Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 22 października 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Thail83Offline
Temat postu: Antoni Osiński (pow. Iłża)  PostWysłany: 28-06-2018 - 00:49
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Witam ponownie.
Chciałem uniknąć kolejnego tematu, w którym będę zawracał bardziej doświadczonym koleżankom i kolegom głowę, ale nie mam innego wyjścia, bo utknąłem i to ostro...

Poszukuję imion rodziców Antoniego Osińskiego, który prawdopodobnie urodził się w 1882 roku, a przynajmniej tak wynika z aktu urodzenia Stanisława Osińskiego:

Cytat:

368. Chwałowice
Stanisław Osiński
Działo się w osadzie Iłża 10/23.08.1903 roku o 1-szej po południu.
Stawiła się Marianna Cieciora akuszerka zamieszkała we wsi Chwałowice w obecności świadków Błażeja Tarnowskiego 40 l. i Jakuba Wójcickiego 45 l. obydwóch chłopów wsi Chwałowice i okazała Nam dziecię płci męskiej oświadczając że urodziło się ono we wsi Chwałowice 3/16.08 tego roku o 2-giej po południu od ojca Antoniego Osińskiego 21 l. nie stawił się z powodu służby wojskowej i jego żony Agnieszki z domu Kwiatkowskiej 22 l. Dziecięciu temu na chrzcie świętym dopełnionym w dniu dzisiejszym księdzem Janem Zajączkowskim dano imię Stanisław a chrzestnymi jego byli: Szymon Dygoń (?) i Agnieszka Fituch. Akt ten stawającej i świadkom przeczytany a że niepiśmienni Nami podpisany. Ks. Jan Zajączkowski

Na marginesie dopisek:
zawarł związek małżeński w kościele
parafialnym Grabowiec dnia 28 września 1924r. z Franciszką Sitek


Antoni miał na pewno jeszcze 3 córki:
Marianna - akt urodzenia nr 368 Chwałowice pisane po łacinie z 1903r.
Zofia - akt małżeństwa nr 23 z 1927 roku.
Antonia - akt małżeństwa nr 1 z 1929 roku.
3 ostatnie pozycje:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=

Wstępnie z aktu urodzenia Stanisława wychodzi na to, że Antoni urodził się w 1881/1882 (cholewa wiedzą gdzie...) - z pomocą przyjaciela znającego trochę j. rosyjski udało mi się przejrzeć spisy aktów urodzeń z parafii Iłża od 1881 do 1883 są dostępne na familysearch. Niestety, wg. niego nie ma tam nikogo kto nazywałby się Antoni Osiński. Dzisiaj podrzuciłem mu spis treści akt urodzenia z parafii Grabowiec z 1882 roku, ale także pudło:/ Próbuję jeszcze ze spisem z 1881 (chociaż już na pierwszy rzut oka mogę powiedzieć, że lipa) i z 1883, chociaż nie robią sobie dużych nadziei.

Być może ktoś z Was posiada w swoim drzewie Antoniego Osińskiego z parafii Iłża/Grabowice... ewentualnie w swoim poszukiwaniach natknął się na takowego jegomościa. Eh, gdybym miał jego akt urodzenia lub małżeństwa nie byłoby problemu:/
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
PS. Wychodzi na to, że z parafii Grabowiec więcej chyba nie wycisnę:/
Na genetece akta zindeksowane są:
akty urodzenia: od 1810 do 1915
akty ślubu: od 1810 do 1931 (3 akty małżeństw z Osińskimi)
akty zgonów: od 1810 do 1948 roku (i tu trafiłem i dowiedziałem się, że mój dziadek miał brata, który przeżył jedynie 10 miesięcy -_- )
więc trzeba szukać w aktach z parafii Iłża.

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
RutarOffline
Temat postu: Re: Antoni Osiński (pow. Iłża)  PostWysłany: 28-06-2018 - 08:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-07-2012
Posty: 739

Status: Offline
Witaj,
A co wiesz o żonie Antoniego, z jakiej parafii pochodzi?
Artur
[,quote="Thail83"]Witam ponownie.
Chciałem uniknąć kolejnego tematu, w którym będę zawracał bardziej doświadczonym koleżankom i kolegom głowę, ale nie mam innego wyjścia, bo utknąłem i to ostro...

Poszukuję imion rodziców Antoniego Osińskiego, który prawdopodobnie urodził się w 1882 roku, a przynajmniej tak wynika z aktu urodzenia Stanisława Osińskiego:

Cytat:

368. Chwałowice
Stanisław Osiński
Działo się w osadzie Iłża 10/23.08.1903 roku o 1-szej po południu.
Stawiła się Marianna Cieciora akuszerka zamieszkała we wsi Chwałowice w obecności świadków Błażeja Tarnowskiego 40 l. i Jakuba Wójcickiego 45 l. obydwóch chłopów wsi Chwałowice i okazała Nam dziecię płci męskiej oświadczając że urodziło się ono we wsi Chwałowice 3/16.08 tego roku o 2-giej po południu od ojca Antoniego Osińskiego 21 l. nie stawił się z powodu służby wojskowej i jego żony Agnieszki z domu Kwiatkowskiej 22 l. Dziecięciu temu na chrzcie świętym dopełnionym w dniu dzisiejszym księdzem Janem Zajączkowskim dano imię Stanisław a chrzestnymi jego byli: Szymon Dygoń (?) i Agnieszka Fituch. Akt ten stawającej i świadkom przeczytany a że niepiśmienni Nami podpisany. Ks. Jan Zajączkowski

Na marginesie dopisek:
zawarł związek małżeński w kościele
parafialnym Grabowiec dnia 28 września 1924r. z Franciszką Sitek


Antoni miał na pewno jeszcze 3 córki:
Marianna - akt urodzenia nr 368 Chwałowice pisane po łacinie z 1903r.
Zofia - akt małżeństwa nr 23 z 1927 roku.
Antonia - akt małżeństwa nr 1 z 1929 roku.
3 ostatnie pozycje:
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... rdertable=

Wstępnie z aktu urodzenia Stanisława wychodzi na to, że Antoni urodził się w 1881/1882 (cholewa wiedzą gdzie...) - z pomocą przyjaciela znającego trochę j. rosyjski udało mi się przejrzeć spisy aktów urodzeń z parafii Iłża od 1881 do 1883 są dostępne na familysearch. Niestety, wg. niego nie ma tam nikogo kto nazywałby się Antoni Osiński. Dzisiaj podrzuciłem mu spis treści akt urodzenia z parafii Grabowiec z 1882 roku, ale także pudło:/ Próbuję jeszcze ze spisem z 1881 (chociaż już na pierwszy rzut oka mogę powiedzieć, że lipa) i z 1883, chociaż nie robią sobie dużych nadziei.

Być może ktoś z Was posiada w swoim drzewie Antoniego Osińskiego z parafii Iłża/Grabowice... ewentualnie w swoim poszukiwaniach natknął się na takowego jegomościa. Eh, gdybym miał jego akt urodzenia lub małżeństwa nie byłoby problemu:/
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
PS. Wychodzi na to, że z parafii Grabowiec więcej chyba nie wycisnę:/
Na genetece akta zindeksowane są:
akty urodzenia: od 1810 do 1915
akty ślubu: od 1810 do 1931 (3 akty małżeństw z Osińskimi)
akty zgonów: od 1810 do 1948 roku (i tu trafiłem i dowiedziałem się, że mój dziadek miał brata, który przeżył jedynie 10 miesięcy -_- )
więc trzeba szukać w aktach z parafii Iłża.[/quote]
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zeleznyOffline
Temat postu: Re: Antoni Osiński (pow. Iłża)  PostWysłany: 28-06-2018 - 08:13
Sympatyk


Dołączył: 10-11-2013
Posty: 380

Status: Offline
Norbercie,

Antoni Osiński urodził się 16 czerwca 1881 roku. Jego rodzice to Paweł Osiński i Ewa Domańska.
W poszukiwaniach jego aktu chrztu wybierz kierunek NW.

Pozdrawiam

Janek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu: Re: Antoni Osiński (pow. Iłża)  PostWysłany: 28-06-2018 - 14:53
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Przepraszam za głupie pytanie, ale co oznacza "kierunek NW"? Pozdrawiam i dziękuję bardzo za pomoc:) Chyba, że chodzi o kierunek geograficzny:)

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gordziejuk_tanyiOffline
Temat postu: Re: Antoni Osiński (pow. Iłża)  PostWysłany: 28-06-2018 - 16:48
Sympatyk


Dołączył: 07-11-2012
Posty: 103

Status: Offline
Norbercie,
Sprawdź ponownie akt urodzenia 368 Chwałowice 1903. W tym pisanym po łacinie Marianna to pewnie nie jest córka Antoniego, ale osoba zgłaszająca. W tym samym akcie pisanym po polsku Marianna Cieciorka akuszerka zgłasza urodziny Stanisława.
Pozdrawiam
Aleksandra
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu: Re: Antoni Osiński (pow. Iłża)  PostWysłany: 29-06-2018 - 01:14
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Oj, Pani Aleksandro, święta racja... po prostu źle odczytałem imię... chodziło Stanisława. Dziękuję bardzo za uwagę i pozdrawiam. Mam zamiar przejrzeć akty z Iłży.
PS. Panie Janku, jeśli to nie jakiś wielki problem, zechciałby mnie Pan i na miejscowość pokierowaćSmile lub zdradzić tajemnicę jakim cudem Pan rodziców Antoniego znalazł? Jakaś strona? Program?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
PS. A akty z Iłży i tak przejrzę, dla świętego spokoju:)
Edit. Przejrzałem akta urodzenia z Iłży od 1850 do 1864 roku, podejrzewam, że jakbym miał natrafić na jakiś Osińskich, to zapewne w tym okresie. Liczyłem na Pawła, ale cóż...

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
zeleznyOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-06-2018 - 14:20
Sympatyk


Dołączył: 10-11-2013
Posty: 380

Status: Offline
Norbercie,

Skan aktu chrztu Antoniego Osińskiego znajduje się w księgach parafii leżącej w kierunku NW od Iłży. Jest to jedna z parafii z powiatu radomskiego.
Skan aktu znajdziesz zatem tu: http://metryki.genealodzy.pl/metryki.php?op=zs&pw=276

W aspekcie skanu aktu chrztu żony Antoniego - Agnieszki Kwiatkowskiej urodzonej 5 stycznia 1882 roku - córki Michała Kwiatkowskiego i Karoliny Jałowiec, który jak sądzę również jest w Twoim zainteresowaniu, proponuję tym razem poszukiwać go w parafii leżącej w kierunku NE od Iłży. Jest to jedna z parafii z powiatu lipskiego
Skan aktu znajdziesz zatem tu: http://metryki.genealodzy.pl/metryki.php?op=zs&pw=183

Powodzenia

Pozdrawiam

Janek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu:   PostWysłany: 29-06-2018 - 15:23
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Panie Janku, serdecznie dziękujęSmile Pokazał mi Pan jaka jest różnica w "umiejętnościach" poszukiwania osoby, która dopiero zaczyna, a która już trochę w tym "biznesie" robi icon_smile Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu:   PostWysłany: 01-07-2018 - 16:28
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Witam ponownie.
Przepraszam, że piszę jedną wiadomość po drugiej, ale mam pytanie, które nie daje mi spokoju...

W akcie urodzenia Antoniego z 1881 roku podano wiek jego ojca Pawła 40 lat.
Znalazłem akt urodzenia z 1837 roku Pawła Osińskiego urodzonego we wsi Polany.
Czy możliwe, aby różnica w wieku wynosiła, aż cztery lata?

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bernaciak_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-07-2018 - 16:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 10-12-2017
Posty: 419

Status: Offline
Księża często się mylili, jak najbardziej jest to możliwe.

Dla przykład u u mnie:

różny wiek podawany przy urodzeniach dzieci Wojciech Bernaciaka ur. na prawdę w 1767 roku. Czasem na podstawie wieku w metrykach wychodziło, że powinien się urodzić w 1765, a czasem w 1763..
________
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu:   PostWysłany: 01-07-2018 - 19:29
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Nie wiem dlaczego, ale wciąż wydaje mi się, że natrafiłem na "minę"...
Niby znalazłem Pawła Osińskiego, który urodził się we wsi Polany (akt z Wierzbicy nr 32 rok 1837)
Znalazłem także akt ślubu Pawła Osińskiego z Konstancją Mósiołowną* (akt z Wierzbicy nr 20 rok 1861)
Także udało mi się dotrzeć do kilku aktów ich dzieci, aktu urodzenia (1862, 1864, 1866 i 1867 rok) -prawdopodobnie jest ich więcej. Miejsce urodzenia w aktach to Rzeczków -_- czyli nadal podchodziłoby to pod Wierzbicę.
Problem polega na tym, że matką Antoniego była Ewa Domańska, a przeglądając akta z Wierzbicy z lat 1864-1881 nie natrafiłem na żaden akt ślubu Pawła Osińskiego z Ewą Domańską, czy chociażby akt zgonu Konstancji Mósiołownej. Najdziwniejsze jest to, że w 1881 roku akt urodzenia Antoniego Osińskiego jest już żona Ewa Domańska. Czy jest możliwe, że ślub odbył się w jakimś innym miejscu, tzn. akt został zapisany w innej parafii? Podobnie akt zgonu Konstancji? Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że powinienem natrafić na akt ślubu lub chociaż akt zgonu poprzedniej małżonki.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bernaciak_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-07-2018 - 20:04
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 10-12-2017
Posty: 419

Status: Offline
Sprawdzałeś sąsiednie parafie Wierzbicy, np. parafię Krzyżanowice ?


Może było 2 mężczyzn o imieniu Paweł.. i o takim samym nazwisku,

Zawsze jest możliwe, ze ślub odbył się w innej ,

Jeśli od miejsca zamieszkania do kościoła w Wierzbicy i np. do sąsiednich Krzyżanowic był podobna droga to mogło tak być, że zapisywali w innej niż w tej do której należeli,

przyczyny:

łatwiejszy dojazd - droga do kościoła
zima-zawieje-śnieg

i in.


_________
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu:   PostWysłany: 01-07-2018 - 22:15
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Sprawdzę, dziękuję za radęSmile

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Thail83Offline
Temat postu:   PostWysłany: 08-07-2018 - 02:20
Sympatyk


Dołączył: 09-05-2018
Posty: 36

Status: Offline
Ok, znowu muszę zdać się na Wasze doświadczenie, ponieważ w swoich poszukiwaniach natrafiłem na kilka dziwnych problemów, które może pomożecie/doradzicie jak "rozwiązać"...
Historia będzie długa i pełna zwrotów akcji.
W trakcie przeglądania aktów parafialnych z Wierzbicy natrafiłem na takie oto akta, które mogą mieć związek z moimi poszukiwaniami:
1832 - AKT ŚLUBU Antoni Osiński (l.22) i Maryanna Kwietniowa (l.20) - (o.Jan Osiński, m.Salomea Stanisławek) (o.Krzysztof Kwiecień, m.Agnieszka K<.>) (Polany)
1837 - akt urodzenia Paweł Osiński - syn Antoniego (l.35) i Maryanny Kwiecień (l.30) (dom nr 40) (Polany)
1840 - akt urodzenia Piotr Osiński - syn Antoniego (l.36) i Maryanny Kwiecień (l.34) (dom nr 40) (Polany)
1843 - akt urodzenia Małgorzata Osińska - Antoni Osiński (l.37) i Maryanna Kwiecień (l.35) (dom nr 2) (Mirzec)
1845 - akt urodzenia Józefa Osińska - Antoni Osiński (l.43) i Maryanna Kwiecień (l.40) (Polany)
1847 - akt zgonu Józef Osiński - Antoni Osiński i Maryanna (dziecko miało 2 lata -__-) (Polany) [?]
1849 - akt urodzenia Helena Osińska - Antoni Osiński (l.46) i Maryanna Kwiecień (l.40) (Wierzbica)
1858 - akt zgonu prawdop. Antoni Osiński mąż Maryanny Turek (inne nazwisko małżonki), syn Jana i Salomey (w akcie Elżbiety) (Wierzbica) -SPRAWDZIĆ! [?]
* 1861 - AKT ŚLUBU Paweł Osiński (l.24) z Konstancją Mosiołowną z Rzeczkowa (l.16) - (o.zmarły Antoni, m.Maryanny Kwiecień) (o.zmarły Jan, m.Maryanna Lipińska) (Wierzbica)
1862 - akt urodzenia Franciszka Osińska - Paweł Osiński (l.24) i Konstancja Mosiołowna (l.18] (Rzeczków)
1864 - akt zgonu Maryanna Osińska - Paweł Osiński (u.l.24)(zl.28] i Konstancja Mosiołowna (l.20) (Rzeczków)
1866 - akt urodzenia Franciszka Osińska - Paweł Osiński (l.30) i Konstancja Mosiołowna (l.21) (Rzeczków)
1867 - akt urodzenia Antoni Osiński - Paweł Osiński (l.29) i Konstancja Mosiołowna (l.26) (Rzeczków)
<- między 1867 a 1881 musi być akt małżeństwa między Pawłem Osińskim a Ewą Domańską *
1881 - akt urodzenia Antoni Osiński - Paweł Osiński (l.40) i Ewa Domańska (l.30) (Pomorzany)
1886 - akt urodzenia Igancy Osiński - Paweł Osiński (l.48] i Ewa Majewska (l.30) (Pomorzany) - zmarł w 1895 roku w Mirzec.
1891 - akt urodzenia Michał Osiński zmarł w 1893 (Paweł Osiński i Ewa Majewska) (Mirzec)
1893 - akt urodzenia Józef Osiński - Paweł lat 50 i Ewa Majewska lat 40 - zmarł 1894 (Mirzec)
1895 - akt urodzenia Bronisław Osiński - Paweł lat 50 i Ewa Majeska lat 34. (Mirzec)


1861 - akt urodzenia Anna Osińska (o.Paweł Osiński l.24 i m.Jadwiga M. l.20) (Zalesice)

I teraz na jakie problemy/"urozmaicenia" natrafiłem:

We wsi Mirzec akt urodzenia Małgorzaty Osińskiej z 1843 roku - natrafiłem tylko na jeden między latami 1830 a 1860 dotyczący Osińskich (możliwe, że coś pominąłem), ale sam fakt, że Antoni Osiński i Maryanna Kwiecień byli wpisany jako mieszkańcy Mirca mieszkających w domu pod nr. 2 mnie zaskoczył. Z dużym prawdopodobieństwem jest to Antoni pochodzący z Polan (parafia Wierzbice). Jego 3 dzieci urodziła się w Polanach, jedno wpisane jest w Wierzbicy.
Antoni ma wpisany zawód mularz (zgodnie z wiki, był murarzem). Zakładam, że wykonując swój zawód mógł przemieszczać się z jednej wsi do drugiej, ale zastanawiam się, czy w danym kościele (Mirzec) przy spisywaniu aktu nie powinno być, że rodzice pochodzą z Polany/Wierzbicy?
W akcie napisano, że "zamieszkali w Mircu"? O_O (od Wierzbicy do Mirca jest 14km).
Kolejna sprawa, to akt zgonu Antoniego Osińskiego na który natrafiłem w Wierzbicy z 1858 roku. Wiek ogólnie by się w przybliżeniu zgadzał, imię ojca (Jan) także, ale nie pasuje mi imię matki (Elżbieta, co prawda ojciec mógł mieć drugą żonę), w akcie małżeńskim była Salomea i nazwisko jego żony, które w akcie zgonu brzmiało Turek, a powinno Kwiecień... Pojawia się pytanie, czy to może być inny Antoni, czy może są to błędy "dopuszczalne"? W akcie małżeństwa Pawła Osińskiego z Konstancję Mosiołowną z 1862 roku napisano, że jego ojciec (Antoni) już nie żył, a matka to żyjąca Maryanna Kwiecień. Przejrzałem akta zgonów z Wierzbicy lata 1949-1962 i tylko ten jeden akt pasował do Antoniego Osińskiego. Zastanawiam się, czy może nie zmarł w innej miejscowości/parafii w tych latach, bo bardzo ciężko mi wyjaśnić ten "rozjazd" w nazwisku jego małżonki, tym bardziej, że Maryanna Kwiecień wtedy jeszcze żyła.
Kolejny problem jaki mi wyskoczył, to ciągle brak aktu małżeństwa między Pawłem, a Ewą Domańską. Zapewne ślub musiał mieć miejsce w latach 1868-1881. Cały sęk w tym, że po 68 roku akta pisane były już tylko po rosyjsku, dodatkowo poszukiwania utrudnia to, że Paweł także był z zawodu murarzem i mógł przemieszczać się po różnych miejscowościach. Jedyna nadzieja w tym, że jego dzieci urodziły się w miejscowości Rzeczków (parafia Wierzbica), chociaż i tu pojawia się mały problem...
Antoni Osiński urodzony w 1881 , poród odbył się w miejscowości Pomorzany (wciąż parafia Wierzbica) (rodzice Paweł Osiński i Ewa Domańska), podobnie w 1886 roku dla Ignacego Osińskiego, ale żoną była już Ewa Majewska-_-
Zastanawiam się, czy Ewa Domańska i Ewa Majewska to ta sama osoba? Z drugiej strony w akcie z 1881 roku Ewa Domańska ma 30 lat i w akcie z 1886 Ewa Majewska ma 30 lat. Dodatkowo, Ignacy Osiński zmarł w 1895 roku już w Mircu/Mirzec.
Moja hpoteza jest taka, że Paweł Osiński zawarł ślub z Konstancją Mosiołowną i mieszkał z nią przez parę lat we wsi Rzeczków. W latach 1866-1880 Konstancja zmarła, a On wziął sobie za żonę Ewę Domańską z wsi Pomorzany, gdzie mieszkał z nią i dzieciakami do ok 1884/5. Przed 1886 rokiem Ewa Domańska zmarła, a Paweł wziął sobie za żonę Ewę Majewską, z którą chwilę mieszkał w Pomorzanach, a potem przeprowadzili się do wsi Mirzec.
Nie wiem, czy jest możliwa opcja, aby Ewa Domańska i Majewska, to była ta sama osoba??
Troszkę brakuje mi pewności, bo natrafiłem na akt urodzenia Anny Osińskiej z 1861 roku, gdzie ojcem był Paweł Osiński (l. 24 czyli tak jakby jego data urodzenia z 1837), ale żona miała na imię Jadwiga, więc na 100% jest to inny Paweł. Na jedyny akt urodzenia jaki natrafiłem, to Paweł Piotr Owziński z 1842 roku, syn Grzegorza. Wiem na 100%, że to nie jest ten sam Paweł z aktu małżeństwa z Konstancją Mosiołowną (nie zgadzają się rodzice), ale nie jestem już pewien aktu urodzenia z 1881 jeśli chodzi o Antoniego Osińskiego z matki Ewy Domańskiej i Ewy Majewskiej (może któraś z nich to była żona Pawła Osińskiego urodzonego w 1842r)?
Główne moje pytanie brzmi, czy jest jakiś sposób na znalezienie aktu małżeństwa Pawła Osińskiego i Ewy Domańskiej za pomocą jakiejś wyszukiwarki poza geneteka.genealodzy.pl? Głównie o co się rozbijam, to interesujące mnie akta zapisane są w języku rosyjskim i nie mam za bardzo pojęcia jak to przeskoczyć, możecie macie jakieś pomysły/spostrzeżenia/uwagi/itp.?
Przepraszam, że tak się rozpisałem (trochę to także chaotycznie wygląda), mam nadzieję, że przedstawiłem swój punkt widzenia zrozumiale i nie narzucam się zbytnio:)
PS. Do wszystkich wypisanych akt posiadam zdjęcia aktów wyszukanych na familysearch i szukajwarchiwach.pl, więc jak coś mogę zarzucić linki do nich.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie uwagi/porady i pomoc.

Edit.
Sprawdziłem akta urodzeń, małżeństw i zgonów w Wierzbicy z lat 1867 do 1881 - poza aktem urodzenia Maryjanny Osińskiej (jeszcze nie przetłumaczone) przez około 10 lat nie ma żadnych zapisków poświęconych Osińskim. Nie mam pojęcia, czym to może być spowodowane?

_________________
Norbert.Osiński
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.094840 sekund(y)