Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 05:09 czwartek, 27 czerwca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
SidorOffline
Temat postu: Re: Ship manifest - imię brata i miasto w RI  PostWysłany: 24-01-2019 - 19:44
Sympatyk


Dołączył: 05-02-2017
Posty: 129

Status: Offline
Krzyśku, bardzo Ci dziękuję za Twoje sugestie. Również obstawiałam Stanisława, ale nie znalazłam takiego Stanisława Marszałka (ew. Stanleya Marszalka) z Przysek koło Jasła ani na Ellis Island, ani w censusach, więc zwątpiłam. Ale skoro Ty również tak widzisz, to pewnie mamy rację Smile

krzyko napisał:
Imię brata - Stanisław.
Nazwa miejscowości - Anthony.

Tu lepsza kopia listy https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1368704

Krzysiek

_________________
Pozdrawiam
Ula
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sirdanielOffline
Temat postu: Re: Ship manifest - imię brata i miasto w RI  PostWysłany: 25-01-2019 - 02:43
Sympatyk


Dołączył: 25-03-2012
Posty: 91

Status: Offline
Troche zagadkowe jak dla mnie jest ta sprawa z Marszałkami.
Jest spis z 1900 gdzie występuje Stanisław i Jan a są braćmi https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1325221 rzecz się dzieje na Rhode Island, tam gdzie jedzie Jan II

Następnie tym że ten Stanisław jest z 1874r i naturalizowany w 1900 https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1840474 a na spisie jest brat Jan jest z roku ok 1860 czyli w wieku Jana I . A obaj przyjechali duzo przed 1900 wg danych na spisie.

Jakiś Jan Marszałek z Przysiek ur 1982, został naturalizowany w 1924 https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2141014 ale przybył w 1909r...

Natomiast w 1921 został naturalizowany Andrzej Marszałek, https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2141014 który przybył dokładnie w 24.02.1906 jak pisze na liście pasażerów w poprzednich postach tylko że go tam nie ma?

Ale na wojskowej karcie Jan Marszałek z przysiek istnieje jeszcze w 1917 https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1968530

_________________
Całe austriackie mapy z APrz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SidorOffline
Temat postu: Re: Ship manifest - imię brata i miasto w RI  PostWysłany: 25-01-2019 - 18:12
Sympatyk


Dołączył: 05-02-2017
Posty: 129

Status: Offline
Sirdaniel, dziękuję, że pochyliłeś się nad moimi Marszałkami Smile
Szliśmy podobnym tropem, z tą różnicą, że ja wiem, dokładnie gdzie mieszkał Jan (John) Marszałek później, co pomogło mi potwierdzić niektóre przypuszczenia. Z całą pewnością naturalizacja z 1924 roku dotyczy właśnie jego, choć jest istotny błąd w dacie przybycia do USA. W 1909 przybyło 3 Janów Marszałków, ale żaden w dacie z dokumentu i żaden z okolicy - słowem, inne osoby.
Zastanawiałam się, skąd ta pomyłka. Teorie mam 2. Albo urzędnik wystawił dokument na podstawie błędnych danych, kóre i tak nie miały znaczenia, albo z jakiegoś powodu data ta została zmieniona specjalnie. Nie natknęłam się wcześniej na akt naturalizacji Andrzeja, ale może miał coś wspólnego "z pomyłką" w dokumentach Jana? Może jemu ta data była bardziej potrzebna i ktoś coś tu podmienił?
Bez wątpienia również karta wojskowa z 1917 należy do mojego Jana.

Co do Jana i Stanisława z RI urodzonych znacznie wcześniej niż "mój", to moim zdaniem splot miejsc, imion i nazwisk. Znam dość dobrze historię tej części rodziny po przybyciu do USA i nie ma mowy o tak dużej pomyłce w wieku Jana.

Nadal nie wiem, co z jego bratem Stanisławem. Odnajduję jedynie Stanleya Marszalka, który był najstrarszym synem mojego Jana i być może na cześć swojego brata ojciec nadał mu imię.

Będę też szukać na Ellis Island Andrzeja, skoro pochodzi z Przysiek taj, jak Jan. Byłoby 3 braci, co dla rodziny z USA może być ciekawym wątkiem Smile
Świadkiem naturalizacji Jana i Andrzeja była ta sama osoba - Zygmunt Grzebień z Warren.

_________________
Pozdrawiam
Ula
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzykoOffline
Temat postu: Re: Ship manifest - imię brata i miasto w RI  PostWysłany: 26-01-2019 - 02:17
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-04-2009
Posty: 122

Status: Offline
Jest też Maria Marszałek, lat 16 z Przysiek, która przybyła do USA w 1905 r..
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:JFS2-C36
Tak jak Jan Marszałek z 1906 r., zmierzała do miejscowości Anthony, tyle że do siostry o imieniu Katarzyna.
Co prawda jako stan wpisano "Kansas", ale ołówkiem poprawiono w dwóch miejscach na "RI" czyli Rhode Island.

Przy Marii, widnieje także dopisek informujący o tym, że podróżuje ona z wujem, który znajduje się pod numerem 20 na tej samej liście.

Wuj ten to Jan Marszałek, lat 44. Jako miejsca zamieszkania w Polsce, nie podaje on Przysiek tak jak Maria, a Roztoki. Zapewne te, położone na wschód od Jasła. Płynie on do swojego brata Stanisława, mieszkającego w Anthony. Dowiadujemy się także, że Jan był wcześniej w USA od roku 1891 (1897 ?) do 1905 ?. Niestety skan jest nieco rozmazany w miejscu tych dat.

Faktycznie zagadkowa sprawa. Jan podróżujący z Marią, to ten który według censusu z 1900 r. mieszkał w jednym domu z bratem Stanisławem. Pasuje wiek i data przybycia do USA. Z drugiej strony pojawia się miejscowość Anthony, jak u tego młodszego Jana z 1906 r. i Przysieki z których pochodzi Maria i młodszy Jan. Wszyscy muszą być ze sobą w jakiś sposób powiązani.

Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sirdanielOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 08:38
Sympatyk


Dołączył: 25-03-2012
Posty: 91

Status: Offline
Fajnie kolejne znaleziska.

Co do andrzeja to on wystepuje na kazdym censusie, nawet co ciekawe na cesusach RI więc z nim nie będzie problemu.
Co do daty przybycia jana młodszego, to z doświadczenia mogę powiedzieć że akta naturalizacyjne rzadko sie mylą. A z drugiej strony nie wierzę w przypadki. Więc wg mnie urzędnik mógł rozpatrując obydwie petycje Jana i Andrzeja przypadkiem pozamieniał daty. Drugie sugerowane rozwiązanie to to, że skoro andrzej szybciej otrzymał papiery, to musieli mu podmienic wcześniejszy przyjazd. nie spotkałem się z takimi błedami ale jest to jakies rozwiazanie problemu, trzeba odnaleźć Andrzeja teraz na liście pasażerów.


pozostałe linki
John marszałek wwII draft https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1861144 prowadził saloon Smile

https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1532195 tu widać jak na RI Jan i Andzrej są sasiadami. Jan ma żonę Jadwigę Cisek

Jan's marriage https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:Q24H-H1T5

Co ciekawe, dla Jana z 1879 jak i z 1892 mozna znaeźć tę samą żone. czy to pomyłka kolejna? Tylko jak wyjasnic dwóch Janów na liscie pasażerów. Ktoś ma dobrze namieszane w papierach Smile

rzadko można spotkać na FS wiec wrzucam - death certificate Jana https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:F843-959

Tu marriage Andrzeja. Jan i Andrzej mają tych samych rodziców, sa braćmi https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:Q24H-HTGR

No i Katarzyna Z synem Józefem Jada do Jana Marszałka jej męża do Wawren

First Name : Katarzyna
Last Name : Marszalek
Nationality : Austria, Polish
Last Place of Residence : Roztoks, Austria
Date of Arrival : June 18th, 1907
Age at Arrival : 37y
Gender : Female
Marital Status : Married
Ship of Travel : Zeeland
Port of Departure : Antwerp
Manifest Line Number : 0015



Jest jeszcze dużo do odnalezienia

_________________
Całe austriackie mapy z APrz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SidorOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-01-2019 - 17:43
Sympatyk


Dołączył: 05-02-2017
Posty: 129

Status: Offline
Krzyśku, sirdaniel, dzięki za nowe tropy.
Pewne jest, że Jadwiga Cisek była żoną "mojego" Jana z rocznika 1893 i był on jej jedynym mężem. Znam losy rodziny, wiem o ich dzieciach, mam ich zdjęcia, a obecnie mam kontakt z ich 70-letnią wnuczką dla której szukam szczegółowych informacji o Janie (bo o Jadwidze wiem znacznie więcej, mam 4 pokolenia wstecz).
Wiem również o barze, który prowadził Jan.

Równie wiarygodny jest Andrzej jako brat, który często się przewija, chociaż raz ze zmienionym rocznikiem urodzenia (zakładam, że faktyczny to 1885).

Ten akt zgonu to też jakaś kosmiczna pomyłka. John zmarł w latach 70-tych, a nie w 1947. W latach 60-tych był w Polsce, odwiedził mojego dziadka i mam go na zdjęciu Smile To musiał być tamten drugi John, któremu ktoś przypisał inną żonę, albo nie wiem co.

Ogólnie wychodzi na to, że Stanisław nie jest bratem Jana. Zakładam że Stanisław i starszy Jan to bracia ojca młodego Jana (Franciszka), czyli jego wujkowie. Ta wersja wiele by wyjaśniała.
Pozostaje mi uporządkować informacje i poszukać trochę info o siostrach.
Bardzo Wam dziękuję. Jestem krok do przodu Smile
Czekam na odpowiedź z parafii urodzenia Jana odnośnie rodziców i dziadków. A nóż widelec ktoś mi odpowie Wink

_________________
Pozdrawiam
Ula
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mazurowskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-01-2019 - 10:12
Sympatyk


Dołączył: 06-03-2016
Posty: 80

Status: Offline
Czy zgłębiał co oznaczają dopiski na manifestach z Ellis Island, np. "ST" przy nazwisku pasażera albo cyferki dopisane przy nazwisku ?
Pozdrawiam.

_________________
Iza
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzykoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-01-2019 - 12:44
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-04-2009
Posty: 122

Status: Offline
Prawdopodobnie chodzi o dopisek „SI” - czyli Special Inquiry.
Takie dopiski robiono po lewej stronie listy, przy nazwisku danej osoby. Oznaczało to, że inspektor imigracyjny, zatrzymał takiego pasażera do przesłuchania i wtórnej kontroli, ponieważ miał w stosunku do niego jakieś podejrzenia. Po takiej procedurze pasażer, mógł zostać wpuszczony do USA, albo zostać deportowanym.
Wyjaśnienie losu takiego podejrzanego, znajduje się zazwyczaj na końcu manifestu.

Co do cyferek przy nazwisku, to jest to numer „biletu kontraktowego”, wydawanego imigrantowi przez daną linię żeglugową, po podpisaniu umowy na rejs. Linie używały tego numeru jako identyfikatora danego pasażera. Pojawiają się one głównie na listach statków płynących z Anglii. Taki numer może być przydatny do odnalezienia pasażera na liście zaokrętowanych w porcie startowym np. właśnie w Anglii.

Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mazurowskaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-01-2019 - 15:44
Sympatyk


Dołączył: 06-03-2016
Posty: 80

Status: Offline
Bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedż. Czy z Pana doświadczenia i wiedzy da się odpowiedzieć na pytanie czy odpowiedzi pasażera na pytania były jakoś weryfikowane przez urzędnika na Ellis Island ? Podejrzewam z treści manifestów, że mój prapradziadek przyjeżdżał ponownie do Ameryki ale nie przyznał się do tego.
Czy mogłabym także przesłać Panu na priv link do jednego z manifestu z prośbą o fachowe "rozczytanie" ? Sama próbowałam odczytać jednoznacznie jego treść ale nie mam pewności czy poprawnie.

_________________
Iza
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzykoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-01-2019 - 16:58
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-04-2009
Posty: 122

Status: Offline
Weryfikacja odbywała się na krótkiej rozprawie, na której przesłuchiwany jako dowód przedstawiał np. list od krewnego lub przyjaciela, do którego płynął. Jeżeli taka osoba nie miała przy sobie niczego co mogłoby wyjaśnić jej sytuację, to czekano aż ten krewny czy przyjaciel stawi się zeznawać w imieniu imigranta, lub przyśle list.
Najczęściej jednak, takie zatrzymanie spowodowane było obawą o społeczne obciążenie przez imigranta z uwagi na jego stan fizyczny i medyczny, w wyniku którego nie mógłby zarobić na własne utrzymanie.
Proszę podesłać link do manifestu na priv. Jeśli będę umiał jeszcze coś z niego wyciągnąć, to postaram się pomóc.

Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Magda500mOffline
Temat postu: Ellis Island  PostWysłany: 10-05-2019 - 00:48
Sympatyk


Dołączył: 02-04-2019
Posty: 44

Status: Offline
Witam jak mogę odnależć kiedy przypłynął stryjeczny prapradziadek Józef Kubiński do USA Ellis Island

https://www.familysearch.org/search/rec ... &offset=80

_________________
Maria Magdalena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-05-2019 - 07:15
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 1576

Status: Offline
Po zalogowaniu ,listy pasażesrkie np:
https://www.libertyellisfoundation.org/
Na familysearch ,również sa listy pasażerskie

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
anna1055Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2019 - 13:12


Dołączył: 20-05-2019
Posty: 2

Status: Offline
Witam. Poszukuję informacji na temat osoby z mojej rodziny.
Bronisława Giera wyjechała z Polski po 1900r. (możliwe, że około 1910r.) i do śmierci mieszkała w USA. Mogła również emigrować ze swoją siostrą, nie jest to jednak potwierdzone. Na stronie ellis island widziałam manifesty, niestety nie jestem w stanie ich odczytać. Będę wdzięczna za każdą informację.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2019 - 14:28
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1858

Status: Offline
anna1055 - sprawdzałaś tutaj?
https://stevemorse.org/ellis2/ellisgold.html
Są dwie Bronisławy Giera po 1900 roku

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-05-2019 - 17:39
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2256
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Manifesty sa dosyc czytelne.
Giera, Bronislawa Wadowice, Galicia 19 1892-1893 1912
ta plynie w 1912 ma lat 19, jest z Wadowic, ojciec Stanislaw Giera
brak pierwszej strony manifestu ( sporo szukania).
Statek: Kronprinzessin Cecilie - wyrusza z Bremen - lipiec 1912.
https://www.libertyellisfoundation.org/ ... cGciOw==/1

Giera, Bronislawa Wolawadowska 9 1894-1895 1904
Kaiser Wilhelm der Grosse
ta plynie w 1904 ma lat 9, z Woli Wadowskiej, jest z matka i rodzenstwem, plyna do meza i ojca
chyba Jozefa.
https://www.libertyellisfoundation.org/ ... cGciOw==/1

Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.071385 sekund(y)