Genealodzy.PL Podziel się na Facebooku

Genealodzy.PL

Użytkownik: Rejestracja
Hasło: Pamiętaj

Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty 17:52 środa, 20 lutego 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Tomasz_SwierzbOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-02-2018 - 23:05
Sympatyk


Dołączył: 11-08-2009
Posty: 292
Skąd: Łódź
Status: Offline
Zaraz sprawdze ten trop ! Smile
Dziękuję Pani Smile)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gawroński_ZbigniewOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 00:08
Sympatyk


Dołączył: 16-06-2015
Posty: 2656

Status: Offline
Ja też najpierw dostrzegłem Tobolczę a później pół godziny szukałem jej na gugielmapach bez skutku. Sad Mapa "wypluła" mi najprawdopodobniejszy wynik właśnie Tobolice.

_________________
Zbigniew
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_SwierzbOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 07:41
Sympatyk


Dołączył: 11-08-2009
Posty: 292
Skąd: Łódź
Status: Offline
Wszystko jasne... Na pierwszy rzut Domaniew-brak dokumentów... Sad
Dziekuje za pomoc Smile

Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 21:24
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1155

Status: Offline
Witam,

bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu nazwy miejscowości, w której urodził się Fryderyk Sztall, występujący w akcie zgonu 45/1842 w parafii Słomczyn: http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 926&y=1003

Z góry dziękuję za pomoc,
Kamil
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 21:46
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Papiernia

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 21:48
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1155

Status: Offline
W Papierni Fryderyk zmarł.
Chodziło mi o nazwę miejscowości urodzenia (we wsi [...] w Królestwie Pruskim).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 21:54
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
sorki, masz rację
"zamieszkały na teraz w Papierni urodzony w.."
i mi się sprowadził fragment do "w Papierni urodzony" - błędnie oczywiście
ale wiesz..info ze zgonów to mało wiarygodne, szczególnie takie mało konkretne (bez powiatu, parafii etc)
nie pomogę, nie mam pomysłów co to za wieśSad

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 21:58
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1155

Status: Offline
jak tak wstępnie patrzyłem po nazwach miejscowości pruskich, to najbardziej pasuje 'Notisten', tutaj skrótowo zapisanych. Ale taka wiedza to jak gra w ruletkę..
Choć później potomków Fryderyka zapisywano jako Stöll, co w połączeniu z niemieckobrzmiącymi nazwami imion typu Wilhelm, Ferdynand czy Fryderyk faktycznie może sugerować Prusy jako miejsce urodzenia.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-02-2018 - 22:03
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
dodałbym, że Prusami w księgach zapisywano (często? czasem na pewno) wszystko co się kojarzyło z niemieckojęzycznym -także regiony, które w Prusach nie były (był później, ale nie w czasie spisywania ASC (np w 1842 mogło być na Bawarię, Wirtenbergię, część Saksonii jeszcze niewłączoną do Prus etc)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2018 - 09:29
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1155

Status: Offline
dzisiaj doszukałem się kolejnego aktu z tego nazwiska (jeszcze inaczej zapisanego), i miejscowość urodzenia panny młodej z aktu 23: http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 424&y=2118
czyżby to była Wirtenbergia właśnie?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2018 - 09:49
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
może coś w aneksach by było, ojciec dał zgodę ustną, więc raczej przy spisywaniu aktu był co zwiększa szansę na prawidłowe miejsce urodzenia młodej nawet bez podparcia odpisem z allegat (w rozumieniu - nazwa miasta, państwo niekoniecznie:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2018 - 09:55
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1155

Status: Offline
zatem już piszę do AP z prośbą o skany
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
myckekazimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2018 - 14:36
Sympatyk


Dołączył: 14-02-2018
Posty: 47

Status: Offline
Od kilku miesięcy szukam miejscowości ,, BEYDEN Cesarstwo Austriackie '' . Jest to zapis z aktu ślubu z 1833 r
Może ktoś coś ?????
km
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2018 - 15:50
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1155

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
może coś w aneksach by było, ojciec dał zgodę ustną, więc raczej przy spisywaniu aktu był co zwiększa szansę na prawidłowe miejsce urodzenia młodej nawet bez podparcia odpisem z allegat (w rozumieniu - nazwa miasta, państwo niekoniecznie:)


Jak tak jeszcze patrzę, oczekując na skany z AP, to miejscowość ta mogłaby być błędnie zapisanym Wielbarkiem (niem. Willenberg), który faktycznie należał do Prus.
Co więcej, Wielbark jest blisko miejscowości Warchały, w których (wg aktu zgonu) zmarła żona Fryderyka, a matka Fryderyki.
Dziwić może jedynie to, że 2 dzieci, starszych od Fryderyki urodziło się w par. Słomczyn, a dopiero 3cie w tej drugiej miejscowości..
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-02-2018 - 15:59
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 17376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
jak już napisałeś to trochę za późno poniższe, ale nie jestem pewny czy 1352 par. Słomczyn nie został z aneksami sfotografowany

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.067324 sekund(y)