Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
wtorek, 27 lutego 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
tercybOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-12-2023 - 20:33
Sympatyk


Dołączył: 10-09-2015
Posty: 30

Status: Offline
Poszukuję informacji o Cybulskich i Hermaszewskich przed 1827r . Informacje z tomu IV I VI są mi znane.
Tak chodzi mi o rodzinę Henryka Cybulskiego i Ludwikę.

Dziękuję Teresa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-12-2023 - 21:47
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 799

Status: Offline
tercyb napisał:
Poszukuję informacji o Cybulskich i Hermaszewskich przed 1827r . Informacje z tomu IV I VI są mi znane.
Tak chodzi mi o rodzinę Henryka Cybulskiego i Ludwikę.

Dziękuję Teresa

Z tym rejonem Wołynia jest duży problem z metrykami. Dekanat Kostopol to młody dekanat powstały w latach 20-tych i 30-tych XX wieku. Wiele ksiąg metrykalnych uległo zniszczeniu w trakcie palenia kościołów przez bandy UPA. Dekanat kostopolski i jego parafie powstały na terenie byłej parafii Tuczyn, która istniała od 1590r. a kościół murowany wybudowany w 1767, konsekrowany w 1779r. Sprawdziłem wspomnianą parafię (tom X) ale niestety nie napotkałem wspomnianych nazwisk. Sprawdziłem również parafię w Równem,Klewań, Horyńgród - bez rezultatów .
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KizerOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-12-2023 - 22:07
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2023
Posty: 14

Status: Offline
Panie Edmundzie !
mam pytanie może w tym wykazie jest jakaś informacja o osadniku wojskowym Franciszku Kuhn(Kin) s. Tomasza i Katarzyny z d. Migdał z lat około 1920-1945, bo nie mam zadnych informacji o jego losie .
Z góry dziękuje
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 11:45
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 799

Status: Offline
Kizer napisał:
Panie Edmundzie !
mam pytanie może w tym wykazie jest jakaś informacja o osadniku wojskowym Franciszku Kuhn(Kin) s. Tomasza i Katarzyny z d. Migdał z lat około 1920-1945, bo nie mam zadnych informacji o jego losie .
Z góry dziękuje

Proszę o podanie miejscowości lub parafii w której mam szukać. Bo szukać w dwunastu tomach, gdzie każdy ma po ok.800 stron nie ma możliwości.
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KizerOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 14:04
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2023
Posty: 14

Status: Offline
Witam !Przepraszam za brak takowej informacji.istotnej informacji
Sprawa dotyczy osadnika wojskowego Franciszka Kuhn tak figuruje w wykazie gospodarstw a roku 1939. Własciwa znana mi pisownia nazwiska to KIN. Adres to Osada wojskowa Pruski gm Sijańce pow Zdołbunów. Prawdobodobnie parafia Ostróg . z powazaniem Zbigniew Kin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 14:27
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 799

Status: Offline
Kizer napisał:
Witam !Przepraszam za brak takowej informacji.istotnej informacji
Sprawa dotyczy osadnika wojskowego Franciszka Kuhn tak figuruje w wykazie gospodarstw a roku 1939. Własciwa znana mi pisownia nazwiska to KIN. Adres to Osada wojskowa Pruski gm Sijańce pow Zdołbunów. Prawdobodobnie parafia Ostróg . z powazaniem Zbigniew Kin


Mam rozumieć że jest znana strona:
https://wolynskie.pl/miejsca-p/pruski-11.html
Przeszukanie dokonam dopiero w poniedziałek jak powrócę w pielesze domowe. Za zwłokę przepraszam.
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tercybOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 15:30
Sympatyk


Dołączył: 10-09-2015
Posty: 30

Status: Offline
Goś_Edmund napisał:
tercyb napisał:
Poszukuję informacji o Cybulskich i Hermaszewskich przed 1827r . Informacje z tomu IV I VI są mi znane.
Tak chodzi mi o rodzinę Henryka Cybulskiego i Ludwikę.

Dziękuję Teresa

Z tym rejonem Wołynia jest duży problem z metrykami. Dekanat Kostopol to młody dekanat powstały w latach 20-tych i 30-tych XX wieku. Wiele ksiąg metrykalnych uległo zniszczeniu w trakcie palenia kościołów przez bandy UPA. Dekanat kostopolski i jego parafie powstały na terenie byłej parafii Tuczyn, która istniała od 1590r. a kościół murowany wybudowany w 1767, konsekrowany w 1779r. Sprawdziłem wspomnianą parafię (tom X) ale niestety nie napotkałem wspomnianych nazwisk. Sprawdziłem również parafię w Równem,Klewań, Horyńgród - bez rezultatów .
Edmund

Dziękuję bardzo, ja śledzę stronę Metryki Wołyń i sprawdzam inne parafie i napotykam ślady wspomnianych nazwisk lecz przed 1827 rokiem nic nie znalazłam.
Teresa
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KizerOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-12-2023 - 00:36
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2023
Posty: 14

Status: Offline
Goś_Edmund napisał:
Kizer napisał:
Witam !Przepraszam za brak takowej informacji.istotnej informacji
Sprawa dotyczy osadnika wojskowego Franciszka Kuhn tak figuruje w wykazie gospodarstw a roku 1939. Własciwa znana mi pisownia nazwiska to KIN. Adres to Osada wojskowa Pruski gm Sijańce pow Zdołbunów. Prawdobodobnie parafia Ostróg . z powazaniem Zbigniew Kin


Mam rozumieć że jest znana strona:
https://wolynskie.pl/miejsca-p/pruski-11.html
Przeszukanie dokonam dopiero w poniedziałek jak powrócę w pielesze domowe. Za zwłokę przepraszam.
Edmund

Tak to ta strona i tam jest własnie informacja o dzieciach. Jak sa dzieci to musi być i mama Tych dzieci. A to jest na 100 % poszukiwana osoba. Doszukałem sie że byl w tej osadzie sołtysem i że został zamordowany, ale nie wiem w jakim roku i gdzie pochowany.Ale wierze ze malymi kroczkami dowiem sie wiecej.
pozdrawiam Zbyszek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KizerOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-12-2023 - 16:52
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2023
Posty: 14

Status: Offline
Goś_Edmund napisał:
Kizer napisał:
Witam !Przepraszam za brak takowej informacji.istotnej informacji
Sprawa dotyczy osadnika wojskowego Franciszka Kuhn tak figuruje w wykazie gospodarstw a roku 1939. Własciwa znana mi pisownia nazwiska to KIN. Adres to Osada wojskowa Pruski gm Sijańce pow Zdołbunów. Prawdobodobnie parafia Ostróg moze tez i parafia Tajkury. Pojawia sie tez Parafia w Ożeninie ale nic wiecej nie wiem. z powazaniem Zbigniew Kin


Mam rozumieć że jest znana strona:
https://wolynskie.pl/miejsca-p/pruski-11.html
Przeszukanie dokonam dopiero w poniedziałek jak powrócę w pielesze domowe. Za zwłokę przepraszam.
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-12-2023 - 21:48
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 799

Status: Offline
Kizer napisał:
Goś_Edmund napisał:
Kizer napisał:
Witam !Przepraszam za brak takowej informacji.istotnej informacji
Sprawa dotyczy osadnika wojskowego Franciszka Kuhn tak figuruje w wykazie gospodarstw a roku 1939. Własciwa znana mi pisownia nazwiska to KIN. Adres to Osada wojskowa Pruski gm Sijańce pow Zdołbunów. Prawdobodobnie parafia Ostróg moze tez i parafia Tajkury. Pojawia sie tez Parafia w Ożeninie ale nic wiecej nie wiem. z powazaniem Zbigniew Kin


Mam rozumieć że jest znana strona:
https://wolynskie.pl/miejsca-p/pruski-11.html
Przeszukanie dokonam dopiero w poniedziałek jak powrócę w pielesze domowe. Za zwłokę przepraszam.
Edmund


Osada Pruski była w parafii Ożenin ( brak jej w tomach ks. Żurka), ale to była loda parafia z lat 30-tych XX wieku. Wcześniej pewnikiem była parafia Ostróg. Sprawdziłem Ostróg, Tajkury, Zdołbunów i niestety nie znalazłem wspomnianego nazwiska. Sprawsziłem również księżkę Siemiaszków "Ludobójstwo...." i w opisie z Osady wojskowej Pruski brak takowego nazwiska.
Edmund.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KizerOffline
Temat postu:   PostWysłany: 11-12-2023 - 19:48
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2023
Posty: 14

Status: Offline
Goś_Edmund napisał:
Kizer napisał:
Goś_Edmund napisał:
Kizer napisał:
Witam !Przepraszam za brak takowej informacji.istotnej informacji
Sprawa dotyczy osadnika wojskowego Franciszka Kuhn tak figuruje w wykazie gospodarstw a roku 1939. Własciwa znana mi pisownia nazwiska to KIN. Adres to Osada wojskowa Pruski gm Sijańce pow Zdołbunów. Prawdobodobnie parafia Ostróg moze tez i parafia Tajkury. Pojawia sie tez Parafia w Ożeninie ale nic wiecej nie wiem. z powazaniem Zbigniew Kin


Mam rozumieć że jest znana strona:
https://wolynskie.pl/miejsca-p/pruski-11.html
Przeszukanie dokonam dopiero w poniedziałek jak powrócę w pielesze domowe. Za zwłokę przepraszam.
Edmund


Osada Pruski była w parafii Ożenin ( brak jej w tomach ks. Żurka), ale to była loda parafia z lat 30-tych XX wieku. Wcześniej pewnikiem była parafia Ostróg. Sprawdziłem Ostróg, Tajkury, Zdołbunów i niestety nie znalazłem wspomnianego nazwiska. Sprawsziłem również księżkę Siemiaszków "Ludobójstwo...." i w opisie z Osady wojskowej Pruski brak takowego nazwiska.
Edmund.


Dziękuje P.Edmundzie za poswięcony czas. Szukamy dalej. Tym bardziej że Pani Ela znalazła w wykazie dzieci zesłanych do Rosji w bardzo duzym a powiem że nieomal pewnym procencie dzieci Franciszka KIN (KUHN) Teraz poszukuje ewentualnego spisu dzieci które opusciły Zwiazek Radziecki po amnestii w 1941. Moze tam ich znajde. Jeszcze raz dziękuje.
Pozdrawiam Zbigniew Kin
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KKopijOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-12-2023 - 13:29


Dołączył: 12-08-2023
Posty: 3

Status: Offline
Dzień dobry

Poszukuję informacji na temat moich przodków z rodziny Kopij i Żołędziewskich, a dokładniej na temat Ludwika Kopij i jego żony Józefy Żołędziewskiej. Niestety nie wiem nic o Ludwiku, natomiast wiem, że Józefa urodziła się 16.05.1873/1876 (różne dokumenty różnie podają), we wsi Nierucze, w gminie Silno, w powiecie łuckim (wówczas chyba parafia Kołki, ale nie jestem pewny), jako córka Karola i Franciszki Bielawskiej. O Ludwiku wiem tylko, że w latach 1916-1939 zamieszkiwał w Mostach, w gminie Silno (parafia Chołoniewicze), tam urodził się też mój pradziadek Antoni.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tom_mkOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-12-2023 - 14:58
Sympatyk


Dołączył: 20-01-2018
Posty: 231

Status: Offline
KKopij napisał:
Dzień dobry

Poszukuję informacji na temat moich przodków z rodziny Kopij i Żołędziewskich, a dokładniej na temat Ludwika Kopij i jego żony Józefy Żołędziewskiej. Niestety nie wiem nic o Ludwiku, natomiast wiem, że Józefa urodziła się 16.05.1873/1876 (różne dokumenty różnie podają), we wsi Nierucze, w gminie Silno, w powiecie łuckim (wówczas chyba parafia Kołki, ale nie jestem pewny), jako córka Karola i Franciszki Bielawskiej. O Ludwiku wiem tylko, że w latach 1916-1939 zamieszkiwał w Mostach, w gminie Silno (parafia Chołoniewicze), tam urodził się też mój pradziadek Antoni.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.



Witam, dużo osób o nazwisku Kopij zamieszkiwało w parafi Wiszenki.

Tomasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Goś_EdmundOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-12-2023 - 21:05
Sympatyk


Dołączył: 17-09-2006
Posty: 799

Status: Offline
KKopij napisał:
Dzień dobry

Poszukuję informacji na temat moich przodków z rodziny Kopij i Żołędziewskich, a dokładniej na temat Ludwika Kopij i jego żony Józefy Żołędziewskiej. Niestety nie wiem nic o Ludwiku, natomiast wiem, że Józefa urodziła się 16.05.1873/1876 (różne dokumenty różnie podają), we wsi Nierucze, w gminie Silno, w powiecie łuckim (wówczas chyba parafia Kołki, ale nie jestem pewny), jako córka Karola i Franciszki Bielawskiej. O Ludwiku wiem tylko, że w latach 1916-1939 zamieszkiwał w Mostach, w gminie Silno (parafia Chołoniewicze), tam urodził się też mój pradziadek Antoni.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.


Proszę zapoznać się z linkiem:
https://wolynskie.pl/miejsca-n/nierucze-07.html
Resztę spraw ogarnę jak powrócę pojutrze do domu.
Powróciłem trochę szybciej i to co znalazłem jest poniżej:
Parafia Deraźne
-skorowicz chrztów i ślubów:
Kopiej Ludwik i Józefa z Żołędziewskich Adamska; zw. mał. w 1908r. (1908/12); dz.: Jan 1909/61, Antoni 1916/83
Żołędziewski Karol (r.: Adam i Franciszka z Burzyńskich) i Franciszka Bielawska; zw. mał. w Stepaniu 1866r. (1866/3); dz.: Adam 1881/36, Antoni 1884/36, Jan 1890/12
Edmund
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KKopijOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-12-2023 - 22:53


Dołączył: 12-08-2023
Posty: 3

Status: Offline
Panie Edmundzie, bardzo dziękuję za te informacje! Nie miałem pojęcia, że pradziadek miał brata, a jego ojciec pisał się jako Kopiej. Czy mógłby mi Pan wyjaśnić co oznaczają numery po ukośniku? Np. w Jan 1909/61, Antoni 1916/83. Przepraszam za takie pytanie, ale nie jestem zaznajomiony z publikacjami ks. Żurka. Czy istnieje jeszcze jakiś sposób, by dowiedzieć się jak mieli na imie rodzice Ludwika? To by był przełom w moim drzewie genealogicznym. Jeszcze raz dziękuję za pomoc!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.583708 sekund(y)