączył: 02-08-2021
Posty: 11
Skąd: Kaliningrad/Königsberg/Królewiec
Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:

Zgłaszanie zgonu przez prawników szpitali, placówek opiekuńczych (a nie przez pozostałą rodzinę) to czysto administracyjna rzecz, wynikająca z obowiązków "właściciela/zarządcy obiektu". Nie świadczy o tym, że rodziny nie było czy też nie była zainteresowana.


Nawiasem mówiąc, ten moment szczególnie mnie zaskoczył. „Komentatorzy nie wiedzą o imieniu pozostałej żony” ("Об имени оставшейся жены объявляющим не известно"). Jak to możliwe, skoro krewni prawdopodobnie zarejestrowali Józefa w zakład/schronisko?

_________________
Pozdrawiam, Ilia Worobjow

Szukam: Aleksy Górnicki ur. 1886 (Horynka, Powiat Krzemieniecki, Gubernia Wołyńska). Pracował jako urzędnik D.Ż.N. (Droga Żelazna Nadwiślańska) w Warszawie. W 1910 ożenił się (żona Stanisława Jadwiga Sobolewska ur. 1887)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 18:11
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25667
Skąd: Warszawa
Status: Offline
To nieprawda, że "za cara" porządek w papierach był.
Zgłoszenie szybko (terminy), nie zawsze dokumentacja była, a jak była to nie zawsze pod ręką, tj nie wtedy gdy "posługacze szpitalni" szli do kancelarii hurtem zmarłych zgłaszać. Dotyczy nie tylko sióstr, a większości szpitali.
Podobnie z wojskowymi (gdzie trudno przypuszczać, ze o rodzinie nie wiedzieli).
Ot praktyka urzędnicza plus pomyłki.
Sam wstawiłeś złą kopię i złe dane w podpisie (1887) - ludzka rzecz. Dziwne, że tak mało tych pomyłek przy takiej ilości aktów i tak nielicznej obsadzie personalnej, przy tzw "raptularzach" (brudnopisach), wielości form zapisów (obca cyrylica, łacina, polski, niemiecki, rosyjski), dat, oznaczeń adresów i ograniczeń co do formalnego kształcenia.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sparoffOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 18:41
Sympatyk


Dołączył: 02-08-2021
Posty: 11
Skąd: Kaliningrad/Königsberg/Królewiec
Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
To nieprawda, że "za cara" porządek w papierach był.
Zgłoszenie szybko (terminy), nie zawsze dokumentacja była, a jak była to nie zawsze pod ręką, tj nie wtedy gdy "posługacze szpitalni" szli do kancelarii hurtem zmarłych zgłaszać. Dotyczy nie tylko sióstr, a większości szpitali.
Podobnie z wojskowymi (gdzie trudno przypuszczać, ze o rodzinie nie wiedzieli).
Ot praktyka urzędnicza plus pomyłki.
Sam wstawiłeś złą kopię i złe dane w podpisie (1887) - ludzka rzecz. Dziwne, że tak mało tych pomyłek przy takiej ilości aktów i tak nielicznej obsadzie personalnej, przy tzw "raptularzach" (brudnopisach), wielości form zapisów (obca cyrylica, łacina, polski, niemiecki, rosyjski), dat, oznaczeń adresów i ograniczeń co do formalnego kształcenia.


Na szczęście informacje zawarte w aktach wyraźnie wskazują, że jest to TOT Gornitsky, ojciec Aleksieja. Chociaż okoliczności jego przyjęcia do zakłada/schroniska pozostają niejasne. Ponadto można przypuszczać, że jego grób mógł ocaleć.

_________________
Pozdrawiam, Ilia Worobjow

Szukam: Aleksy Górnicki ur. 1886 (Horynka, Powiat Krzemieniecki, Gubernia Wołyńska). Pracował jako urzędnik D.Ż.N. (Droga Żelazna Nadwiślańska) w Warszawie. W 1910 ożenił się (żona Stanisława Jadwiga Sobolewska ur. 1887)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-08-2021 - 18:49
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25667
Skąd: Warszawa
Status: Offline
To bardzo mało prawdopodobne, ale szansa jest.
O dokładnym miejscu pochówku na Powązkach raczej można zapomnieć (jak się wydaje nie ma informacji w dokumentach inwentaryzacyjnych), jest szansa na informacje (przy znanej dacie zgonu) z kancelarii cmentarza na Bródnie. Jakiejkolwiek, niekoniecznie prowadzącej do istniejącego grobu czy nawet identyfikującej miejsce. Ale szansa na potwierdzenie faktu pochówku na Bródnie - jest. Dzienników pochówków (spisów z datami dziennymi) za 1898 - nie ma. Ale być może jest skorowidz z 1898 roku. Nie da to 100% pewności, ale jeśli w zachowanym skorowidzu za 1898 jest Józef - to znacząco wyeliminuje prawdopodobieństwo, że jest pochowany gdzie indziej.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.336977 sekund(y)