Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 29 marca 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-03-2018 - 16:09
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
PS z najnowszych informacji dot. kopert warszawskich - już ponoć jest wyznaczony termin przekazania do APW. Nie znam szczegółów, na pewno jeszcze ze dwa lata minimum, ale ruszyła inwentaryzacja w Urz. Dzielnic:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-04-2018 - 17:45
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
taki case:
zniszczenie (oficjalne, z datą, protokolarnie) koperty dowodowej osoby żyjącej.
Nie emigrant, nie skazany, nie leczenie w zakładzie, nic niespodziewanego.
Ot żył i żyje nadal (może wymienia dowód..tego nie wiem) i połowie lat 60 niszczą jego teczkę. Żyje nadal ten sam, nic się nie zmieniło, a dokumentów nie ma (nie pożar, jest data dzienna wybrakowania). Spotkał się ktoś z czymś takim? połowa lat 60.
hę?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 11-04-2018 - 18:24
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

Zniszczono kopertę czy wybrakowano część jej zawartości? Koperta tak czy siak musi być.
Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-04-2018 - 18:41
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Część: 100% wraz z opakowaniem:)
Pozostał ponoć zapis o zniszczeniu z nieczytelnym podpisem i datą z połowy lat 60
Gdyby przełożono zawartość do nowej (do nowego dowodu założonej), to nie byłoby info "zniszczono [data]".
Nietypowość sytuacji skłoniła mnie do wpisu z zapytaniem "bywało? w jakich przypadkach?", to "musi" też mi się zakorzeniło, a tu...j.w.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
marcin_kowalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-04-2018 - 18:55
Członek Honorowy


Dołączył: 04-11-2017
Posty: 1363
Skąd: Tarnobrzeg
Status: Offline
Może cały problem rozbija się o to "ponoć" ?
Powinna w takim razie byc decyzja na podtsawie czego dokonano zniszczenia.

Nie spotkałem się z takimi przypadkami. Kilka kopert zniszczonych i owszem ale zgodnie z przepisami. Po 10 larach od śmierci. I na to przedstawiano mi nr decyzji i date wyslania do zniszczenia.

_________________
Marcin
______
https://genealogie-kresowe.pl
Księgi sądowe Grodzkie i Ziemskie w CDIAK - digitalizacja
Zbiórka funduszy https://zrzutka.pl/8s38zh
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
SebastianGOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-05-2018 - 12:43
Sympatyk


Dołączył: 29-10-2015
Posty: 48

Status: Offline
Witam
Po kilku miesięcznym boju o kopertę dowodową mojej babci udało się sprawę załatwić na moją korzyść. W czasie tej batalii nie obyło się bez pisma do Wojewody Małopolskiego i dopiero Jego decyzja spowodowała to, iż dokumenty wreszcie trafią do mnie. W dniu dzisiejszym wykonałem połączenie telefoniczne do Urzędu Miasta i Gminy wydziału Spraw Obywatelskich i ,,miła" Pani powiedziała, że w tym tygodniu cała dokumentacja do mnie dotrze. Z tego miejsca chciałbym podziękować użytkownikowi tego forum a mianowicie Izabeli Heropolitańskiej. To dzięki Jej pomocy udało się tego dokonać. Jeszcze raz dziękuję. Życzę Wam samych pozytywnych rozwiązań spraw.

Głowacki Sebastian
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
marcin_kowalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 19:07
Członek Honorowy


Dołączył: 04-11-2017
Posty: 1363
Skąd: Tarnobrzeg
Status: Offline
Ciekawa instrukcja wysłana do Urzędów
https://zapodaj.net/images/fb111fa3fbf09.jpg

_________________
Marcin
______
https://genealogie-kresowe.pl
Księgi sądowe Grodzkie i Ziemskie w CDIAK - digitalizacja
Zbiórka funduszy https://zrzutka.pl/8s38zh
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 20:50
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

Dopatrzyłeś się czegoś konkretnego w związku z kopertami? Bo ja tam niczego nowego nie widzę.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 21:59
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
informacji o tym, że opłata nie od strony czy osoby/koperty, od dowodu?

może w końcu urzędy to zdadzą do APówSad

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 22:13
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

Już o tym dyskutowaliśmy, że tak wynika z rozporządzenia, zresztą sama instrukcja się na to powołuje. To akurat było oczywiste.
Dobre jest to, że część urzędów (te mniejsze) jednak różnie podchodzi do tego. Raz dostałem za darmo ksero całej koperty, ale i tak będę chciał skany zdjęć zrobić.

Cytat:
może w końcu urzędy to zdadzą do APów

Ja chyba będę pisał pismo z interwencją do AP w sprawie konkretnej koperty, gdyż uważam, że powinna być w AP. Ciekawe co z tego wyniknie.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 22:19
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
"AP nie ma instrumentarium by zmusić" ot..
notatka z wizyty nadzoru archiwalnego co najwyżej
chyba tylko wojewoda jako nadzór nad urzędem w takich przypadkach..ale tylko strzelam, bo może być jakaś inna szczególna forma

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 22:27
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

AP przeprowadza kontrolę, więc chciałbym wymusić takową lub ewentualnie zawnioskować w trybie dip o wyniki z ostatniej kontroli.

Natomiast nadzór nad narodowym zasobem archiwalnym sprawuje minister
właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego za pośrednictwem
Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
- tam będę kierować ostatecznie moje pisma. Tak czy siak muszą mi odpowiedzieć.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 22:29
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
tak czy siak - obowiązek przesłać mają do właściwego urzędu, Ty teoretycznie nie musisz wiedzieć gdzie pisaćSmile

wyniki kontroli to nawet na stronach i APów i urzędów bywają
ale kontrola to "jest/nie ma dobrze przechowywane/źle etc" nie "macie oddać w terminie dwóch miesięcy bo.." no właśnie- bo co?Smile
jak z meldunkowymi i wieloma wieloma innymi - nie ma bata:(

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Du_Das
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 23:05
Sympatyk


Dołączył: 25-10-2017
Posty: 184

Ale dzięki takim wynikom z kontroli mogę uzasadniać swoje pisma. No i będę mieć stanowisko AP odnośnie kopert z danego okresu dot. zmarłych osób. Do tego można jeszcze złożyć jeszcze skargę zgodnie z kpa na organ lub urzędnika do burmistrza.

Ja myślę, że warto spróbować napisać parę pism, mając na uwadze, że z tej koperty dostałem skany tylko 3 dokumentów za 31 zł.

Michał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-06-2018 - 23:10
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31604
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Jak najbardziej warto!
Warto nawet więcej (równolegle, nie zamiast) - tak jak rozmawialiśmy o nadaniu kat A kopertom, tak teraz nalegać, by sieć APów (jeden?) zaczął przejmować koperty jako zadanie z wysokim priorytetem - pod opieką/nadzoirem/wsparciem NDAPu i MSWiA (Cyfryzacji ew.?Smile
5-10 lat i do AAN wszystko lub gdzie indziej z całej Polski (no ponoć w Milanówku się już teraz nie zmieszczą) ideałSmile

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 1.243506 sekund(y)