Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 00:33 środa, 20 marca 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Węgrzyn_AniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-01-2019 - 21:09
Sympatyk


Dołączył: 26-02-2009
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Dziękuję Oskarze i proszę o szczegóły odnośnie Stanisława Skop h. Trąby.

_________________
Pozdrawiam Ania

Skap Chawłowscy Kamińscy Zień Popowicz Przybylscy Jakubowscy Dworzyńscy Moch Sawicz Wrześniewscy Milczarek Łuczkowscy Moch Ciurapińscy Godlewscy Mączyńscy Okraszewscy Pampuch Malonek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ewka58Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 09:50
Sympatyk


Dołączył: 05-08-2018
Posty: 81

Status: Offline
Bartek_M napisał:
W jakiej literaturze znajdę średniowiecznych urzędników płockich?

Ewka58 już odpowiedziała. Swoją drogą, ktoś ma może wspomnianą pozycję Wolffa w skanie?[/quote]

Witaj
Mam książkę Woffla i tą drugą ale w wersji "przedpotopowej" czyli drukowanej Very Happy . Mogę sprawdzić

Ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Węgrzyn_AniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2019 - 17:36
Sympatyk


Dołączył: 26-02-2009
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Poproszę jeszcze o sprawdzenie trzech nazwisk:
Chawłowski, Hawłoski
Dworzyński
Sawicz

_________________
Pozdrawiam Ania

Skap Chawłowscy Kamińscy Zień Popowicz Przybylscy Jakubowscy Dworzyńscy Moch Sawicz Wrześniewscy Milczarek Łuczkowscy Moch Ciurapińscy Godlewscy Mączyńscy Okraszewscy Pampuch Malonek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-01-2019 - 09:03
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 242

Status: Offline
Węgrzyn_Ania napisał:
Dziękuję Oskarze i proszę o szczegóły odnośnie Stanisława Skop h. Trąby.

Stanisław Skop zw. Anelino albo Anielinus, h. Trąby, s. Jakuba, x Anna (c. Paszki, ciwuna jurborskiego po 1496-1502); dzierżawca skirstymoński i rosieński nom. 15.7.1523 do 27.9.1532/19.5.1535 oraz od 1/6.2.1542 do 4.10.1546/22.11.1547 (24.7.1547, gdy nom. na brasławskiego?), dzierżawca tendziagolski wzm. 27.6.1529, dzierżawca miednicki wzm. od 6.7.1541, 21.4/21.10.1542 awans (z Miednik) na dzierżawcę lidzkiego i bielickiego, jednocześnie dzierżawca pojurski od przed 4.10.1546, 24.7.1547 awans (z Lidy i Bielicy, Pojur i zapewne Skirstymoni i Rosieni) na dzierżawcę brasławskiego (do śmierci?); jednocześnie sekretarz łaciński hospodarski (wzm. od 27.3.1523 do 4.12.1551); jednocześnie "kuniczny ziemi żmudzkiej" wzm. 6.5.1539 i 20.11.1551, wyszehorodzki wileński wzm. od 6.7.1541 do 21.10.1542 (gdy był dzierżawcą miednickim); zm. po 4.12.1551, na pewno przed 12.4.1554

Jeszcze:

Felicjan Stanisław Ożak Skop, x Konstancja Izabella Eperyeszanka (c. Krzysztofa Eperyeszego, dworzanina JKM, podstolego kowieńskiego nom. 6.5.1648, zm. 27.6.1664/16.2.1667, bliżej drugiej daty); pisarz grodzki wiłkomierski, wzm. od 23.4.1673, zm. 25.5/5.6.1684

Węgrzyn_Ania napisał:
Poproszę jeszcze o sprawdzenie trzech nazwisk:
Chawłowski, Hawłoski Dworzyński

Nie ma.

Węgrzyn_Ania napisał:
Sawicz

W Żmudzi - nie ma.

Poza tym:

Iwan Iwanowicz Sawicz Ryzhorski, chorąży lejpuński i olkienicki wzm. od 3.5.1550 do 10.1561, 10.10.1567 jako były

Ławryn Sawicz Ryzhorski, pisarz grodzki trocki wzm. od 19.1.1582 do 3.7.1585, elekcja 12.9.1595: podsędek trocki (nom. 25 i 29.1.1596), 6.9.1612 awans: sędzia ziemski trocki (elekcja 1.9), zm. 15.6.1615/18.5.1617

Jan Sawicz Ryzhorski, namiestnik grodzki trocki od 1585/87, do 18.4.1589/26.7.1591

Dalej, w Koronie (!): Marek Marcin Sawicz Ryczygórski, rzekomy łowczy wieluński wzm. 16.6.1692; oraz Sebastian Wojciech Sawicz Ryczygórski, rzekomy miecznik ostrzeszowski (wzm. od 4.5.1764, zm. przed 4.5.1767)

2.7.1755 wzm. Brygida Karpiówna, żona niejakiego Sawicza, skarbnika lidzkiego.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ewka58Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 08:39
Sympatyk


Dołączył: 05-08-2018
Posty: 81

Status: Offline
Oskarze zajrzyj na PW

Ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Stradowski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 10:42
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 188
Skąd: W-wa - Laski
Status: Offline
Dzień dobry Oskarze
Poprosiłbym o sprawdzenie występowania nazwiska RZEPECKI w woj. lubelskim.
Jan Rzepecki był starostą w Zwoleniu w poł. XVII w. - może ktoś z tego rodu został jeszcze opisany?

Jacek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 11:13
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 242

Status: Offline
Stradowski_Jacek napisał:
Poprosiłbym o sprawdzenie występowania nazwiska RZEPECKI w woj. lubelskim. Jan Rzepecki był starostą w Zwoleniu w poł. XVII w. - może ktoś z tego rodu został jeszcze opisany?


Jan Rzepecki, starosta (niegrodowy) zwoleński nom. 2.5.1674; zm. przed 30.4.1676, gdy konsens wdowy po nim Anny z Kozickich na cesję tenuty

Poza tym:

Stanisław Rzepecki z Rzepek h. Białynia, wojski lubelski wzm. między 25.4.1700 a 10.4.1714 (nom. po 27.7.1696 gdy ostatni raz wzm. poprzednik), zm. w 1716 przed 19.12

Kazimierz Rzepecki h. Białynia, stolnik kamieniecki, zm. przed 4.1.1718

Ewka58 napisał:
Oskarze zajrzyj na PW

Niestety nic nie ma. Odezwij się proszę na o.myszor na WP.pl.

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ewka58Offline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 11:32
Sympatyk


Dołączył: 05-08-2018
Posty: 81

Status: Offline
Myszor_Oskar napisał:
Stradowski_Jacek napisał:
Poprosiłbym o sprawdzenie występowania nazwiska RZEPECKI w woj. lubelskim. Jan Rzepecki był starostą w Zwoleniu w poł. XVII w. - może ktoś z tego rodu został jeszcze opisany?


Jan Rzepecki, starosta (niegrodowy) zwoleński nom. 2.5.1674; zm. przed 30.4.1676, gdy konsens wdowy po nim Anny z Kozickich na cesję tenuty

Poza tym:

Stanisław Rzepecki z Rzepek h. Białynia, wojski lubelski wzm. między 25.4.1700 a 10.4.1714 (nom. po 27.7.1696 gdy ostatni raz wzm. poprzednik), zm. w 1716 przed 19.12

Kazimierz Rzepecki h. Białynia, stolnik kamieniecki, zm. przed 4.1.1718

Ewka58 napisał:
Oskarze zajrzyj na PW

Niestety nic nie ma. Odezwij się proszę na o.myszor na WP.pl.



mail poszedł
ewa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Stradowski_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 17-01-2019 - 11:46
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 09-09-2009
Posty: 188
Skąd: W-wa - Laski
Status: Offline
Oskarze, dzięki za Rzepeckich!

Jacek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-01-2019 - 22:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 363

Status: Offline
proszę o sprawdzenie nazwiska
Niezwojewski, podobno miecznik sanocki
z góry dziękuję
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-01-2019 - 11:50
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 242

Status: Offline
sbasiacz napisał:
proszę o sprawdzenie nazwiska Niezwojewski, podobno miecznik sanocki


Nie ma takiego nazwiska w spisie mieczników sanockich.

Poza tym:

Niezwojewski (imię nieznane), podczaszy wendeński nom. 19.5.1766

Józef (Aleksander) Niezwojewski h. Hołobok, nom. 8.3.1772 łowczy żytomierski, awans 1.10.1785: podstoli żytomierski, wzm. jeszcze 2.10.1790, w Kalendarzyku do 1794 (czyli najpewniej ostatni na tym urzędzie)

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-01-2019 - 13:44
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 363

Status: Offline
Oskarze, dziękuję bardzo, dla wyjaśnienia, nazwisko to jest wymienione w dokumencie z 1741r., w którym Antoni Bukar ceduje sumę 4000 złp.miecznikom sanockim Niezwojewskim, Antoni Bukar, który był synem Waleriana miecznika smoleńskiego, w tym dokumencie tytułuje się też miecznikiem smoleńskim (chyba, że to pomyłka pisarska, powinno być miecznikowiec)
dzięki
Basia S
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2019 - 11:55
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 242

Status: Offline
sbasiacz napisał:
wymienione w dokumencie z 1741r., w którym Antoni Bukar ceduje sumę 4000 złp.miecznikom sanockim Niezwojewskim

Krótko mówiąc - odkryłaś nieznanego w Spisach rzekomego miecznika. Rzekomego, bo przy braku nominacji, mogła to być osoba bezprawnie posługująca się tytułem - w XVIII w. zjawisko powszechne (oczywiście tylko dla tytułów bez żadnej faktycznej funkcji, choćby ceremonialnej), szczególnie jeśli dana osoba działała z daleka od danego miejsca. Jeśli wydarzyło się to w ziemi sanockiej, to rzeczywiście dziwne, i mógł ów miecznik być "prawilny".

_________________
Oskar Myszor
Urzędnicy I. RP * Carska generalicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2019 - 12:04
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 363

Status: Offline
podejrzani miecznicy sanoccy Niezwojewscy, działali na terenie guberni podolskiej, dokument jest wypisem z akt grodzkich winnickich.
pozdrawiam
Basia S
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Myszor_OskarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-01-2019 - 12:15
Sympatyk


Dołączył: 18-01-2017
Posty: 242

Status: Offline
sbasiacz napisał:
podejrzani miecznicy sanoccy Niezwojewscy, działali na terenie guberni podolskiej, dokument jest wypisem z akt grodzkich winnickich.

Niby obok, ale chyba dość aby się "podszywać".
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.071072 sekund(y)