Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 23 września 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
SanSandraOffline
Temat postu: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawdziwa  PostWysłany: 19-03-2021 - 03:09
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2018
Posty: 86
Skąd: Leszno
Status: Offline
Witam wszystkich serdecznie i wielkie podziękowania dla Grażynki Feltynowskiej
Pamiętam jako początkująca wstawilam posty, nie znajac swojej historii jako ze rodzice zmarli kiedy bylam dzieckiem i ta super osoba jak Grażynka dała mi zalążek i pomogla zaczac rozwiazywac moja zagadkę odnośnie Wrzesińskich moich przodków gdzie w dwoch aktach pojawia się nazwa Różopiór. Historia odnośnie Różopiórów krążyła iż był to fałszywy herb szlachecki nadany Wawrzyńcowi Justynianowi Wrzesinskiemu z Olszewnicy, Grazynka napisala iz z tą rodziną z Olszewnicy mnie i korzeni moich nic absolutnie nie łączy... więc kopałam i szukałam dalej... i faktycznie nic absolutnie moich przodkow nie laczy z tym fałszywym Wawrzyncem Justynianem z Olszewnicy!!! piękne drzewo kóre tworzyłam na myheritage pomoglo powiazac moich przodkow z witryną Bartkowskiego gdzie na ogol znajduja sie tam w wiekszosci same rodziny szlacheckie, hrabia i królowie, kopałam dalej wykupując dostęp do strony sejm-wielki.pl aż w koncu bardzo szybko zaczelam łączyc linie. Doszłam do tego iż moi przodkowie od strony praprababki Jeziorowscy byli zwiazani z Królem Augustem II Poniatowskim, Król August z Szydłowskimi a Szydłowscy z Dembowskimi a moja praprapraprababka to Dembowska, Choć ciężko mi znalezc jej rodzicow bo nigdzie nie moge znalezc aktu to wiem i tak juz ze Dembowska 4xprababka to Dembowska z rodziny od Szydłowskich, gdzie linie Dmbowskich lacza sie z moja 4xprababka. Gdyby byl to falszywy herb to w 2 aktach nie byloby Różopiór od moich Wrzesińskich, ja nie muszę kopac by sie dokopac do 4 aktów by udowodnic, gdyby nie linie łączące z Królem Augustem Poniatowskim to byc moze mozna bylo sądzic ze takiej szlachty nie było ale jednak była bo najwyrazniej moi Wrzesińscy byli po Sukcesji od Stanisława Augusta Poniatowskiego... Ja nie potrzebuje 4 aktów w tyl by coś pojac... wystarcza linie Smile Ktos mi ostatnio powiedzial ze przeciez Świetokrzyskie to bylo zagłębiem szlachty - miejscowosci takie jak Busko Zdroj, Daleszyce, Kazimierza Wielka, Pińczów, Starachowice Wierzbnik, Kielce i jeszcze inne, całe świetokrzyskie to mój Ród Wrzesinskich a który był złączony z Prażmowem i Przybyszewem na Mazowszu, tak jak i małopolska Wrzesińscy oraz Jeziorowscy - Miechów, Kościelec i inne... W ogole sie zastanawiam po co trzeba udowadniac szlachtę i trzeba miec minimum 4 akta jezeli to mozna udowodnic swoimi liniami... Jezeli ktos ze szlachty nie jest, to przeciez w drzewie nie byloby korzeni szlacheckich i Królów, Książąt i Hrabich...
Dziękuje publicznie też Panu Bartkowskiemu - Wielkiemu Mądremu Genealogowi że zostałam Adminem na tejże witrynie bo nie tylko pomogłam sobie ale mogę też pomóc innym w odkrywaniu zagadek przeszłości Pozdrawiam Ciepło Smile Sandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Robert_KosteckiOffline
Temat postu: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawdziwa  PostWysłany: 19-03-2021 - 07:36
Sympatyk


Dołączył: 14-09-2015
Posty: 1123

Status: Offline
Sandro,

tu, zdaje się wszystko zostało już powiedziane:
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-printvie ... rt-0.phtml

Herb Różopiór nie jest żadnym herbem fałszywym, tylko herbem nadanym na Sejmie wraz ze szlachectwem w 1768 roku Józefowi Wrzesińskiemu, prawnikowi. Być może genealogię Józefa należałoby umiejscowić w tej grupie obywateli Rzeczypospolitej, którzy zostali we wrześniu ochrzczeni?!
Jeżeli chcesz pochwalić się genealogią swoich Wrzesińskich, to przedstaw akt po akcie filiację od swojego dowodnego przodka Wrzesińskiego. To samo dotyczy Jeziorowskich. Myślę, że wtedy doczekasz się pomocy merytorycznej ze strony Forumnowiczów. Reszta, to dywagacje.
Ostrzegam przed tymi wszystkimi zagranicznymi witrynami genealogicznymi. Co tam się dzieje, to zakrawa o pomstę do nieba. Wymyślone, niestworzone historie rodzinne, które są powielane przez kolejnych poszukiwaczy i kojarzone często na zasadzie widzi mi się. Trzeba dysponować na prawdę bardzo rzetelną bazą informacji, żeby móc krytycznie podejść do zamieszczonych tam danych.

Pozdrawiam

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SanSandraOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 20-03-2021 - 02:40
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2018
Posty: 86
Skąd: Leszno
Status: Offline
Robert_Kostecki napisał:
Sandro,

tu, zdaje się wszystko zostało już powiedziane:
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-printvie ... rt-0.phtml

Herb Różopiór nie jest żadnym herbem fałszywym, tylko herbem nadanym na Sejmie wraz ze szlachectwem w 1768 roku Józefowi Wrzesińskiemu, prawnikowi. Być może genealogię Józefa należałoby umiejscowić w tej grupie obywateli Rzeczypospolitej, którzy zostali we wrześniu ochrzczeni?!
Jeżeli chcesz pochwalić się genealogią swoich Wrzesińskich, to przedstaw akt po akcie filiację od swojego dowodnego przodka Wrzesińskiego. To samo dotyczy Jeziorowskich. Myślę, że wtedy doczekasz się pomocy merytorycznej ze strony Forumnowiczów. Reszta, to dywagacje.
Ostrzegam przed tymi wszystkimi zagranicznymi witrynami genealogicznymi. Co tam się dzieje, to zakrawa o pomstę do nieba. Wymyślone, niestworzone historie rodzinne, które są powielane przez kolejnych poszukiwaczy i kojarzone często na zasadzie widzi mi się. Trzeba dysponować na prawdę bardzo rzetelną bazą informacji, żeby móc krytycznie podejść do zamieszczonych tam danych.

Pozdrawiam

Robert




Witam serdecznie, Pewnie masz racje ale wszystkie koligacje, podobienstwa zostaly potwierdzone przeze mnie dopiero po sprawdzeniu moich danych z aktów a z danymi na witrynie obcej Smile Praprapradziadek był także Józefem lecz ojcem jego był Paweł a kolejno jego dziadkiem Łukasz wiec w zasadzie ojcem Łukasza właśnie powinien być Józef któremu zostało nadane szlachectwo a Robercie załączył właściwie mój stary pierwszy post od którego się zaczęło Smile)) Tak na prawdę kogokolwiek dodaję w korzeniach swoich to większość w parach jest jednak zwiazanych z rodzinami Szlacheckimi np. Jasińscy, Krzyżanowscy i wiele innych. Ja w nowym akcie mojego pradziadka mam Różopiór i bodajże na genetece też widnieje akt kościelny z nazwą Różopiór, Później mam u jego ojca Bronisława a dalej juz nie znalazlam. Otóż jesli chodzi o Jeziorowskich a mianowicie zaczynajac od praprababki to z tego co sie dowiedzialam przyszli z Rosji a fakt faktem Jeziorowscy byli wysoko postawionymi urzednikami albo np. moja praprababka w 1942 roku osiagala w Zamosciu najwieksze dochody z restauracji... Postaram sie wkrotce dodac akty Smile a tu jest część historii odnośnie Skoroszy i Wrzesińskich którzy są moimi przodkami... Wrzesińscy także byli majętnymi ludźmi : http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/Content/6 ... nr%206.pdf
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_LenczewskiOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 20-03-2021 - 08:32
Sympatyk


Dołączył: 26-09-2010
Posty: 999
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Mnie bardziej interesowałaby genealogia udokumentowana nobilitowanego Józefa, jego potomkowie i krąg rodzinny. Czy rzeczywiście w XIX w. aź do czasów międzywojennych zachowali w nazwisku herb Róźopiór mimo braku legitymacji szlacheckiej? Jakiego pochodzenia mieli współmałźonków?
Pozdrawiam
T.

SanSandra napisał:
Robert_Kostecki napisał:
Sandro,

tu, zdaje się wszystko zostało już powiedziane:
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-printvie ... rt-0.phtml

Herb Różopiór nie jest żadnym herbem fałszywym, tylko herbem nadanym na Sejmie wraz ze szlachectwem w 1768 roku Józefowi Wrzesińskiemu, prawnikowi. Być może genealogię Józefa należałoby umiejscowić w tej grupie obywateli Rzeczypospolitej, którzy zostali we wrześniu ochrzczeni?!
Jeżeli chcesz pochwalić się genealogią swoich Wrzesińskich, to przedstaw akt po akcie filiację od swojego dowodnego przodka Wrzesińskiego. To samo dotyczy Jeziorowskich. Myślę, że wtedy doczekasz się pomocy merytorycznej ze strony Forumnowiczów. Reszta, to dywagacje.
Ostrzegam przed tymi wszystkimi zagranicznymi witrynami genealogicznymi. Co tam się dzieje, to zakrawa o pomstę do nieba. Wymyślone, niestworzone historie rodzinne, które są powielane przez kolejnych poszukiwaczy i kojarzone często na zasadzie widzi mi się. Trzeba dysponować na prawdę bardzo rzetelną bazą informacji, żeby móc krytycznie podejść do zamieszczonych tam danych.

Pozdrawiam

Robert




Witam serdecznie, Pewnie masz racje ale wszystkie koligacje, podobienstwa zostaly potwierdzone przeze mnie dopiero po sprawdzeniu moich danych z aktów a z danymi na witrynie obcej Smile Praprapradziadek był także Józefem lecz ojcem jego był Paweł a kolejno jego dziadkiem Łukasz wiec w zasadzie ojcem Łukasza właśnie powinien być Józef któremu zostało nadane szlachectwo a Robercie załączył właściwie mój stary pierwszy post od którego się zaczęło Smile)) Tak na prawdę kogokolwiek dodaję w korzeniach swoich to większość w parach jest jednak zwiazanych z rodzinami Szlacheckimi np. Jasińscy, Krzyżanowscy i wiele innych. Ja w nowym akcie mojego pradziadka mam Różopiór i bodajże na genetece też widnieje akt kościelny z nazwą Różopiór, Później mam u jego ojca Bronisława a dalej juz nie znalazlam. Otóż jesli chodzi o Jeziorowskich a mianowicie zaczynajac od praprababki to z tego co sie dowiedzialam przyszli z Rosji a fakt faktem Jeziorowscy byli wysoko postawionymi urzednikami albo np. moja praprababka w 1942 roku osiagala w Zamosciu najwieksze dochody z restauracji... Postaram sie wkrotce dodac akty Smile a tu jest część historii odnośnie Skoroszy i Wrzesińskich którzy są moimi przodkami... Wrzesińscy także byli majętnymi ludźmi : http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/Content/6 ... nr%206.pdf
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Robert_KosteckiOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 21-03-2021 - 09:14
Sympatyk


Dołączył: 14-09-2015
Posty: 1123

Status: Offline
Sandro,

ułatwię Ci trochę zadanie. Poniżej kilka metryk, chyba Twoich Wrzesińskich? Na razie nie zauważyłem w nich adnotacji o herbie Różopiór:

Paweł Wrzesiński i Anna Dworecka (?) mieli syna Franciszka (*ok. 1831 Piekary, pow. miechowski, par. Kościelec (?) - zmarły 23.01.1892 Staszów, szpital), ekonoma:
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... x=1646&y=0

Franciszek Wrzesiński, ekonom we wsi Sudół i Filomena Winczakiewicz mieli synów: Lesława Leonarda (*20.11.1883 Pińczów) Władysława Teodora (*30.05.1876 Złota, par. Pełczyska); oraz Jana Bronisława (*03.10.1870 Sudół, par. Dzierążnia):
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,95027,11

Jan Bronisław Wrzesiński w dniu 16.08.1891 roku w Pińczowie poślubił Gertrudę Stanisławę Jeziorowską:
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,89381,77

Ich synem był Gustaw Jarosław Wrzesiński (*18.12.1893 Stopnica):
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 995&y=1896

No i oczywiście w parafii Kościelec koło Miechowa znajdujemy licznych Wrzesińskich, potomstwo Pawła i Anny Dębskiej (Dębowskiej), w tym urodzone w Piekarach. Z tym, że Franciszek Aleksander (*1830), urodził się w Ściborowicach, a nie w Piekarach. Zdaje się w metryce jego zgonu świadkowie błędnie też podali, że był synem Anny Dworeckiej. Paweł Wrzesiński zmarły w dniu 14.02.1867 r. w Piekarach, był synem Łukasza i Ewy Kamińskiej. A tu akt zgonu Ewy Wrzesińskiej, żony Łukasza (*ok. 1759), niepiśmiennego, kamerdynera w Kazimierzy Wielkiej, przybyłego tam z Warszawy:
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 328&y=1050


Pozdrawiam

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SanSandraOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 28-03-2021 - 15:21
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2018
Posty: 86
Skąd: Leszno
Status: Offline
Witaj dziekuje, tak zgadza sie Jeziorowska to moja praprababka Smile tak na prawde to pomylki sa w nazwiskach czesto zauwazylam bo np. na Świetokrzyskim jest Wrześniak zamiast Wrzesiński a Anna to Dembowska , wiem że Dembowscy są powiązani z Hrabim Grabowskim a Hrabia i jego dolne korzenie z żona przodka Jeziorowskiego od praprababki Jeziorowskiej Smile a co do Ewy Kamińskiej też nie mogę niestety znaleźć nigdzie aktu małżeństwa ( w drzewie mam wpisane Kamieńska ale też i są podawane nazwiska Kamińska... w innym poście odnośnie poszukiwań pewna osoba pomogła mi odnaleźć akt na swietokrzyskim jesli chodzi o slub Wrzesińskiego Pawła i Anny Dembowskiej, lecz tam byly tez pomylki w akcie bo był Wrześniak ale udało mi się polaczyc juz z innym drzewem wlasnie po przez rodziców co sie zgodzilo i tam tez wszedzie rodziny szlacheckie... pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Robert_KosteckiOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 28-03-2021 - 17:29
Sympatyk


Dołączył: 14-09-2015
Posty: 1123

Status: Offline
Witaj,

to nie są pomyłki, ponieważ teraźniejsze nazwisko Dębowska dawniej pisano Dembowska, a Kamieńska to późniejsza Kamińska. Wrześniak, włościanin (chłop) widocznie nazwał się Wrzesińskim. Takich przypadków genealogia polska notuje tysiące. Tu akt małżeństwa Pawła Wrześniaka z Kazimierzy Wielkiej z Anną Dembowską:
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,302638,19

Pozdrawiam

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PiotrekkOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 29-03-2021 - 10:34
Sympatyk


Dołączył: 19-10-2019
Posty: 15
Skąd: Kielce
Status: Offline
Dzień dobry,
Cytat:
Świetokrzyskie to bylo zagłębiem szlachty - miejscowosci takie jak Busko Zdroj, Daleszyce(...)

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, zajmuję się parafią Daleszyce od lat i muszę Pani powiedzieć, że akurat ona to stoi chłopskimi rodami i mieszczanami Wink
Szlachta w rejonie to głównie urzędnicy gminy, którzy napływali z daleka bądź dzierżawcy wiejscy zamieszkujący w folwarkach na terenie parafii, ale nie byli oni osiedli – zmieniali się co kilka lat. Innymi szlachcicami na terenie parafii byli księża, zwłaszcza w dawnych wiekach.
PS. Nie wiem jak z pani przodkami – Wrzesinscy pojawiają się co prawda w metrykach w znikomej ilości, ale nie czytałem ich, więc nie wykluczam ich jako nobilis na tych ziemiach, a jedynie zaznaczam jak to wyglądało.

Pozdrawiam serdecznie, Piotr.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SanSandraOffline
Temat postu: Re: A II Poniatowski - Szlachta Różopiór Istniała Była Prawd  PostWysłany: 02-04-2021 - 03:47
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2018
Posty: 86
Skąd: Leszno
Status: Offline
Piotrekk napisał:
Dzień dobry,
Cytat:
Świetokrzyskie to bylo zagłębiem szlachty - miejscowosci takie jak Busko Zdroj, Daleszyce(...)

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, zajmuję się parafią Daleszyce od lat i muszę Pani powiedzieć, że akurat ona to stoi chłopskimi rodami i mieszczanami Wink
Szlachta w rejonie to głównie urzędnicy gminy, którzy napływali z daleka bądź dzierżawcy wiejscy zamieszkujący w folwarkach na terenie parafii, ale nie byli oni osiedli – zmieniali się co kilka lat. Innymi szlachcicami na terenie parafii byli księża, zwłaszcza w dawnych wiekach.
PS. Nie wiem jak z pani przodkami – Wrzesinscy pojawiają się co prawda w metrykach w znikomej ilości, ale nie czytałem ich, więc nie wykluczam ich jako nobilis na tych ziemiach, a jedynie zaznaczam jak to wyglądało.

Pozdrawiam serdecznie, Piotr.


Witam, wymienione dwa miejsca to tylko dwa ale tak na prawde prawie cale swietokrszyskie to moi przodkowie... Złotniki, Starachowice-Wierzbnik, Kielce, Pińczów, Kazimierza Wielka Skalbmierz, Żarczyce Większe, Stopnica, Jędzrzejów i wiele wiele innych... Natomiast prapradziadek Wrzesinski ożeniony z Jeziorowską Gertrudą to znów bardzo dużo z nich było z Krakowa, Proszowice, Miechów, Książ Wielki i jeszcze inne... Natomiast Jestem zwiazana po przez przodkow Wrzesinskich z Wrzesińskimi z Przybyszewa i Prażmowa, Otóż Wrzesińscy nie byli biednymi ludźmi i nie byli dzierżawcami ... Smile tu pewien artykuł gdzie oczywiscie takze mnie wiaze z Wahl -Wall a odnosnie Haas to jestem wlasnie w sprawie po Haas juz od kupę lat... tylko ze to sie ciagnie ale ja rozszyfruję swoja zagadke przeszlosci zreszta praktycznie juz praktycznie rozszyfrowalam ... http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/Content/6 ... nr%206.pdf
Lecz w obecnych czasach nie wiadomo co bedzie sie dziac wiec sie wstrzymuje...

a odnosnie Starych czasow to przecież nikt w tamtejszych czasach nie wiazal by sie z nikim ubogim, nieznaczącym... a jednak kazde linie obojetnie gdzie buduje praktycznie idą w strony szlacheckie, tak jak przodek od mojej praprababki jest poloczony z żoną a ta znów jest bezposrednio od Hrabiego Grabowskiego az do Poniatowskiego... Wiec moim zdaniem a zarazem jestem pewna ze moi Wrzesińscy nie byli zwykłymi szarymi myszkami ze tak ujmę Smile i najwyrazniej musieli być po sukcesji... choć tylko w 2 aktach wystepuje Różopiór... ale w innym poście wstawialam poszukiwania odnosnie Wrzesińskich, poniewaz pewna osoba pomogla mi znalezc akt gdzie 3 razy widzialam w nim rozne postacie nazwisk... gdzie napisalam ze pewnie to pomylka i ta pewna osoba napisała i wyjasnila że nie są błędy w nazwiskach gdzie wpisywano Wrześniak czy Wrzesień bo tak początkowało się kształtowanie pełnych nazwisk... wiec musialabym szukac jednak po Wrześniaku, Wrześniewskim itp a moze noz cos znajde Smile bo fakt faktem zwracalam na to uwage wczesniej... Pozdrawiam Piotrze Smile
Ps. Otóż wlasnie moi Jeziorowscy przybyli z Rosji natomiast od Prababki strony Chabros jak sie dowiedzialam to z Niemiec lecz wysokie moje górne lecz ich wspolne linie to nie miejcie za złe w obecnych czasach... Żydzi... choć Wrzesińscy ogolnie to jednak Polacy... Więc mieszanka Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.340454 sekund(y)