Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 04:09 piątek, 19 lipca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
izagreOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2019 - 20:36
Sympatyk


Dołączył: 14-04-2019
Posty: 20

Status: Offline
Dzień dobry,

bardzo proszę o pomoc w poszukiwaniach Piotra Wysockiego. Zginął po 18.11.1915 (z tego dnia jest ostatnie zdjęcie z listem, które wysłał rodzinie). Zdjęcie pochodzi ze szpitala w Opolu. Mam też jego zdjęcie robione w Koszalinie. Nie mogę znaleźć żadnych informacji na jego temat.

Jego syn mieszkał w miejscowości Dziadkówko (k. Mieleszyna k. Gniezna) więc pewnie i on mieszkał o okolicach.

Link do zdjęć: https://we.tl/t-vNhhoKynaX

Z góry dziękuję.
Izabela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2019 - 21:23
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2274
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Izabela,
Trzeba sie postarac o date i miejsce urodzenia, wtedy wiadomo kogo szukamy.
Mysle, ze to bedzie ten Piotr.
Wysocki Peter Hermannshof, Znin Preußen 196 Brigade-Ersatz-Bataillon 8 1915-04-12 - ciezko ranny.
Datum 1915-04-12
Nachname Wysocki
Vorname Peter
Ort Hermannshof, Znin
Liste Preußen 196
Reg. o.ä. Brigade-Ersatz-Bataillon 8
http://des.genealogy.net/search/show/1787478

Datum 1915-04-12
Nachname Wysocki
Vorname Peter
Ort Hermannshof, Znin
Liste Preußen 196
Reg. o.ä. Brigade-Ersatz-Bataillon 8
http://des.genealogy.net/search/show/1787478

Datum 1917-08-10
Nachname Wysocki
Vorname Peter
Ort Hermannshof, Znin
Liste Preußen 907
http://des.genealogy.net/search/show/4309805
Piotr Wysocki byl dwa razy ranny, pierwszy raz przed data 1915-04-12 ciezko, drugi raz
przed data 1915-04-12 lekko. Urodzil sie 9.09.1881 w Hermannshof/Szkółki kolo Znina.
Zginal przed data 1917-08-10.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
izagreOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2019 - 22:00
Sympatyk


Dołączył: 14-04-2019
Posty: 20

Status: Offline
Pani Grażyno,

bardzo dziękuję za pomoc, postaram się zdobyć informacje na temat jego daty urodzenia, czekam na odpowiedź Archiwum Państwowego w tej sprawie.

Czy te 2 daty, kiedy został ranny są poprawne? Obie są takie same Smile

Czy mogę prosić jeszcze o pomoc w poszukiwaniach Antona/Antoniego Grembowskiego? Urodził się w 1879 i mieszkał w Kosztowie lub okolicach (Wyrzysk, Dziembowo, Morzewo).

Pozdrawiam
Izabela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gawlik_AndrzejOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 07:34
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-01-2016
Posty: 42
Skąd: Gdynia, pomorskie
Status: Offline
Witam
Poszukuję informacji o
Józef Piątek ur. 14.03.1891 Kunin parafia Nowa Słupia
Andrzej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
jtymczyszynOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 10:22


Dołączył: 18-11-2018
Posty: 5

Status: Offline
Witam Państwa , poszukuję danych dotyczących dwóch osób :

- Ignacy Wolański , syn Jakuba , ur. 8.12.1890 w Tarnopolu , powołany do wojska w 1911 , uczestniczył w I w.św. od 1914 do 1918

- Lucjan (Łukjan, Luka) Tymczyszyn , ur. 10.1883 w Uwin , syn Leona , w 1914r. mieszkał i pracował w Sznyrowie koło Brodów , prawdopodobnie służył w kawalerii w stopniu kapitana , przewijają się informacje o służbie w Strzelcach Siczowych.

Obaj służyli w armii austro-węgierskiej , obaj przeżyli wojnę ....

Z góry dziękuję za pomoc .

Jarosław
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 14:45
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2274
Skąd: Hamburg
Status: Offline
izagre napisał:


Czy te 2 daty, kiedy został ranny są poprawne? Obie są takie same Smile


Przepraszam pomylilam sie i podpielam dwa razy te sama liste. Embarassed
Ta jest prawidlowa:
Datum 1915-11-04
Nachname Wysocki
Vorname Peter
Ort Hermannsdorf, Znin
Liste Preußen 371
Reg. o.ä. Infanterie-Regiment 140
http://des.genealogy.net/search/show/3241369
Czyli zostal ciezko ranny przed data 1915-11-04*

* sa to daty ogloszenia listy np. w prasie

Jedyny z okolic Grembowski Antoni:
Datum 1915-11-01
Nachname Grembowski
Vorname Anton
Ort Erpel, Kolmar
Liste Preußen 368
Reg. o.ä. Reserve-Infanterie-Regiment 49
Grembowski Antoni, urodzony Erpel/Kaczory, pow. Kolmar/Chodziez,
zginal przed data 01.11.1915
http://des.genealogy.net/search/show/3203120

Gawlik_Andrzej napisał:
Witam
Poszukuję informacji o
Józef Piątek ur. 14.03.1891 Kunin parafia Nowa Słupia
Andrzej

Moze ten:
Пионтек Иосиф
Дата рождения: 1891, Место службы: 42-й пехотный Якутский полк
Картотека военнопленных
Piatek Jozef, ur.1891, jednostka: 42 Jakucki Pulk Piechoty, niewola
w Josefstadt, Austria.
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_ple ... 26page%3D3
https://de.wikipedia.org/wiki/Josefstadt_(Wien)
Brak szczegolowszych danych.

jtymczyszyn napisał:
Witam Państwa , poszukuję danych dotyczących dwóch osób :

- Ignacy Wolański , syn Jakuba , ur. 8.12.1890 w Tarnopolu , powołany do wojska w 1911 , uczestniczył w I w.św. od 1914 do 1918

- Lucjan (Łukjan, Luka) Tymczyszyn , ur. 10.1883 w Uwin , syn Leona , w 1914r. mieszkał i pracował w Sznyrowie koło Brodów , prawdopodobnie służył w kawalerii w stopniu kapitana , przewijają się informacje o służbie w Strzelcach Siczowych.

Obaj służyli w armii austro-węgierskiej , obaj przeżyli wojnę ....


Wolanski Ignacy, ur. 1890 Tarnopol, IR 15, 9 komp., niewola Rosja, 1916.
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0032/

Lucjana nie widze ale jest chyba jego krewny .
Tymczyszyn Jan, ur. 1885 Uwin, niewola Rosja, 1917.
https://digi.landesbibliothek.at/viewer ... /LOG_0026/



Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
izagreOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 16:52
Sympatyk


Dołączył: 14-04-2019
Posty: 20

Status: Offline
Pani Grażyno,

bardzo dziękuję, wygląda na to, że to on, miejscowość się zgadza, jego dzieci były urodzone w Kaczorach Smile Rozumiem, że zapisek w tym dokumencie to data narodzin, nie miejsca zgonu?

Pozdrawiam
Izabela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 17:10
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2274
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Iza,
Masz wyszukane i przetlumaczone podstawowe informacje.
Poswiec troche czasu, przeczytaj caly watek a bedziesz wiedziala jakie
informacje zawieraja listy strat.
Nie moge slowo w slowo tlumaczyc na polski dla kazdej osoby z osobna,
musialabym spedzac caly dzien na pisaniu odpowiedzi.
Jest jeszcze google-tlumacz - mozna sie tym posilkowac jak sie nie zna jezyka.
Znajdziesz metryki urodzen tych osob to bedziesz wiedziala czy to jest miejsce urodzenia
czy zamieszkania.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
izagreOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 17:42
Sympatyk


Dołączył: 14-04-2019
Posty: 20

Status: Offline
Pani Grażyno,

Przeczytałam cały wątek przed zadaniem pytania. Przeglądając tego typu dokumenty wcześniej zawsze wnioskowałam, że jest to miejsce, w którym żołnierz poległ lub został ranny, stąd moje pytanie dot. miejsca urodzenia gdyż nigdy nie natrafiłam na "legendę" zapisów. Posiłkuję się też słownikami. Metryki urodzeń akurat tej części mojej rodziny nie są nigdzie dostępne, dlatego tez już ponad 3 tygodnie czekam na odpowiedź Archiwum w Pile w tej sprawie.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Izabela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 18:36
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2274
Skąd: Hamburg
Status: Offline
izagre napisał:
Przeglądając tego typu dokumenty wcześniej zawsze wnioskowałam, że jest to miejsce, w którym żołnierz poległ lub został ranny, stąd moje pytanie dot. miejsca urodzenia gdyż nigdy nie natrafiłam na "legendę" zapisów.

Oto legenda:
http://wiki-de.genealogy.net/Verlustlis ... _Weltkrieg
Jesli ktos urodzil sie w miejscowosci Erpel/Kaczory to naprawde musialby
miec ogromnego pecha aby w tej samej miejscowosci zostac rannym badz
zginac. Czasami moglo tak zdarzyc sie Rolling Eyes

Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
lucjangenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 18:58
Członek PTG


Dołączył: 07-12-2011
Posty: 74
Skąd: Słubice
Status: Offline
Dzień dobry,

Poszukuję informacji:
Michał Bartosik ur. we wsi Skronina parafia Petrykozy.
Prawdopodobnie służył w armii rosyjskiej.
będę wdzięczny za każdą informację.
Pozdrawiam serdecznie
Lucjan

_________________
Poszukuję osób zajmujących się genealogią rodzin:
Bartosik, Lindner, Machajewski, Narloch, Szlufik
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2019 - 20:10
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2274
Skąd: Hamburg
Status: Offline
lucjangen napisał:
Dzień dobry,

Poszukuję informacji:
Michał Bartosik ur. we wsi Skronina parafia Petrykozy.
Prawdopodobnie służył w armii rosyjskiej.
będę wdzięczny za każdą informację.
Pozdrawiam serdecznie
Lucjan

Lucjan.
Nie moge potwierdzic czy ktorys z ponizszych osob jest Twoim Michalem
Bartosikiem. Wykazane dokumenty nie zawieraja blizszych danych.
1.
Бартосик Михаил
Пропал без вести, Выбыл: 14.08.1914, Место службы: Лейб-гвардии Литовский полк, Рядовой лейб-гвардии, Дата выбытия 14.08.1914
Место события под Сольдау
Картотека потерь
Bartosik Michal, zaginal bez wiesci, jednostka: Litewski Pułk Lejbgwardii,
zaginal pod Soldau/Działdowo ok. 14.08.1914.
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_gos ... 0%B8%D0%BB
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... 0%B8%D0%BB

2.
Бартосик Михаил
Ранен/контужен, Выбыл: Лысянская лечебница, Место службы: 258-й пехотный Кишиневский полк, Ст. унтер-офицер, Дата события: 19.10.1914
Bartosik Michal, 256 Kiszyniewski pulk piechoty, st.podoficer, ranny 1914.
https://gwar.mil.ru/heroes/chelovek_don ... 0%B8%D0%BB

Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
lucjangenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2019 - 18:30
Członek PTG


Dołączył: 07-12-2011
Posty: 74
Skąd: Słubice
Status: Offline
Grażyno,
serdecznie dziękuję
pozdrawiam
Lucjan

_________________
Poszukuję osób zajmujących się genealogią rodzin:
Bartosik, Lindner, Machajewski, Narloch, Szlufik
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Agnieszka_SzumskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 22-05-2019 - 19:05
Sympatyk


Dołączył: 06-07-2008
Posty: 168

Status: Offline
poszukuję danych poległego 6.12.1918r. STANISZEWSKIEGO JÓZEFA Ostrów Mazowiecka miasto, gm. Ostrów Mazowiecka, pow. ostrowski mazowieckie
pozdrawiam
Małgorzata -
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Virg@Offline
Temat postu: Juliusz Szeliga *1882  PostWysłany: 24-05-2019 - 13:38
Sympatyk


Dołączył: 19-03-2009
Posty: 605

Status: Offline
Na cmentarzu w Radymnie (woj. podkarpackie), na płycie grobowca, w którym pochowany jest brat mojej mamy, zamieszczona jest tablica:
„Pamięci
Juliusza Szeligi
*1882
Zginął w czasie I wojny światowej”.
– Link do fotografii –

Niestety, wiem tylko z przekazanej dawno temu ustnej informacji, że teść wujka był lotnikiem.
Za każdym razem, gdy odwiedzam ten cmentarz, nurtuje mnie, by dowiedzieć się nieco więcej o Juliuszu Szelidze, niż tylko to, że „Zginął w czasie I wojny światowej” – nie mam już jednak od kogo.

Zastanawiam się ile osób nazywających się: Juliusz Szeliga, ur. w 1882 roku, mogło zginąć w czasie Wielkiej Wojny?
Czy istnieje jakaś szansa, by dowiedzieć się czegoś więcej?

Lidia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.072037 sekund(y)