Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 02 lipca 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 07-06-2018 - 14:29
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5709
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Monika_Gierczak napisał:
na pierwszej stronie księgi jest napisane, że to Parafia św. Marii

A jak dokładnie jest napisane na pierwszej stronie księgi, nie na metryczce skanów? (Po łacinie, nie po ukraińsku).

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
elgra
Temat postu:   PostWysłany: 07-06-2018 - 14:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2008
Posty: 2665

Marii Panny Śnieżnej

https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=837831

Oczywiście rzymsko-katolicka.

Te ktore widzialam w zakładce Greek Catholic są rzymsko-katolickie (nie wiem czy wszystkie).
Szukam Stanisławowa greko-kat. za lata 1830/31

_________________
Pozdrawiam, Elżbieta z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice


Ostatnio zmieniony przez elgra dnia 07-06-2018 - 14:51, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
krzykoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-06-2018 - 14:50
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 04-04-2009
Posty: 149

Status: Offline
Monika_Gierczak napisał:
Wykluczyłam Marię Magdalenę ponieważ sprawdziłam i takiego aktu tam nie ma.


Pod innymi aktami ślubu w tej księdze, jako udzielający sakramentu podpisuje się proboszcz Rudolf Janek.

Jak wynika z tego zapisu https://books.google.pl/books?id=cnRmAA ... 3w&f=false
Rudolf Janek był proboszczem kościoła "Panny Maryi Śnieżnej" - czyli chodzi o kościół "Matki Boskiej Śnieżnej".

Pozdrawiam,
Krzysiek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Monika_GierczakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-06-2018 - 15:14
Sympatyk


Dołączył: 19-08-2014
Posty: 121

Status: Offline
Dziękuję wszystkim bardzo - to faktycznie parafia Panny Marii vel Matki Boskiej Śnieżnej, R-K.

Mam jeszcze pytanie do autorów Projektu Galicja - czy wcześniejsze metryki niż te z 1815r też były indeksowane czy nie?

Pozdrawiam,
Monika Gierczak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-06-2018 - 18:02
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 2217

Status: Offline
Nisko się kłaniam i przyłączam do podziękowań.
Właśnie znalazłam akt zgonu mojej pra...babci i kilka dokumentów Broczkowskich, które może nareszcie pozwolą ułożyć puzzle. kwiat kwiat kwiat

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MarikaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-02-2019 - 22:53
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2012
Posty: 216

Status: Offline
Dobry wieczór 😊

czy są gdzieś dostępne skany metryk lub indeksy z Parafii Pomorzany k. Złoczowa?
II pol. XIX w.
Do tej pory wszystkich przodków miałam wyłącznie w zaborze rosyjskim.
Trochę ciężko mi się szuka w Galicji - czy wszystkie księgi w tym zaborze są po łacinie i bez skorowidzów?
Dziękuję za odpowiedź.
Kasia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Monika_GierczakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-02-2019 - 11:15
Sympatyk


Dołączył: 19-08-2014
Posty: 121

Status: Offline
Kasiu,

Powinny być w AGAD on line

https://www.agad.gov.pl/inwentarze/KLwo301new.xml

Przy okazji zapytam innych zainteresowanych tym wątkiem czy można liczyć na coś więcej z parafii lwowskich. Czy może b. ambitny projekt Galicja już umarł śmiercią naturalną?

Pozdrawiam wszystkich serdecznie,
Monika
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MarikaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-02-2019 - 20:33
Sympatyk


Dołączył: 16-03-2012
Posty: 216

Status: Offline
Pani Moniko
w AGAD są chyba tylko 2 roczniki z XVIII W.
Znalazłam sporo metryk na FamilySearch- niestety wobec braku skorowidzów na razie nie udało mi się nic odnaleźć.

Przejrzałam kilka roczników, ale szukanego nazwiska Nestorowicz nie odnalazłam.

Kasia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2020 - 20:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 2217

Status: Offline
Do znawców Galicji mam pytanie.
W 1790 roku mój pra...dziadek Ksawery Głodowski (geodeta?) otrzymał srebrny medal za "pomiar gruntów" do "spisu agrarnego".
O jakie pomiary chodziło?
Mapa józefińska chyba już była skończona? O spisie rolnym nic nie umiem znaleźć.

Wiem to dzięki zapisom ks. Izydora Chruścińskiego i dwu pań łacinniczek z Tarnowa, które to przetłumaczyły.
Odpowiedni fragment tu wstawiłam:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lipnik.F.TurasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2020 - 22:25
Sympatyk


Dołączył: 16-08-2006
Posty: 782
Skąd: Bielsko-Biała
Status: Offline
Spisy powinności i właścicieli gruntów robiono co około 20 lat.
z tego okresu pochodzą istniejące do dziś mapy katastralne zwłaszcza numery w spisach księgach.
umieszczano potem na mapach np. z 1848-9 roku.
Mylnie można odnieść wrażenie ,że to numer domu. Trochę to zawiłe, ale trudno . Mieli swoją logikę.
Wszystko to jednak było rozległe= Galicja i trwało w czasie.
potem była kontrola czy coś się zgadza i zapewne po kontroli przodek dostał za rzetelną pracę wyróżnienie.
znam spisy z lat 1773, 1776 , 1786 z terenu Lipnika+ Biała dziś dzielnica Bielska-Białej.
tu masz mapy Europy

https://mapire.eu/en/
zapewne znajdziesz tam i Tarów
Laughing Laughing
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mmaziarskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2020 - 07:20
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2008
Posty: 861
Skąd: Jasło
Status: Offline
[quote="Marika"]Pani Moniko
w AGAD są chyba tylko 2 roczniki z XVIII W.
Znalazłam sporo metryk na FamilySearch- niestety wobec braku skorowidzów na razie nie udało mi się nic odnaleźć.

Przejrzałam kilka roczników, ale szukanego nazwiska Nestorowicz nie odnalazłam.

W indeksie ślubów z parafii Św.Antoniego jest Wójcik Władysław z Nestorowicz
Rok 1921 str.71 tom XIII

_________________
MMaziarski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2020 - 13:30
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 2217

Status: Offline
Lipnik.F.Turas napisał:
Spisy powinności i właścicieli gruntów robiono co około 20 latl

W takich spisach robiono pomiary ziemi, geodezyjne?
Z zapisu księdza wynika, że ten sprzed 1790 jest pierwszy.
Gdzie znajdę coś na ten temat do poczytania?

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Virg@Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2020 - 14:58
Sympatyk


Dołączył: 19-03-2009
Posty: 747

Status: Offline
Krystyna napisała / napisał:
W takich spisach robiono pomiary ziemi, geodezyjne?
Z zapisu księdza wynika, że ten sprzed 1790 jest pierwszy.
Gdzie znajdę coś na ten temat do poczytania?

Krysiu,
w publikacji Historia katastru polskiego, Monika Mika tak opisuje „charakterystykę katastru w zaborze austriackim - niektóre szczegóły historyczne na terenie byłego zaboru austriackiego”:
– 1654 r. pierwszy spis podatkowy (catastrum rollare).
– 1684 r. drugi spis podatkowy (catastrum rusticus) tzw. kataster wiejski.
– 1748 r. trzeci spis podatkowy – reforma cesarzowej Marii Teresy (do systemu włączono grunty dworskie, królewskie i kościelne).
– 1757 r. czwarty spis, który dla gruntów użytkowanych przez poddanych nosił nazwę: drugi kataster rustykalny, a dla gruntów dworskich (folwarków): pierwszy kataster dominikalny. Zwano go także katastrem teresjańskim.
– 1772 r. pierwszy rozbiór Polski. Austria zajęła południowo-wschodnie ziemie państwa polskiego (Galicja i Lodomeria).
Już w 1777 r. rozpoczęto tu reformy na wzór katastru mediolańskiego.

Kolejne reformy przypadły na okres panowania Józefa II. Objęły one: regulację podatku gruntowego, zniesienie pańszczyzny włościan i zamienienie wszystkich powinności włościan względem dworu na czynsz. Nazwano ten okres katastrem józefińskim.
– 1786 r. wydano pierwszą wówczas instrukcję geodezyjną, stanowiącą podstawę do założenia operatu katastralnego.
– 1792–1860 r. – kataster teresjańsko-józefiński. Opłaty podatkowe znacznie wzrosły. Był on podstawą założenia pierwszych w Austrii ksiąg hipotecznych posiadłości ziemskich (patent z 1794 r.).
– Od 1860 r. – stały kataster podatku gruntowego. Wzorem dla niego były doświadczenia krajowe oraz doświadczenia francuskie i bawarskie. Metoda sporządzania map – pomiary stolikowe.
– 23 maja 1883 r. ustawa o ewidencji katastru podatku gruntowego. W powiatowych urzędach skarbowych w poszczególnych krajach Austrii powstały komórki ewidencji katastru podatku gruntowego. Ówczesny kataster spełniał wielorakie, nie tylko podatkowe funkcje.
[Źródło: Monika Mika, Historia katastru polskiego, w: Nr 6/201, Polska Akademia Nauk, Oddział w Krakowie, s. 75–85].
Publikacja dostępna 17.01.2020 w Internecie - odsyłacz: https://www.researchgate.net/publicatio ... _POLSKIEGO

O sposobie przeprowadzania pomiarów geodezyjnych można przeczytać w artykule:
Daniel Nowak, Metryka Józefińska 1785-1788 r. i metryka Franciszkańska 1819-1820 r. nie tylko dla genealogów.

Pozdrawiam serdecznie –
Lidia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lipnik.F.TurasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2020 - 17:54
Sympatyk


Dołączył: 16-08-2006
Posty: 782
Skąd: Bielsko-Biała
Status: Offline
Dziękuję za wyczerpującą podpowiedź i pomoc koledze
jan
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2020 - 18:23
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 2217

Status: Offline
Lidio, ależ ciekawa lekturę mi znalazłaś.
Pięknie dziękuję za wyjaśnienia kwiat

_________________
Krystyna
*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.370726 sekund(y)