Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 24 lutego 2024

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
TomaszSaczawaKamieńOffline
Temat postu: Re: Spie parish  PostWysłany: 19-11-2023 - 15:40
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 15-06-2021
Posty: 44

Status: Offline
kkrzastek napisał:
TomaszSaczawaKamień napisał:
Witam serdecznie,
jeśli jest ktoś zainteresowany poszukiwaniami przodków z parafii Spie,
zna mniej więcej przybliżone dane, czas i miejsce (która wioska)
mogę pomóc Smile zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
Tomek


Dzień dobry,
jestem zainteresowany aktem urodzenia Rozalii Puzio 03-05-1870 Wola Rusinowska córka Józefa i Marianny z domu Chmiel

Pozdrawiam
Krzysztof
Witam,
Wola Rusinowska od 1926 r. należy do parafii Majdan Królewski i to tam są księgi.

Pozdrawiam
Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ł.A.RynkowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 15:42
Członek PTG


Dołączył: 05-06-2008
Posty: 190
Skąd: Saitama, Japonia
Status: Offline
Witam,

Jestem bardzo zainteresowany poszukiwaniami przodków z parafii Spie.
Poszukuję w parafii Spie następujących osób:

    Andrzeja Wolaka z Gwoźdźca, urodzonego około 1819 syna Antoniego i Katarzyny z Jaroszów;
    Jakuba Sudoła z Gwoźdźca, urodzonego najprawdopodobniej przed 1810, męża Ewy (córki Kazimierza Jaskota), zapewne poślubionej przed rokiem 1832.

Będę bardzo wdzięczny za każdą informację o tych osobach, albo informację o sposobie dostępu do źródeł.

Pozdrawiam serdecznie,

Łukasz Rynkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bialas_MalgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 17:07
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 31-07-2014
Posty: 1499
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Bardzo proszę
Rusinów Stary
Helena Białas zgon po 21.I.1790 przed 15.VII.1792
Szymon Białas Elżbieta Kępionka ślub po 21.I.1790 przed 15.VII.1792

w którym domu w Rusinowie mieszkał Wojciech Baran
pozdrawiam
Małgorzata Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_AnnaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 19:05
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2015
Posty: 40

Status: Offline
Dzień dobry wszystkim,
śledzę wątek o parafii Spie z zainteresowanie, ponieważ jedna z moich linii chyba właśnie stamtąd pochodzi. Później przenieśli się na Lubelszczyznę.
Z dużym prawdopodobieństwem we wsi Goździec urodzili się:
- Apolonia Wdowiak – chrzest ok. 1866 roku,
- Zofia Wdowiak – chrzest ok. 1863 roku,
- Michał Wdowiak – chrzest ok. 1851 roku.
Do tego Walenty Wdowiak – chrzest ok. 1868 roku, ale nie wiem gdzie urodzony, być może Goździec, ale może to być zupełnie inne miejsce.
Ich wszystkich rodzice to Adam Wdowiak (ur. ok. 1825 roku) i Zofia Kozak (ur. ok. 1834 roku). Gdzie brali ślub – nie wiem. Zmarli w parafii Bełżyce, woj. lubelskie.
Śluby i zgony wymienionej czwórki dzieci odbyły się już na Lubelszczyźnie.
Wiem, że Pan Tomasz prosił o konkrety, ale tylko tyle mogę podać. Gdyby w wolnej chwili mógł Pan zerknąć na śluby i zwrócić uwagę czy pojawia się tam para Adam Wdowiak i Zofia Kozak, będę bardzo wdzięczna. Zakładane lata to 1848 – 1852.
Mój post jest również pod kątem Pana Łukasz Rynkowskiego – może jesteśmy w jakimś dalekim stopniu spokrewnieni? W swoim drzewie mam również Wolaków, chociaż z innej parafii 😊
Pozdrawiam
Anna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
TomaszSaczawaKamieńOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 19:46
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 15-06-2021
Posty: 44

Status: Offline
Bialas_Malgorzata napisał:
Bardzo proszę
Rusinów Stary
Helena Białas zgon po 21.I.1790 przed 15.VII.1792
Szymon Białas Elżbieta Kępionka ślub po 21.I.1790 przed 15.VII.1792

w którym domu w Rusinowie mieszkał Wojciech Baran
pozdrawiam
Małgorzata Smile


Witam serdecznie,
w odpowiedzi na pytania:
- nie ma takiego aktu zgonu w Rusinowie Starym w tym zakresie (34 zgony)
- nie ma takiego ślubu w Rusinowie Starym w tym zakresie (10 aktów)
- Wojciech Baran z Marianną Leyba brali ślub 20 X 1799 numer domu podano 69, a syn Błażej w 1806 pod numerem domu 85 (Stanisław Białas był chrzestnym)

Pozdrawiam
Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bialas_MalgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 19:54
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 31-07-2014
Posty: 1499
Skąd: Wrocław
Status: Offline
dziękuję serdecznie

Małgorzata Smile Smile Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
TomaszSaczawaKamieńOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 20:41
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 15-06-2021
Posty: 44

Status: Offline
Piotr_Anna napisał:
Dzień dobry wszystkim,
śledzę wątek o parafii Spie z zainteresowanie, ponieważ jedna z moich linii chyba właśnie stamtąd pochodzi. Później przenieśli się na Lubelszczyznę.
Z dużym prawdopodobieństwem we wsi Goździec urodzili się:
- Apolonia Wdowiak – chrzest ok. 1866 roku,
- Zofia Wdowiak – chrzest ok. 1863 roku,
- Michał Wdowiak – chrzest ok. 1851 roku.
Do tego Walenty Wdowiak – chrzest ok. 1868 roku, ale nie wiem gdzie urodzony, być może Goździec, ale może to być zupełnie inne miejsce.
Ich wszystkich rodzice to Adam Wdowiak (ur. ok. 1825 roku) i Zofia Kozak (ur. ok. 1834 roku). Gdzie brali ślub – nie wiem. Zmarli w parafii Bełżyce, woj. lubelskie.
Śluby i zgony wymienionej czwórki dzieci odbyły się już na Lubelszczyźnie.
Wiem, że Pan Tomasz prosił o konkrety, ale tylko tyle mogę podać. Gdyby w wolnej chwili mógł Pan zerknąć na śluby i zwrócić uwagę czy pojawia się tam para Adam Wdowiak i Zofia Kozak, będę bardzo wdzięczna. Zakładane lata to 1848 – 1852.
Mój post jest również pod kątem Pana Łukasz Rynkowskiego – może jesteśmy w jakimś dalekim stopniu spokrewnieni? W swoim drzewie mam również Wolaków, chociaż z innej parafii 😊
Pozdrawiam
Anna


Witam,
Michał Wdowiak rodzi się w 1856 w Gwoźdzcu w domu numer 12 - rodzinnym domu Wdowiaków, inne dzieci pod numerem 104.
Ślub Adama Wdowiaka i Zofii Kozak w Gwoźdzcu w maju 1855 - oboje urodzeni w Gwoźdzcu:
- Adam Wdowiak w 1822
- Zofia Kozak w 1832
Ślub rodziców Adama w 1819 (Bartłomiej i Zofia z Sudołów)
Ślubu rodziców Zofii nie odnalazłem
(dodatkowe informacje w osobnej wiadomości)

Pozdrawiam
Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bialas_MalgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 21:52
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 31-07-2014
Posty: 1499
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Panie Tomaszu,
Może już ostatnie pytania - czy w latach 1807-1810 urodziły się Stanisławowi Białasowi w Rusinowie Starym jakieś dzieci? Przypuszczam, że Michał w 1810 r.
Czy w Rusinowie Starym w latach 1768-1770 był ślub Szymona Białasa?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
TomaszSaczawaKamieńOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 22:22
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 15-06-2021
Posty: 44

Status: Offline
Bialas_Malgorzata napisał:
Panie Tomaszu,
Może już ostatnie pytania - czy w latach 1807-1810 urodziły się Stanisławowi Białasowi w Rusinowie Starym jakieś dzieci? Przypuszczam, że Michał w 1810 r.
Czy w Rusinowie Starym w latach 1768-1770 był ślub Szymona Białasa?
Pani Małgorzato,
w latach 1807-1812 nie ma ani jednego chrztu dzieci Stanisława Białasa.
Księgi osobne dla Rusinowa sięgają roku 1777 (w chrztach 1777-1785 nie ma nazwiska Białas, występuje Michał Białecki lub Białek z dopiskiem z Woli Rusinowskiej)
Księgi wspólne dla całej parafii: chrzty od 1773-1785, zgony od 1776-1785, małżeństwa od 1782-1785.
Nic starszego nie ma ponieważ przed 1773 była to parafia Raniżów,
a tamte księgi jak wiadomo są uznawane za zaginione (zrabowane z AD Przemyśl).

Pozdrawiam
Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bialas_MalgorzataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2023 - 23:10
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 31-07-2014
Posty: 1499
Skąd: Wrocław
Status: Offline
dziękuję serdecznie

czyli mam już wszystko co tam jest

pozdrawiam
Małgorzata Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Piotr_AnnaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2023 - 08:01
Sympatyk


Dołączył: 16-09-2015
Posty: 40

Status: Offline
Pięknie dziękuję Panie Tomaszu.
A nie miałam już nadziei na informacje Smile
Pozdrawiam
Anna Arent
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
EufrozynOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2023 - 10:26
Sympatyk


Dołączył: 15-08-2013
Posty: 54

Status: Offline
Panie Tomaszu,
Czy znajdzie Pan akt urodzenia Aleksandra Cichockiego ur. 20.09.1869 w Wilczej Woli par. Śpię?
Pozdrawiam Andrzej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
TomaszSaczawaKamieńOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2023 - 13:49
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 15-06-2021
Posty: 44

Status: Offline
Eufrozyn napisał:
Panie Tomaszu,
Czy znajdzie Pan akt urodzenia Aleksandra Cichockiego ur. 20.09.1869 w Wilczej Woli par. Śpię?
Pozdrawiam Andrzej


Dzień dobry,
wszystkie dane się zgadzają, akt urodzenia załączam w osobnej wiadomości.

Pozdrawiam
Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
lebulOffline
Temat postu: Re: Spie parish  PostWysłany: 01-12-2023 - 10:15
Sympatyk


Dołączył: 29-01-2013
Posty: 63

Status: Offline
Panie Tomaszu
Poszukuję aktow metrykalnych z parafii Spie (miejscowość Wola Rusinowska) dotyczących przodków Władysława Kwiecińskiego(ur. prawdopodobnie 1852) i Franciszka Kwiecińskiego(ur. 1853). Ich ojcem był Jakub Kwieciński, matką Maria Tyburczy. Szukam informacji o ich ewentualnym ślubie i śmierci(Jakuba i Marii), innych ewentualnych potomkach(oprócz Władysławai Franciszka) oraz przodkach.

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.

_________________
Piotr


Ostatnio zmieniony przez lebul dnia 06-12-2023 - 00:53, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BartoszHistOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-12-2023 - 21:38
Sympatyk


Dołączył: 04-12-2023
Posty: 22

Status: Offline
Dobry wieczór.
Panie Tomaszu, czy jest szansa ustalić daty urodzenia/śmierci rodziców:
Józef Marut, ur. 12 lutego 1891 roku, zm. 30 grudnia 1974 roku. Syn Jana i Zofii.

Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie GMT - 12 Godzin
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2024 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 1.223507 sekund(y)