Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
poniedziałek, 14 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Wasilewscy - Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 09-02-2019 - 21:50
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 951

Status: Offline
Witam serdecznie i prosze o pomoc w rozwikłaniu zagadki:

W 1834 r w parafii podbrzeskiej biorą ślub Gaspar (Kacper) Wasilewski z panną Różą Jankowską.
On ma lat 26 i jest synem Stanisława Wasilewskiego i Marianny z Kulwieciów.
Chciałabym dowiedzieć się kim była matka Kacpra, bo nijak mi do niczego nie pasuje. Zwłaszcza w tym rejonie.
W akcie ślubu napisano iż Kacper jest z parafii muśnickiej, choć urodził się w Giełwanach w 1808. Jego rodzeństwo rodziło się (przynajmniej te z dokumentów, które mam) w Giełwanach w latach 1798, 1801, 1802 i 1805.
Czyli ślubu rodziców należałoby szukać przed 1798r.
Niestety ślubu w Giełwanach nie znalazłam. Ale akty pisane wyjątkowo gęsto i drobnym pismem, to może i przegapiłam.
Ale na wszelki wypadek sprawdziłam co sie da w Muśnikach, sprawdziłam też Podbrzezie, - nie ma. Nawet w Czabiszkach sprawdzałam, bo w tej parafii Kacper chrzcił swoje dzieci. Pomyślałam, że może Mejszagoła, bo tam mam też Kulwieciów, ale nie. Owszem Wasilewskich w końcu XVIII w. jest sporo, ale zapisani są jako wieśniacy, a to jeszcze nie czasy deklasacji, a zresztą nie ma wśród nich Stanisława.

Jedyne dokumenty na jakie w tych parafiach natrafiłam to urodzenia w Giełwanach Kacpra i jego rodzeństwa, rzeczony ślub Kacpra w 1834r w Podbrzeziu i chrzty jego dzieci w Czabiszkach w latach 1836, 1839, 1843.

No i szukając matki Kacpra (najlepiej aktu ślubu ze Stanisławem Wasilewskim) znalazłam w Muśnikach i Mejszagole innych pojedyńczych Kulwieciów, ale nijak do Marianny żony Stanisława nie pasują.

Dlatego też proszę osoby poruszające się po tych terenach, może gdzieś w innej parafii natraficie na ślub Wasilewskiego Stanisława i Marianny z KUlwieciów.
Dajcie, proszę, znać, bo widzę, że sama chyba tej tajemniczej Marianny nie znajdę.
Obawiam się co prawda, że znalezienie aktu jej ślubu też wiele nie da, bo w tamtych czasach rzadko zapisywano rodziców młodych, ale może będzie zapis skąd pochodziła.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu: Wasilewscy - Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 10-02-2019 - 21:03
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 798

Status: Offline
Małgorzato, witaj.

W Genetyce [ Litwa ] znajdują się indeksy i skany osób o nazwisku Kulwieć i Wasilewski – to zapewne wiesz?
Kulwieć:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=
Wasilewski:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... =&to_date=
Są tam też indeksy i skany z parafii Giełwany [ po litewsku Gelvonai ]:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... =&to_date=
W parafii Giełwany znajdują się indeksy i skany metryk dzieci i Stanisława Wasilewskiego [ Nobilis ] i Marianny Kulwieć z lat 1798 – 1805, które rodziły się we wsi Posadniki:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=
Dodam, że skan:
• strony z księgi urodzin z roku 1798 kończy się na numerze 48 i nie zawiera skanu metryki urodzenia nr 57, która dotyczy osoby o imieniu Justyna Hipolit Wasilewski – chyba chodzi o mężczyznę o imieniu Justyn Hipolit Wasilewski?
• strony z księgi urodzin z roku 1802 kończy się na numerze 84 i nie zawiera metryki urodzenia nr 89, która dotyczy Marianny Wasilewskiej.

Tu ciekawostka: osoba o imieniu i nazwisku Albert Kulwieć w roku 1803 zawiera małżeństwo z Konstancją Wasilewską w parafii Podbrzezie. Wynika, że koligacje Kulwieciów z rodziną Wasilewskich są bardziej wszechstronne:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=

Wróćmy do tematu. W roku 1744 były dwie wsie o nazwie Posadniki w diecezji wileńskiej. Jedna należała do parafii Muśniki [ po litewsku Musninkai ] a druga do parafii Pobojsk – przynajmniej tak mówią dokumenty Synodu Diecezji Wileńskiej z 1744 roku.
https://jzi.org.pl/parafie/synod-diecez ... 1744-roku/
Wieś Posadniki w roku 1938 należała do parafii Sużany [ po litewsku Sužionys ], do gminy wiejskiej Niemenczyn, do powiatu wileńsko – trockiego, do województwa wileńsko – trockiego. Jakoś nie mogłem odnaleźć wsi Posadniki na współczesnej mapie Litwy – czyżby przestała istnieć po roku 1938. Na mapie z roku 1938 [ http://www.kami.net.pl/kresy/ ] istnieje. Parafia Sużany została erygowana w roku 1795.

W opisie parafii niemenczyńskiej z roku 1784 czytamy: „1 – mo. Kościół Parafialny w Ciwuństwie Wileńskim położony w Województwie i Dekanacie Wileńskim, (…)”. (…). 2 – mo. Od tego parafialnego kościoła, kościoły w okolicy sąsiedzkiej są następujące: (…); 6. Janiszki, kościół parafialny w tymże województwie i dekanacie w dobrach JP. Wasilewskiego, względem kościoła parafialnego niemenczyńskiego mil pięć między północą i wschodem letnim; (…). (…).”.
http://archiwum2000.tripod.com/522/gajews.htm
W opisie parafii Łabonarskiej dekanatu Brasław w diecezji wileńskiej z roku 1784 czytamy: „1mo. Kościół parafialny w miasteczku Łabonarach położony, w powiecie wiłkomierskim, w dekanacie brasławskim. (…).
2do. Kościoły postronne od tegoż kościoła parafialnego w okolicy sąsiedzkiej są te: (…). Janiszki, kościół parafialny janiski w dobrach JmciP Wasilewskiego, w województwie wileńskim sit[uum] mający leży między wschodem zimowym a południem odległy onego na mile 4 od kościoła parafialnego. (…).”.
http://pbc.biaman.pl/Content/13702/t.%2 ... odczyk.pdf
Wynika z tego, że w roku 1784 w dobrach JP. Wasilewskiego znajdował się kościół i parafia w miejscowości Janiszki. Zapewne chodzi o miejscowość Janiszki, która leży opodal jeziora Arinas na Litwie. Obecnie Janiszki [ po litewsku Joniškis ] miasto na Litwie, położone w okręgu szawelskim na terenach rolniczych w pobliżu granicy z Łotwą, 40 km na północ od Szawli.

Hipoteza.

Wieś Posadniki, która położona była niedaleko Sużan [ Sužionys ] oddalona jest około 19 km od miejscowości Janiszki. Zatem, ta informacja może być poszlaką na związek Kulwieciów [ Marianna Kulwieć żona Stanisłwa Wasilewskiego ] z Wasilewskimi, którzy posiadali swoje dobra w okolicy parafii Janiszki.
Taki sam związek może zachodzić z Kulwieciami, to jest z Albertem Kulwieciem, który w roku 1803 zawarł małżeństwo z Konstancją Wasilewską w parafii Podbrzezie. Podbrzezie oddalone jest od Janiszek około 30 km.

Małgorzato, może warto poszukać metryki ślubu Stanisława Wasilewskiego i Marianny Kulwieć w metrykach parafii Janiszki oraz w innych parafiach czy kościołach leżących w pobliżu miasteczka Janiszki, na przykład w Łabonarach [ Łabonary ]. W roku 1744 kościół w Łabonarach był filią parafii w Kukuciszkach.


Małgorzato, to tylko moje rozważania i hipoteza. Może moje informacje pomogą Ci w poszukiwaniu? Wnioski i weryfikację pozostawiam Tobie, oczywiście jak uznasz moje przemyślenia za dość wiarygodne.


Pozdrawiam – Roman.

Ps.
Trochę informacje o rodzinie Wasilewskich z Janiszek:

https://genealogia.okiem.pl/forum/viewt ... =56&t=2545

https://genealogia.okiem.pl/forum/viewt ... =56&t=5793
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Wasilewscy - Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 10-02-2019 - 22:02
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 951

Status: Offline
Romanie, dzięki. Każda podpowiedź i sugestia jest mile widziana.
Z Albertem i Konstancją też mam problem, bo nie do nońca jestem pewna jej nazwiska. Wydaje mi sie, że występuje pod trzema. Raz jest Wasilewska, raz Gąsielewska, a raz Kaścielewicz, ale to juz zupełnie inna historia. Teraz pobuszuję po podanych przez Ciebie parafiach i zapewne coś znajdę. Zapewne znajdę jakichś Kulwieciów i nawet jak nie będą to ci od Marianny Wasilewskiej, to tez będę wielce rada.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Wasilewscy - Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 11-02-2019 - 10:22
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 951

Status: Offline
No i rzuciłam okiem na Janiszki i na Łabonary, ale nic konstruktywnego na razie nie znalazłam.
Co prawda raczej sądzę, że ślub był w parafii panny młodej, a nie w dobrach Wasilewskich, a jako że Kulwieciów mam po "wszystkich" parafiach litewskich, to Marianna mogła pochodzić z każdej.
Myślę, że ich akt ślubu wyjdzie mi przypadkiem, w najmniej spodziewanym miejscu i czasie, ale dalej będę przeglądała "podpadające" parafie.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu: Wasilewscy-Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 12-02-2019 - 12:37
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 798

Status: Offline
Małgorzato, witaj ponownie.

Małgorzato, znalazłem nowe źródła, które wywróciły częściowo poprzednią hipotezę do góry nogami – przynajmniej moim zdaniem. Nowe dane pozwoliły na postawienie nowej hipotezy. W poniższym tekście zawarłem moje rozważania na temat Marianny Kulwieć i nie tylko jej osoby.

Natrafiłem na opracowanie, którego autorem jest Algirdas Antanas Baliulis, nosi ono tytuł:
Fontes Historiae Lituaniae Vol. IX Visitatio Decanatus Pobojscensis Iussu Et Voluntate Ignatii Jacobi Massalski Episcopi Vilnensis A. D. 1782 – 1784 Peracta. Wydawcą jest Academia Lituana Catholica Scientiarum; Vilnae, 2010.
http://www.lkma.lt/site/archive/fhl/IX/ ... 2-1784.pdf
Publikacji tej zawarto dokument:

1. z dnia 20 marca 1784 roku, który nosi tytuł: Wizyta Dziekańska Kościoła Giełwańskiego Ordinis S. Francisci Minorum Conventualium Podług Modeluszu Z Kancelarii Zadwornej Jo. Księcia Jm. Massalskiego Biskupa Wileńskiego Wydanego Sporządzona [ strona 270 i dalsze ] – dokument sporządzony przez dziekana pobojskiego.
Na stronie 279 czytamy: „(…). Parafia. Parafia giełwańska graniczy nakoło z parafiami: od kościoła giełwańskiego z szyrwintską o milę 1, z muśnicką o milę 1, z czabiską o mili ˝, z upnicką o mili ˝, z pobojską o mili ź. Dłużyny parafii giełwańskiej mili 1˝, szerzyny mila jedna. (…).”. Natomiast na stronie 280 czytamy: „(…).Wieś Posadniki o milę 1, należy do ichm. pp. Podbereskich skarbników wileńskich prawem dziedzicznym. (...).”.

2. z dnia 15 marca 1783 roku, który nosi tytuł: Wizytacja Dziekańska Kościoła Upickiego Podług Modeluszu Z Kancelarii Zadwornej Jo. Księcia Ignacego Massalskiego Biskupa Wileńskiego Wydanego Sporządzono [ strona 292 i dalsze ] – dokument sporządził dziekan pobojski.
Na stronie 305 czytamy: „(…). Parafia. Parafia upnicka graniczy nakoło z parafiami: z giełwańską o mili ź, z gegużyńską o milę 1, z dziewiałtowską o milę 1, z skorulską o milę 1, z pobojską o mili ž. Długości parafii upnickiej mil dwie, szerokości mila jedna. (…).”.
Na stronie 306 czytamy: „(…). Okolica Ratawty o milę, należy prawem dziedzicznym do ichm. pp. Kazimierza, Piotra, Stanisława i Jerzego Ratowtów, tudzież do ichm. pp. Antoniego Montwiły, Stanisława Kulwiecia, Kazimierza Węcewicza, Serafina Ławisza. (…).”.

Tak więc wiemy już, że w roku 1784 o jedną milę od kościoła giewłaskiego znajdowała się wieś Posadniki. Zatem, jaka to odległość w dzisiejszych jednostkach miary? Niestety we wspomnianym opracowaniu nie podano o jaką milę chodzi. Mila w dawnej Polsce była pojmowana na 3 różne sposoby: 1) mila wielka [ też nazywana dobrą lub dużą ], która miała 8228 metrów; 2) mila średnia [ nazywana też mierną ], która miała 6470 metrów; 3) mila mała [ nazywana też lekką ], która miała 5703 metry [ za Edward Stamm: Miary i długości w dawnej Polsce, w: Wiadomości Służby Granicznej Zeszyt 3; Rok 1935, strona 374 – 376. ]. Inne źródła podają, ze w XVIII wieku mila polska wynosiła 7 wiorst, czyli 7146 metrów, a od 1819 roku w Królestwie Polskim – 8534,31 metrów.
Parafia upicka i parafia giełwańska położona była na Litwie. Zatem może odległości podane były w milach litewskich. Mila litewska też była pojmowana na 3 różne sposoby i w zależności od przyjętych przeliczników mogła mierzyć: 1) mila wielka litewska wynosiła od 7674 metrów do 8238 metrów; 2) mila średnia litewska wynosiła od 6713 metrów do 6878 metrów; 3) mila litewska mała wynosiła od 5703 metrów do 5895 metrów [ za Edward Stamm: Staropolskie miary. Część I. Miary długości i powierzchni; Główny Urząd Miar; Warszawa, 1938; strona 35. ].
Przyjmując, że chodzi o milę litewską to odległość wsi Posadniki od kościoła giełwańskiego zawierać się mogła między 8238 metrów a 5703 metrów [ 6 – 8 kilometrów ].
Z metryk pochodzących z parafii giełwańskiej dowiedzieliśmy się, że pomiędzy rokiem 1798 a rokiem 1805 we wsi Posadniki rodziły się dzieci Stanisława Wasilewskiego i Marianny z Kulwieciów. Z dość znacznym prawdopodobieństwem można przyjąć, że chodzi o wieś Posadniki, która leżała w promieniu [ na około ] około 6 – 8 km od kościoła giełwańskiego.
Wiemy, że w roku 1783 w parafii upnickiej [ wieś Upniki, po litewsku Upninkai ] znajdowała się okolica szlachecka Ratawty [ Ratowty ], w której jakąś część dziedziczną posiadał Stanisław Kulwieć. Ratawty [ Ratowty ] położone były w promieniu [ na około ] 6 – 8 kilometrów od wsi i kościoła upickiego [ wieś Upniki ]. W tomie IX Słownika geograficznego Królestwa Polskiego i innych krajów słowiańskich z roku 1888 na stronie 544 wymienione są:
• wieś Ratowty w powiecie wiłkomierskim, w gminie i parafii Wieprza, która oddalona jest o 18 wiorst od Wiłkomierza,
• okolica szlachecka Ratowty w powiecie wiłkomierskim, w gminie i parafii Wieprza, która oddalona jest o 16 wiorst od Wiłkomierza.
Parafia Wieprze(a) znajdowała się we wsi Wieprze, po litewsku Vepriai a wieś Ratawty po litewsku nazywa się Rizgonys. Dodam, że w roku 1744 i w roku 1783 wieś Wieprze należała do parafii upnickiej. W tym czasie w dobrach Wieprze była kaplica nazywana kościołem.
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... Tom_IX/544
Wieś i parafia Wieprze oddalona jest od wsi i parafii Upniki około 10 km. Upniki oddalone są od Giewałt około 17 km jadąc drogami, w linii prostej może było by 10 km.
W tomie VIII Słownika geograficznego Królestwa Polskiego i innych krajów słowiańskich z roku 1887 na stronie 840 wymieniona jest wieś Posadniki(2), która w tym czasie położona była nad rzeką Szyrwintą, w powiecie wileńskim, w 2 okr. polskim, w gminie Giełwany, w okr. wiejskim Soboliszki, i która oddalona jest od gminy o 4 wiorsty a o 62 wiorsty od Wilna (…), należy do dóbr Malucie al. Nowy Dwór Monkiewiczów.
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... m_VIII/840
Soboliszki (3) – folwark i dobra (…).
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geograficzny/Tom_X/951
Wiorsta w Rosji od 1835 roku a w Królestwie Polskim wynosiła 1066,790 424 metrów [ 1066,8 m ]. Zatem wieś Posadniki oddalona była od Giełwan [ po litewsku Gelvonai ] o 4267,2 metrów, to jest około 4,3 kilometra, i leży nad rzeką Szyrwintą [ Szyrwinta, po litewsku Širvinta ]. Wychodzi na to, że wieś Posadniki leżała trochę ponad 4 kilometry od Giełwan.

Chyba za bardzo się rozpisałem? Wiemy, że w roku 1783 część okolicy szlacheckiej Ratawty [ Ratowty ] w parafii upickiej należała do Stanisława Kulwiecia. Wiemy też, że niezbyt daleko, nawet blisko, leży wieś Posadniki w parafii Giełwany. Wiemy też, że w roku 1798 we wsi Posadniki mieszka Stanisława Wasilewski z zoną Marianną z Kulwieciów. Zatem, można hipotetycznie postawić wniosek, który mówi, iż Marianna Kulwieć, żona Stanisława Wasilewskiego, może mieć jakiś związek ze Stanisławem Kulwieciem [ i jego rodziną ], który był częściowym właścicielem dziedzicznym okolicy szlacheckiej Ratawty [ Ratowty ] w roku 1783. Teoretycznie Marianna z Kulwieciów Wasilewska może być córką albo krewną Stanisława Kulwiecia. Zatem, może mieszkała ona w okolicy szlacheckiej Ratawty [ Ratowty ] przed zawarciem małżeństwa z Stanisławem Wasilewskim? Małżeństwa w tamtym czasie zazwyczaj były zawierane w parafii panny młodej. Marianna z Kulwieciów najprawdopodobniej wstąpiła w związek małżeński ze Stanisławem Wasilewskim przed rokiem 1798. Skoro tak to aktu małżeństwa powinno się poszukać w księgach metrykalnych parafii upickiej [ wieś i parafia Upniki ] - może też i aktu urodzenia Marianny Kulwieć?
Tu mała ciekawostka w odległości około 48 kilometrów od Giełwan leży wieś Kulwa [ po litewsku Kulva ], która jest gniazdem Kulwieciów. Może Marianna Kulwieć i Stanisław Kulwieć mają związek z rodem Kulwieciów wywodzących się z Kulwy?

Kończąc wspomnę, że w roku 1744 kościół w Giełwanach był filią parafii Pobojsk. Do parafii pobojskiej w tamtym czasie między innymi należała wieś Posadniki i Giełwany.

Wnioski i weryfikację pozostawiam już Tobie.
Pozdrawiam – Roman.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Wasilewscy-Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 12-02-2019 - 14:23
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 951

Status: Offline
Oj, Romanie, czy ja Ci juz kiedyś pisałam, że jesteś NIESAMOWITY! Dzięki bardzo.
Jestem teraz w trakcie szukania. Przeglądnęłam jak na razie Upniki - lata 1797-1798, nie znalazłam żadnych Kulwieciów ani Wasilewskich. Ratowty tez pojawiły mi sie tylko raz czy dwa.
Muszę pogrzebać w Pobojsku, nie ma co prawda metryk z 1797 ani wcześniejszych, ale jak znajdę jakiekolwiek poszlaki, to może do czegoś mi sie to przyda. Poszukam też w Pogirach, bo to w miarę blisko i tam też mam Kulwieciów.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach
Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku. Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cojunkaOffline
Temat postu: Wasilewscy-Giełwany, Podbrzezie, Muśniki koniec XVIII w.  PostWysłany: 05-04-2019 - 07:26


Dołączył: 02-12-2017
Posty: 9
Skąd: Wilno
Status: Offline
Wieś Ratowty to dzisiaj (po litewsku) Rotautai. Rizgonys (kiedyś Ryzgańce) są z 7 km na południe od nich. Chyba warto rozszerzyć zakres czasowy jeśli chodzi o Upniki, a także sprawdzić wspomnianą parafię Wieprze. Z opracowania Czesława Malewskiego "Rodziny szlacheckie na Litwie" wynika, że Kulwiecie występowali także w parafiach podbrzeskiej, zabrzeskiej, bogusławskiej, bujwidzkiej, ławaryskiej, mejszagolskiej, widziniskiej oraz w Wilnie.

Pozdrawiam,
Andrzej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.114737 sekund(y)