Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

https://genealodzy.pl/

Polskie TG  
Użytkownik:         Rejestracja
Hasło: Zapamiętaj

flag-pol flag-eng     home login logout     Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty

21:54 niedziela, 22 kwietnia 2018


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Irena_PowiśleOffline
Temat postu: Proszę o pomocy, nie mogę znaleźć  PostWysłany: 15-04-2018 - 21:51
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Witam,
bardzo proszę o pomocy)
Maryanna Magdalena Mirendze, corka Gustawa i Franciszki z Szymankiewiczów, urodzona w roku 1869 w Warszawie.
To jej AU
http://szukajwarchiwach.pl/72/1215/0/-/ ... hU-8i1qknA
skan 95, akt 376.

Dalej nic nie mogę znaleźć(((
Może ktoś spotkał to nazwisko w aktach?
Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOnline!
Temat postu: Proszę o pomocy, nie mogę znaleźć  PostWysłany: 15-04-2018 - 22:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 133

Status: Online!
http://geneteka.genealodzy.pl/index.php ... te=&w=71wa
ślub Gustawa i Franciszki
pozdrawiam
Basia S
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu: Proszę o pomocy, nie mogę znaleźć  PostWysłany: 15-04-2018 - 22:23
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Dziękuję, Basiu, to mam.
Nie mam prawie nic dalej o Maryanie( Powinna być wpisana do ludności warszawskiej.

Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu: Mirendze  PostWysłany: 16-04-2018 - 16:28
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1257

Status: Offline
Gustaw Mirendze z Odessy to jej ojciec?
Może tam coś znajdziesz
http://genealogyindexer.org/

Nazwisko Mirendze jest dość rzadkie. Może z tego drzewa coś dopasujesz
https://www.geni.com/list?focus_id=6000000064180693007

_________________
Krystyna


*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 16:43
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Dziękuję, Krysiu, tak, to ojciec Maryanny, o nim znam, miał w Odessie fabrykę wag na ulice Prochorowska (o dwóch fabrykach wag na tej kolorowej handlowej uliczce jest nawet napisane w jedym z opowiadań I. Babla), urodził i ożenił się w Warszawie, był ślusarzem, mieszkał na Górnej (Górnośląskiej). Jego syn Julian też miał fabrykę wag, tylko w Rostowie nad Donem (ojcem chrzestym Juliana, brata Maryanny, był Juliusz Sperling/Szperling, który założył chyba pierwszą fabrykę wag w Warszawie w roku 1856).
Nie mogę znaleźć co się stało z Maryanną, żadnych śladów( może kto napotkał w aktach jako matkę chrzestną?

To skrzywdzone nazwisko, dlatego jest takie. Gustawa zgłaszała akuszerka, znała nazwisko na około, ksiądz zapisał po swojemu.

Pozdrawiam,
Irena


Ostatnio zmieniony przez Irena_Powiśle dnia 16-04-2018 - 17:05, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 16:55
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1257

Status: Offline
Tu wpisz post o niej (albo o całej rodzinie) z jakimiś datami
https://genealodzy.pl/Nazwiska-index-nid-8904.phtml
Może ktoś, kiedyś

_________________
Krystyna


*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 17:23
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Dziękuję, Krysiu,
pytałam, ale też nic nie znaleziono.

Wątek z nazwiskiem istnieje, może z czasem ktoś napisze, mam na to nadzieję.

- - - -
Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 17:34
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 1051

Status: Offline
Z nazwiskiem w ogóle coś jest nie tak. W akcie urodzenia Juliana jest Nirzhe (po czym na marginesie jest adnotacja o Mirendze). Ale akt jest podpisany przez Gustawa Nirzhe więc to nie jest kwestia błędu zgłoszenia tylko posługiwania się tym nazwiskiem przez Gustawa.
wg witryny na mh był jeszcze jeden syn Gustawa - Karol urodzony w 27.03.1875 w Jarcewie (gubernia smoleńska)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 17:51
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Prawdziwe nazwisko brzmiało tak - Niernsee. Jest to nazwisko austriackie, matka Gustawa była Polka Franciszka z Sierakowskich - o niej też nic niewiadomo oprócz tego że miała z mężem dwóch synów. Gustawa zgłosiła akuszerka i nazwisko było skrzywdzone.
Gustaw miał brata Karola (i synowi, urodzonemu w Jarcowie/Jarcewie, gdzie pracował na drodze żelaznej Brzesko-Moskiewskiiej, dał imię starszego brata).
W tym AU Juliana ew. literka e była podobna na literkę c i dalej już nazwisko było zapisywano jako Nirsche . Ale jeśli zobaczyć na podpis Gustawa to podpisuje jak Niersehe.

O tym wszystkim wiem, dziękuję, o Julianie też wiem, nie wiem o Karole i o Maryannie( O Karolu to chyba żadnych szansów, miałam nadzieję że Maryanna gdzieś w aktach zostawiła swoje ślady.

W roku 1908 Franciszka Mirendze z d. Szymankiewicz była matką chrzestną u wnuka swojej siostry, Juliany Czubaczyńskiej z d. Szymankiewicz. W Warszawie.

- - - -
Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 18:14
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1257

Status: Offline
Wzrokowiec jestem, więc spisałam tak:

Gustaw Andrzej Mirendze (1843-?) i Franciszka Szymankiewicz (1845-?)
pobrali się w Warszawie - 1866/182 parafia św. Andrzej

W Warszawie urodziła się dwójka dzieci:
Julian Edward (1867 - 1919) późniejszy właściciel fabryki wag w Rostowie nad Donem
Marianna Magdalena U 1868/376 parafia św. Trójca

Trzecie dziecko Karol (1875 - ?) U Jarcew/Jarców, gubernia smoleńska

Czyli Marianna Magdalena wyjechała z Warszawy jako dziecko, bo chyba jej rodzice samej nie zostawili.

Franciszka w 1908 mogła specjalnie na chrzest przyjechać, nie musiała wtedy mieszkać w Warszawie.

_________________
Krystyna


*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 18:30
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Krystyno, jest to tak jak napisałaś.

Ale mam nadzieję znaleźć tą Maryannę Magdalenę w Warszawie.
Wszyscy byli wpisani do ludności warszawskiej.


Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 18:53
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 1764
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Zgadzam sie z Krysia, rodzina wyjechala z Warszawy.
W ksiazce adresowej W-wy z roku 1870 jest Gustaw Miryndze w nastepnych latach juz nie.
http://www.genealogyindexer.org/frame/d65/351
https://books.google.de/books?id=Kfc-AQ ... ze&f=false

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-04-2018 - 19:06
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Dziękuję, Grażyno,
tak, warszawska rodzina z Warszawy wyjechała, bo Gustaw i dwaj jego braci - Karol i brat po ojcu Robert - wszyscy pracowali na drodze żelaznej.
Karol i Gustaw na Warszawsko-Brzeskiej i potem na Brzesko-Moskiewskiej, Robert - Warszawsko-Wiedeńskiej.
Jesli chodzi o nazwisku, to u Karola (brata) nazwisko w aktach w wersji rosyjskiej też skrzywdzone - Nernsen.

W roku 1881 Gustaw już ma Fabrykę wag w Odessie (było na całe miasto tylko dwie takie fabryki).

Ale wciąż myślę że Maryanna wróciła z powrotem do Warszawy.

Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krystyna.wawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-04-2018 - 14:10
Sympatyk


Dołączył: 28-04-2016
Posty: 1257

Status: Offline
Irena_Powiśle napisał:
Ale wciąż myślę że Maryanna wróciła z powrotem do Warszawy

Nie lekceważę przeczuć, ale mogła wrócić jako mężatka/wdowa, czyli nie pod nazwiskiem Mirendze ;(

_________________
Krystyna


*** Szarlip, Zakępscy, Broczkowscy - tych nazwisk szukam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 18-04-2018 - 15:30
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 334

Status: Offline
Krystyno, dziękuję)
Mam prośbę jeśli ktoś napotka takie albo podobne nazwisko w aktach, bardzo proszę dajcie znać)
Ślady Karola, brata Juliana i Maryanny, znaleźć zero szansów, bo był w AU zapisany jako Niryndze. Nie znalazłam go ani w źródłach polskich, ani w źródłach rosyjskich (po za AU).

Jeszcze jedne nazwisko, ale dla informacji, może kto szuka - jakiś czas Gustaw prowadził zakład wag w Odessie razem z Michałem Pernikowskim/Piernikowskim.

Pozdrawiam,
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg

Zarząd PTG: ptg@genealodzy.pl.:. rss Nasz RSS .:. Administrator strony: admin@genealodzy.pl
Strona wygenerowana w czasie 0.074942 sekund(y)