Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 29 lutego 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Piotr_WawaOffline
Temat postu: Barcice - okolice Pułtuska, Wyszkowa  PostWysłany: 24-10-2016 - 12:32
Sympatyk


Dołączył: 14-09-2016
Posty: 99

Status: Offline
Witam,

czy gdzieś w necie są dostępne metryki, tudzież indeksy z tych okolic? Interesuje mnie przede wszystkim parafia Barcice, ale potem też zapewne inne z okolicy.
SzwA odsyła mnie do Archidiecezji Płockiej.

Pozdrawiam,
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu: Barcice - okolice Pułtuska, Wyszkowa  PostWysłany: 24-10-2016 - 12:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 5778

Status: Offline
Bo to po części prawda http://baza.archiwa.gov.pl/sezam/pradzi ... sc=Barcice
ale niektóre roczniki są tu http://metryki.genbaza.pl/genbaza,list,151852,1
Pozdrawiam,
Arek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
vitooOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 13:24
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2013
Posty: 413

Status: Offline
Barcice to parafia moich przodków (jak parafie okolic Pułtuska i Wyszkowa). Zindeksowałem najstarsze księgi. Generalnie wszystko z XVIII wieku co tylko się zachowało i znajduje się w Płocku. Indeksy czekają na weryfikację. Jeśli dobrze pójdzie ukończę ją przed końcem roku. Pozdrawiam serdecznie! Witold
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_WawaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 13:34
Sympatyk


Dołączył: 14-09-2016
Posty: 99

Status: Offline
Ja dopiero zaczynam identyfikację jednej z gałęzi mojej rodziny więc jestem w wieku XIX. Szukam aktu urodzenia Wiktorii Suchodolskiej z Somianki - ur. ok. 1873 roku. W GenBazie widzę skany z Barcic od 1874 roku - sprawdziłem i nie ma jej w tych późniejszych rocznikach.

Pozdrawiam,
Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 13:37
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31389
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale Somianka to raczej nie Barcice?

Ps może doprecyzuję - Czy w tym okresie par. z siedzibą w kościele w Somiance jest identyfikowana w AD Płock jako "Barcice"? I jeśli tak - jakiego okresu to dotyczy?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
vitooOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 14:32
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2013
Posty: 413

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
ale Somianka to raczej nie Barcice?

Ps może doprecyzuję - Czy w tym okresie par. z siedzibą w kościele w Somiance jest identyfikowana w AD Płock jako "Barcice"? I jeśli tak - jakiego okresu to dotyczy?


To jedna i ta sama parafia. Przynajmniej od początków XVIII wieku do lat 30-tych wieku XIX. Nie wiem do końca skąd ta konfuzja. Kościół znajdował się w Barcicach ale jako siedziba parafii wymieniana jest często Somianka. Obydwie miejscowości wraz z Wólką i Płudami należały do dóbr norbertanek płockich.

Piotr_Wawa napisał:
Ja dopiero zaczynam identyfikację jednej z gałęzi mojej rodziny więc jestem w wieku XIX. Szukam aktu urodzenia Wiktorii Suchodolskiej z Somianki - ur. ok. 1873 roku. W GenBazie widzę skany z Barcic od 1874 roku - sprawdziłem i nie ma jej w tych późniejszych rocznikach.

Pozdrawiam,
Piotr


Też poszukuję aktów z XIX wieku. Z chęcią sporządziłbym spis wszystkich ksiąg które zachowały się z tej parafi. Zwłaszcza interesuje mnie los roczników USC z lat 1808-1830, które chyba jednak nie zachowały się. W informatorze ADP informacje są dość ogólnikowe.

Pozdrowienia! Witek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 14:42
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31389
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a nie odwrotnie?
kościół w Somiance był (i jest nadal)przez pewien czas (i tu pytam jaki) siedzibą parafii w Barcicach. Jak rozumiem w AD Płock coś jest? Jak opisane? bo to łomżyńska...
i oda razu podpytam: Popowo chyba jest identyfikowane przez pewien czas (do 1864 włącznie?) jako Barcice (filia par. Barcice) - czy w płockim AD popowskie księgi (i jeśli tak - to z jakiego okresu) występują jaki "Barcice" (a może wręcz "Somianka"?)

oprócz siedziby parafii oczywiście jest tez problem diecezji...ale to "na potem"Smile, pytanie dla mnie istotne -o zasób AD Płock i nazewnictwo tamże stosowane
łomżyńskie tropy -jw "na potem"

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
vitooOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 15:03
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2013
Posty: 413

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
a nie odwrotnie?
kościół w Somiance był (i jest nadal)przez pewien czas (i tu pytam jaki) siedzibą parafii w Barcicach. Jak rozumiem w AD Płock coś jest? Jak opisane? bo to łomżyńska...
i oda razu podpytam: Popowo chyba jest identyfikowane przez pewien czas (do 1864 włącznie?) jako Barcice (filia par. Barcice) - czy w płockim AD popowskie księgi (i jeśli tak - to z jakiego okresu) występują jaki "Barcice" (a może wręcz "Somianka"?)

oprócz siedziby parafii oczywiście jest tez problem diecezji...ale to "na potem"Smile, pytanie dla mnie istotne -o zasób AD Płock i nazewnictwo tamże stosowane
łomżyńskie tropy -jw "na potem"


Właśnie! Tak jest teraz - nowy kościół w Somiance (siedziba), a parafia w Barcicach (i tu też stary kościół). Dawniej (wypowiadam się tylko za okres, którym się zajmowałem więc XVIIIwiek i poczatek XIX wieku) chyba była to parafia Barcice (tak przynajmniej jest metrykach - "proboszcz barcicki") ale nie jestem tego absolutnie pewien.

Popowo to osobna parafia - zindeksowałem ją także niemal w całosci dla XVIII wieku (czeka na weryfikację). Z racji bliskości niektóre miejscowości trafiają się zarówno w Popowie jak i Barcicach.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 15:06
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 31389
Skąd: Warszawa
Status: Offline
oki, to nadal aktualne pytanie
"parafia Barcice" - tak są opisane księgi w AD Płock, które dotyczą całości (Somianka, Popowo)? szukamy po "Barcice" zasobu z XVIII i pocz. XIX w AD Płock?
rozumiem, że Popowo występuje "od początku" (1764) oddzielnie jako "Popowo"? pomimo, że parafią chyba nie było tylko filią?
bardziej mnie opis i jak szukać interesuje niż jak rzeczywiście było, ale skoro spisywałeś...proboszcz popowski w XVIII w.? tak dosłownie?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
vitooOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 16:30
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2013
Posty: 413

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
oki, to nadal aktualne pytanie
"parafia Barcice" - tak są opisane księgi w AD Płock, które dotyczą całości (Somianka, Popowo)? szukamy po "Barcice" zasobu z XVIII i pocz. XIX w AD Płock?
rozumiem, że Popowo występuje "od początku" (1764) oddzielnie jako "Popowo"? pomimo, że parafią chyba nie było tylko filią?
bardziej mnie opis i jak szukać interesuje niż jak rzeczywiście było, ale skoro spisywałeś...proboszcz popowski w XVIII w.? tak dosłownie?


Barcice mają osobne księgi w ADP i na 100% obejmują Somiankę dla lat 1717-1720 do 1820.

Popowo ma osobne księgi - Śluby od 1722, chrzty od 1720 i zgony od 1737.

Nie pamiętam jak jest w inwentarzu Ks. Majewskiego. Popowo na pewno ma własny wpis, a Barcice są chyba jako Somianka (lub odwrotnie, nie pamiętam dobrze ale na 90% parafia ta nie ma osobnych wpisów).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_WawaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2016 - 16:56
Sympatyk


Dołączył: 14-09-2016
Posty: 99

Status: Offline
Reasumując, Somianki szukam niezmiennie, przede wszystkim w Barcicach.
Metryki z interesującego mnie okresu (połowa XIX w, przed 1874 rokiem) są dostępne wyłącznie w Archidiecezji Płockiej.

Czy tak?

Pozdrawiam, Piotr
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
vitooOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-10-2016 - 11:43
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 14-06-2013
Posty: 413

Status: Offline
Piotr_Wawa napisał:
Reasumując, Somianki szukam niezmiennie, przede wszystkim w Barcicach.
Metryki z interesującego mnie okresu (połowa XIX w, przed 1874 rokiem) są dostępne wyłącznie w Archidiecezji Płockiej.

Czy tak?

Pozdrawiam, Piotr


Tak mi się wydaje. W archiwum w Pułtusku nie ma nic sprzed 1875 roku. Witek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
snjezkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 08-12-2023 - 13:42


Dołączył: 08-12-2023
Posty: 1

Status: Offline
Witam,
Tez mam przodków w parafii Barcice i sporo tematów udało mi sie ustalić na podstawie skanów dostepnych na portalu Family Search. Sa tam skany metrykalne z rożnych lat, jest troche luk ale wydaje mi sie ze to najbardziej kompleksowa baza danych na temat tej parafii od 1717 r. Czy ktoś wie gdzie szukać brakujacych danych np. 1826-1873 (małżeństwa) lub danych sprzed 1717 roku? Z tego co napisał vitoo, nic takiego nie znajdę w ADP tak? W takim razie gdzie te stare księgi lub czy jest jakas potwierdzona informacja ze zostały zniszczone? Zakladam ze byly prowadzone wczesniej po parafia była erygowana w 1390r a obowiazek prowadzenia koscielnych metryk to wymog soboru trydenckiego (1563). Bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.548148 sekund(y)