Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 30 listopada 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 06-12-2019 - 18:47
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Poszukuje informacji czy istnieje spis poległych zołnierzy z 16 pułk piechoty ziemi tarnowskiej

Jan Śliwa ur 17.12.1914 r. Lipnica Wielka p nowosądecki

Poległ najprawdopodobniej(tu nie jestem pewien i poszukuje informacji która potwierdzi lub zaprzeczy) bitwa pod Rajskiem 4.09.1939 (w parafi w Oswięcmiu nie ma żadnego dokumentu - jest tylko wspólna mogiła na cmentarzu parfialnym). W metryce urodzenia Jana nie ma dopisku gdzie poległ

Z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BadylarzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2019 - 16:38
Sympatyk


Dołączył: 24-03-2017
Posty: 184

Status: Offline
Witam !

Skąd wiadomo, że mógł tam zginąć ? Jeżeli zaginął lub jego nazwisko nie zostało jakoś uwiecznione na cmentarzu lub w parafii u księdza, to znalezienie jego pochówku będzie trudne, wręcz niemożliwe.
16 pułk w pierwszych dniach nie walczył całością sił, tylko rozdzielony batalionami. I batalion był w odwodzie pod Pszczyną i później się przebijał (chyba właśnie pod Rajskiem), II i III bataliony kontratakowały przeciw czołgom pod Ćwiklicami i praktycznie wdeptane i rozjechane, był jeszcze tzw. IV batalion (zbiorczy), podobnie jak I-szy.
To tak na szybko. Oczywiście jest na to literatura.
http://www.mmtarnow.com/2012/12/16-puk- ... iej-1.html

_________________
Pozdrowienia
Michał (Badylarz)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lombarski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2019 - 19:28
Sympatyk


Dołączył: 20-04-2013
Posty: 150

Status: Offline
W "KSIĘGA POCHOWANYCH ŻOŁNIERZY POLSKICH POLEGŁYCH W II WOJNIE ŚWIATOWEJ TOM I Żołnierze września N - Z
znajdują się

ŚLIWA Jan,plut. baon ON, + 11.09.1939 r.
w Rogalewie, 10-KW Gdynia,
ul. Witomińska.
i
ŚLIWA Ludwik, strz. 16 pp, + 30.09.1939r.
w Hrubieszowie, 48-CW Hrubieszów,
ul. Kolejowa.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 11:36
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Dziekuje bardzo za wskazówki. Szkoda że nie wiem w którym batalionie. Na to wyglada że musiał zostać pochowany w mogile zbiorowej. A wiec nie został rozpoznany (W biwie pod Rajskiem duzo zołnierzy sie utopiło wycofując sie i przekraczajac). Ale może jeszcz sprobuje zobaczyc ta skazówkę ,,kontratak przeciw czołgom pod Ćwiklicami,,

A mam pytanie czy moze Pan sprawdzic w tej księdze nazwisko Budzyn ur Bukowiec p nowosądecki

Jeszcze raz dziekuje za wskazówki i pomooc
pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BadylarzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 13:06
Sympatyk


Dołączył: 24-03-2017
Posty: 184

Status: Offline
Witam !

Do historii 16 pp polecam poczytać:

1. Ryt Janusz, Bitwa Pszczyńska 1939
2. Rostkowski Jerzy, Rozkaz - Zapomnieć
3. Juśko Edmund (red.) - 16 pułk piechoty ziemi tarnowskiej. Historia - Tradycja - Pamięć
4. Małecki Marian, Bitwa graniczna pod Pszczyną. Z dziejów wojny obronnej Polski w 1939 r.

Tylko jedna sprawa mnie zastanawia:
Skąd góral spod Babiej Góry znalazł się w pułku z Tarnowa ?
Bardziej mi pasował bliższy 1 pspodh z Nowego Sącza, 4 pspodh z Bielska lub 12 pp z Wadowic.

Czy masz jakiś dokument ? I skąd ci wiadomo, że zginął pod Rajskiem ?

_________________
Pozdrowienia
Michał (Badylarz)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 14:24
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Jan Śliwa ur 1914 w Lipnicy Wielkiej k Grybowa powiat nowosądecki

jego brat Stanisław ur 1912 służbe wojskową odbywał w 5 pułku strzelców konnych Tarnów mają wspolne zdjęcie razem w Tarnowie (służba przed wojna 2 lata a wiec Stanisław wychodził a Jan wchodził i wspólna fotografia)
Obwód Okręgu wojskowego nr 5

Rodzina szukała ale nie odnalazła miejsca (myslę że prawdopodoniej został nie zidentyfikowany) Albo pod Rajskiem lub pod pod Ćwiklicami


Napisałem do archiwum Archiwum Państwowe w Katowicach Oddział w Pszczynie może posiadają spis poległych w tej dużej Bitwie Pszczynskiej

Pozdrawiam
Mariusz

pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BadylarzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 14:47
Sympatyk


Dołączył: 24-03-2017
Posty: 184

Status: Offline
Jedno zdjęcie to jeszcze mało.
1. rocznik 1914 odbywał przeszkolenie wojskowe przed wojną, więc Jan Śliwa poszedł na wojnę prawdopodobnie z rezerwy.
2. istnieje opcja, że został w wojsku jako nadterminowy podoficer, ale rodzina powinna coś wiedzieć.
3. jeżeli rezerwista, to niekoniecznie mógł być zmobilizowany do 16pp. Mój dziadek odbywał służbę w innym, a przeszkolenie i prawdopodobnie wojnę w innym.
4. rozumiem, że masz zdjęcie. Czy jego zdjęcie identyfikuje go jako żołnierza 16 pp ?

Sorry, że tak szczegółowo się wypytuję, ale każdy szczegół może mieć znaczenie.

_________________
Pozdrowienia
Michał (Badylarz)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 15:21
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Jan Śliwa poszedł do rezerwy ślub w 1938 r

W kampani wrzesniowej nie wiem czy 100 % ale chyba w macierzystym pułku 16 (co ciekawe 20 pp nowy sącz tez brał w tej bitwie udział)

Najlepiej jak by była szansa odszukac listy strat 16 pułku ale to chyba mało prawdopodone

Co do zdjecia to z Tarnowa jeden w barwach piechoty Jan a stanisław w psk w Tarnowie nie było innych jednostek)

Pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lombarski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 15:37
Sympatyk


Dołączył: 20-04-2013
Posty: 150

Status: Offline
Jest tylko:
BUDZYŃ Antoni, kan., + I5.10.l939r.
w Kielcach, 15-CW Kielce

O podobnym nazwisku:
BUDZON Józef, plut., + 09.1939 r.
w Jasienicy, 18-MZ Jasienica.
i jeszcze
BUDZYŃSKI, st. uł. 27 pp, + 13.09.1939 r.
w Kałuszynie, 36-KW Kałuszyn.
BUDZYŃSKI Antoni, uł. 11 p.uł..
1 14.09.1939r. w Garwolinie, 36-CW
Garwolin, ul. Kościuszki.
BUDZYŃSKI Edward, uł. 11 p.uł..
114.09.1939r. w Garwolinie, 36-CW
Garwolin, ul. Kościuszki.
BUDZYŃSKI Edward, szer. 55 pp,
+ 14.09.1939r. w Kutnie, 31-KW Kutno.
BUDZYŃSKI Ireneusz, A 1920 r., strz. 59
pp 14 DP, + 20.09.1939 r. w Laskach, 1-CW
Laski.
BUDZYŃSKI Jan, * 1916 r., strz. 60 pp,
+ 10.09.I939r. w Łęczycy, 31-KW Łęczyca.
BUDZYŃSKI Józef, ul. 28 DP, + 5.09.1939 r.
w Zmyślonem, 37-KW Strońsko.
BUDZYŃSKI Marceli, ur 28.09.1909 r.,
ppor. 70 pp, + 4.09.1939 r.
w Prażuchach-Karczemkach, 13-MZ
Mora win.
BUDZYŃSKI Mieczysław, ur 23.01.1905r.,
strz. 61 pp, + 17.09.1939 r. w Tułowicach,
38-CW Sochaczew, Trojanów, ul. 600-lecia.
BUDZYŃSKI Tadeusz, ppor. 49 pp,
+ 19.09.1939 r. w Hołosku, 50-MZ, Ukraina,
Lwów, Hołosko.
BUDZYŃSKI Władysław, kpr. 14 baon
wart., + 28.09.1939 r. w Warszawie, 1-KW
Warszawa, Żoliborz, ul. Powązkowska
Pozdrawiam Jacek L
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maxwolf1910Offline
Temat postu:   PostWysłany: 09-12-2019 - 15:42
Sympatyk


Dołączył: 27-02-2018
Posty: 151

Status: Offline
Witam

Dziekuje ciekawy jestem czy są głebsze dane o Antonim

Pozdrawiam
Mariusz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lombarski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-12-2019 - 01:02
Sympatyk


Dołączył: 20-04-2013
Posty: 150

Status: Offline
Niestety tylko tyle. Ale kanonier to artyleria. Zmarł w październiku, więc przypuszczam, że z ran.
Pozdrawiam Jacek L.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
merdigonOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-01-2020 - 15:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2019
Posty: 113
Skąd: Kraków
Status: Offline
Witam,
czy ktoś z dostępem do "KSIĘGA POCHOWANYCH ŻOŁNIERZY POLSKICH POLEGŁYCH W II WOJNIE ŚWIATOWEJ TOM I Żołnierze września N - Z" mógłby sprawdzić mi czy są jakieś informacje o:
Michał (Ludwig) Nowak
ur. 9 sierpnia 1909 w Śląskiej Ostrawie
Rodzice: Teodor i Franciszka
zamieszkały w Krakowie

Z góry dziękuję,
Szymon

_________________
Pozdrawiam,
Szymon
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.367045 sekund(y)