Autor |
Wiadomość |
puszek |
|
Temat postu:
Wysłany: 27-04-2020 - 19:13
|
|
Dołączył: 01-11-2017
Posty: 1548
Status: Offline
|
|
Witam.
Napisałam wnioski w/g wskazówek Pani Anety. Dziękuję Jej bardzo.
Otrzymałam ksera wszystkich dokumentów z kopert dowodowych swoich Rodziców, m. in. ich akty urodzenia, karty meldunkowe, akt ślubu, zdjęcia których nie miałam oraz ankiety z 1952r. Otrzymałam także 2 oryginalne zdjęcia Mamy i Taty. Opłata za 2 koperty - po 31 zł mimo, że Tata składał 2 wnioski.
Z innego Urzędu Gminy otrzymałam też ksera wszystkich dokumentów z 2 kopert dowodowych moich Dziadków - zdjęcia są dla mnie bezcenne bo np. nie miałam żadnego zdjęcia Dziadka ani Babci. Wyciągi z ich aktów urodzenia (akta urodzenia z 1891r. i 1902r. spłonęły w pożarze plebanii) - koszt za 2 koperty 62 zł.
Warto wnioskować
pozdrawiam Bożena |
|
|
|
|
|
tomes |
|
Temat postu:
Wysłany: 27-04-2020 - 21:36
|
|
Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
|
|
Mam pytanie, dowody osobiste zaczęły obowiązywać od 1952 r prawda? Czy jest sens pisać do Urzędów Gmin wnioski dot. osób zmarłych np. w latach 40 (mam 2 prapradziadków co zmarli w 1948r)? Pytam tylko dlatego gdyż widzę w Waszych postach informacje o zdobytych materiałach typu kenkarty czy inne zdjęcia sprzed 1952 roku. |
_________________ Pozdrawiam Tomek
Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu:
Wysłany: 28-04-2020 - 06:02
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6181
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
Tomku,
pisząc do urzędu nic nie tracisz - pytać zawsze warto. Toż to nic nie kosztuje, a może zaowocować świetnymi zdobyczami, więc nie zastanawiaj się dłużej.
Pozdrawiam
Aneta |
|
|
|
|
|
puszek |
|
Temat postu:
Wysłany: 28-04-2020 - 09:35
|
|
Dołączył: 01-11-2017
Posty: 1548
Status: Offline
|
|
Witam.
Moi Dziadkowie (ze strony Mamy i Taty) żyli w jednej gminie. Wnioskowałam o 4 koperty. Mieli tylko tych, którzy zmarli w 1977r. i 1980r. Drudzy zmarli w 1943r. i 1957r. - tych kopert nie było. Ale tak jak napisała Aneta warto próbować.
Pozdrawiam
Bożena |
_________________ Bożena
|
|
|
|
|
Piotr_Romanowski |
|
Temat postu:
Wysłany: 28-04-2020 - 18:01
|
|
Dołączył: 14-06-2009
Posty: 770
Skąd: Płock
Status: Offline
|
|
tomes napisał:
Mam pytanie, dowody osobiste zaczęły obowiązywać od 1952 r prawda? Czy jest sens pisać do Urzędów Gmin wnioski dot. osób zmarłych np. w latach 40 (mam 2 prapradziadków co zmarli w 1948r)? Pytam tylko dlatego gdyż widzę w Waszych postach informacje o zdobytych materiałach typu kenkarty czy inne zdjęcia sprzed 1952 roku.
Obawiam się, że nie ma sensu. Nie widziałem nigdzie kopert sprzed 1954 roku a i te były zachowane szczątkowo. |
|
|
|
|
|
tomes |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-05-2020 - 19:42
|
|
Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
|
|
Witam, zgodnie z Waszą namową spróbowałem. Wykorzystałem wzór pisma Pani Anety (odpowiednio modyfikując na swoje potrzeby). Nie bawiłem się w klasyczną wysyłkę emaili ani listownie tylko skorzystałem z:
https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne
Normalnie można tam z listy wybrać odpowiedni typ pisma, wkleić treść i dodać załączniki, a następnie 1 kliknięciem wysłać. Oczywiście trzeba mieć np. profil zaufany. Wysłałem pisma do 10 urzędów 1 maja. Do dziś już 3 się ze mną kontaktowały z czego 1 coś znalazł ale muszę wypełnić ich wzór wniosku (+ 31zł per koperta), który mi podesłali.
Oczywiście takich starych dokumentów jak lata 50 w tym jednym nie mieli. Czy takie stare dokumenty mogły zostać przekazane do archiwum tam gdzie oddają księgi metrykalne? Jest sens tam próbować dzwonić i pytać? Pytam, bo tak mi babeczka zasugerowała podczas rozmowy lecz chciałbym uzyskać od Was info.
Poza tym czekam jeszcze na odzew pozostałych 7 urzędów. |
_________________ Pozdrawiam Tomek
Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-05-2020 - 19:47
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31712
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
|
|
|
tomes |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-05-2020 - 20:08
|
|
Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 05-05-2020 - 20:12
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31712
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Regulaminu tez nie czytałeś bo nie czytasz z założenia?
Generalnie to wiesz - zadanie pytania, na które odpowiedź już jest to niehalo, a jak jest do tego w tym samym wątku, w którym pytasz...to mocna kpina.
Forum to nie hot-line - skorzystaj z wiedzy już udostepnionej
i pojadę analogiem: nie chcesz korzystać - nie korzystaj ( ale w ogóle , w tym nie pisz) |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-05-2020 - 05:17
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6181
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
tomes napisał:
Oczywiście takich starych dokumentów jak lata 50 w tym jednym nie mieli. Czy takie stare dokumenty mogły zostać przekazane do archiwum tam gdzie oddają księgi metrykalne? Jest sens tam próbować dzwonić i pytać? Pytam, bo tak mi babeczka zasugerowała podczas rozmowy lecz chciałbym uzyskać od Was info.
Poza tym czekam jeszcze na odzew pozostałych 7 urzędów.
Tomku,
zerknij na wypowiedzi Małgorzaty Rejowskiej z zakładki 4-6 tego wątku - to wiele wyjaśni.
I tak jak pisałam wcześniej - zawsze jest sens pisać, tym bardziej, jeśli sugeruje to archiwistka.
Pozdrawiam
Aneta |
|
|
|
|
|
tomes |
|
Temat postu:
Wysłany: 06-05-2020 - 12:36
|
|
Dołączył: 26-05-2014
Posty: 523
Skąd: Łódź
Status: Offline
|
|
Aneta dzięki za info. Przeczytałem. W międzyczasie przejrzałem info na szukajwarchiwach.gov.pl dot. AP GM. Zadzwoniłem do nich i faktycznie mają zasoby z różnych interesujących mnie miast. Jak dostane zwrotki z wszystkich urzędów (niektóre pewnie bez pozytywnych rezultatów) to w następnej kolejności piszę do właściwych archiwów by poszukali dla mnie kopert. Orientuje się ktoś ile się aktualnie czeka na realizację w AP Grodzisk Maz.? Przykładowo w przypadku metryczek dowodowych z Milanowka jak składałem wniosek w grudniu 2019 to odpisali, że załatwią moją sprawę do końca 2 kwartału br. |
_________________ Pozdrawiam Tomek
Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
|
|
|
|
|
ksztaj |
|
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
Wysłany: 13-05-2020 - 18:30
|
|
Dołączył: 31-07-2019
Posty: 206
Status: Offline
|
|
Witam,
Czy mogę prosić o wzór wniosku o wydanie kopii dokumentów z teczki dowodowej
Dziękuję i pozdrawiam
Karolina |
|
|
|
|
|
Kaczmarek_Aneta |
|
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
Wysłany: 14-05-2020 - 10:33
|
|
Dołączył: 09-02-2007
Posty: 6181
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Status: Offline
|
|
|
|
|
maja_p |
|
Temat postu: Koperta dowodowa do 1963r.
Wysłany: 30-06-2020 - 14:42
|
|
Dołączył: 02-06-2019
Posty: 47
Status: Offline
|
|
UM z miejscowości, gdzie mieszkał mój dziadek, odpowiedziało, że koperty dowodowej dziadka nie ma i prawdopodobnie nigdy nie było (ale znaleźli kopertę dowodową prababci zmarłej w latach 90).
Znalazłam informację, która podaje, że od 1950r dowody osobiste były obowiązkowe.
Czy jest to możliwe, żeby dziadek zmarły w 1963r w wieku 27 lat nie miał wyrobionego dowodu? Albo żeby urząd nie miał informacji co stało się z kopertą?
Czy poza urzędem miasta mogę jeszcze gdzieś pytać o posiadanie koperty z lat 60? |
|
|
|
|
|
Adamus_P |
|
Temat postu: Koperta dowodowa do 1963r.
Wysłany: 30-06-2020 - 18:14
|
|
Dołączył: 03-01-2020
Posty: 106
Status: Offline
|
|
Dowód w latach 50'tych wydała Komenda Milicji Obywatelskiej. Koperty dowodowe osób zmarłych były zwykle niszczone po upływie 10 lat od śmierci danej osoby, więc prawdopodobieństwo odnalezienia koperty dowodowej osoby zmarłej w 1967r. jest niewielkie (ale nie niemożliwe). Takiej koperty poszukiwałabym w:
1) Archiwum Urzędu Miasta Powiatowego lub
2) w Archiwum Państwowym - np. poprzez stronę szukajwarchiwach.pl
Pozdrawiam,
Patrycja |
_________________ Pozdrawiam,
Patrycja
|
|
|
|
|
|