Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 09 marca 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Zofia_Brzeska
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2020 - 16:48
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2014
Posty: 310

sbasiacz napisał:
a co nie mogło być dwóch chrzestnych?

Ten, który występował w roli matki chrzestnej mógł mieć coś wspólnego z LGBT.

Z. B.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
domislawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-10-2020 - 16:14
Sympatyk


Dołączył: 05-03-2010
Posty: 241

Status: Offline
Przybysze z Węgier w Tylawie? Wink

W par. Tylawa w 1793 r. ślub biorą Andrzej Balatiański i Anastazja Madziara.

Brakuje jeszcze tylko Egri bikavera i już w 100% będziemy mieć Budapeszt nad Wisłą Wink

Pozdrowienia,
Krzysio
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Agata_KJOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-02-2021 - 14:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-07-2016
Posty: 63

Status: Offline
Dzień dobry,

ja dziś wpadam z takim oto zapisem zgonu 104 - latki z ciekawą przyczyną zgonu. Śmiechłam Smile

https://zapodaj.net/c9a0d85a3ff4a.png.html

Pozdrawiam,
Agata KJ
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślanek_JoannaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-02-2021 - 14:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-03-2014
Posty: 718

Status: Offline
Przepiękne!
Ja najciekawszą przyczynę zgonu spotkałam w Kijowie na początku XX w.:
"umarł od uderzenia w głowę tramwajem" Smile
Pozdrawiam
Joanna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Albin_KożuchowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-02-2021 - 19:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-11-2008
Posty: 498

Status: Offline
Czyżby LGBT w XVIII wieku? Oboje rodzice płci męskiej.


_________________
Pozdrawiam AlbinKoz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Terech_KatarzynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-02-2021 - 22:22
Sympatyk


Dołączył: 19-02-2019
Posty: 19

Status: Offline
hej

W moim drzewie mam taką sytuację:
Małżeństwo Wojciech Furgała (wdowiec po Marii Milo) i Maria z domu Sopel (wdowa po Janie Tworko) mają 4 córki (póki co tyle znalazłam):

- Maria urodzona 29.11.1858
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=127 (strona 27 wiersz 4)

- Anna urodzona 21.12.1860
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=129 (strona 16 wiersz 5)

- Rozalia urodzona 06.02.1864
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=132 (strona 11 wiersz 3)

- Agnieszka urodzona 02.02.1865
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=132 (strona 39 wiersz 3)

Dwie córki umierają:

- Rozalia 12.05.1864 (żyła 3 miesiące)
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=145 (strona 169 wiersz 5)

- Agnieszka 05.02.1965 (żyła 3 dni)
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=145 (strona 183 wiersz 4)

Do tego momentu wszystko się zgadza ale w roku 1891 27-letnia Rozalia (która przecież umarła) bierze ślub (metryka z FamilySearch):

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4ba3736c62f9bec9

Numer domu i imiona rodziców się zgadzają.
Nie znalazłam metryki urodzenia żadnej innej Rozalii urodzonej później bo w roku 1865 rodzi się przecież Agnieszka.

Nie wiem co o tym mysleć.
---
Katarzyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bartek97Offline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 09:56
Sympatyk


Dołączył: 01-12-2018
Posty: 160

Status: Offline
Witam,
Natrafiłem kiedyś w akcie urodzenia na wzmiankę, że dziecko urodzone jest z panny i ojca nieznanego, a narodziny zgłaszał dziadek, co jest wyraźnie podkreślone. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to że wspomniany dziadek nie żył już od 10 lat, a w tym okresie nie było innej osoby o tym imieniu i nazwisku. W drugim przypadku narodziny zgłasza ojciec, nieżyjący już od miesiąca. Pierwszy przypadek dotyczy lat 40 XIX wieku, a drugi lat 60 XIX wieku.
Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Braun_BeataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-02-2021 - 15:12
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 15-05-2017
Posty: 43

Status: Offline
Terech_Katarzyna, ja też miałam taką sytuację. Mój prapradziadek Michał "zmarł" jako małe dziecko, a przecież doczekał się potomków i to był fakt niezaprzeczalny. Po żmudnej analizie ksiąg ustaliłam, że w tej miejscowości była inna rodzina o tym samym nazwisku i to im prawdopodobnie zmarło dziecko o imieniu Michał, a ksiądz przypisał zgon komu innemu. Tak jakby ktoś dopasował, dopisał pozostałe dane do zmarłego dziecka.
Beata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VadderOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2021 - 19:42
Członek PTG


Dołączył: 13-03-2020
Posty: 32
Skąd: Błędów / Warszawa
Status: Offline
Kaczmarek_Aneta napisał:
Czy ktoś pobije rekord z ilością imion (panna młoda) Smile ?

http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... &x=0&y=436

Pozdrawiam,
AK


Dołączam do gry - może nie o rekord, ale z tego co widziałem ex aequo trzecie miejsce. Zdzisław Jerzy Stefan Józef Klemens Tadeusz Izydor Adam Książę Lubomirski - członek Rady Regencyjnej. Co ciekawe wszystkimi ośmioma imionami się podpisywał.

Małżeństwo par. św. Aleksandra Warszawa: https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 808&y=1233

Odpis aktu urodzenia w aneksach do małżeństwa: https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 3_0950.jpg

Urodzenie syna Jerzego Aleksandra w parafii Belsk Duży: https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 388&y=2324

_________________
Paweł Misierewicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ścibor_GrażynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2021 - 19:57
Sympatyk


Dołączył: 10-01-2021
Posty: 14

Status: Offline
Terech_Katarzyna napisał:
hej

W moim drzewie mam taką sytuację:
Małżeństwo Wojciech Furgała (wdowiec po Marii Milo) i Maria z domu Sopel (wdowa po Janie Tworko) mają 4 córki (póki co tyle znalazłam):
......

- Rozalia urodzona 06.02.1864
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=132 (strona 11 wiersz 3)

Dwie córki umierają:

- Rozalia 12.05.1864 (żyła 3 miesiące)
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=145 (strona 169 wiersz 5)

- Agnieszka 05.02.1965 (żyła 3 dni)
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=145 (strona 183 wiersz 4)

Do tego momentu wszystko się zgadza ale w roku 1891 27-letnia Rozalia (która przecież umarła) bierze ślub (metryka z FamilySearch):

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4ba3736c62f9bec9

Numer domu i imiona rodziców się zgadzają.
Nie znalazłam metryki urodzenia żadnej innej Rozalii urodzonej później bo w roku 1865 rodzi się przecież Agnieszka.

Nie wiem co o tym mysleć.
---
Katarzyna


Dobry wieczór.

Może cos pomyliłaś, bo na str. 169 Księgi zgonów, nie ma zgonu Rozalii Furgała. A jeżeli nie pomyliłaś, to Rozalia dożyła dorosłego życia i wyszła za mąż w 1891r.

Pozdrawiam,
Grażyna Ścibor
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
GośkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-03-2021 - 20:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 12-04-2007
Posty: 722

Status: Offline
Ścibor_Grażyna napisał:
Terech_Katarzyna napisał:
hej

W moim drzewie mam taką sytuację:
Małżeństwo Wojciech Furgała (wdowiec po Marii Milo) i Maria z domu Sopel (wdowa po Janie Tworko) mają 4 córki (póki co tyle znalazłam):
......

- Rozalia urodzona 06.02.1864
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=132 (strona 11 wiersz 3)

Dwie córki umierają:

- Rozalia 12.05.1864 (żyła 3 miesiące)
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=145 (strona 169 wiersz 5)

- Agnieszka 05.02.1965 (żyła 3 dni)
http://www.skany.przemysl.ap.gov.pl/sho ... =6&syg=145 (strona 183 wiersz 4)

Do tego momentu wszystko się zgadza ale w roku 1891 27-letnia Rozalia (która przecież umarła) bierze ślub (metryka z FamilySearch):

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4ba3736c62f9bec9

Numer domu i imiona rodziców się zgadzają.
Nie znalazłam metryki urodzenia żadnej innej Rozalii urodzonej później bo w roku 1865 rodzi się przecież Agnieszka.

Nie wiem co o tym mysleć.
---
Katarzyna


Dobry wieczór.

Może cos pomyliłaś, bo na str. 169 Księgi zgonów, nie ma zgonu Rozalii Furgała. A jeżeli nie pomyliłaś, to Rozalia dożyła dorosłego życia i wyszła za mąż w 1891r.

Pozdrawiam,
Grażyna Ścibor


ja też ją widzę Smile w 5 wierszu

a może po pierwszej żonie Wojciech też miał córkę Rozalię i w chwili ślubu macocha była wpisana jako matka? a może urodziła się jeszcze jedna Rozalia? a co z aktem zgonu tej "Rozalii", która wyszła za mąż?

_________________
Pozdrawiam - Gośka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.347429 sekund(y)