Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

11:46 środa, 12 grudnia 2018


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
RutarOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-04-2018 - 05:50
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 13-07-2012
Posty: 700

Status: Offline
Dziękuję,
Czyli wpisze nazwisko dziecka Wolf i vel Cygiel. Mam małe doświadczenie że starozakonnymi.
Pozdrawiam serdecznie,
Artur

poz_marecki napisał:
Rutar napisał:
Witam,

Chorzele 1825 zgony akt 79 ojciec zmarłego to Jankiel i po tym jest słowo Cygiela( tak ja rozczytuje) czy to zawód, imię czy nazwisko?
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =511&y=944

Pozdrawiam,

Artur


Witam,ladne bazgroly.Wg mnie to klasycznie "syn Jankiela Cygiela i Hendy (?)z Moszkow(?) malzonkow w miescie Chorzelach mieszkajacych o ktorego smierci naocznie sie przekonalismy...itd.itp.
pozdrawiam,
poz_marecki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Pniewnik małżeństwa  PostWysłany: 28-04-2018 - 08:08
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 207

Status: Offline
Witam
Indeksuję Pniewnik śluby, aktualnie 1910r. do jednego z aktów dołączono akt zmiany nazwiska z 1929r.czy wobec tego wpisać nowe nazwisko a stare w vel czy odwrotnie?
https://szukajwarchiwach.pl/62/1372/0/- ... 5#tabSkany
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: Pniewnik małżeństwa  PostWysłany: 28-04-2018 - 11:01
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 16953
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie ma większego znaczenia z punktu widzenia użytkownika baz PTG, ale w zasadzie - nazwisko pierwotne to pierwotne, zmienione to vel
chyba, ze "zmiana" to korekta to odwrotnie
ale j.w. - dla wyszukania (a po to istnieje np geneteka) dokumentu - nie ma znaczenia

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MariannaFOffline
Temat postu: Pniewnik małżeństwa  PostWysłany: 28-04-2018 - 13:29
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-09-2015
Posty: 300

Status: Offline
Basiu.
Ja nazwisko z dołączonego aktu wpisałabym w vel i w uwagach podała informację o załączonym akcie.
Pozdrawiam
Marianna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Pniewnik małżeństwa  PostWysłany: 29-04-2018 - 14:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 207

Status: Offline
dziękuję za podpowiedzi, ale jest jeszcze jeden szkopuł, nazwisko pierwotne w akcie ślubu to Floręc a w akcie zmiany Lorens, więc?, w vel wpiszę Loryński Floręc?
Basia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MariannaFOffline
Temat postu: Pniewnik małżeństwa  PostWysłany: 29-04-2018 - 18:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-09-2015
Posty: 300

Status: Offline
W vel wpisałabym tylko Lorens w w uwagach opisała skąd się wzięło, czyli załączony akt zmian (nr aktu i powód o ile są podane).
Pozdrawiam
Marianna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Burczy_PiotrOffline
22 Temat postu:   PostWysłany: 16-05-2018 - 10:31
Członek PTG


Dołączył: 23-06-2017
Posty: 18
Skąd: Jaworzno
Status: Offline
Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki!

Akt 39:

Szczepan Ciaraga, rodzice Jan i Marianna, oboje po 31 lat, zamieszkali w domu pod numerem 26 w Osali.
Ojciec stawił się na plebani z dzieckiem 28 grudnia 1810 roku, dziecko urodziło się 25 grudnia 1810 roku.

http://metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=7&zs=0243d&sy=1810&kt=1&plik=37-39.jpg

Akt 41:

Szczepan Ciaraga, rodzice Jan i Marianna, oboje po 44 lata, zamieszkali w domu pod numerem 26 w Osali.
Ojciec stawił się na plebani z dzieckiem 29 grudnia 1810 roku, dziecko urodziło się 28 grudnia 1810 roku.

http://metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=7&zs=0243d&sy=1810&kt=1&plik=40-42.jpg

Różni są świadkowie tych dwóch wydarzeń. Janowi i Mariannie, w ciągu jednego dnia, przybyło 13 lat życia. Czyżby drugi wpis miał być poprawką tego spod numeru 39? Najwyraźniej nie, skoro w rejestrze końcowym dla roku 1810 pojawiają się osobno: w akcie 39 Szymon Ciaraga, a w akcie 41 Szczepan Ciaraga.

http://metryki.genealodzy.pl/metryka.php?ar=7&zs=0243d&sy=1810&kt=1&plik=SkU.jpg

Pytanie - co się tutaj wydarzyło i w jaki sposób to zindeksować? Szansa na to, że ten sam dom zamieszkiwały dwie pary - Jan z Janem (bracia, kuzyni?), którzy ożenili się każdy z Marianną, o tym samym nazwisku panieńskim (Glica), a do tego "zsynchronizowali" akty poczęcia, wydaje mi się raczej mało prawdopodobna Rolling Eyes

I jeszcze jedno pytanie: czy istnieje (jeśli tak, to jaki) limit znaków dla pola uwag w zindeksowanych metrykach?

Z góry dziękuję!

_________________
Pozdrawiam, Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szczepaniak_TomaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-05-2018 - 12:40
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-01-2007
Posty: 197

Status: Offline
Jak zindeksować:
Zindeksuj tak jak jest: dwa akta urodzen (w jednym możesz dać dopisek Szymon).

Co tu się wydarzyło?
Dwóch Janów mogło mieszkać pod jednym dachem,
Dwie Marianny pod jednym dachem mogły mieć mężów Janów
Synchronizacja poczęć jak najbardziej możliwa.
Bliżnięta zgłaszana dzień po dniu - owszem
Błędy w wieku rodziców - tak, zdarzają się.
Wszystko na raz - hmm. trochę za dużo.

Albo ksiądz pomylił notatki i wpisał Szczepana Ciaragę dwa razy - zamiast innego Szczepana (pewnie takie imię by nadał, dla dziecka urodzonego w ostatnim tygodniu roku).

Możliwe że to bliżniak pierwszego Szczepana, tylko zgłoszony później - a ksiądz pomylił daty urodzenia.

Ale jest jeszcze możliwosć że to miał być akt zgonu a nie urodzenia (wydaje mi się to najbardziej prawdopodobne, jeśli znajdziemy akt zgonu lub ślubu później to moja hipoteza upadnie) - ale to tylko moje domysłu, indeksujemy tak jak jest w akatch.

Pozdrawiam
Tomasz Szczepaniak
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Pniewnik indeksacja  PostWysłany: 30-05-2018 - 22:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 207

Status: Offline
Witajcie
indeksuję Pniewnik, aktualnie chrzty, jestem w 1890r. i mam problem, ojciec zgłasza martwe bliźnięta, 3 dni po fakcie, urodzone żywe, nie ochrzczone bo brak imion, właściwie to akt zgonu zamieszczony w aktach chrztów, których nie było:
akt nr.101 i 102
https://szukajwarchiwach.pl/62/1372/0/- ... nTLikZdkdg
wpisałam "bez imienia", a w uwagach "akt zgonu?"
pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zofia_BrzeskaOffline
Temat postu: Pniewnik indeksacja  PostWysłany: 30-05-2018 - 22:44
Sympatyk


Dołączył: 11-11-2014
Posty: 221

Status: Offline
Basiu, na ogół w takich przypadkach w rubryce imię nic nie jest wpisane.
Jeżeli masz dostęp do aktów zgonu z tego roku, to sprawdź, czy są tam zgony tych dzieci. Jeżeli będą, to usuń z uwag "akt zgonu?".
Pozdrawiam
Zosia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Pniewnik indeksacja  PostWysłany: 30-05-2018 - 22:46
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 207

Status: Offline
dziękuję za info,
w akcie napisano:"szto on rodiłsja żywym" i to mnie zdziwiło, że nie podano kiedy zmarły

sprawdziłam: są akty zgonów, żyły 15 minut
dziękuję Zosiu
serdecznie pozdrawiam
Basia Sikorska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pawłowski_HenrykOffline
Temat postu: Pniewnik indeksacja  PostWysłany: 02-06-2018 - 18:11
Sympatyk


Dołączył: 09-02-2011
Posty: 318

Status: Offline
Chciałbym wrócić z pytaniem do ogólnego formularza indeksacji:
nie bardzo rozumiem co za numer wpisujecie w kolumnie AKT oraz do czego służy kolejna kolumna SUFIX?
Niestety słowo akt nie nadaje się do wyszukiwarki chyba że ktoś chce spędzić pół życia żeby przeglądnąć wszystkie wątki z tym słowem - kluczem, dlatego będę wdzięczny za wskazówkę.

pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grażyna_PrzybyszOffline
Temat postu: Pniewnik indeksacja  PostWysłany: 08-06-2018 - 11:20
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 12-05-2013
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Trochę już zindeksowałam parafii, ale takiego bałaganu z nazwiskami jak w par. Nur, to jeszcze nie miałam. Indeksuję lata 1810-1824, małżeństwa. Większość akt jest typowe wg schematu, nawet zawierają sporo danych. Ale jest sporo akt, nie wiem wg jakiego klucza pisane, jak te:
1809/3
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 046&y=1405
1809/5
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 344&y=1607
1816/22
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =297&y=354
Jak mam zindeksować prawidłowo przykładowe akty. Jeśli napisane jest:
1815/7
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =283&y=686
„stawił się uczciwy Franciszek Marciniak .. uczciwych Marcina i Marianny małżonków Kołodziejczuków czyli Andrzejuków” – czy to znaczy, że ojciec Marcina miał na imię Andrzej, a nazwisko „rodowe” to Kołodziejczuk. Które nazwisko wpisać w kol G,H a które vel
1815/8.
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =283&y=686
„stawiła się Katarzyna Idziówna … uczciwych Idziego Danilaka czyli Franczuka i Ewy Ludwinianki małżonków „ - czy uznać, że ojciec Katarzyny ma na imię Idzi a ojciec Ewy Ludwik.
Mam zgodnie z aktem wpisać Ludwiniak jako nazwisko panieńskie Ewy, czy go pominąć? Może być tak, że osoba szukająca zobaczy nazwisko Ludwiniak. i pominie (jako niepasujące), nie sprawdzając zapisów w samym akcie. Jeśli szukający osób w tej parafii nie zapozna się z tymi wyjątkami a jedynie oprze się na jednym wybiórczym akcie, to też nie zauważy w jaki sposób były wpisywane akta w tej parafii.
Utworzone z imion „nazwiska”, znalezione przeze mnie
Stanisław – Stańczuk , Jakób – Jakóbiak, Idzi – Idziakówna, Paweł – Pawłówna, Marcin - Marciniak
Łukasz – Łukasiak
Pewnie dopiero indeksacja chrztów i znalezienie potomstwa pozwoli na stwierdzenie, które nazwisko zostało zachowane w dalszych pokoleniach.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
agnieszka_ak
Temat postu:   PostWysłany: 08-06-2018 - 12:30
Sympatyk


Dołączył: 23-04-2009
Posty: 20

Niekoniecznie się wyjaśni. U mnie (parafia Łosice) Szymon Litwiniak miał syna Pawła Szymczuka Żukowskiego. Część dzieci Pawła używała zamiennie Pawluk/Żukowski część Szymczuk, czasem pojawiało się Litwiniak. Ksiądz przy aktach zgonu z uporem pisał "rodziców niepamiętnych", a w miejscowości było zbyt dużo podobnych "nazwisk". Próbowałam usystematyzować dane, ale ciężko połączyć osoby skoro w zależności od upodobania używano nazwisk od ojca, dziadka, męża i przydomki.
Pozdrawiam
Agnieszka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MariannaFOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-06-2018 - 00:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-09-2015
Posty: 300

Status: Offline
Jak zindeksować ? Spotkałam dwie metryki urodzeń o tym samym numerze ale dla dwóch różnych dzieci i rodziców.
Mam pozostawić numery tak jak w księdze, czy jeden z nich czymś wyróżnić np. literą "a" i wpisać 145a.
Za podpowiedz z góry dziękuję
Marianna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.070485 sekund(y)