Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 24 kwietnia 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
SerotoninkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-02-2024 - 12:01
Sympatyk


Dołączył: 05-12-2021
Posty: 414

Status: Offline
Goś_Edmund napisał:

Zacznę od końca. W/g ks. Żurka to ostatni tom metrykalii z Diecezji Łuckiej. Ale gdyby np. pojawiły się gdzieś księgi wołynskich kościołów to będą następne. Piszę to nie bez kozery, bo ostatni (XII tom) to poprzez informację w 2021r. iż w archiwum Parafii Najświętszej Maryi Niepokalanie Poczętej w Wołczynie w diecezji kaliskiej znajdują się księgi metrykalne trzech parafii wołyńskich (Rokitno, Tomaszgród, Wojtkiewicze) w sumie 13 ksiąg.
A to co znalazłem we wspomnianych XII tomie jest poniżej:
Parafia Rokitno
-egzaminy przedślubne
Artowicz Kazimierz (s. Franciszka i Marianny z Nachtmanów) ur. 30.11.1904r. w Hucie, parafia Baronowo koło Ostrołęki, stanu wolnego, nie bierzmowany, zam. w Rokitnie od 1923 i Nachtman Helena (c. Jana i Kazimiery z Endlerów, ślubnych małżonków) ur. 29.06.1910 w Rokitnie, stanu wolnego, zam. Rokitno. Protokół spisany przez ks. Zygmunta Grabowskiego w Rokitnie 21.10.1932/134
Szmigiel Jan (s. Stanisława i Józefy z Staszewskich, ślubnych małżonków) ur.26.06.1907 w Hucie, parafia Baran, pow. Przasnysz, ziemia płocka, metryka urodzenia nr aktu 160/1907, bierzmowany, zam. Rokitno, do 1914 w Rosji we wsi Parszyno, Piotrogrodzie, Ostrołęce, Raczydół koło Warszawy, Huta Józef, pow. Włodawa, ziemia lubelska i Duchnowska Kazimiera (c. Adolfa i Stanisławy z Sztaszewskich, ślubnych małżonków) ur.11.06.1909 w Rokitnie, wyciąg z ksiąg meldunkowych m. Rokitno/L.99, bierzmowana, zam. w Rokitnie. Protokół spisany przez ks. Zygmunta Grabowskiego w Rokitnie 6.11.1932/140
Edmund



Panie Edmundzie,

Serdecznie dziękuję za wyjaśnienie i tak bardzo dla mnie cenne informacje! Niesamowite, że tak daleko od Rokitna odnalazły się te księgi, to daje nadzieję, że może gdzieś, kiedyś, jeszcze coś...

Po informacji od Pana, wskazującej na to, że moi poszukiwani jednak byli w Rokitnie, pobiegłam do Biblioteki Narodowej, aby osobiście poobcować z tą publikacją i poszukać jeszcze innych osób powiązanych z moją rodziną (nie śmiałam już o to prosić, a do BN szczęśliwie nie mam daleko Smile ) I zdecydowanie było warto! Odnalazłam wiele osób rozmaicie spowinowaconych z moimi poszukiwanymi.

I tu mała uwaga dla innych szukających - zapisy o małżeństwach z Rokitna to w istocie zawierające sporo treści wypisy z protokołów przedmałżeńskich, które są ułożone alfabetycznie pod względem nazwisk mężczyzn wstepujących w związki małżeńskie. Nie ma dodatkowego skróconego indeksu. Więc mężczyzn Pan Edmund jest w stanie sprawdzić - za co wielkie dzięki! Natomiast jeśli ktoś poszukuje informacji o ślubie kobiety, znając tylko jej nazwisko panieńskie, gdy nie wiadomo jak nazywał się mąż, to niestety znalezienie informacji wymaga żmudnego przejrzenia kilkudziesięciu stron zapisów jeden po drugim. U mnie to się opłaciło - znalazłam jeszcze Janinę Szmigiel, siostrę ww. Jana Szmigla, która również wyszła za mąż w Tomaszgrodzie w 1927 roku. Panie Edmundzie to absolutnie nie jest uwaga do Pana pracy, proszę przypadkiem tak tego nie odebrać - robi Pan świetną robotę Smile


Serdecznie dziękuję jeszcze raz!
Ola W.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-02-2024 - 20:03
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
Panie Edmundzie,

Serdecznie dziękuję za wyjaśnienie i tak bardzo dla mnie cenne informacje! Niesamowite, że tak daleko od Rokitna odnalazły się te księgi, to daje nadzieję, że może gdzieś, kiedyś, jeszcze coś...

Po informacji od Pana, wskazującej na to, że moi poszukiwani jednak byli w Rokitnie, pobiegłam do Biblioteki Narodowej, aby osobiście poobcować z tą publikacją i poszukać jeszcze innych osób powiązanych z moją rodziną (nie śmiałam już o to prosić, a do BN szczęśliwie nie mam daleko Smile ) I zdecydowanie było warto! Odnalazłam wiele osób rozmaicie spowinowaconych z moimi poszukiwanymi.

I tu mała uwaga dla innych szukających - zapisy o małżeństwach z Rokitna to w istocie zawierające sporo treści wypisy z protokołów przedmałżeńskich, które są ułożone alfabetycznie pod względem nazwisk mężczyzn wstepujących w związki małżeńskie. Nie ma dodatkowego skróconego indeksu. Więc mężczyzn Pan Edmund jest w stanie sprawdzić - za co wielkie dzięki! Natomiast jeśli ktoś poszukuje informacji o ślubie kobiety, znając tylko jej nazwisko panieńskie, gdy nie wiadomo jak nazywał się mąż, to niestety znalezienie informacji wymaga żmudnego przejrzenia kilkudziesięciu stron zapisów jeden po drugim. U mnie to się opłaciło - znalazłam jeszcze Janinę Szmigiel, siostrę ww. Jana Szmigla, która również wyszła za mąż w Tomaszgrodzie w 1927 roku. Panie Edmundzie to absolutnie nie jest uwaga do Pana pracy, proszę przypadkiem tak tego nie odebrać - robi Pan świetną robotę Smile


Serdecznie dziękuję jeszcze raz!
Ola W.

Dzięki za pewne wyjaśnienia. Dopowiem, że każda parafia jest tak przedstawiana. Alfabetycznie z danej księgi metrykalnej. W ten sposób przy danej parafii są wypisy z kilku ksiąg i zawsze w porządku alfabetycznym. W wielu przypadkach poszukiwań biorę pod uwagę dane rodziców. Powtarzające się w kilku przypadkach dają info, że mamy do czynienia z rodzeństwem. Ale są też takie "kwiatki" jak np. nazwisko Kuriata zajmujące 9 stron danego tomu. Takowych przypadków popularnych nazwisk na Wołyniu jest kilkanaście, które zajmują niejednokrotnie ponad 5-6 stron z danej parafii. Dużym ułatwieniem dla mnie jest dość dobra znajomość topografii Wołynia z własnych wędrówek po bezdrożach w poszukiwaniu śladów polskości na tamtych kresowych ziemiach.
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-02-2024 - 21:55
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
Chciałbym zweryfikować istnienie w książce (tom II) aktów urodzenia i małżeństwa moich przodków z parafii Hołoby. Dziękuję za sprawdzenie tego dla mnie.
Władysław Zalewski, urodzony 28 grudnia 1873 r. w byłej kolonii Perechody
Władysława Gawlikowska, urodzona 13 czerwca 1887 r. we wsi Radoszyn
Ślub odbył się 8 lutego 1903 r., prawdopodobnie we wsi Hołoby
Ryan Mahoney
Te dane są nie z tomu II ( bo jest tylko do litery R) ale z tomu IX, gdzie jest już całość danych z parafii Hołoby. Znalazłem jeszcze jednego zw wspomnianej rodziny.
Parafia Hołoby
- zaślubieni i ochrzczeni:
Zalewski Władysław *1875 (r.: Grzegorz i Józefa z Krzaczkowskich) i Władysława Gawlikowska; zw. mał. w 1903r. (1903/9); dz.: 2cc w Kisielinie: Konstancja chrz.1904, Antonina 1906, matka wpisana: Garlikowska
Zalewski Walery/Walerian Kisielin *1880/3 (r.: Grzegorz i Józefa z Krzaczkowskich) i Marianna z Żurańskich - Matuszewiczowa; zw. mał. w 1908r. (1908/8); dz.: Mieczysław Kisielin 1911, Bronisława Hołoby 1912/32, Bolesław Łuck 1917
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KKopijOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-02-2024 - 01:02


Dołączył: 12-08-2023
Posty: 4

Status: Offline
Goś_Edmund napisał:
KKopij napisał:
Dzień dobry

Poszukuję informacji na temat moich przodków z rodziny Kopij i Żołędziewskich, a dokładniej na temat Ludwika Kopij i jego żony Józefy Żołędziewskiej. Niestety nie wiem nic o Ludwiku, natomiast wiem, że Józefa urodziła się 16.05.1873/1876 (różne dokumenty różnie podają), we wsi Nierucze, w gminie Silno, w powiecie łuckim (wówczas chyba parafia Kołki, ale nie jestem pewny), jako córka Karola i Franciszki Bielawskiej. O Ludwiku wiem tylko, że w latach 1916-1939 zamieszkiwał w Mostach, w gminie Silno (parafia Chołoniewicze), tam urodził się też mój pradziadek Antoni.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.


Proszę zapoznać się z linkiem:
https://wolynskie.pl/miejsca-n/nierucze-07.html
Resztę spraw ogarnę jak powrócę pojutrze do domu.
Powróciłem trochę szybciej i to co znalazłem jest poniżej:
Parafia Deraźne
-skorowicz chrztów i ślubów:
Kopiej Ludwik i Józefa z Żołędziewskich Adamska; zw. mał. w 1908r. (1908/12); dz.: Jan 1909/61, Antoni 1916/83
Żołędziewski Karol (r.: Adam i Franciszka z Burzyńskich) i Franciszka Bielawska; zw. mał. w Stepaniu 1866r. (1866/3); dz.: Adam 1881/36, Antoni 1884/36, Jan 1890/12
Edmund




Panie Edmundzie, przepraszam, że wyciągam znowu ten temat, ale czy wie Pan może czy jeżeli nie podano imion rodziców Ludwika w skorowidzu, to znaczy, że w metryce również nie ma tej informacji? Czy wie Pan czy można gdzieś uzyskać skany tych metryk?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-02-2024 - 11:14
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
KKopij napisał:
Goś_Edmund napisał:
KKopij napisał:
Dzień dobry

Poszukuję informacji na temat moich przodków z rodziny Kopij i Żołędziewskich, a dokładniej na temat Ludwika Kopij i jego żony Józefy Żołędziewskiej. Niestety nie wiem nic o Ludwiku, natomiast wiem, że Józefa urodziła się 16.05.1873/1876 (różne dokumenty różnie podają), we wsi Nierucze, w gminie Silno, w powiecie łuckim (wówczas chyba parafia Kołki, ale nie jestem pewny), jako córka Karola i Franciszki Bielawskiej. O Ludwiku wiem tylko, że w latach 1916-1939 zamieszkiwał w Mostach, w gminie Silno (parafia Chołoniewicze), tam urodził się też mój pradziadek Antoni.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.


Proszę zapoznać się z linkiem:
https://wolynskie.pl/miejsca-n/nierucze-07.html
Resztę spraw ogarnę jak powrócę pojutrze do domu.
Powróciłem trochę szybciej i to co znalazłem jest poniżej:
Parafia Deraźne
-skorowicz chrztów i ślubów:
Kopiej Ludwik i Józefa z Żołędziewskich Adamska; zw. mał. w 1908r. (1908/12); dz.: Jan 1909/61, Antoni 1916/83
Żołędziewski Karol (r.: Adam i Franciszka z Burzyńskich) i Franciszka Bielawska; zw. mał. w Stepaniu 1866r. (1866/3); dz.: Adam 1881/36, Antoni 1884/36, Jan 1890/12
Edmund




Panie Edmundzie, przepraszam, że wyciągam znowu ten temat, ale czy wie Pan może czy jeżeli nie podano imion rodziców Ludwika w skorowidzu, to znaczy, że w metryce również nie ma tej informacji? Czy wie Pan czy można gdzieś uzyskać skany tych metryk?


Wyszukiwania staram się wykonywać skrupulatnie. Gdyby się pojawiły takowe w innych metrykach, to bym podał. Na ostatnie pytanie odpowiedź jest trudna. Od Kodeksu Napoleona w metrykach musiały być podawane dane rodziców. Tylko bardzo duża część podawanych metryk to są luźne kartki na których były przepisywane dane z ksiąg metrykalnych.I takowe są w tomach ks. Żurka, które nie były zdigitalizowane i pewnikiem nie będzie z nich skanów. Chyba, że pojawią się skany w GenBazie. Ale to tylko gdybanie.
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
barbara.tymoczkoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-02-2024 - 13:01


Dołączył: 29-02-2024
Posty: 2

Status: Offline
Dzień dobry Panie Edmundzie,

Staram się ustalić miejscowość pochodzenia mojej babci Mirosławy Krawczyk (z domu Kuriata, rodzeństwo Roman, Maria i in.). Oto, co udało mi się do tej pory zebrać:
- rodzice Maria Kulińska (ur. 1/1/1907, Kudranka, parafia Tuczyn) i Bronisław Kuriata (zm. 1964, nic nie mogę o nim znaleźć)
- rodzice Marii to Apolinary Kuliński i Katarzyna Boratyńska; dla obydwu było to drugie małżeństwo (?); Apolinary (ur. 1861-62) mieszkał w Tuczynie nr 47, pierwsze małżeństwo z Marianną z Żukowskich; Katarzyna Boratyńska z pierwszego małżeństwa synowie Jan i Wincenty Wojnarowscy (1895 i 1887), mąż Kacper Wojnarowski, nic więcej nie udaje mi się odnaleźć

Chciałabym ustalić gdzie mieszkała babcia z rodzicami i rodzeństwem. Babcia urodzona 20/06/1935.

Ciekawi nas też, co się stało ze Stefanem Kuriatą. Wiemy, że gdzieś walczył i słuch po nim zaginął. Babcia po przyjechaniu na Dolny Śląsk starała się czegoś dowiedzieć o nim przez Czerwony Krzyż, ale nie udało się.

Bardzo dziękuję za pomoc!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-02-2024 - 17:59
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
barbara.tymoczko napisał:
Dzień dobry Panie Edmundzie,

Staram się ustalić miejscowość pochodzenia mojej babci Mirosławy Krawczyk (z domu Kuriata, rodzeństwo Roman, Maria i in.). Oto, co udało mi się do tej pory zebrać:
- rodzice Maria Kulińska (ur. 1/1/1907, Kudranka, parafia Tuczyn) i Bronisław Kuriata (zm. 1964, nic nie mogę o nim znaleźć)
- rodzice Marii to Apolinary Kuliński i Katarzyna Boratyńska; dla obydwu było to drugie małżeństwo (?); Apolinary (ur. 1861-62) mieszkał w Tuczynie nr 47, pierwsze małżeństwo z Marianną z Żukowskich; Katarzyna Boratyńska z pierwszego małżeństwa synowie Jan i Wincenty Wojnarowscy (1895 i 1887), mąż Kacper Wojnarowski, nic więcej nie udaje mi się odnaleźć

Chciałabym ustalić gdzie mieszkała babcia z rodzicami i rodzeństwem. Babcia urodzona 20/06/1935.

Ciekawi nas też, co się stało ze Stefanem Kuriatą. Wiemy, że gdzieś walczył i słuch po nim zaginął. Babcia po przyjechaniu na Dolny Śląsk starała się czegoś dowiedzieć o nim przez Czerwony Krzyż, ale nie udało się.

Bardzo dziękuję za pomoc!

Jestem do niedzieli poza domem, ale już częściowo mogę odpowiedzieć. Nie wiem czy to właściwy Bronisław Kuriata, ale mam w wykazach żołnierzy 27 Wołyńskiej Dywizji Piechoty AK takowe nazwisko o pseudonimie "Petro" jako żołnierza I batalionu 45 pułku piechoty.
Spisy (niepełne) mieszkańców Kudranki są, link: https://wolynskie.pl/miejsca-k/kudranka-03.html
a Tuczyna:https://wolynskie.pl/miejsca-t/tuczyn-08.html
Resztę poszukiwań pozostawiam na niedzielę
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
barbara.tymoczkoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-03-2024 - 20:25


Dołączył: 29-02-2024
Posty: 2

Status: Offline
Podane przez Pana linki sprawdzałam już wcześniej. Tym niemniej, dziękuję za pomoc.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 03-03-2024 - 11:04
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
barbara.tymoczko napisał:
Dzień dobry Panie Edmundzie,

Staram się ustalić miejscowość pochodzenia mojej babci Mirosławy Krawczyk (z domu Kuriata, rodzeństwo Roman, Maria i in.). Oto, co udało mi się do tej pory zebrać:
- rodzice Maria Kulińska (ur. 1/1/1907, Kudranka, parafia Tuczyn) i Bronisław Kuriata (zm. 1964, nic nie mogę o nim znaleźć)
- rodzice Marii to Apolinary Kuliński i Katarzyna Boratyńska; dla obydwu było to drugie małżeństwo (?); Apolinary (ur. 1861-62) mieszkał w Tuczynie nr 47, pierwsze małżeństwo z Marianną z Żukowskich; Katarzyna Boratyńska z pierwszego małżeństwa synowie Jan i Wincenty Wojnarowscy (1895 i 1887), mąż Kacper Wojnarowski, nic więcej nie udaje mi się odnaleźć

Chciałabym ustalić gdzie mieszkała babcia z rodzicami i rodzeństwem. Babcia urodzona 20/06/1935.

Ciekawi nas też, co się stało ze Stefanem Kuriatą. Wiemy, że gdzieś walczył i słuch po nim zaginął. Babcia po przyjechaniu na Dolny Śląsk starała się czegoś dowiedzieć o nim przez Czerwony Krzyż, ale nie udało się.

Bardzo dziękuję za pomoc!

Kuriatów nie znalazłem. Bronisław Kuriata przed udziałem w 45pp 27 WDP AK był w oddziale partyzanckim "Bomby".
To co udało mi się odszukać, jest poniżej. Nazwisko Boratyńska jest też pisane jak Buratyńska.
Parafia Tuczyn
Kuliński Apolinary (r.: Franciszek i Regina z Klimbergów) i Marianna Żukowska; zw. mał. w 1883r. (1883/16)
Wojnarowski Władysław (r.: Kacper i Katarzyna) i Antonina Żukowska; zw. mał. w 1917r. (1917/14)
Parafia Niewirków
Wojnarowski Józef (r.: Kacper i Katarzyna z Buratyńskich, ich ślub Tajkury 1884/7)) i Bronisława Brzezowska, gubernia Warszawska,zw. mał. w 1911r. (1911/1)
Parafia Tajkury
Wojnarowski Kacper (r.: Franciszek i Aniela z Podgórskich) i Katarzyna Boratyńska; zw. mał. w 1884r. (1884/7)
Parafia Berezne
Kuliński Mikołaj (r.: Antoni i Marianna z Żukowskich) i Aniela Mazurek; zw. mał. w 1903r. (1903/35)
Jedynego Stefana Kuriatę znalazłem :
Parafia Berezne
Kuriata Stefan (r.: Bazyli i Marianna z Kuriatów) i Katarzyna Lechówna; zw. mał. w 1879r. (1879/13)
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
slowfootOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-03-2024 - 12:05


Dołączył: 15-03-2024
Posty: 1

Status: Offline
Dzień dobry!
Piszę w imieniu kolegi, który usiłuje ustalić losy swego dziadka a który to dziadek "przepadł" w rodzinnej pamięci i niewiele o nim wiadomo.
Nazywał się Włodzimierz Bogoryja Zakrzewski, ale "Bogoryja" niekoniecznie musi pojawiać się w jakichkolwiek zapisach. Jedynym pewnym punktem zaczepienia jest jest jego syn JERZY ROMUALD ( BOGORYJA ) ZAKRZEWSKI ur. 07.02.1929 w Łucku. Czy jest szansa na odpis jego aktu urodzenia? Tam powinny być cenne informacje o Włodzimierzu. Z góry dziękuję za pomoc.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-03-2024 - 20:00
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
slowfoot napisał:
Dzień dobry!
Piszę w imieniu kolegi, który usiłuje ustalić losy swego dziadka a który to dziadek "przepadł" w rodzinnej pamięci i niewiele o nim wiadomo.
Nazywał się Włodzimierz Bogoryja Zakrzewski, ale "Bogoryja" niekoniecznie musi pojawiać się w jakichkolwiek zapisach. Jedynym pewnym punktem zaczepienia jest jest jego syn JERZY ROMUALD ( BOGORYJA ) ZAKRZEWSKI ur. 07.02.1929 w Łucku. Czy jest szansa na odpis jego aktu urodzenia? Tam powinny być cenne informacje o Włodzimierzu. Z góry dziękuję za pomoc.


W tomach ks. Żurka nie ma całych metryk tylko wypisy. Tak więc poza suchą informacją o danych osobach nic więcej nie będzie. Przepatrzyłem tomy I, II, III, V,VI , XI i XII. Znalazłem tylko jeden wypis: Zakrzewski Włodzimierz Bogoria i Maria Horochowska, r.: Jerzy Romuald *7.02.1928/179. - tyle zapis. Mam do niego uwagę: pewnikiem nastąpił błąd drukarski, gdyż powinien być skrót dz.: (czyli dziecko) niż r.: (czyli rodzice).
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślej_KatarzynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-03-2024 - 20:58


Dołączył: 29-03-2024
Posty: 4

Status: Offline
Dzień dobry,
Poszukuję informacji na temat mojej praprababci Franciszki Kitajewskiej ze Szkurłatów, żony Mikołaja Kitajewskiego. Jedyne co do tej pory znalazłam w metrykach, to to, że zmarła w 1912 w Chorłupach w parafii Ołyka. Będę wdzięczna za jakąkolwiek informację o Szkurłatach z parafii Ołyka i okolicznych parafii.
Pozdrawiam,
Kasia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-03-2024 - 21:48
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
Maślej_Katarzyna napisał:
Dzień dobry,
Poszukuję informacji na temat mojej praprababci Franciszki Kitajewskiej ze Szkurłatów, żony Mikołaja Kitajewskiego. Jedyne co do tej pory znalazłam w metrykach, to to, że zmarła w 1912 w Chorłupach w parafii Ołyka. Będę wdzięczna za jakąkolwiek informację o Szkurłatach z parafii Ołyka i okolicznych parafii.
Pozdrawiam,
Kasia

Przeszukałem tomy IV, VI,X, XI i coś niecoś znalazłem.
Parafia Ołyka
Kitajewski Szymon (r.: Jan i Marianna z Trybulskich) i Katarzyna Wysocka;
zw. mał. w 1853r. (1853/7)
Kitajewski Jan, czcigodny i Marianna Trybulska; dz.: Marianna chrzest 23.06.1824 Majdan Kotowski; akt wpisany pod koniec roku (listopad), Rozalia ur. 17.09., chrz. 20.09.1826 Majdan Kotowski
Szkutyński Kazimierz, zacny i Marianna Trybulska; dz.: Marianna Anna chrz. 27.04.1809 Majdan Kotowski.
Proszę popatrzeć na wykazy mieszkańców Chorłup: https://wolynskie.pl/miejsca-c/chorlupy-07.html
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Maślej_KatarzynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-03-2024 - 16:58


Dołączył: 29-03-2024
Posty: 4

Status: Offline
Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedź. A czy nazwisko Szkurłat w ogóle występuje w tej parafii lub parafiach sąsiednich?
Pozdrawiam,
Kasia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 31-03-2024 - 20:50
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 820

Status: Offline
Maślej_Katarzyna napisał:
Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedź. A czy nazwisko Szkurłat w ogóle występuje w tej parafii lub parafiach sąsiednich?
Pozdrawiam,
Kasia


Jedyne co znalazłem to w parafii Ołyka:
Szkarłatowski Jakub, zacny i Marianna ...; dz.: Anna chrzest 26.02.1736.
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.306549 sekund(y)