|
|
|
Autor |
Wiadomość |
anulkafid |
|
Temat postu: Nieistniejąca JW Tarnów, poszukiwanie innych dokumentów
Wysłany: 08-11-2010 - 20:23
|
|
Dołączył: 26-09-2010
Posty: 14
Status: Offline
|
|
Witam
Moi obydwaj dziadkowie służyli w wojsku w JW w Tarnowie. Jednak od paru lat tej jednostki nie ma, zlikwidowano wszystko. Jak i gdzie się udać po jakieś dane, kiedy służyli, mogły przecież zachować się tam również jakieś dokumenty. Gdzie najpierw skierować swoje kroki. Zaznaczam ze od rodziny już się nie dowiem niczego. A wiem że Wy zawsze pomożecie. Dziękuje z góry za odp. Pozdrawiam Aneta |
|
|
|
|
|
Jawoszek_Elzbieta |
|
Temat postu: Nieistniejąca JW Tarnów
Wysłany: 08-11-2010 - 21:20
|
|
Dołączył: 30-08-2010
Posty: 148
Status: Offline
|
|
Witaj
Ja pytanie o to gdzie znajduje się dokumentacja (teczka personalna) mojego taty przesłałam na adres
informacja.caw- @ -wp.mil.pl
i dostałam odpowiedź "kierunkową"
Pozdrawiam
Elżbieta |
|
|
|
|
|
maria.j.nie |
|
Temat postu:
Wysłany: 08-11-2010 - 23:40
|
|
Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2677
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
|
|
Witam Aneto
Kiedy, w jaki okresie służyli Twoi dziadkowie w jednostce wojskowej w Tarnowie.
Pozdrawiam serdecznie Maria |
|
|
|
|
|
anulkafid |
|
Temat postu:
Wysłany: 08-11-2010 - 23:50
|
|
Dołączył: 26-09-2010
Posty: 14
Status: Offline
|
|
Witam
Tego dokladnie wlasnie nie wiem wiem tyle ze obydwoje spotkali sie we wojsku.Malo danych
Jeden urodzil sie w 1907 drugi w 1911 wiec przypuszczam ze w latach 30-40 ale moge sie mylic nie mam danych dokladnych.
A czemu pytasz czyzbys miala jakies dane o tej jednostce???
Pozdrowionka Aneta |
|
|
|
|
|
Jawoszek_Elzbieta |
|
Temat postu:
Wysłany: 09-11-2010 - 08:30
|
|
Dołączył: 30-08-2010
Posty: 148
Status: Offline
|
|
Witaj
Faktycznie istotne jest czy służyli przed czy po wojnie. Ja zwracałam się z pytaniem do Centralnego Archiwum Wojskowego dotyczącym służby mojego taty tuż po wojnie i później (był zawodowym żołnierzem). Jeśli chodzi o polskie jednostki wojskowe przed wojną mam podobny problem co Ty. Mój dziadek mieszkał pod Tarnowem i w Tarnowie było chyba takie dzisiejsze WKU, ale w archiwach nic nie wygrzebałam na ten temat. Polecam ci jeszcze jeden adres:
WOJSKOWE CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
ul. Banacha 2, 00-909 WARSZAWA
tel. 22 682-45-05 CA MON 824-505 fax: 22 682-45-59
strona: http://www.wceo.wp.mil.pl/pl/index.html
To centrum zajmuje się badaniami historycznymi, jak mieszkasz w Warszawie to podobno lepiej udać się tam bezpośrednio, mogą pomóc.
Pozdrawiam
Elżbieta |
|
|
|
|
|
maria.j.nie |
|
Temat postu:
Wysłany: 11-11-2010 - 11:32
|
|
Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2677
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
|
|
|
|
|
maria.j.nie |
|
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
Wysłany: 11-11-2010 - 11:54
|
|
Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2677
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
|
|
Aneto
Tak jak obiecałam, w poszukiwaniu dokumentów „cywilnych” , proponuję zadzwonić , napisać do
Urząd Miasta w Tarnowie
http://portal.tarnow.bip-gov.info.pl/bi ... nuId=15284
Adres e-mail umt(at)umt.tarnow.pl
W Zakładce wybrać -> Struktura organów Gminy Miasta Tarnowa
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich (Wydział Spraw Obywatelskich )
W Zakładce wybrać - > Rejestry, ewidencje, archiwa
Biuro Dowodów Osobistych, tel. 014-688 26 16
w Archiwum dowodów osobistych - Rejestr wydanych dowodów osobistych od 1951 roku Udostępnianie
m.in. Wnioski o wydanie dowodów osobistych od 1951 roku
Ewidencja Ludności, tel. 014-688 26 00, 014-688 26 01
Archiwum ewidencji ludności m.in.
- Książki i karty meldunkowe od 1951 do 1976 roku
- Karty osobowe mieszkańców od 1977 roku
Adres e-mail umt(at)umt.tarnow.pl
Urząd Gminy Tarnów - http://www.gmina.tarnow.pl/news.php lub http://www.gmina.tarnow.pl/viewpage.php?page_id=143
Napisanie pisma/wniosku do Urzędu o udzielenie informacji o zawartości koperty/ teczki dowodowej
(o kopie dokumentów) dziadków, rodzica, rodzeństwa (osoby zmarłej) daję większą gwarancję,
że odpowiedź będzie rzetelna.
Każda odpowiedź z Urzędu na piśmie daje możliwość złożenia skargi lub odwołania się
( gdy odpowiedź jest wydana w formie decyzji).
Musisz być przygotowana na poświadczenie pokrewieństwa zatem wysłać kopię aktu urodzenia lub
małżeństwa (zmiana nazwiska rodowego-kobieta) swój oraz odpis - akt rodzica , który był
dzieckiem Twojego dziadka.
Czy będzie potrzebne takie udokumentowanie dowiesz się z rozmowy telefonicznej lub korespondencji
pocztą elektroniczną (tradycyjną).
Niektóre Urzędy , życzą sobie listu z poczty tradycyjnej jako , że w piśmie jest podpis wnioskodawcy.
O poszukiwaniu dokumentów w „teczkach dowodów osobistych. Np.: Wnioski dowodowe w których są
informacje z okresu gdy występowano o dowód , (dokument tożsamości-od 1945r ) ale
najczęściej pierwsze wnioski /Ankiety są z 1952r, następnie w 1962-1966r, (wymiana z urzędu d.o.)
Są też wnioski w związku z utratą dowodu, wymianą z powodu zawarcia związku małżeńskiego, zmiany nazwiska lub imienia, rozwodu - powrót do nazwiska rodowego i inne oraz
odpisy- aktu ślubu, urodzeń dzieci (zgon osoby) inne dokumenty dołączane do wyrobienia dowodu tożsamości …
Dokumenty tożsamości wydawane po 1945r : „Tymczasowe Zaświadczenie Tożsamości” /Podstawa Zarządzenie Min.Adm.Publ. z dnia22/IV.1945 L.dz.12947/45 Nr42.
Anetko więcej informacji o
dowodach osobistych , ewidencji ludności i książkach meldunkowych wytworzonych po 1945r.
Napisałam w T: Czarnków gdzie szukać (księgi adresowe, dowody osobiste..) http://www.genealodzy.pl/index.php?name ... ght=#48034
T: Jak mam znaleźć przodków? http://www.genealodzy.pl/index.php?name ... 8061#68061
Ciekawe wątki o poszukiwaniach , przodków znajdziesz też w działach… i podforum…
[Wejdź na Forum] - http://www.genealodzy.pl/PNphpBB2.phtml
Jeżeli będziesz miała pytania napisz.
Pozdrawiam serdecznie i życzę owocnych poszukiwań Maria |
|
|
|
|
|
maria.j.nie |
|
Temat postu: Dowody osobiste, teczki (koperty) dowodowe
Wysłany: 14-11-2010 - 14:01
|
|
Dołączył: 19-03-2007
Posty: 2677
Skąd: Lubuskie
Status: Offline
|
|
Witam Aneto
Jeszcze kilka informacji...
Jeżeli we wcześniejszej rozmowie z pracownikiem „Biura dowodów osobistych” nie uzyskaliśmy odpowiedzi konkretnej, lecz wymijającą mówiąc delikatnie czujemy , że chciano nas „spławić”.
Piszemy pismo/wniosek do "Urzędu" z prośbą o udzielenie informacji o zawartości koperty/ teczki dowodowej
(o kopie dokumentów) dziadków, rodzica, rodzeństwa (osoby zmarłej)
Napisanie pisma/wniosku daję większą gwarancję, że odpowiedź będzie rzetelna.
Każda odpowiedź z "Urzędu" na piśmie daje możliwość złożenia skargi.. (odwołania się - gdy odpowiedź
jest wydana w formie decyzji). Pisma do "Urzędu" piszemy w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach,
lub robimy kopie napisanego pisma, którą zachowujemy.
Nie żądamy prawa wglądu do dokumentów, lecz prosimy o udostępnienie dokumentów…
Pismo kierujemy do Kierownika, Naczelnika… odpowiedniego referatu, Wydziału lub do Prezydenta, Burmistrza, Wójta.
Wysyłamy pismo pocztą elektroniczną lub pocztą tradycyjną (możemy dołączyć do listu druk za potwierdzeniem odbioru).
Gdy składamy osobiście pismo w Biurze podawczym, Sekretariacie prosimy o potwierdzenie na kopi naszego pisma daty wpływu.
Nasza sprawa "nabiera mocy urzędowej… "
Sprawa powinna być załatwiona bez zbędnej zwłoki ale …, czekamy 30 dni na odpowiedź, jeżeli jej nie otrzymamy,
monitujemy – wysyłamy zapytanie do "Urzędu" (jeżeli w międzyczasie nie otrzymamy powiadomienia,
że sprawa jest ...w toku załatwiania)
Odmowa o udostępnieniu informacji podana w piśmie z Urzędu powinna zwierać podstawę prawną,
na którą się powołuje "Urząd" odmawiając nam udzielenia takiej informacji… (koperty dowodowe)
Udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych: http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/3 ... e%20danych (opłata skarbowa 31PLN)
"...Dysponując ostatnim adresem osoby poszukiwanej, wniosek o udostępnienie danych tej osoby należy skierować do właściwego organu gminy. Gmina jest podstawowym źródłem informacji o osobie, uprawnionym do potwierdzania miejsca zameldowania, dysponuje także wiedzą o nowym adresie osoby wymeldowanej. ..."
W przypadku udzielania informacji o osobach zmarłych, przypominam wypowiedź - Generalny Inspektor ODO
Dane osób zmarłych nie podlegają o ochronie danych... - http://www.giodo.gov.pl/319/id_art/974/j/pl/
Pozdrawiam serdecznie Maria |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|