Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 06 grudnia 2019

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
KefasOffline
Temat postu: Kopia wniosku o wydanie dowodu osobistego.  PostWysłany: 08-02-2009 - 07:53
Sympatyk


Dołączył: 12-02-2007
Posty: 44
Skąd: Łomża/Warszawa/ok. Białegostoku
Status: Offline
W jaki sposób można by uzyskać z USC kopię wniosku o wydanie dowodu osobistego mojej prababki, pradziadka z lat 40tych, 50tych, a może nawet przedwojennych?

Oprócz danych podstawowych otrzymałbym informację jak o sobie pisał mój przodek. Wiele razy spotkałem się z aktami USC w których np.: urzędnik/ksiądz wpisał Grotkowska, a osoba której wpis dotyczył podpisała się Gródkowska. Poza tym można by uzyskać zdjęcia naszych przodków z tamtego okresu.

Czy przed IIWŚ był obowiązek posiadania dowodów osobistych ze zdjęciami? Składało się wnioski tak jak teraz - z dwoma zdjęciami?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piętka_JacekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-02-2009 - 10:13
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2006
Posty: 76
Skąd: Wolsztyn,Wiielkopolskie TG "GNIAZDO"
Status: Offline
Temat był szeroko dyskutowany na forum WTG "Gniazdo".Najlepiej zapoznaj się z tą dyskusją. http://www.wtg-gniazdo.org/forum/viewto ... ?f=2&t=481

Pozdrawiam Jacek Piętka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maria.j.nieOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 08-02-2009 - 17:04
Zasłużony
Administrator


Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2344
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
Witam,
Można też wystąpić z wnioskiem (bez opłaty) o sprawdzenie dokumentów w teczce dowodowej do Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź UMiG, UG w miejscu wydania ostatniego dowodu osobistego.
Pod warunkiem , że znamy serię i nr ostatniego dowodu oraz miejsce jego wydania (tzn. Urząd).
Jeżeli nie mamy serii i numeru dowodu należy we Wniosku poprosić o sprawdzenie, pomogą w
BDO Smile ,podając dane osobowe można ustalić dokument osobisty rodziców.
Informacje na Wniosku dowodowym są takie same jak w "książeczkowym" wydaniu
dowodu osobistego + adres zakładu pracy, szkoły, uczelni itd.
Możemy otrzymać kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem złożonego Wniosku z
teczki dowodowej po odpowiednim uzasadnieniu do jakich celów potrzebujemy kopię .
(opłata skarbowa 5 zł za stronę)
Różnie bywa z archiwizacją teczek dowodowych wytworzonych po 1945r. (1952, 1962-1966r. wymiana dowodów osobistych) zwłaszcza osób nieżyjących.

Proszę też przeczytać :

Strona MSWiA i temat :
„Udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych”, link:
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/3 ... e%20danych ( opłata skarbowa za informacje - 31 PLN)

Forum „Forgen” i temat: „ Metryczki dowodów osobistych w AAN”
link: http://forgen.pl/viewtopic.php?f=18&t=2461

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia Maria Smile
P.S. Mogę przesłać na maila wzór wniosku o sprawdzenie dokumentów... w teczce/kopercie dowodowej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KefasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-02-2009 - 19:00
Sympatyk


Dołączył: 12-02-2007
Posty: 44
Skąd: Łomża/Warszawa/ok. Białegostoku
Status: Offline
Bardzo dziekuję za szybką i konkretną odpowiedź!

_________________
Pozdrawiam,
Piotr G. Gryko

http://genealogia.gryko.info
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
harnasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-02-2009 - 13:42
Sympatyk


Dołączył: 24-05-2008
Posty: 223

Status: Offline
Witam serdecznie.
Miłe zaskoczenie-właśnie wróciłam z Biura Dowodów .
Po spytaniu pani w urzędzie ,czy istnieje teczka mojego ojca ,urzędniczka od razu stwierdziła ,że to niemożliwe ,poneważ teczki osobowe niszczone są po 5 latach od śmierci.
Kiedy jej powiedziałam ,że mi bardzo zależy na tej teczce,ponieważ bardzo mało dokumentów zachowało się z kresów-pani zerknęła w komputer ,o dziwo w archiwum zachowały się teczki mojego ojca i jego brata .
Cała skarbnica wiedzy; akty urodzenia,karty przyznania obywatelstwa ,ankiety osobowe ze zdjęciami ,meldunki itd.
Pani urzędniczka tak się wkręciła w moje poszukiwania że w 10 minut miałam wszystko skserowane i najważniejsze bez żadnej opłaty.
Wszystkim poszukiwaczom życzę takich urzędników.Urzędniczka przekazała mi też dobrą wiadomość -teczki osobowe mają przechowywać przez 50 lat.
Pozdrawiam Alicja
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maria.j.nieOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 10-02-2009 - 13:35
Zasłużony
Administrator


Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2344
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
Witam,
gratuluję Smile Alicjo sukcesu. Napisałaś między innymi, że "Cała skarbnica wiedzy; akty urodzenia, karty przyznania obywatelstwa , ankiety osobowe ze zdjęciami ,meldunki - Karty meldunkowe itd. "

Faktem jest, iż można znaleźć w teczkach dowodowych oryginały lub odpisy aktów parafialnych oraz między innymi wymienione przez Alicję dokumenty.
W latach 1975 - 1976 przekazywano teczki dowodowe z KPMO, KDMO bądź KMMO (poprzedniego wystawcy do 1975r. dowodów osobistych) do nowo powstających Biur DO przy Urzędach Miast, Miast i Gmin i Gmin.
W związku z reformą administracyjną, znikały Prezydia (WRN,PRN,MRN i GRN) a powstawały Urzędy Wojewódzkie, Miejskie natomiast Gromady zamieniono na Gminy.

W okresie przekazywania teczek dowodowych z Komend Powiatowych, Dzielnicowych i Miejskich MO, robiono wielką selekcję dokumentów zebranych w teczkach. Przeszukano „przetrzebiono" je jeszcze przed przekazaniem, wyrzucano wiele dokumentów, które były nieakceptowane politycznie. Na skutek niezbyt na szczęście „skrupulatnego” przeszukiwania, można jeszcze w kopertach dowodowych znaleźć dokumenty różne, np.:
o pobycie na Syberii i nie tylko niemieckie "dokumenty ...”, np.:Kenkarta ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Kenkarta ).

W latach 1946 – 1955, tłumaczenia aktów – wypisów (odpisów) z ksiąg parafialnych wytworzonych przed 1945r., z języka łacińskiego wykonywał pracownik Sądu.
„Odpis” miał (Nr Repertorium) i poświadczanie „niniejszego tłumaczenia z okazanym dokumentem w języku łacińskim” przez Notariusza (pobierano też opłatę skarbową) .
„Odpis” potwierdzono za zgodność z oryginałem "pieczątką" Państwowego Biura Notarialnego w miejscowym Sądzie. Odpisy powyższe były wówczas oddawane do KPMO, KDMO lub KMMO i przechowywane w kopertach dowodowych.

Petent otrzymywał tekst przetłumaczony a oryginał jego aktu najczęściej wysyłano do Sądowego Archiwum. Niestety po pewnym okresie czasu, archiwalia te przestały praktycznie istnieć a dokumenty- oryginały aktów parafialnych też.
Można sprawdzić Urząd Stanu Cywilnego Łódź - Centrum (Śródmieście, Widzew, Polesie).
W archiwum Urzędu Stanu Cywilnego Łódź- Centrum znajdują się min. akta stanu cywilnego odtworzone w postępowaniu sądowym w okresie od dnia 28 października 1947 do 30 kwietnia 1952 roku

Pozdrawiam serdecznie Maria Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
mantua1Offline
Temat postu: Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.  PostWysłany: 22-01-2012 - 12:52
Sympatyk


Dołączył: 07-06-2011
Posty: 385

Status: Offline
Olbrzymia prośba do osób mających w tym doświadczenie.
Czy jest możliwe otrzymanie starego dowodu osobistego osoby zmarłej w latach 80-tych po okazaniu aktu zgonu i podaniu numerów i serii wydanego ówczas dowodu osobistego??Osoba ta zmarła w innym mieście,jej dowód osobisty zosta wydany w sąsiednim mieście-gdzie należy zwrócić się o prośbę?
Pozdrawiam
Marek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maria.j.nieOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 22-01-2012 - 14:28
Zasłużony
Administrator


Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2344
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
Witam

Proszę sprawdzić - o wydawanych dowodach osobistych i gdzie szukać w wątku … http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8814#28814

Napisanie pisma/wniosku do Urzędu o udzielenie informacji o zawartości koperty/ teczki dowodowej... - http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 9833#69833 i tu http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 0140#70140


oraz tu „ .. dowody osobiste osoby zmarłej po rejestracji w aktach stanu cywilnego – wystawienie aktu zgonu, z urzędu były i są przekazywane do "Ewidencji ludności - Biura Dowodów Osobistych" przy Urzędzie Miasta bądź Gminy. … „ http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034

„Można też wystąpić z wnioskiem (bez opłaty) o sprawdzenie dokumentów w teczce dowodowej do Biura Dowodów Osobistych przy Urzędzie Miasta bądź UMiG w miejscu wydania ostatniego dowodu osobistego.
Pod warunkiem , że znamy serię i nr ostatniego dowodu oraz miejsce jego wydania (tzn. Urząd).
Jeżeli nie mamy serii i numeru dowodu należy we Wniosku poprosić o sprawdzenie, …”
tu wątek „Koperty dowodowe” http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 567#107567

Oraz „… Jak szukać Urząd … Dane adresowe USC … wyszukiwarka –> Szukaj – Urząd.. http://www.usc.pl/s_urzedy.php
lub adresy USC w Polsce Szukaj - > "Nazwa USC:" ... też http://www.msw.gov.pl/portal/pl/import/ ... olsce.html

Urzędy Miast i Gmin (Dane adresowe) … Administracja "Wyszukiwarka jednostek samorządu terytorialnego" - > Szukaj Urząd.. http://administracja.mac.gov.pl/portal/ ... Gminy.html
lub http://bazy.ngo.pl/search/wyniki.asp?wy ... 41&baza=43 lub http://gmina.wieszjak.pl/bazy-adresowe/ ... nne,0.html …”
wątek http://genealodzy.pl/index.php?name=PNp ... 8034#48034


Zapraszamy do korzystania z dostępnej wyszukiwarki > Szukaj na Forum (wg. Hasła … w Postach i Tematach ..) lub Wyszukiwarki na Genealodzy.pl ( oraz szukaj w Tematach.. ) Wink

Wątek „Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.” zostanie przeniesiony z podforum : Komentarze artykułów na podforum „ Poszukuję zasobów, informacji Wink


Pozdrawiam serdecznie Maria
P.S.Wzór Wniosku o wydanie kopii dokumentów z teczki/koperty dowodowej mogę wysłać na maila.


Ostatnio zmieniony przez maria.j.nie dnia 22-01-2012 - 14:29, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marynicz_Marcin
Temat postu: Zdobycie dowodu osobistego z lat 80-tych.  PostWysłany: 22-01-2012 - 14:29
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 20-06-2009
Posty: 2175
Skąd: Międzyrzecz
Sądzę, że nie :/
Ja nie mogłem uzyskać uciętego w rogu dowodu osobistego mojej babci , która zmarła w 2007, ale był to jedyny dowód w Jej teczce, więc sądzę, że poprzednie dowody ma rodzina . U dziadka w teczce, który zmarł w 1988 nie ma żadnego dowodu, ale sądzę, że nie ma przymusu "zdania" dowodu osobistego po śmierci, ale nie da się go uzyskać z aktualnego zasobu Wydziału Dowodów Osobistych.

Jako przykład dam dowód osobisty mojego taty, zmarłego 2 miesiące temu .

_________________
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz

Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maria.j.nieOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 22-01-2012 - 14:43
Zasłużony
Administrator


Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2344
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
Witam

Dowody osobiste wydawane do roku do roku 2001, tzw. „książeczki dowodowe” były niszczone (makulowane) – do teczki dowodowej wkładano „stronkę” z pieczątką USC o zgonie... Mogły się zachować dowody osobiste w domu, gdy ktoś z rodziny podpisał oświadczenie, że dowód osoby zmarłej zaginął...
Obecnie dowody są unieważniane - przez "obcięcie jednego z rogów" i oddawane rodzinie.
Czy, wszystkie Urzędy obecnie oddają rodzinie dowody (unieważnione) osoby zmarłej, nie wiem. Należy o to zapytać w danym Urzędzie. Wink

Pozdrawiam serdecznie Maria
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marynicz_Marcin
Temat postu:   PostWysłany: 22-01-2012 - 15:22
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 20-06-2009
Posty: 2175
Skąd: Międzyrzecz
Wydaje mi się, że raczej nie będą chcieli wydać "swojej" własności, bo nie wiedzą jakie mogą być tego skutki..
USC Zielona Góra na pewno nie zatrzymuje dowodów (przykład mój tata).
Nie wiem jak to było 5 lat temu, ale dowód mojej babci jest w Wydziale DO .

Gdyby zapytać się jakiegoś wyższego organu władzy, to może ;>

_________________
Pozdrawiam,
Marcin Marynicz

Zapraszam na mojego bloga genealogicznego :
http://przodkowieztamtychlat.blogspot.com/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
maria.j.nieOffline
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe  PostWysłany: 25-01-2012 - 19:48
Zasłużony
Administrator


Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2344
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
Witam

Marcin16091995 napisał:
Wydaje mi się, że raczej nie będą chcieli wydać "swojej" własności, …
Nie wiem jak to było 5 lat temu, ale dowód mojej babci jest w Wydziale DO .

Wydawanie (unieważnionego) dowodu osobistego osoby zmarłej …

Rozdział 6 Tryb postępowania w sprawach unieważnienia dowodu osobistego
§ 32. …
ust.7. … Kierownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, odcina jeden z rogów tego dokumentu i zwraca dowód osobisty zgłaszającemu zgon.
ust. 8. Jeżeli osoba zawiadamiająca nie odbierze dowodu osobistego osoby zmarłej, dokument ten przechowuje się w kopercie dowodowej.

§ 33. Organ unieważniający podejmuje następujące czynności …
2) odcina jeden z rogów unieważnianego dowodu osobistego o powierzchni, co najmniej 1 cm2.

Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U. z 24 marca 2009 Nr 47 poz. 384 ) Rozporządzenie obowiązuje od 24.03.2009r (Dokument traci ważność: 2013-07-01)
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090470384 lub http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok, ... trybu.html

Proponuję sprawdzić we właściwym Urzędzie, jakie są możliwości uzyskania (unieważnionego plastikowego) dowodu osobistego osoby zmarłej jeżeli taki dowód znajduje się w kopercie dowodowej.


Proszę zadzwonić lub napisać prośbę do właściwego Urzędu .. Wydział SO w miejscowości … , o wydanie (unieważnionego plastikowego) dowodu osobistego osoby zmarłej do celu badań genealogicznych. Dokument stanowi dla rodziny pamiątkę po babci, jest dla Was i przyszłych pokoleń.. dokumentem o wartości historycznej…

Pozdrawiam serdecznie Maria
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.076288 sekund(y)