Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 24 lutego 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Adrian_1606Offline
Temat postu: Rodzina Tabor (Jadów)  PostWysłany: 06-12-2023 - 19:19
Sympatyk


Dołączył: 04-12-2023
Posty: 114

Status: Offline
Szukam danych na temat mojego pradziadka Władysława Tabora, który żył w latach 1897 - 1958 (dane na nagrobku na cmentarzu w Jadowie). Nie wiem dokładnie, którego dnia miesiąca urodził się i zmarł, ani też w jakiej miejscowości (najpewniej to było w okolicach Jadowa). Nie wiem, jak nazywali się jego przodkowie (choć osoby o nazwisku Tabor mieszkały w Jadowie od końca XVII w., według danych z tej strony. Na tej stronie nie ma żadnych danych o żadnym Władysławie Taborze, aby urodził w 1897 r. w rejonie tego miasta. Jego żoną była Natalia Tabor (z domu Borkowska) ur. 6.7.1905 r. Grygrów, zm. 1987 r., mieli 5 dzieci, Jadwigę, Zygmunta (zm w 1927 r.), Zbigniewa (mojego dziadka, ur. 1938, zm. 23.12.1994 r.) i jeszcze 2 rodzeństwa. Czy ktoś ma jakieś informacje?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu: Rodzina Tabor (Jadów)  PostWysłany: 07-12-2023 - 10:46
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 1467

Status: Offline
Skanoteka
https://skanoteka.genealodzy.pl/ar21-zs1605d-sy3505-kt6
Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, że ur z 1897r. z par. Jadów są tylko do czerwca 1897r. Być może Twój Władysław Tabor ur się w 1897r. ale od lipca do grudnia.
Wystąp o akt zgonu Władysława to dowiesz się o jego rodzicach.
W 1931r./Myszadła Władysław Tabor zgłasza zgon Józefy (Bieniek) 72 lata, żony Adama Tabora. Józefa mieszkała przy synu. Może to matka Władysława?
https://skanoteka.genealodzy.pl/index.p ... 5&zoom=1.5

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PatŻaba1996Offline
Temat postu: Rodzina Tabor (Jadów)  PostWysłany: 07-12-2023 - 13:42
Sympatyk


Dołączył: 19-05-2023
Posty: 40
Skąd: Walerów (Sokołowski)
Status: Offline
Ja w swoim drzewie posiadam Taborów (przodkowie bezporśredni), urodzeni głównie w Myszadłach. Pierwszy to Grzegorz Tabor który miał żonę Angele, następnie jest Antoni Tabor urodzony w 1791 w Myszadłach (Jadów), który miał żonę Marianne zd. Sęk, następnie Józef Tabor urodzony w 1838 także w Myszadłach. Jego żoną była Józefa 1v Cieciera zd. Rozdaj. Ostatnią osobą z Taborów którą mam w drzewie to Elżbieta Tabor (1863-1895), która wyszła za Wawrzynca Cibora.

_________________
Patryk Żaboklicki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Adrian_1606Offline
Temat postu: Rodzina Tabor (Jadów)  PostWysłany: 07-12-2023 - 18:29
Sympatyk


Dołączył: 04-12-2023
Posty: 114

Status: Offline
Jeśli ta hipoteza byłaby prawdziwa, to sytuacja wyglądałby następująco:
Józefa Tabor (z domu Bieniek) urodziła się w 1858 r. w Myszadłach i zmarła 11.3.1931 r. w Myszadłach. Z Adamem Taborem ożeniła się w Myszadłach w 1882 r. Jej rodzicami byli Franciszek Bieniek (daty i miejsca narodzin i śmierci nie znalazłem) i Dorota Bieniek (z domu Karczmarczyk (ur. w 1827 r. (dokładna data narodzin i miejsce oraz data i miejsce śmierci nieznane), którzy ożenili się w Myszadłach w 1856 r. Franciszek Bieniek był synem Wincentego i Józefy Bieniek (z domu Śliwa), którzy ożenili się w1819 r. w Myszadłach (daty i miejaca ich narodzin i śmierci na razie nie znalazłem). Wincenty Bieniek był z kolei synem Jan i Katarzyny Bieniek. Józefa Bieniek (z domu Śliwa) była córką Bernarda Śliwy (data i miejsce jego narodzin i śmierci nie znalazłem, nie znalazłem danych jej matki).
Dorota Bieniek (z domu Karczmarczyk była córką Wojciecha (żył w latach 1794 - 1854, dokładnej daty narodzin i śmierci oraz miejsca jego narodzin nie znalazłem) i Jadwigi Karczmarczyk (z domu Traczyk) (żyła w latach 1782 - 1860, dokładnej daty narodzin i śmierci oraz miejsca jej narodzin nie znalazłem. Wojciech i Jadwiga Karczmarczyk ożenili się w 1817 r. w Jadowie.
Wojciech Karczmarczyk był synem Krzysztofa Karczmarczyka (żyjącego w latach 1751 - 1831, dokładnej daty i miejsca jego narodzin i śmierci nie znalazłem) i Teresy Karczmarczyk (Rojek) (data i miejsca jej narodzin i śmierci nie znalazłem).
Jadwiga Karczmarczyk (z domu Rojek) była córką Wojciecha Traczyka (albo Tracza) (daty i miejsca narodzin nie znalazłem, zmarł w 1819 r., dokładnej daty i miejsca śmierci nie znalazłem) i Marianny Traczyk (z domu Ostrowska) (ur w 1747 r. albo 1753/4 w Radzikowie, zm w 1814 r., dokładniejszych danych nie znalazłem). Marianna Traczyk była córką Mikołaja i Ewy Ostrowskich (daty i miejsca ich urodzin nie znalazłem, zmarli w Radzikowie odpowiednio w 1773 i 1771 r., dokładniej daty śmierci nie znalazłem).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Adrian_1606Offline
Temat postu:   PostWysłany: 07-12-2023 - 22:41
Sympatyk


Dołączył: 04-12-2023
Posty: 114

Status: Offline
Z kolei Adam Tabor urodził się w 1855 r. (dokładnej data i miejsce urodzin nie znalazłem) i zmarł w Myszadłach w 1941 r. (dokładnej daty śmierci nie znalazłem). Jego rodzicami byli Kazimierz Tabor (ur. 1819 r. ( dokładnej daty narodzin i śmierci oraz miejsca ich narodzin nie znalazłem, zm. w Myszadłach w 1893 r. dokładnej daty śmierci nie znalazłem) i Józefa Tabor (z domu Berchman/Bergman) (ur. około 1821 r. - nie znalazłem miejsca jej narodzin ani dokładniejszej daty narodzin, zm w Myszadłach w 1897 r., nie znalazłem dokładnej daty jej śmierci, raczej nie mogła żyć aż 87 lat, bo jedyna osóba o tym imieniu nazwisku rodowym urodziła się w 1821r., a nie 1810 r., a poza tym nie pokrywałoby z datami życia jej rodziców). Kazimierz i Józefa Tabor ożenili się w Myszadłach w 1839 r. (nie znalazłem dokładniejszej daty).
Rodzicami Kazimierza Tabora byli Jan Tabor (ur. w Myszadłach w 1789 r. - nie znalazłem dokładniejszej daty urodzin, zm. w 1844 r. - nie znalazłem miejsca jego śmierci ani dokładniejszej daty) oraz Marianna Tabor (z domu Gąsiorek) (ur. 8.9.1783 r. w Myszadłach, zm w 1854 r. - nie znalazłem miejsca jej śmierci ani dokładniejszej daty), nie znalazłem daty i miejsca ich ślubu. Marianna Tabor (z domu Gąsiorek była córką Błażeja Gąsiorka i Małgorzaty Gąsiorek (nie znalazłem dat i miejsca ich narodzin i śmierci). Rodzicami Jana Tabora byli Tadeusz Tabor (zm przed 1809 r., nie znalazłem miejsca i daty jego narodzin, ślubu i śmierci) i Małgorzata Tabor (z domu Rojek (urodzona w 1763 r. w Myszadłach, dokładniejszej narodzin nie znalazłem, zmarła w 1824 r., nie znalazłem miejsca ani dokładniejszej daty śmierci). Nie znalazłem daty i miejsca ich ślubu. Rodzicami Małgorzat Tabor z domu Rojek byli Szymon Rojek i Agata Rojek (z domu Sobek), nie znalazłem dat ich narodzin, ślubu i śmierci.
Najciekawiej przedstawiają przodkowie Józefy Tabor (z domu Berchman/Bergman. Jej rodzicami mieli być Piotr Berchman (albo Bergman) urodzony między 1798 a 1799 prawdoodobnie gdzieś w Niemczech (na podstawie aktu małzeństwa z 30.1.1820 r. w Jadowie, według którego miał 21 lat, tak więc nie mógł urodzić się około 1802 r., jak wynika z większości źródeł) zmarł w 1853 r. w Myszadłach (dokładniejszej daty nie znalazłem) oraz Gertruda Berchman (z domu Sztajerwald) urodzonej między 1797 a 1798 r. gdzieś w Niemczech (według aktu małżeństwa miała 22 lata, nie mogła więc narodzić się w 1791 r.), a zmarłej w 1869 r. (nie znalazłem dokładniejszej daty i miejsca jej śmierci). Co do jej domniemanycnh rodziców, to niemożliwe, aby jej rodzice Baltazar i Anna (z domu Hugo) mieliby się urodzić w 1784 i 1813 r.). Dalszymi przodkami mieliby być najpewniej Andrzej Sztejerwald i Anna Maria vel Marianna Francyn vel Tkaczyk(?) oraz Antoni i Elżbieta Hugo (z domu Hengeryn), ale na razie niie wpisuję dat ich narodzin.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 10:22
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 1467

Status: Offline
Po co snuć hipotezy.
Prościej zamówić akt ur Władysława Tabora z 1897r. oraz jego akt zgonu z 1958r. Prawdopodobnie cały czas mieszkał w Myszadle (skoro syn Zygmunt umiera w 1927r. w Myszadle a Władysław pochowany w Jadowie). Może akt ślubu z Natalią Borkowską (w 1926r. lub wcześniej) w par. Starawieś (pow. Węgrów)? Do 1919r. par. Starawieś jest w https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/zes ... polu=56406
Napisz o ten ślub do AP w Siedlcach.

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Adrian_1606Offline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 14:22
Sympatyk


Dołączył: 04-12-2023
Posty: 114

Status: Offline
Z tego co wyczytałem z aktu zgonu Zygmunta Tabora z 12 grudnia 1927 r. (a zmarł 11 grudnia 1927 r.) wynika że mój pradziadek Władysław Tabor miał 29 lat. Skoro urodził się w 1897r., to musiał się urodzić między 13 a 31 grudnia 1897 r. Ponieważ Natalia Tabor (z domu Borkowska) urodziła się 11.7.1095 r. w Grygrowie, to 18 lat musiała skończyć w 1923 r. W aktach stanu cywilnego z Jadowa z lat 1921 - 1926 r. nie znalazłem na naszej stronie aktu małzęństwa moich pradziadków, co pozwala przypuszczać, że mój pradziadek musiał ożenić się w rodzinnej wsi panny młodej, a więc w Grygrowie (parafii Stara Wieś. Nie znalazłem w dostępnej na naszej stronie aktów małżeńskich z tej parafii po 1919 r.
Niemniej zdobycie aktu urodzenia i zgonu mojego pradziadka i być może aktu małżenstwa z Natalią Borkowską byłoby dobrym rozwiązaniem. Niestety na tej stronie nie mogłem tego znaleźć (najbliżej tej odpowiedzi był inny Władysław Tabor, który urodzi się rok później w 1898 r. w parafii Jadów, ale to raczej niemożliwe, żeby pomylono jego datę narodzin o jeden rok naprzód.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Rojek_RadosławOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 17:20
Sympatyk


Dołączył: 17-11-2017
Posty: 131

Status: Offline
Adrian_1606 napisał:
ZNiestety na tej stronie nie mogłem tego znaleźć (najbliżej tej odpowiedzi był inny Władysław Tabor, który urodzi się rok później w 1898 r. w parafii Jadów, ale to raczej niemożliwe, żeby pomylono jego datę narodzin o jeden rok naprzód.


Nie wykluczaj. Mam Józefa, który zmarł w 1946 w wieku 44 lat (tak jest na nagrobku w Jadowie właśnie) a w rzeczywistości urodził się w 1897.
Akt zgonu jest w USC w Jadowie. Wniosek przez internet odpada, bo trzeba podać datę urodzenia osoby zmarłej (a tej właśnie szukasz).

Pozdrawiam
Radek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Adrian_1606Offline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 19:34
Sympatyk


Dołączył: 04-12-2023
Posty: 114

Status: Offline
Ciekawa sugestia. Nawet jednak jeśli ta hipoteza jest prawdziwa, to jego błąd w dacie urodzenia na podstawie dostępnych dokumentów na tą chwilę nie mogłaby być większa niż rok
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 1.301796 sekund(y)