Autor |
Wiadomość |
Tom_mk |
|
Temat postu: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 25-06-2020 - 20:59
|
|
Dołączył: 20-01-2018
Posty: 231
Status: Offline
|
|
Tak, pare dni temu, zrobilem jedno zdjecie na probe i dzialalo.
Pozdrawiam
Tomasz |
|
|
|
|
|
pebro |
|
Temat postu: Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 25-06-2020 - 21:04
|
|
Dołączył: 06-01-2020
Posty: 40
Status: Offline
|
|
Bibi napisał:
Próbowałam skorzystać z tej funkcji, ale niestety za każdym razem jak próbuję wgrać zdjęcie pojawia się komunikat o błędzie i spróbowaniu później.
Czy Twoje zdjęcia mają wielkość co najmniej 300px? I pamiętaj, że darmowe jest tylko 10 zdjęć (później można założyć nowe konto). |
_________________ --
Pozdrawiam Paweł
|
|
|
|
|
Tom_mk |
|
Temat postu: Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 25-06-2020 - 22:10
|
|
Dołączył: 20-01-2018
Posty: 231
Status: Offline
|
|
Tego nie wiedzialem, ze mozna zrobic tylko 10 zdjec, a zdjecie bylo zrobione telefonem ze starego zdjecia, to rozdzielczosc dosyc duza 1200x1600.
Tomasz |
|
|
|
|
|
lukas49 |
|
Temat postu: Re: Łączenie drzew
Wysłany: 25-06-2020 - 22:48
|
|
Dołączył: 06-09-2013
Posty: 265
Skąd: Toruń
Status: Offline
|
|
Maciej05 napisał:
Hej.
Potrzebuję pomocy, a mianowicie chcemy z kolegą połączyć nasze drzewa, mam pobrany plik GEDCOM obydwu drzew i chcemy je scalić w jedno, i potem wrzucić na stronę Myheritage, obydwoje mamy pakiet podatwowy więc połączenie przez Smart MAtches odpada.
Prosze o pomoc
Jak połączyć dwa drzewa genealogiczne?
Możliwe jest połączenie dwóch drzew genealogicznych za pomocą programu Family Tree Builder w skrócie FTB. Nie zaleca się jednak łączenia dużych drzew genealogicznych, ponieważ zduplikowane informacje muszą zostać usunięte ręcznie i mogą pojawić się niespójności w drzewie genealogicznym.
Oto kolejność czynności:
1. Wykonaj eksport do GEDCOM każdego z drzew (głównego X i dodatkowego Y, które chcesz połączyć z drzewem głównym). Opcję tą znajdziesz w karcie Drzewo > Zarządzaj drzewami > Eksport do GEDCOM.
2. Wykonaj import pliku GEDCOM drzewa głównego X do programu FTB. Opcję tą znajdziesz w pasku menu Plik > Importuj plik GEDCOM.
3. Mając otwarte drzewo X w programie FTB powtórz czynności z punktu 2 w celu importu pliku GEDCOM drzewa Y. Po wybraniu pliku GEDCOM drzewa Y kliknij Dalej i raz jeszcze potwierdź dane klikając Dalej. W kolejnym kroku, w oknie „Konfiguracja”, sekcja „Wynik” należy wybrać opcję „Dołącz do projektu X” > Dalej w celu połączenia obydwu drzew.
Uwaga: Przed połączeniem drzew zaleca się wykonanie kopii zapasowych obydwu projektów w FTB aby w przypadku błędów odtworzyć z nich poprzednie projekty > Plik > Wykonaj kopię zapasową projektu.
4. Po pojawieniu się komunikatu o pomyślnym połączeniu obydwu drzew kliknij Zakończ. Pojawi się okno sprawdzenia duplikatów w połączonych drzewach. Po wybraniu Sprawdź pojawi się okno z informacjami o wszystkich duplikatach i ich ilością. Wybierz przycisk „Zapisz jako plik” w celu późniejszego ręcznego usunięcia wszystkich duplikatów. Plik zapisany zostanie w formacie CSV otwieranym przy pomocy Excela.
5. Po zapisaniu tego pliku w formacie csv (arkusz Excel) można zakończyć proces łączenia dwóch drzew > kliknij Zamknij.
To w zasadzie wszystko jeśli chodzi o łączenie dwóch drzew.
Na koniec raz jeszcze ostrzeżenie co do korzystania z tej funkcji. Jeśli w obydwu łączonych drzewach znajduje się wiele tych samych osób, nie zostaną one połączone stając się duplikatami, które trzeba usuwać ręcznie. Nie zaleca się w takim przypadku łączenia drzew. Lepiej i szybciej otworzyć większe drzewo i ręcznie dodać do niego brakujące rekordy z drugiego mniejszego. |
_________________ Pozdrawiam - Jan
szukam: Łukasik, Zalewski - Kujawy
|
|
|
|
|
Bibi |
|
Temat postu: Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 26-06-2020 - 10:14
|
|
Dołączył: 19-01-2013
Posty: 380
Status: Offline
|
|
pebro napisał:
Bibi napisał:
Próbowałam skorzystać z tej funkcji, ale niestety za każdym razem jak próbuję wgrać zdjęcie pojawia się komunikat o błędzie i spróbowaniu później.
Czy Twoje zdjęcia mają wielkość co najmniej 300px? I pamiętaj, że darmowe jest tylko 10 zdjęć (później można założyć nowe konto).
Tak, wszystkie zdjęcia które próbowałam wrzucić/przesłać mają rozdzielczość 300dpi.
Dziś próbowałam i znowu nic. Masakra jakaś
pozdrawiam
Basia |
|
|
|
|
|
lukas49 |
|
Temat postu: Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 26-06-2020 - 11:24
|
|
Dołączył: 06-09-2013
Posty: 265
Skąd: Toruń
Status: Offline
|
|
Bibi napisał:
Tak, wszystkie zdjęcia które próbowałam wrzucić/przesłać mają rozdzielczość 300dpi.
Dziś próbowałam i znowu nic. Masakra jakaś
pozdrawiam
Basia
U mnie cały czas wszystko działa. Nie zwracałem nawet uwagi na rozdzielczość zdjęcia.
Proszę przesłać mi na priva jedno ze zdjęć, sprawdzę czy u mnie działa. Uwaga: pojemność załączonego pliku max 190 KB - większe nie przejdzie. |
_________________ Pozdrawiam - Jan
szukam: Łukasik, Zalewski - Kujawy
|
|
|
|
|
eljotnes |
|
Temat postu: Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 14-07-2020 - 08:54
|
|
Dołączył: 16-12-2012
Posty: 171
Skąd: Olsztyn
Status: Offline
|
|
witam w oparciu o jaki program działa funkcja ulepszania zdjęć niestety 10 szt. za free to mało |
|
|
|
|
|
adamrw |
|
Temat postu: Re: MyHeritage Ulepszanie zdjęć
Wysłany: 14-07-2020 - 09:10
|
|
Dołączył: 06-11-2018
Posty: 921
Status: Offline
|
|
eljotnes napisał:
witam w oparciu o jaki program działa funkcja ulepszania zdjęć niestety 10 szt. za free to mało
Nie zachęcam do przejścia na ciemną stronę mocy, ale podpowiem, że nowe konta mają możliwość skorzystania z 14-dniowego okresu próbnego, dającego dostęp do wszystkich funkcji myheritage. |
_________________ Adam
Poszukuję informacji o "urodzonych" Wasilewskich z terenów obecnej Litwy i północnej Białorusi oraz o rodzinie Frost z Pińska.
|
|
|
|
|
Gałczyński |
|
Temat postu: My Heritage i problem z 2FA, brak dostępu do numeru telefonu
Wysłany: 28-07-2020 - 15:14
|
|
Dołączył: 28-02-2019
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Cześć
Mam problem z MyHeritage i pomyślałem, że być może ktoś już tutaj się z nim zetknął i jakoś przez niego przebrnął.
Otóż włączyłem sobie 2FA na koncie nie przewidując, że amerykańce nie myślą. Dość niespodziewanie straciłem numer telefonu którego używałem od kilkunastu lat, niby nic, ale nie dla My Heritage. Nie przewidzieli takiej sytuacji.
Udało mi się znaleźć sposób, aby wysłać do nich prośbę o zmianę numeru, jednak od półtora miesiąca i kilku przypomnień nie dostałem żadnej odpowiedzi. Dzisiaj próbowałem się do nich dodzwonić, ale system aby dopuścić mnie do konsultanta wymaga wpisania numeru konta, którego nie znam i nawet nie wiedziałem że jest.
Mam zatem pytanie, czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go przejść?
Pozdrawiam
Andrzej |
_________________ Pozdrawiam
Andrzej
|
|
|
|
|
Kostkowski |
|
Temat postu: Jak naprawić dostęp do swoich drzew?
Wysłany: 04-10-2020 - 18:45
|
|
Dołączył: 14-10-2010
Posty: 1128
Status: Offline
|
|
Witam wszystkich serdecznie
Dawno temu założyłem kilka drzew, które przejęło myheritage. Potem już na myheritage założyłem kilka drzew. Niegdyś przez nieostrożność straciłem dostęp do wszystkich swoich drzew. Ponieważ do niektórych zaprosiłem kilka osób (np. syna) to zalogowałem się jako oni i zaprosiłem siebie. Do innych zaproszonych telefonowałem z prośbą by oni mnie zaprosili. Tym sposobem nabyłem dostęp do kilku swoich drzew ale ktoś inny (np. syn) widnieje jako założyciel. Do niektórych zaproszonych nie pamiętam kontaktu więc nie do wszystkich drzew odzyskałem dostęp.
Jak naprawić utracony dostęp do pozostałych drzew przeze mnie utworzonych i w których byłem administratorem? |
_________________ Z najlepszymi życzeniami wszelkiej pomyślności
Władysław Edward Kostkowski
|
|
|
|
|
Zdzirek |
|
Temat postu: Jak naprawić dostęp do swoich drzew?
Wysłany: 04-10-2020 - 21:02
|
|
Dołączył: 22-08-2020
Posty: 53
Status: Offline
|
|
Witam,
Może najprościej będzie stworzyć "nowe" drzewa na nowym koncie? Tutaj można przeczytać jak to można zrobić
https://przodek.pl/genealogia/poradniki ... h-porada-7
Można też poprosić innych o wykonanie i przesłanie kopii innych drzew.
Jeżeli nikt nie ma dostępu do utraconego drzewa to zostaje chyba pomoc kogoś z abonamentem - zakłada drzewo z podanymi przez Pana danymi i ściąga je do siebie. A potem robi kopię i przesyła.
Nie wiem czy pomogłem ale próbowałem;)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
lukas49 |
|
Temat postu: Jak naprawić dostęp do swoich drzew?
Wysłany: 05-10-2020 - 15:49
|
|
Dołączył: 06-09-2013
Posty: 265
Skąd: Toruń
Status: Offline
|
|
Witam,
Tworzenie nowych drzew ma sens tylko dla niedużych drzew. W przypadku kilkuset i więcej osób, gdy nie mamy żadnej kopii zapasowej lub pliku Gedcom, mogą być poważne problemy z tworzeniem nowego drzewa.
Moim zdaniem, niemal zawsze istnieje możliwość odzyskania dostępu do swojej witryny, której od dawna nie odwiedzaliśmy. Nie są one przecież usuwane tylko dlatego, że ich założyciel dawno się nie logował. Świadczą o tym podobieństwa do innych drzew z informacją o ich ostatniej aktualizacji 6-10 lat temu.
Nawet w przypadku usunięcia drzewa przez jego założyciela jest szansa na jego odzyskanie jeżeli natychmiast napiszemy do serwisu technicznego. Dlatego, że tworzone są kopie drzew i dopóki nie zostaną one usunięte z serwera, istnieje możliwość odtworzenia drzewa.
Jeżeli zapomnimy hasła korzystamy z przycisku "Nie pamiętasz hasła?" następnie wpisujemy swój adres e-mail i na koniec naciskamy przycisk "Wyślij". Po chwili odbieramy wiadomość mailową umożliwiającą założenie nowego hasła dostępu. Wystarczy kliknąć w nim wyróżniony tekst "Utwórz nowe hasło"
Jeżeli zapomnimy loginu i hasła piszemy do pomocy technicznej - adres support@myheritage.com
Podajemy wszystkie dane jakie pamiętamy np. nazwę drzewa, numer ID, swoje dane osobowe, adres lub numer telefonu jeżeli był podany w drzewie. Jeżeli podane informacje będą wiarygodne istnieje szansa na odzyskanie.
Nawet w przypadku likwidacji adresu e-mail na który zostało założone drzewo, po udowodnieniu że jesteśmy jego założycielem istnieje także szansa uzyskania dostępu. Trzeba jednak w tym przypadku podać stary, nieistniejący już adres e-mail, inne dane jak w przypadku powyżej oraz nowy adres e-mail do którego zostanie przypisana nasza witryna.
Nie rozumiem jednak w jaki sposób mogła inna osoba zostać założycielem drzewa utworzonego przez jego prawdziwego twórcę. Bez oficjalnego przekazania drzewa przez jego założyciela jest to technicznie niemożliwe. Nawet w przypadku śmierci założyciela odzyskanie drzewa przez najbliższych wymaga udowodnienia, że są jego rodziną zmarłego.
Dlatego w przypadku dużych drzew genealogicznych sugeruję przekazać dane logowania swojemu następcy, najlepiej osobie która będzie kontynuować nasze dzieło.
Takie informacje o rodzinie, gromadzone przez wiele lat są zbyt cenne, żeby o ich istnieniu lub utracie, decydował przypadek.
Żeby nie było problemów, róbmy kopie zapasowe lub choćby eksport do gedcom. Dotyczy to także loginów i haseł dostępu do ważnych stron internetowych.
Przechowujmy je nawet na kilku nośnikach, bowiem one także ulegają awariom. |
_________________ Pozdrawiam - Jan
szukam: Łukasik, Zalewski - Kujawy
|
|
|
|
|
CaramonM |
|
Temat postu: Jak połączyć zdublowane osoby?
Wysłany: 31-10-2020 - 20:22
|
|
Dołączył: 28-12-2017
Posty: 94
Status: Offline
|
|
Dzień dobry
Jak można połączyć występujące w drzewie zdublowane osoby?
Najlepiej w MyHeritage lub MyHeritage Tree Builder
Za wszelką pomoc z góry dziękuję |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
|
|
|
|
|
adrian.kaszubski |
|
Temat postu: Jak połączyć zdublowane osoby?
Wysłany: 31-10-2020 - 23:27
|
|
Dołączył: 28-12-2017
Posty: 430
Status: Offline
|
|
Dobry wieczór.
Najprostszym rozwiązaniem jest usunięcie jednej z nich, a tą która zostanie należy połączyć z krewnymi osoby usuniętej.
Jednak tutaj jest haczyk kogo usuniemy i zależy to od zgromadzonych informacji.
Np. Osoba "A" ma rodziców a osoba "B" nie ma (usuwam B).
Osoba "A" ma rodziców ale nie ma partnera i dzieci, a osoba "B" ma partnera i dzieci (usuwam A i łączę B z rodzicami).
Analogicznie postępuję z rodzeństwem.
Oczywiście najpierw sprawdzam zawarte informacje przy osobie, którą chcę usunąć (jeżeli są istotne to przepisuję do osoby, którą chcę zostawić).
I ważne jest to czy dana osoba faktycznie występuje dwa razy. Nie należy tego mylić z tym przypadkiem, kiedy mamy tak zwany ubytek przodków lub z innych powodów dana osoba występuję dwa razy mimo, że dane wprowadzane były tylko raz.
www.fotosik.pl/zdjecie/a87f4a98191435f2
Pozdrawiam. |
_________________ Adrian
|
|
|
|
|
Zdzirek |
|
Temat postu: Re: Drzewo w formie plakatu
Wysłany: 01-11-2020 - 12:23
|
|
Dołączył: 22-08-2020
Posty: 53
Status: Offline
|
|
bespak napisał:
Mielczarek_Seweryn napisał:
Dziękuję panu Grzegorzowi pani Krystynie
Ile się czeka na gedcom na myheritage
Czekam kilka godzin i nic mam taką informację
Trwa generowanie Twojego elementu GEDCOM. Na ogół trwa to kilka minut.
Po jego wygenerowaniu otrzymasz wiadomość e-mail z odnośnikiem, umożliwiającym jego wyświetlenie.
Pozdrawiam
Seweryn Mielczarek
Czyżby myheritage uniemożliwił bezpłatny eksport drzewa do pliku GEDCOM?
Pozdrawiam
Mateusz
Spróbuj kliknąć Odśwież.
A może podany dres mejlowy jest niepoprawny i wysyła gdzieś w kosmos?
U mnie to trwa ze 2 minuty.
Pozdrawiam
Zdzisław Stępień |
|
|
|
|
|
|