Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 09 marca 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2021 - 11:30
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1365

Status: Offline
Nie zauwazylam ze Pawel Maczkowski ktory byl zaginiony bez sladu jest zapisanym jako syn Marka.
Mogl byc ktos inny.

Czasami w losach zolnierzy pomaga sprawdzenie szlaku bojowego jednostki.
Na stronie gwar.mi.ru sa mnostwo dokumentow. I kilkanascie albo kilku set stron Dla kazdej jednostki.

Szpital w miescie Werchnij Ufalej byl szpitalem fabrycznym, w czasie I WS - lazaret Dla rannych.
Ten gmach nadal istnieje I jest to nadal jednostka szpitalna.
Tu sa zdjecia, rok 2015 I 2018
https://arhistrazh.livejournal.com/105475.html?
To strona szpitala miejskiego
https://vufgb74.ru
Gorny rog -adres mailowy. Mozna sprobowac napisac I zapytac Czy zachowaly sie dokumenty rannych 1 WS, I Jesli tak to gdzie, w jakie archiwum.dolaczyc ta kartke. Na kartce jest napisany numer "historii choroby" I w tej "historii" powinno byc napisane, na czym ta choroba skonczyla sie.
Pisac trzeba po rosyjsku.

Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jarekf20Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-02-2021 - 20:51
Sympatyk


Dołączył: 30-10-2009
Posty: 292

Status: Offline
Witam,
Proszę o sprawdzenie występowania osób:
Figas Andrzej syn Józefa, urodzony w 1896 roku Wójcin gubernia warszawska, zaginął

Bilicki lub Bielecki Antoni, syn Piotra urodzony 1868 Marianowo, gubernia kaliska, w 1893 w rezerwie

Królikowski Antoni syn Ignacego urodzony 1885 Łuszczewo, gubernia kaliska

Dziękuję za pomoc.
Jarek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kublik_AnnaOffline
Temat postu: Pradziadek w armii carskiej - potrzebuję pomocy .  PostWysłany: 21-02-2021 - 22:19
Sympatyk


Dołączył: 10-08-2015
Posty: 143

Status: Offline
Witam,
Mój pradziadek Józef Kublik, urodzony 7.07.1865 w Wodyniach (Siedleckie) pojawia się pod sam koniec lat '90 w Warszawie (przyjechał do starszego brata Piotra, który wyjechał ze wsi wcześniej i był dorożkarzem).
Według jego własnych opowieści był w wojsku za cara, ale nie ma śladu w żadnych dokumentach. W aktach urodzenia dzieci występuje jako wozak, nie ma słowa o rezerwiście.
Ktoś coś?

_________________
Pozdrawiam,
Anka K.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 17:01
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2850
Skąd: Hamburg
Status: Offline
jarekf20 napisał:
Witam,
Proszę o sprawdzenie występowania osób:
Figas Andrzej syn Józefa, urodzony w 1896 roku Wójcin gubernia warszawska, zaginął

Bilicki lub Bielecki Antoni, syn Piotra urodzony 1868 Marianowo, gubernia kaliska, w 1893 w rezerwie

Królikowski Antoni syn Ignacego urodzony 1885 Łuszczewo, gubernia kaliska

Dziękuję za pomoc.
Jarek

Z Twojej listy odnajduje tylko Andrzeja, brak konkretnych informacji
ale wydaje mi sie, ze to bedzie ta osoba.

Фигас Андрей
пропал без вести, Выбыл: под д. Турау, Место рождения: Варшавская губ., Варшавский уезд, Место службы: 8-й пехотный Эстляндский полк, рядовой, Дата события: 13.08.1914

Figas Andrzej, z powiatu warszawskiego, 8 Estoński Pułk Piechoty, zaginal baz wiesci w 1914 r. pod wioska Turau ?*
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... 5%D0%B9%20
Niewola Soldau/Działdowo, Frankfurt nad Odra, Niemcy,
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen31442587/
dostal sie do niewoli 13 sierpnia 1914 pod wioska Tu... ?*
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gospital21647887/

* chyba pod ta wioska - Turowo (Kozłowo)/Thurau.

Kunopnica ? - niewola Hammerstein (byla taka miejscowosc kolo Czarne).
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen32690527/

Ranny (ognista rana) byl w lazarecie w Angermünde, Niemcy
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen32481332/
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen32314560/

Pozostalych osob nie widze.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kristof1960Offline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 19:27
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2014
Posty: 13

Status: Offline
Dobry wieczór. Bardzo proszę o sprawdzenie występowania nazwiska:
- KULPITA ur. Warszawa;
- ODOLSKI Wilhelm ur. Raszyn, zam. Warszawa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jarekf20Offline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 19:56
Sympatyk


Dołączył: 30-10-2009
Posty: 292

Status: Offline
Grażyno dziękuję, może to być on, jednak czy 17 latków brano na wojnę? bardzo młody, znalazłem Jana Figasa ale on prawidłowo opisana gubernia powiat nawet gmina. Jan wrócił do domu, jednak Andrzeja nigdzie nie znalazłem co wskazywało że mógł iść na wojnę i zginąć, bo ani aktu zgonu jako dziecko ani aktu ślubu.

pozdrawiam

https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... cXBwZL3PI4



Grazyna_Gabi napisał:
jarekf20 napisał:
Witam,
Proszę o sprawdzenie występowania osób:
Figas Andrzej syn Józefa, urodzony w 1896 roku Wójcin gubernia warszawska, zaginął

Bilicki lub Bielecki Antoni, syn Piotra urodzony 1868 Marianowo, gubernia kaliska, w 1893 w rezerwie

Królikowski Antoni syn Ignacego urodzony 1885 Łuszczewo, gubernia kaliska

Dziękuję za pomoc.
Jarek

Z Twojej listy odnajduje tylko Andrzeja, brak konkretnych informacji
ale wydaje mi sie, ze to bedzie ta osoba.

Фигас Андрей
пропал без вести, Выбыл: под д. Турау, Место рождения: Варшавская губ., Варшавский уезд, Место службы: 8-й пехотный Эстляндский полк, рядовой, Дата события: 13.08.1914

Figas Andrzej, z powiatu warszawskiego, 8 Estoński Pułk Piechoty, zaginal baz wiesci w 1914 r. pod wioska Turau ?*
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... 5%D0%B9%20
Niewola Soldau/Działdowo, Frankfurt nad Odra, Niemcy,
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen31442587/
dostal sie do niewoli 13 sierpnia 1914 pod wioska Tu... ?*
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gospital21647887/

* chyba pod ta wioska - Turowo (Kozłowo)/Thurau.

Kunopnica ? - niewola Hammerstein (byla taka miejscowosc kolo Czarne).
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen32690527/

Ranny (ognista rana) byl w lazarecie w Angermünde, Niemcy
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen32481332/
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_plen32314560/

Pozostalych osob nie widze.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 20:26
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2850
Skąd: Hamburg
Status: Offline
jarekf20 napisał:
.... jednak czy 17 latków brano na wojnę? bardzo młody, znalazłem Jana Figasa ale on prawidłowo opisana gubernia powiat nawet gmina. Jan wrócił do domu, jednak Andrzeja nigdzie nie znalazłem co wskazywało że mógł iść na wojnę i zginąć, bo ani aktu zgonu jako dziecko ani aktu ślubu.

Jak widzisz dokumentacja nie byla prowadzona rzetelnie, niestety.
Sadze jednak, ze to Twoj Andrzej, ciezko ranny dostal sie do niewoli
gdzie zmarl.
Wg obowiazujacych przepisow raczej nie podlegal mobilizacji ale moze
byl ochotnikiem, bylo ich wielu. Juz nie pamietam aby podac przyklad ale juz takich
odnajdywalam.
Z mojego drzewa mam 17 latka w armii pruskiej.
...." W wielu 17 lat wstąpił do niemieckiego lotnictwa. Przydzielony został do eskadry w Poznaniu, gdzie pracował w warsztacie mechanicznym. Pod koniec 1917 roku razem z eskadrą został wysłany na front wschodni ".....
https://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82ad ... Bartkowiak

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
wlodarekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 21:20
Sympatyk


Dołączył: 23-03-2020
Posty: 29

Status: Offline
Dzień dobry

Czy istnieją jakieś dane dotyczące służby w armii carskiej Jana Tomczykowskiego (s. Pawła i Moniki ur. ok 1831 w Żurominku) ? Według aktu jego ślubu z 1866 z Ostrowi (dzisiejszej Ostrowi Mazowieckiej) był żołnierzem urlopowanym. Zmarł w 1908 w Ostrowi, więc nie wiem, czy wrócił. z tego urlopu.

Pozdrawiam
Jarek Włodarczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
piotr_nojszewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-02-2021 - 22:36
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 21-04-2013
Posty: 1457
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Żołnierz urlopowany to z grubsza żołnierz rezerwy. Poza sytuacją wojenną raczej do służby nie wracał.

_________________
pozdrawiam
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majewski_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-02-2021 - 12:13
Członek PTG


Dołączył: 01-01-1970
Posty: 253
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
Bardzo proszę o sprawdzenie - Józefat Doroszuk
Pochodził z terenów obecnego powiatu bialskiego w woj. lubelskim
Pod linkiem zdjęcie osoby szukanej. Widać ewidentnie, że służył carowi. Szukam informacji dodatkowych

Z góry bardzo dziękuję
PS. Próbowałem sam szukać, ale cyrylica sprawia mi duże problemy..

_________________
Z pozdrowieniami
Łukasz M. Majewski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
huanmontojaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-02-2021 - 21:45


Dołączył: 27-10-2013
Posty: 5

Status: Offline
Witam,

Proszę o sprawdzenie mojego pradziadka Jana Pałasza syna Mikołaja i Barbary (z domu Wójcik) ur. 21.06.1989 r.
w Stodołach, g. Wojciechowice p. opatowski - podczas służby stracił nogę. Według aktu urodzenia jego ślubu z 1925 r. (przypuszczam że w tym okresie powrócił z pełnienia służby).

Z góry dziękuję,
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jan_ulaOffline
Temat postu: Polski szlachcic w Staroingerlandzkim Pułku Piechoty  PostWysłany: 08-03-2021 - 20:37
Sympatyk


Dołączył: 19-10-2014
Posty: 65

Status: Offline
Dzień dobry,

Mój przodek Telesfor Lucjan Seweryn Janicki służył w 1857 roku w stopniu feldfebla w Staroingerlandzkim Pułku Piechoty Gen. Adiutanta Ks. Mienszykowa.

Powyższą informację znalazłem w jego dokumentach dotyczących legitymacji szlacheckiej.

Z poszukiwań w rosyjskim internecie wynika, że ten pułk niestety "wsławił się" m.in. udziałem w tłumieniu Powstań Listopadowego i Styczniowego.

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów mógłby mi podpowiedzieć, gdzie mógłbym znaleźć dodatkowe informacje na temat losów przodka - zastanawia mnie przede wszystkim, w jaki sposób Polacy trafiali do takiej formacji - na zasadzie nakazu, czy dobrowolnie?

Rozumiem też, że skoro Przodek miał stopień podoficerski, to chyba nie funkcjonował w tam pod przymusem? Czy uzyskanie legitymacji szlacheckiej było dla niego drogą do awansu w armii, czy mógł raczej liczyć na zwolnienie ze służby?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam serdecznie,

Janek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
JakubROffline
Temat postu: Polski szlachcic w Staroingerlandzkim Pułku Piechoty  PostWysłany: 08-03-2021 - 21:24
Sympatyk


Dołączył: 17-07-2019
Posty: 20

Status: Offline
Dzień dobry,
w mojej rodzinie krąży legenda jakoby mój prapradziadek Jan Lewczuk (pochodził ze wsi Połoski na lubelszczyźnie) służąc w armii rosyjskiej w ok. 1917 roku przebywał z całą swoją rodziną w Petersburgu, gdzie go zawezwano/zrekrutowano/skoszarowano. Czy ktoś z Państwa ma jakiś pomysł, czy istnieje jakaś strona lub materiały źródłowe, które można by było przeszukać w celu weryfikacji wyżej wymienionych informacji?
Pozdrawiam serdecznie
Jakub
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.321090 sekund(y)