Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 23:34 piątek, 19 lipca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Maciej85Offline
Temat postu: Powstaniec wielkopolski, identyfikacja zdjęć  PostWysłany: 12-01-2019 - 23:07
Sympatyk


Dołączył: 15-12-2012
Posty: 47
Skąd: Poznań
Status: Offline
Zamieszczam trzy zdjęcia mojego przodka, powstańca wielkopolskiego, poległego pod Nakłem 11 kwietnia 1919 r. Będę wdzięczny za wszelkie informacje, podpowiedzi, chociażby w kwestii munduru. Fotografie pochodzą z różnych lat.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f8ad1c4774d6d8f2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/56ac493d92134549
https://www.fotosik.pl/zdjecie/71e26d14190b066b

_________________
Pozdrawiam
Maciej

Zapraszam na mój blog:
http://natropieprzodkow.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sawicka_ElżbietaOffline
Temat postu: Powstaniec wielkopolski, identyfikacja zdjęć  PostWysłany: 13-01-2019 - 10:16
Sympatyk


Dołączył: 24-08-2015
Posty: 47

Status: Offline
Jak się nazywał i skąd pochodził?
Były koła powstańców w miejscach zamieszkania, może dałoby się coś ciekawego znaleźć wśród potomków rodzin kolegów powstańców.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maciej85Offline
Temat postu: Powstaniec wielkopolski, identyfikacja zdjęć  PostWysłany: 13-01-2019 - 11:19
Sympatyk


Dołączył: 15-12-2012
Posty: 47
Skąd: Poznań
Status: Offline
To Franciszek Styziński (1895-1919). Jego nazwisko jest w kilku publikacjach, m.in. na liście strat powstania. Urodził się w Czaczyku koło Śmigla, pochowany jest w Głuszynie, dzisiejszej dzielnicy Poznania (https://www.poznan.uw.gov.pl/grob-powstanca-wielkopolskiego-franciszka-styzinskiego-poznan). Przynależał do 8 Kompanii 10 Pułku Strzelców Wielkopolskich. W źródłach błędnie podaje się jego miejsce urodzenia oraz zamieszkania. Chciałbym spisać jego biografię, prostując nieprawdziwe informacje. Moja prababcia, siostra Franciszka, przechowała kilka jego zdjęć i notatek...

_________________
Pozdrawiam
Maciej

Zapraszam na mój blog:
http://natropieprzodkow.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KrzymenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 12:55
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2007
Posty: 38

Status: Offline
Dzień dobry,
Może te informacje z pruskich list strat (Verlustlisten) coś pomogą:
PVL 367, 30.10.1915, str. 9728
Füsilier-Regiment Nr. 35, 1. Kompagnie
Styzinski Franz – Czacz, Schmiegel, schwer verwundet
Tu nie ma żadnej wątpliwości, że to chodzi o tego Franciszka Styzińskiego ! Służył w 1915 r. w 1 kompanii Füsilier-Regiment 35 i został ciężko ranny.
PVL 1200, 27.07.1918, str. 25292
Styzinski Franz – 3.10. Gleinitz, Schmiegel, leicht v.
Drugi Styziński także pochodził z okolic Śmigla, ale z Gleinitz czyli z m. Glińsko. W 1918 r. informacje w Verlustlistach były już skąpe. Nie podawano jednostki ani stopnia, a także roku urodzenia.
Wiemy, że ten Franciszek Styziński urodził się dnia 3 października (3.10.) Jeżeli pasuje, to Twój Franciszek został tym razem "tylko" lekko ranny.
Pozdrawiam
Krzysztof
P.S. Warto by odczytać cyfry na naramiennikach. Wszystkie zdjęcia z armii niemieckiej. Na jednym (mundur garnizonowy) chyba "31" lub "37"
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maciej85Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 13:22
Sympatyk


Dołączył: 15-12-2012
Posty: 47
Skąd: Poznań
Status: Offline
Dziękuję Krzysztofie! Ten pierwszy to mój Franciszek, drugi ze Styzińskich to jego kuzyn... Będę dalej szukał!

_________________
Pozdrawiam
Maciej

Zapraszam na mój blog:
http://natropieprzodkow.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 15:16
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1894

Status: Offline
O mundury pytaj fachowców na
https://www.dws.org.pl/viewforum.php?f= ... d296a655f8
Mają niesamowita wiedzę

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KrzymenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 18:54
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2007
Posty: 38

Status: Offline
Maćku, witam jeszcze raz !

Sprawdziłem Styzińskich w internetowych kartotekach CAW.
Twojego Franciszka nie ma, ale znajdziesz dwóch innych Very Happy
Styziński Franciszek, s. Szczepana ur. 08.10.1872 Bronikowo pow. Kościan. Dokumenty w Kolekcji akt Powstańców Wielkopolskich
Jest też kuzyn Franciszka – Franciszek Styziński (ten z PVL 1200, lekko ranny) ur. 3.X.1896 w Glińsku, pow. Kościan. Przeżył wojnę światową i zapewne Powstanie Wielkopolskie oraz wojnę polsko-bolszewicką ! Very Happy W 1938 był pomocnikiem rzeźnickim. Odrzucono jego wniosek o Krzyż Niepodległości. Zapewne z adnotacją „brak pracy niepodległościowej przed 11.11.1918” lub może czymś podpadł „sanatorom” Wink … więc go nie przyznali Wink

Twój Franciszek Styziński służył w Füsilier-Regiment Prinz Heinrich von Preußen (Brandenburgisches) Nr. 35.
Historia pułku: Das Füsilier-Regiment Prinz Heinrich von Preußen (Brandenburgisches) Nr. 35 im Weltkriege. Herausgegeben vom Verein ehemaliger Offiziere des Regiments. Verlag Tradition Wilhelm Kolk. Berlin 1929
Pułk ten do marca 1915 był w 6. Division. Następnie przekazano go do formowanej 56. Infanterie Division. W początkach maja 1915 dywizja została przewieziona w rejon Gorlice–Tarnów i wzięła udział w wielkiej ofensywie (maj-czerwiec).
http://wiki-de.genealogy.net/56._Infant ... sion_(WK1)
W lipcu 1915 dywizja powróciła do Francji i trafiła do Szampanii. Tu Twój przodek miał sposobność wziąć udział w krwawej bitwie zwanej przez Niemców Herbstschlacht in der Champagne 1915. Zapewne ofensywa w Galicji wydawała mu się wtedy sympatycznym spacerkiem … Sad
Wyszukałem z PVL 367 paru jego poległych kolegów z 1 kompanii i sprawdziłem na liście strat Füsilier-Regiment Nr. 35
http://www.denkmalprojekt.org/2014/fues ... o_wk1.html
Offz. Stellv. Arthur Bierbrauer – gefallen 30.09.1915 Cernay, Höhe 199
Utffz. Albert Gauding – gefallen 04.10.1915 Cernay, H. 199
Utffz. Friedrich Grünefeldt – gefallen 27.09.1915 Cernay, H. 199
Füs. Karolczak Johann (Bukonicza, Gostyn) - gefallen 06.10.1915 Cernay, H. 199
Wynika z tego, że Füsilier Franciszek Styziński został ranny broniąc pozycji na wzg. 199 na południe od Cernay. Stało się to pod koniec września lub na początku października 1915 r. (27.09-06.10.1915). W trakcie lektury list strat FR 35 na pewno zauważysz, że jest tam całkiem sporo Polaków …
Pozdrawiam
Krzysztof


Ostatnio zmieniony przez Krzymen dnia 13-01-2019 - 22:39, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maciej85Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 20:30
Sympatyk


Dołączył: 15-12-2012
Posty: 47
Skąd: Poznań
Status: Offline
Dziękuję!!! Muszę sobie to jako poukładać. Franciszek Styziński (ur. 1872) z Bronikowa to stryj "mojego" Franciszka. Nie wiedziałem nawet, że on też brał udział w powstaniu. Mam zdjęcie, na którym są obaj Franciszkowie i moja prababcia, czyli siostra młodszego.
Odszukałem też kartkę, którą "mój" Franciszek wysłał 13 czerwca 1915 r. do swoich rodziców i siostry do Głuszyny. Pisze w niej, że żałuje, że nie może być w domu. Nie mogę tylko rozszyfrować, skąd nadał tę kartkę...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/89f2a0b6ab5de6ac
Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc!

_________________
Pozdrawiam
Maciej

Zapraszam na mój blog:
http://natropieprzodkow.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KrzymenOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 22:34
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2007
Posty: 38

Status: Offline
Maciej85 napisał:
Dziękuję!!! Muszę sobie to jako poukładać.

Żebyś miał trochę więcej do układania Laughing, to Ci podrzucę następnych Styzińskich Laughing Prawie wszyscy z tej samej okolicy !

Katalog CAW
https://wbh.wp.mil.pl/pl/skanywyszukiwa ... wansowana/
W Bazy personalne masz czterech Styzińskich. Trzech powstańców i jednego hallerczyka.
A tu w Skany kartoteki masz następnych:
https://wbh.wp.mil.pl/pl/skanywyszukiwa ... =STYC-SULA
O dwóch Franciszkach już wspominałem. Kpr. Antoni Styziński odznaczony Krzyżem Walecznych.
Na dzisiaj to już wszystko Very Happy
Życzę dobrej nocy
Krzysztof
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maciej85Offline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2019 - 09:33
Sympatyk


Dołączył: 15-12-2012
Posty: 47
Skąd: Poznań
Status: Offline
Nie wszystkich udało mi się powiązać, ale trochę mi się rozjaśniło.
Miejscowość, z której mój Franciszek przesłał kartkę w czerwcu 1915 r., to Chojnów na Dolnym Śląsku (Haynau). Przypuszczam, że było to przy przerzucaniu kompanii z frontu wschodniego na zachodni w okolice Cernay, gdzie po kilku miesiącach został ranny...
Dzięki wielkie za pomoc! Very Happy

_________________
Pozdrawiam
Maciej

Zapraszam na mój blog:
http://natropieprzodkow.blogspot.com
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
AnnaM.Offline
Temat postu:   PostWysłany: 22-04-2019 - 15:06


Dołączył: 22-04-2019
Posty: 6

Status: Offline
Czy Antoni Styziński z Karśnic koło Kościana, ojciec Andrzej, matka Wiktoria jest w jakikolwiek sposób spokrewniony z Benonem Styzińskim? Pytam, gdyż sama prowadzę poszukiwania genealogiczne i przez przypadek natrafiłam na ten post tutaj. Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.066398 sekund(y)