Autor |
Wiadomość |
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-10-2018 - 13:25
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31712
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
nie tożsame, czyli są zmarli pochowani na cmentarzu, których w ASC USC danej parafii nie ma (a szerzej w księgach zgonów) i są akty zgonu w ASC USC danej parafii osób niepochowanych na parafialnym cmentarzu
Czy na każdym cmentarzu tak jest? Może nie na każdym, ale z zasady są to różne zbiory. Nawet tam, gdzie księga zgonów to w pewnym okresie nie ASC, a to zdaje się że w tym przypadku ma miejsce, skoro są wpisy o miejscu pochówku w AZ. |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
kasiakozłowska |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-10-2018 - 14:15
|
|
Dołączył: 23-04-2017
Posty: 291
Status: Offline
|
|
Księgi zgonów mają braki w latach 1940-1942. W USC uzupełniłam braki. Rozumiem że chodzi Ci o różnicę w księgach urzędu i parafii. Rejonizacja parafii jest inna niż urzędu. To jest cmentarz parafialny w małej wsi na mazowszu. Jeśli parafialny to wydaje mi się że księgi parafialne mają tu największą wartość informacyjną. Porównując księgi urzędowe z parafialnymi różnic nie widziałam wiele. Dla mojej parafii taka wyszukiwarka to będzie wielkie wydarzenie. I nie tylko dla parafii ale również dla historyków i genealogów. Nawet jeśli nie jest 100% odzwierciedlenie stanu, to warto było poświęcić czas na ten projekt. |
_________________ Pozdrawiam Kasia
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-10-2018 - 14:22
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31712
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
|
|
|
kasiakozłowska |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-10-2018 - 14:31
|
|
Dołączył: 23-04-2017
Posty: 291
Status: Offline
|
|
Tak zgadzam się z powyższym. To samo. Więc o czym mowa? Jak już wspomniałam cmentarz parafialny czyli należący do parafii więc zapiski księdza są jak najbardziej miarodajne. A czy ma znaczenie to już przyszłe pokolenia osądzą. Off |
_________________ Pozdrawiam Kasia
|
|
|
|
|
Sroczyński_Włodzimierz |
|
Temat postu:
Wysłany: 18-10-2018 - 19:51
|
|
Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31712
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
chyba nie wiem "o czym mowa"
*"prowadzimy wszystkie zgony od 1904 a przy nazwisku osoby, której nagrobka nie odnalazłam pojawi się wpis "pochowany na cmentarzu, grobu nie odnaleziono"
*Adnotacje przy zapiskach "pochowany-a na cmentarzu miejscowym" musiała mi wystarczyć.
*Porównując księgi urzędowe z parafialnymi różnic nie widziałam wiele
ASC zgony od 1904: przy każdym pierwopisie ASC Z 1904-1939, 1943-1945 jest dopisek "pochowany-a na cmentarzu miejscowym" ?
to chyba jednak wiele różnic widać przy porównaniu "ksiąg urzędowych" z "parafialnymi"? tak z parę tysięcy na parę tysięcy aktów?
jak zwykle pewnie sprowadza się do : bez linków do kopii dokumentów trudno odpowiedzieć na pytanie dotyczące tych dokumentów |
_________________ Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
|
|
|
|
|
Krystian |
|
Temat postu:
Wysłany: 22-10-2018 - 22:38
|
|
Dołączył: 28-01-2007
Posty: 79
Status: Offline
|
|
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. O zgłoszeniu indeksacji nie pomyślałem. Szczerze mówiąc nie sądziłem, że jest na to wymagana zgoda.
Z tego co wyczytałem prawie nikt nie zajmował się prywatnie taką indeksacją, nie mówiąc już o jakimś programie, który obsłużyłby taką bazę (z wyjątkiem Excela).
Buduję stronę w oparciu o CMSa (Wordpress) i myślałem, żeby pod nią podpiąć taką bazę danych z wyszukiwarką. |
_________________ Pozdrawiam Krystian
|
|
|
|
|
zibi50 |
|
Temat postu:
Wysłany: 23-10-2018 - 18:39
|
|
Dołączył: 31-01-2013
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Krystianie!
Warto rozważyć powierzenie pełnej inwentaryzacji cmentarza profesjonalnej firmie np. BlowHD Technology z Iwierzyc: http://blowhd.pl/.
Firma ta zrealizowała z powodzeniem szereg tego typu prac na terenie całego kraju, w tym m.in. w Sandomierzu i Słupi Nadbrzeżnej - miejscach, gdzie spoczywają moi przodkowie.
Wszystko zależy od tego, co się chce osiągnąć i jakie można przeznaczyć na ten cel środki.
Życzę powodzenia i pozdrawiam
Zbigniew Jopek |
|
|
|
|
|
Krystian |
|
Temat postu:
Wysłany: 23-10-2018 - 18:52
|
|
Dołączył: 28-01-2007
Posty: 79
Status: Offline
|
|
Dziękuję za poradę p. Zbigniewie. Problem w tym, że chcemy to zrobić społecznie w ramach Towarzystwa. Nie stać nas na profesjonalne działania jednej z firm zajmujących się takimi sprawami. Samo wykonanie zdjęć i stworzenie bazy nie sprawi nam problemu. Schody zaczynają się przy publikacji materiału. Miałem nadzieję, że jest jakiś darmowy program, do którego wprowadzimy te dane i wygenerujemy sobie stronę. Wygląda jednak na to, że trzeba będzie samemu ją (stronę www) stworzyć od podstaw. |
_________________ Pozdrawiam Krystian
|
|
|
|
|
zibi50 |
|
Temat postu:
Wysłany: 23-10-2018 - 19:25
|
|
Dołączył: 31-01-2013
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Status: Offline
|
|
Krystianie!
Jeśli mogę, to chciałbym abyś zerknął, o ile to jeszcze możliwe, na efekty prac nad inwentaryzacją niewielkiego cmentarza parafialnego (ok. 900 grobów) w Słupi Nadbrzeżnej wykonanych profesjonalnie przez wspomnianą firmę: http://mogily.pl/slupianadbrzezna
Według nie tylko mojej oceny, stosunkowo niewielkie nakłady środków poniesione przez proboszcza parafii, będącego jednocześnie administratorem cmentarza były racjonalne, a rezultaty prac są łatwo dostępne na dotychczasowej stronie internetowej parafii (zakładka Cmentarz).
Serdecznie pozdrawiam
Zbigniew Jopek |
|
|
|
|
|
|