Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 01 października 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-02-2019 - 19:15
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2753
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Chłopice (Morawsko) to armia austrowegierska - nie pruska jak w temacie.
Jana na listach strat nie ma, widocznie nie byl ranny.
O tym nazwisku sa tylko dwie osoby ale urodzone w Morawsku.
Cena Jan ur. 1892 Morawsko -zginal
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0042/
Cena Walerian, ur. 1892 Morawsko - ranny
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0012/

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rysiuOffline
Temat postu: Re: Przodek w armii niemieckiej...?  PostWysłany: 17-02-2020 - 20:54
Sympatyk


Dołączył: 07-07-2006
Posty: 196

Status: Offline
Poszukuję danych o żołnierzu Macieju Szamockim ur.21.11.1889 Stobno syn Macieja i Franciszka ,który prawdopodobnie zginął w 14.10.1914 w I wojnie św.informacja z opowieści rodzinnych,ale nie mogę znaleźć żadnej informacji dotyczącej jego zgonu. Rysiu.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MalromOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-02-2020 - 21:42
Sympatyk


Dołączył: 01-12-2011
Posty: 3235

Status: Offline
Informacja o poległym żołnierzu były przesyłane przez wojsko pruskie do USC /Standesamt/ w/g ostatniego miejsca zamieszkania poległego żołnierza i tam wnoszone do rejestru zgonu. Takie zawiadomienia /Mitteilungen/ wpływały
nieraz po kilku miesiącach a nawet więcej po śmierci w polu albo lazarecie.
Trzeba więc szukać w USC zamieszkania za rok 1914, 1915 a może i 1916.

Pozdrawiam
Roman M.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
taadek61Offline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2020 - 08:15
Sympatyk


Dołączył: 24-10-2010
Posty: 307

Status: Offline
Poszukuję gdzie mój dziadek Bronisław Grabowski służył wojsku pruskim.Brał udział chyba w pierwszej wojnie światowej.Urodzony w 1895roku Osiny parafia mińsk mazowiecki syn Wojciecha iMarianny Głowackiej.pProszę o pomoc.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jandalfOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-02-2020 - 08:40
Sympatyk


Dołączył: 19-10-2013
Posty: 130

Status: Offline
taadek61 napisał:
Poszukuję gdzie mój dziadek Bronisław Grabowski służył wojsku pruskim.Brał udział chyba w pierwszej wojnie światowej.Urodzony w 1895roku Osiny parafia mińsk mazowiecki syn Wojciecha iMarianny Głowackiej.pProszę o pomoc.


Mińsk Mazowiecki to było Królestwo Polskie. Na pewno służył w armii pruskiej? Rodzina przeniosła się do Niemiec?

Na liście strat armii pruskiej go nie ma.
Innej możliwości poszukiwań w dokumentach niemieckich nie ma.


Janus
PomTG
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PePe45Offline
Temat postu: Pradziadek w gwardii pruskiej  PostWysłany: 12-05-2020 - 23:18


Dołączył: 07-05-2020
Posty: 5

Status: Offline
Witam serdecznie. Poszukuję informacji o pradziadku Janie Palicki. Urodzony w miejscowości Dochanowo pow. Żnin 1lub 9 maja 1897r. Służył w gwardii pruskiej w czasie I wojny. Przed wojną i w czasie okupacji był listonoszem w Poznaniu. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Piotr.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-05-2020 - 07:06
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2053

Status: Offline
Dochanowo:
Catholic Parish Gorczyce 1905 parafia
Standesamt/Civil Registry Podobowitz 1905 USC
http://www.kartenmeister.com/preview/Ci ... tNum=26301
skan 87 USC Podobowice
Jan Palicki ur.09 maja 1897r.Dochanowo
https://www.genealogiawarchiwach.pl/#qu ... uery.query
rodzice
Stanisław Palicki.Marianna Palicka zd.Preis
w karcie meld.nazwisko matki wpisane zd.Andrzejewska
http://e-kartoteka.net/pl/search#show
natomiast na ślubie kościelnym i USC jednak Preis/Prajs
W karcie meldunkowej nr 127 i 128 wpisana jest żona i 3 dzieci:
żona Franciszka Palicka zd.Przybylska ur.10.04.1900r.Wrączyn
potomstwo:
Palickich
Jadwiga Franciszka ur.24.09.1924r.Poznan
Zygfryd ur.25.10.1925r.Poznan
Aleksy Józef ur.25.12.1926r.Poznań

Ślub rodziców:
Parafia katolicka Srebrnagóra, wpis 12 / 1892
Stanislaus Palicki (23 1/2 lat)
ojciec: Martinus Palicki , matka: Theresia Kopa +
Marianna Prajs (18 1/3 lat)
ojciec: Xaverius Prajs + , matka: Anna Spławska

Urząd Stanu Cywilnego Mokronosy, wpis 14 / 1892
Stanislaus Palicki (ur. 1868)
ojciec: Martin Palicki , matka: Therese Kopionka +
Marie Prajs (ur. 1873)
ojciec: Xaver Prajs + , matka: Anna Splawski
http://poznan-project.psnc.pl/

I wojna -wojsko :
1 Garde-Regiment Reserve ,7 Kompania
Johann Palicki 9.5.1897r Dochanowo,Znin
1917-12-03 lekko ranny
http://des.genealogy.net/search/show/6893026
1917-06-01 lekko ranny
http://des.genealogy.net/search/show/5886992
1919-01-04 ciężko ranny
http://des.genealogy.net/search/show/6604328

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PePe45Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2020 - 11:20


Dołączył: 07-05-2020
Posty: 5

Status: Offline
Witam serdecznie i dziękuję bardzo. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Czy możemy w 100% potwierdzić, że chodzi o mojego pradziadka? Czyli jednak walczył? Nasuwa się parę pytań. Jak mógłby dokładniej poczytać o jego kompanii, odtworzyć szlak bojowy i ustalić stopień wojskowy? Nurtuje mnie też ta data ostatniego zranienia? Walczył przeciwko Polsce? Był jeszcze w armii niemieckiej? Nie wyszedł do cywila w 1918r?
Pani Elżbieta jestem bardzo wdzięczny i proszę jeszcze o pomoc. Pozdrawiam.
Piotr Piórkowski.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
NAGÓRSKI_BOGUSŁAWOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2020 - 17:38
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-12-2011
Posty: 391

Status: Offline
Witam z Krakowa!

Spróbuję dorzucić swoje "trzy grosze" n/t Palickich:

Jest to kowalska rodzina wywodząca się z Szubina, gdzie w XVIII w. Tomasz Palicki był rajcą.
Synem jego i Marianny był Walenty (*1737). Jego żoną była Róża. Ich synami m.in. byli Andrzej (mój przodek) i Michał (*1769). Michał żenił się dwukrotnie: 1. 1798 r. z Marianną Piasecką-Lewandowską (+1809) i 2. Katarzyną Będkowską. Z tego drugiego związku dzieckiem był Marcin (*1829), który także dwukrotnie stawał na ślubnym kobiercu: 1. (Kcynia 1853) z Justyną Krawczyk i 2. (Kcynia 1858) z Teresą z Kopów. W tym związku na świat przyszedł w 1868 r. Stanisław, który w 1892 r. poślubił Mariannę Prajs - o czym już napisano wyżej.
Pozdrawiam
Bogusław
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PePe45Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2020 - 18:43


Dołączył: 07-05-2020
Posty: 5

Status: Offline
Dziękuję ślicznie, każdy element układanki się przyda! Szukam dalej, żeby jak najwięcej wyjaśnić.
Pozdrawiam.
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PePe45Offline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2020 - 11:23


Dołączył: 07-05-2020
Posty: 5

Status: Offline
Panie Bogusławie. Jeśli miałby Pan jakieś skany dokumentów dotyczących stworzenia drzewa genealogicznego Palickich to byłbym bardzo wdzięczny. Jan Palicki to mój pradziadek ze strony mamy. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam z Rzeszowa.
Piotr.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.278791 sekund(y)