Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

15:06 wtorek, 25 września 2018


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
sloneczkolhoceOffline
Temat postu: Czy to ma sens?  PostWysłany: 11-07-2018 - 12:57
Sympatyk


Dołączył: 07-06-2018
Posty: 21

Status: Offline
W 1863 r. Andrzej Wasilewski bierze ślub z Agnieszką Jóźwiak(Bedlno, woj.łodzkie). Wdowiec, lat 26. Syn Wawrzyńca Wasielewskiego i Katarzyny Skrzeciewicz(Skrzesiewicz). Urodzony w miejscowości wyglądającej jak Traczyna. Dziwnym zbiegiem okoliczności w woj. mazowieckim, żyli sobie Bazyli i Katarzyna Skrzesiewicz w parafii Troszyn, którzy wzięli ślub w 1818r.(on lat 40wówczas). Jest również akt narodzin Wawrzyńca w roku 1832, syna Bazylego i Katarzyny Skrzeszewicz...
Tylko pojawia się problem, jak to możliwe, że w akcie Andrzeja, nazwisko matki to Skrzesiewicz, skoro biorąc pod uwagę tamto założenie, to byłaby dla niego babka? Wydaje mi się to nielogiczne...

Pozdrawiam serdecznie
Natalia

_________________
Natalia
_______________________________

Poszukuje informacji nt.
Rodzin Parfimowicz
Wasilewski(z Pniewa,Bedlna,Pleckiej Dąbrowy)
Hankowski
Dzwoniarski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu: Re: Czy to ma sens?  PostWysłany: 11-07-2018 - 13:16
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 2098
Skąd: Wrocław
Status: Offline
sloneczkolhoce napisał:
W 1863 r. Andrzej Wasilewski bierze ślub z Agnieszką Jóźwiak(Bedlno, woj.łodzkie). Wdowiec, lat 26. Syn Wawrzyńca Wasielewskiego i Katarzyny Skrzeciewicz(Skrzesiewicz). Urodzony w miejscowości wyglądającej jak Traczyna. Dziwnym zbiegiem okoliczności w woj. mazowieckim, żyli sobie Bazyli i Katarzyna Skrzesiewicz w parafii Troszyn, którzy wzięli ślub w 1818r.(on lat 40wówczas). Jest również akt narodzin Wawrzyńca w roku 1832, syna Bazylego i Katarzyny Skrzeszewicz...
Tylko pojawia się problem, jak to możliwe, że w akcie Andrzeja, nazwisko matki to Skrzesiewicz, skoro biorąc pod uwagę tamto założenie, to byłaby dla niego babka?

To znaczy — jakie założenie? Że Wawrzyniec, urodzony w 1832 r., był ojcem Andrzeja, urodzonego ok. 1837 r.?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gaolcia86Offline
Temat postu: Re: Czy to ma sens?  PostWysłany: 11-07-2018 - 13:35
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-11-2015
Posty: 156
Skąd: Ciechanów
Status: Offline
Witaj!
Ja też nie wiem czy dobrze rozumiem....
Żył sobie Bazyli Wasilewski (ur. 1778) i w 1818 roku ożenił się z Katarzyną Skrzesiewicz.
Z tego związku urodził im się w 1832 roku syn Wawrzyniec który również w ożenił się z Katarzyną Skrzesiewicz.
I mieli syna Andrzeja (ur 1837) który ożenił się z Agnieszką Jóźwiak w 1863 roku.

Czyli z tego co napisałeś wynika że zarówno matka jak i babka Andrzeja nazywały się tak samo.
Pozdrawiam serdecznie.
Ola
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sloneczkolhoceOffline
Temat postu: Re: Czy to ma sens?  PostWysłany: 11-07-2018 - 13:41
Sympatyk


Dołączył: 07-06-2018
Posty: 21

Status: Offline
gaolcia86 napisał:
Witaj!
Ja też nie wiem czy dobrze rozumiem....
Żył sobie Bazyli Wasilewski (ur. 1778) i w 1818 roku ożenił się z Katarzyną Skrzesiewicz.
Z tego związku urodził im się w 1832 roku syn Wawrzyniec który również w ożenił się z Katarzyną Skrzesiewicz.
I mieli syna Andrzeja (ur 1837) który ożenił się z Agnieszką Jóźwiak w 1863 roku.

Czyli z tego co napisałeś wynika że zarówno matka jak i babka Andrzeja nazywały się tak samo.
Pozdrawiam serdecznie.
Ola


Ano, kiedy urodził się Bazyli to nie wiem, podałam tylko, że lat 26 miał Andrzej w dniu ślubu. Chodzi o to,że w akcie małżeństwa Andrzeja widnieje nazwisko matki jako Katarzyna Skrzesiewicz, a równocześnie znalazłam akt ślubu w woj.mazowieckim Bazylego, z tym, że dla Andrzeja to powinien być dziadek, a więc mnie dziwi to nazwisko matki w akcie

_________________
Natalia
_______________________________

Poszukuje informacji nt.
Rodzin Parfimowicz
Wasilewski(z Pniewa,Bedlna,Pleckiej Dąbrowy)
Hankowski
Dzwoniarski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu: Re: Czy to ma sens?  PostWysłany: 11-07-2018 - 13:47
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 191

Status: Offline
Nie mam dostępu do tego aktu Wawrszyńca Wasilewskiego, ale Bazyli i Katarzyna mieli jeszcze jednego syna o imieniu Wawrzyniec (ur. 1825). Zatem drugi Wawrzyniec mógł być Andrzejem lub jego bratem.

W Sołku-Śleszynie jest akt pierwszego małźeństwa Andrzeja (nr 16, 1857 - dostępny w AP Łódź).

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
gaolcia86Offline
Temat postu: Re: Czy to ma sens?  PostWysłany: 11-07-2018 - 14:13
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-11-2015
Posty: 156
Skąd: Ciechanów
Status: Offline
Natalko trochę źle napisałaś
Wawrzyniec (syn Bazylego i Katarzyny Skrzesiewicz) ożenił się z Katarzyną Woźniak.
W akcie ślubu Andrzeja z 1863 roku widnieją rodzice Wawrzyniec i Katarzyna Skrzesiewicz (czyli nie wiedzieć czemu jest podane nazwisko babki).
Trzeba odnaleźć akt urodzenia Andrzeja - miejscowością może być Troszyn oraz jego akt ślubu z pierwszego małżeństwa - ewentualnie akt zgonu. Być może Andrzej źle podał nazwisko panieńskie - takie błędy się zdarzają.
Pozdrawiam serdecznie
Ola
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
martynkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-07-2018 - 17:03


Dołączył: 11-07-2018
Posty: 4

Status: Offline
wychodzi na to, że rzeczywiście jest jakiś błąd popełniony.
______
Wyczyść dywan w firmie http://wyprany-dywan.pl jeżeli masz problem z dywanem.


Ostatnio zmieniony przez martynka dnia 23-09-2018 - 21:04, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-07-2018 - 21:42
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 191

Status: Offline
Bazyli i Katarzyna Skrzesiewicz mieszkali w Troszynie. Tam mieli minimum 4 dzieci: dwie Marianny i dwóch Wawrzyńców. Tak wynika z indeksów geneteki. Z tego jeden (prawdopodobnie ten młodszy) stal się Andrzejem, który poślubił najpierw Jozefe w Sleszynie a po jej śmierci juz w Bedlnie Agnieszke Jóźwik. Jego brat (prawdziwy Wawrzyniec) zaś poślubił Katarzyne Wozniak i zyl potem w Żychlinie.

Trzeba tylko przestudiować akta ślubów i alegaty oraz przejrzeć jeszcze chrzty dzieci Bazylego i Katarzyny.

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sloneczkolhoceOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-07-2018 - 23:51
Sympatyk


Dołączył: 07-06-2018
Posty: 21

Status: Offline
Szczepaniak_Tomasz napisał:
Bazyli i Katarzyna Skrzesiewicz mieszkali w Troszynie. Tam mieli minimum 4 dzieci: dwie Marianny i dwóch Wawrzyńców. Tak wynika z indeksów geneteki. Z tego jeden (prawdopodobnie ten młodszy) stal się Andrzejem, który poślubił najpierw Jozefe w Sleszynie a po jej śmierci juz w Bedlnie Agnieszke Jóźwik. Jego brat (prawdziwy Wawrzyniec) zaś poślubił Katarzyne Wozniak i zyl potem w Żychlinie.

Trzeba tylko przestudiować akta ślubów i alegaty oraz przejrzeć jeszcze chrzty dzieci Bazylego i Katarzyny.

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak


Przeanalizowałam te Marianny - dwie różne daty urodzenia i nic o zgonie, nie doczytałam się, czy jedno to akt chrztu. Zaś akt Wawrzyńca (tego z 1825r) jest bardzo niewyraźny.Bynajmniej, działo się to 31.07.1825 o godzinie 10 tej przed południem itd.,a on urodził się 29.07.1825 i życzyli sobie nazwać go Wawrzeniec//
Drugi akt mówi, że na chrzcie dane było mu nadać imie Wawrzeniec, także martwe koło.

_________________
Natalia
_______________________________

Poszukuje informacji nt.
Rodzin Parfimowicz
Wasilewski(z Pniewa,Bedlna,Pleckiej Dąbrowy)
Hankowski
Dzwoniarski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-07-2018 - 07:53
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 191

Status: Offline
W aktach z pierwszego ślubu Andrzeja (prawdopodobnie młodszego Wawrzyńca) powinno być więcej informacji.

Po pierwsze wiek młodego lub data jego urodzin (i rodzice) - jeśli byłyby takie jak przy drugim to miałby przy pierwszym ślubie około 19-20 lat (możliwe ale zważywszy, że ślub jednak kawałek od rodzinnej miejscowości, to mniej prawdopodobne niż pomyłka w wieku).
Jeżeli jednak jest rok urodzenia 1832 to by oznaczało że Wawrzyniec zmienił się w Andrzeja jak Gustaw w Konrada.


Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.085940 sekund(y)