Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 26 maja 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Markowski_MaciejOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-03-2018 - 22:27
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-05-2010
Posty: 796
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Włodku,
jak masz w akcie podane, że ktoś mieszkał pod numerem tysiąc sto fafnaście, to nawet jak byś był i 100 letnim zwykłym mieszkańcem tego miasta, to nie wiedziałbyś gdzie to jest.
Oczywiście zwykłym, bo Ty jesteś niezwykłym i wszystkie numery hipoteczne z pamięci przeliczasz na policyjne w różnych latach (niektóre ulice były kilkakrotnie przenumerowywane) i wiesz jaka to ulica.
Podobnie zdarza się, że wiemy, że mieszkali w domu, którego znane jest nazwisko właściciela, dlatego taryfy z różnych lat. Mapy się przydają też, aby aby wiedzieć gdzie to tak naprawdę było - nie dość, że siatka ulic się zmieniła, to i nazwy ulice w innych miejscach zaczynają swój bieg. Oczywiście nazwy ulic też wędrowały po Warszawie. Na przykład ze Śródmieścia na Mokotów. Albo po sąsiedzku i to kilkakrotnie, nie tylko po II wojnie.
I też są ludzie, których przodkowie posiadali domy w Warszawie i tam mieszkali (poważnie, nawet znam takich). Wtedy nawet po nazwisku taryffę można przeglądać.
Rzeczywiście w większości z planu nazwiska się nie odczyta, ale dopiero z planu można wyczytać, że np. budynek znajdował się tam gdzie obecnie jest jezdnia którejś z ulic.

Ale myślę, że i tak Tobie chodzi inne zrozumienie zdania, które napisałem. Jak bym napisał "w którym miejscu", to byś się nie czepiał?

_________________
Pozdrawiam
Maciej

http://KimOnibyli.pl
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-03-2018 - 22:34
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
"Włodku,
jak masz w akcie podane, że ktoś mieszkał pod numerem tysiąc sto fafnaście, to nawet jak byś był i 100 letnim zwykłym mieszkańcem tego miasta, to nie wiedziałbyś gdzie to jest."

Jak mam podane tysiąc fafnaście to wiem, że muszę sprawdzić gdzie to było, jak mam "dziesiąt" to jeśli jestem "zwykłym" ( a jestem) mogę się zasugerować że to dzisiejsze "dziesiąt"
taryfa pokazująca mi że "tysiąc fafnaścię" w 1910 to było "dziesiąt" w 1910 nie daje mi odpowiedzi "ile to jest dziś"
ale nie o tym uwaga
a o czym?
o tym o czym pisałem;)
właściciel i mieszkanie - dwie różne sprawy!
I nie zmieni tego liczba znanych nam osób z przodkami, że to to samo. Ja sam siebie też zna:)

Chodzi mi o to, że można poznać "dzięki narzędziom typu taryffa" gdzie przodek mieszkał. Wszystko można, jakaś szansa jest. Ale nei do tego to służy i "na ogół" nie można. Można (większa szansa, choć wszystkich nie podaje) dzięki skorowidzowi mieszkanców
np w 1870 są m.in. dwa działy
mieszkańcy
właściciele
w 1930 podobnie
w 1854 podbnie
i dla ustalenia nieznanego adresu zamieszkania możemy skorzystać z narzędzia "skorowidz mieszkańców" nie taryffa

oczywiście nie znasz porównywalnej liczby osób, które mieszkały poza posiadaną nieruchomością?
znasz:) tylko o tym nie piszesz:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dobrzynska_RoksanaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2018 - 15:20


Dołączył: 24-02-2018
Posty: 5

Status: Offline
dziekuje bardzo.

Sprawdzilam akt slubu i jednak pan ma chyba racje jesli chodzi o numer.
Jest tam napisane Komitetowa 1196 E, ale E jest podkreslone. Wydaje mi sie ze bledy byly podkreslane.

Podanej Taryfy http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... rszawskie/
nie moge otworzyc, niestety. Nie mam takiego programu na komputerze chyba. Zapytam sie brata, napewno cos doradzi.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2018 - 18:58
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
warto sprawdzić drugi egzemplarz (USC Warszawa, archiwum ul. Smyczkowa) i aneksy (tamże) do ślubu
djvu może czytać np irfanview (po ustawieniu) - jeszcze nie miałem przypadku, żeby był problem. Freeware

wg książki adresowej Warszawa 1930 istniały adresy:
Komitetowa 1 1196C
Komitetowa 3 1196B
Komitetowa 5 1196A
Komitetowa 2 1462B
Komitetowa 4 1197/8
w porównaniu z rokiem np 1909 zmiana - tak jakby 1198 zostało rozbudowane na sąsiednią parcelę 1197 (połączone?), lub powstał zupełnie nowy budynek z odziedziczonym policyjnym nr 4

ale mamy też coś takiego
http://fotopolska.eu/Warszawa/u176882,u ... etowa.html
i ponoć numer 6 (policyjny) vis-a-vis nr 1 (policyjnego)
na mój nos -błąd po drugiej stronie to labo numer dwa, albo nie Komitetowa a Śliska (np 33 lub 35 ) ( hip 6018 / 6019)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dobrzynska_RoksanaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2018 - 08:57


Dołączył: 24-02-2018
Posty: 5

Status: Offline
oh, ta pani w srodku na zdjeciu wyglada jak Wanda Zofia Ciemniewska (z domu Dobrzynska), ur. 5.10.1902, zmarla 29.03.1994
Na stronie pisze ze to zdjecie jest z roku 1917. Jezeli moja rodzina mieszkala juz w roku 1917 na ulicy Komitetowej 1196 (tego nie wiem bo mam tylko akt slubu z roku 1922) to Wanda mieszkala jeszcze z rodzicami: Waclaw Michal Dobrzynskim i Kazimiera Stefania z domu Slawinska.

Do porownania podam moja strone ze zdjeciami:

https://www.myheritage.de/person-150009 ... dobrzynska

Moze pan ja otwozyc?

Jesli chodzi o numer Komitetowej; Akt slubu jest recznie napisany: Komitetowa 1196 E. E jest podkreslone. Prosze sprawdzic: Trzecie zdjecie od lewej to orginal a piate zdjecie od lewej to przysiegly przepis orginalu:

https://www.myheritage.de/person-150008 ... dobrzynski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2018 - 11:36
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie:)
to to jest bardziej oryginał:
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =1&x=0&y=0
a odpis(przysięgłe! ze skanu z naszego serwisu nie z kopii potwierdzonej..samo w samo to dziwne) nie zawiera rozstzrygnięcia (bo i nie może przy sformułowaniu "słowo", nie "słowa"). Litery adresów często podkreślano, przynajmniej u Wsz. Św. [bolduje, bo próbuję trzymać się tematu wątku;)]

Tu
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... x=0&y=1100
byłoby gorzej, bo podkreślone słowa i napisane "słowa podkreślone bez znaczenia" (ale ile ich? tych bez znaczenia?)
no ale jest ten
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =90&y=1925
i setki innych z podkreśloną literą w adresie, bez innych podkreśleń
PS my tu na "Ty" jesteśmy - odbierz/odczytaj Prywatną wiadomość lub napisz maila do mnie (w mojej stopce link to umożliwiający)

PPS chyba się wyjaśniło - prawidłowy adres to raczej 1196c -policyjny 1, pewnie z raptularza lub zaświadczenia "c" (małe) zmieniło się w "e", a "e" w mniej przypominające c wielkie "E"

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Dobrzynska_RoksanaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2018 - 19:42


Dołączył: 24-02-2018
Posty: 5

Status: Offline
Jeszcze 2 pytania: Jaki numer policyjny maja te ulice:

ROK ULICA
1893 Miodowa 496
1894 Miodowa 496
1898 Miodowa 496

1906 Marszalkowska 1559B
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-03-2018 - 19:57
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
teraz jaki mają?
linki były do dzisiejszego widoku:)
http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1 ... faff006x60
czyli "Miodowa 5"

http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1 ... faff006x60
1559B najbliżej prawdy Marszałkowska104/122

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Kuba64Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2020 - 18:35
Członek PTG


Dołączył: 01-01-2011
Posty: 421
Skąd: Włochy
Status: Offline
Witam,

ulica Netomska w Warszawie ... gdzie on była przed wojną?

Znalazłem ją w http://www.straty.pl/pl/szukaj wyświetlając dane dotyczące:
Stanislaw Laskowski, syna Henryka ur. 1900-05-03 w Warszawie
w polu "miejsce zamieszkania przed wojną"

To chyba błąd ... ale o jaką ulicę mogło chodzić? Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam,
Kuba

_________________
Poszukuję rodziny Kuczyk z okolic Łucka (UA).
kuba[małpka]vodafone.it
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-03-2020 - 19:22
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
trochę poza tematem, ale dobrze jest traktować bazę straty jak każdą inną, tj jako indeks pozwalający dotrzeć do dokumentu

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ciekawoscpoznawczaOffline
Temat postu: ulice Warszawy 1904 rok  PostWysłany: 16-04-2020 - 12:15
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-01-2019
Posty: 50
Skąd: Poznań
Status: Offline
Dzień dobry, poszukuję Cafe Lucyna, którą prawdopodobnie prowadziła siostra mojej prababci Józefa Maciaszek. Kawiarnia znajdowała się pod adresem Warszawa 5755, czy możecie pomóc to rozszyfrować? Czy są też gdzieś informacje o warszawskich piekarniach? Rodzice mojej prababci prowadzili w Warszawie piekarnie, zachowało się nawet niezwykłe zdjęcie. Nazywali się Maciaszek. Niestety znajduję tylko Józefę Maciaszek, właścicielkę restauracji na Chmielnej.
Pozdrawiam serdecznie,Agata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: ulice Warszawy 1904 rok  PostWysłany: 16-04-2020 - 12:22
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a jeszcze rok lub zbliżone lata by się przydały i ew. źródło informacji tego 5755
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/map ... ff0061cx54

a piekarni szukałbym na Pradze w okolicach Stalowej, Równej
to na czuja:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ciekawoscpoznawczaOffline
Temat postu: ulice Warszawy 1904 rok  PostWysłany: 16-04-2020 - 12:35
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-01-2019
Posty: 50
Skąd: Poznań
Status: Offline
Zdjęcie z piekarni jest z roku 1897.
https://www.warszawa.ap.gov.pl/wyszukiw ... search.php tu restauracja 25/163
z kolei Cafe Lucyna znalazłam na Polona w spisie https://polona.pl/item/informator-fur-i ... o:metadata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: ulice Warszawy 1904 rok  PostWysłany: 16-04-2020 - 12:51
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20635
Skąd: Warszawa
Status: Offline
zdjęcia piekarni nie widzę
w spisie to trochę za długo by szukać znanej Ci strony:)
ale
https://fotopolska.eu/Warszawa/u82708,u ... 44280-foto
https://fotopolska.eu/268101,obiekt.html?f=1329130-foto

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ciekawoscpoznawczaOffline
Temat postu: ulice Warszawy 1904 rok  PostWysłany: 16-04-2020 - 12:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-01-2019
Posty: 50
Skąd: Poznań
Status: Offline
https://www.fotosik.pl/dodaj-zdjecie/krok-3

dziekuje:)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.076015 sekund(y)