Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 20 kwietnia 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 10:23
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Od
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-search.phtml
Nie wiem czy był (podobnie z byciem protestantem). Ale dom - zmienia:)
Niezależnie udokumentowania zdarzeń z życia dzieci (Jana, Marianny, Tekli, Balbiny) https://metryki.genealodzy.pl/index.php ... 055&zoom=1
na pewno szukałbym m.in. w historii nieruchomości 773(?), własnościowych, i ogólnie "ekonomicznych warszawskich", włącznie z konserwatorem hipotek

ale ten 773 jest chyba "P. Szotta" ..może chodzi o inny dom? i skąd info o nieruchomości?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
StafaniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 12:48
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2023
Posty: 28

Status: Offline
O nieruchomości wiem z taryff miasta Warszawy. Podsumowanie tabelaryczne jest tutaj: https://www.kimonibyli.pl/taryffy/taryf ... RjWkeXGvFc
Zaglądałam do tych taryff na Polonie, ale znalazłam tylko plan posiadłości i informacje o numerze domu - 773. Wiem, że potem właścicielem będzie mąż jednej z córek. Nie wiem gdzie jeszcze szukać historii nieruchomości.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 12:50
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Tzn "zgodność" nazwiska i już pozamiatane?:(

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
StafaniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 12:52
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2023
Posty: 28

Status: Offline
Nie tylko zgodność nazwiska, ale zgodność z danymi z metryk kościelnych jego krewnych - żony i dzieci, gdzie podana jest ta sama ulica i numer domu. Do nich doszłam metryka po metryce
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:00
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
To ciut mało, by własność przypisać. Zamieszkiwanie u krewnego jest jak najbardziej możliwe i to sensowny wniosek, ale tożsamość osób? I na takich (podobnie ze szlacheckością i "ewangelik bo Szkot"? ) piaskach...no nie:) Z indeksów (taryff czy nie), bez porównań wielopiętrowe hipotezy bez ich sprawdzania, to prosta droga donikąd

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
StafaniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:17
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2023
Posty: 28

Status: Offline
O szlachectwie wiem z dwóch źródeł: metryki jego ślubu z Marianną, gdzie opatrzony jest zapisem "G.D." (Generosus Dominus) oraz metryki koronnej sygn. 100: http://agadd.home.net.pl/metrykalia/4/4 ... ex_10.htm.

Nie zakładam, że był protestantem ale jako, że nie znalazłam aktu chrztu w katolickich kościołach, chciałam sprawdzić też protestanckie źródła bo wykluczyć, że był protestantem nie mogę a sprawdzić nie zaszkodzi.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:19
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a który skan z MK?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
StafaniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:22
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2023
Posty: 28

Status: Offline
PL_1_4_4-100_0150.jpg

Na stronie 10 ostatni skan
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:26
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/4/4 ... 0_0150.htm
Czyli zapis w ślubie wcześniejszy przed nobilitacją ..hmm.. i metrykalnie kapitana gwardii chyba nie ma
ale to niewykluczone

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
StafaniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:32
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2023
Posty: 28

Status: Offline
W akcie ślubu córki Tekli z 1809 roku pojawia się że był majorem Wojsk Polskich
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 13:41
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Ten Jakub (myśląc o Szkotach) i zapisy w r-k parafiach raczej nie kierowałyby ku protestantom. Ale sprawdzić można:)
A zapisy, które teraz się pojawiły, poszerzają pozametryklnle źródła o niewskazane wyżej jakieś wojskowe? Tzn obok sądowo-własnościowych.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kazalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 20:59
Sympatyk


Dołączył: 17-01-2024
Posty: 28

Status: Offline
Szukam metryki urodzenia Tekli Wróbel.

Rodzice to:
Michał Wróbel
i
Katarzyna Pilch.


Tekla Wróbel była żoną Ksawerego/Franciszka Kazalskiego.

Nie znam dat. Małżeństwo Tekli obstawiam na 1885 - 1895.

W Genetece jest Tekla Wróbel urodzona w 1851 roku w Wysokiej Strzyżowskiej, parafia Łączki Jagiellońskie. Niestety nie ma tam podanych rodziców, stad nie jestem pewnien czy to ta Tekla, której szukam.


Nazwiska Wróbel i Pilch dość często pojawiają się w Wysokiej Strzyżowskiej.

Z góry dziękuję za pomoc.

Jerzy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-02-2024 - 23:30
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
@773 na podstawie (do do weryfikacji) AGAD zespół Warszawa Ekonomiczne (99?) sygn 24
grunt X Misjonarzy (Św. Krzyż) - budynek JMć Pan Szott Porucznik Regimentu Gwardii Konnej Koronney
Dworek Stary drewniany etc

rok 1784 -"Jakuba Szotta adiutanta" (sygn. 29a)

starsze do sprawdzenia

do przejrzenia treść i źródła w
Mariusz Machynia, Czesław Srzednicki: Oficerowie Rzeczypospolitej Obojga Narodów 1717-1794. T.1: Oficerowie wojska koronnego, cz.1: Sztaby i kawaleria. Kraków: Księgarnia Akademicka. Wydawnictwo Naukowe, 2002. ISBN 83-71-88-500-8

https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/13461750
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/13461751
1786 VI - chorąży, miesiąc później porucznik
1783 IX-X? pojawia się jaki adiutant w sztabie

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
StafaniaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-02-2024 - 13:20
Sympatyk


Dołączył: 10-07-2023
Posty: 28

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
@773 na podstawie (do do weryfikacji) AGAD zespół Warszawa Ekonomiczne (99?) sygn 24
grunt X Misjonarzy (Św. Krzyż) - budynek JMć Pan Szott Porucznik Regimentu Gwardii Konnej Koronney
Dworek Stary drewniany etc

rok 1784 -"Jakuba Szotta adiutanta" (sygn. 29a)

starsze do sprawdzenia

do przejrzenia treść i źródła w
Mariusz Machynia, Czesław Srzednicki: Oficerowie Rzeczypospolitej Obojga Narodów 1717-1794. T.1: Oficerowie wojska koronnego, cz.1: Sztaby i kawaleria. Kraków: Księgarnia Akademicka. Wydawnictwo Naukowe, 2002. ISBN 83-71-88-500-8

https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/13461750
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/13461751
1786 VI - chorąży, miesiąc później porucznik
1783 IX-X? pojawia się jaki adiutant w sztabie
Dziękuję serdecznie, przejrzę wskazane przez Pana materiały.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-03-2024 - 19:58
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31716
Skąd: Warszawa
Status: Offline
https://genealodzy.pl/forum-genealogicz ... 3111.phtml

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.358633 sekund(y)