Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 21 stycznia 2022

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 09:47
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 126

Status: Offline
Pobłocka_Elżbieta napisał:

Z listy z 1905r.wynika ,(jest adnotacja),iz cała rodzina była deportowana:
rodzina Łuczak(Pustachowa) -deportacja 1905
od lp.3-lp.7
https://heritage.statueofliberty.org/sh ... cGciOw==/1


Wydaje się, że przy imieniu Stanisławy jest stempelek ADMITTED.

Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 10:08
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2572

Status: Offline
Równiez miałam wątpliwości,lecz przy tej widoczności i moim wzroku
odnalazłam na stronie familysearch ,
powiększyłam i....jednak Stanisława zostaje wpuszczona do USA
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AJF7J-HMX

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BarytasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 11:59


Dołączył: 24-11-2021
Posty: 6

Status: Offline
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie również to zauważyłem przy okazji poszukiwania dokumentów o pradziadku. Wiem że gdy Pradziadek podróżował drugi raz sam w 1910r. Już miał szwagra, poniewaz w rubryce kto opłacił passage jest napisane bro-in-low. Bardziej mi chodzi to czy jest możliwość odnalezienia np. aktu ślubu z Felixem lub czegoś na temat ich dzieci, a jeśli nie tu czy znacie jakieś inne fora które się tym zajmują. Pozdrawiam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 12:09
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 126

Status: Offline
Barytas napisał:
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie również to zauważyłem przy okazji poszukiwania dokumentów o pradziadku. Wiem że gdy Pradziadek podróżował drugi raz sam w 1910r. Już miał szwagra, poniewaz w rubryce kto opłacił passage jest napisane bro-in-low. Bardziej mi chodzi to czy jest możliwość odnalezienia np. aktu ślubu z Felixem lub czegoś na temat ich dzieci, a jeśli nie tu czy znacie jakieś inne fora które się tym zajmują. Pozdrawiam.


Podstawowym błędem ludzi poszukujących tutaj pomocy jest podawanie bardzo skąpych danych, mimo posiadanej wiedzy. Wcześniej warto było napisać, skąd wiesz, że siostra pradziadka wyemigrowała, że płynęła z całą rodziną, teraz piszesz, że pradziadek płynął do szwagra ale nadal nie piszesz, jak pradziadek się nazywał, skąd wiesz, że płynął do szwagra. Podajesz jakieś dane, które przeczytałeś, ale przecież mogłeś źle odczytać. Pomóż sobie i podaj wszystkie informacje jakie masz, wtedy będzie łatwiej pomóc.

Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 12:47
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2572

Status: Offline
Pawle ,
niestety to prawda ,nie od dzisiaj.
Podawane są szczątkowe dane osób emigrujących,
pózniej osoba pomagajacą ,dowiaduje się,
iż to juz proszący o danej osobie wiedział,
znał dokładną datę narodzin.(choć nie zawsze w Censusie są one zgodne)
miejsce urodz. rodziców i panieńskie nazwisko matki.
Niekiedy w Censusach jest tylko panieńskie nazwisko matki podane.
Zawsze osoby pomagające proszą:
-podawajcie wszystko co wiecie o osobie poszukiwanej ,
-co dotychczas sami odnalezliście .
Wówczas jesteśmy otwarci na pomoc skuteczniejszą.

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
BarytasOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 13:37


Dołączył: 24-11-2021
Posty: 6

Status: Offline
Stanisława Łuczak Ur. 1891lub 1892r. Pustachowa dziś dzielnica Gniezna. Rodzice Franciszek Wiktoria. Przypłynęła do Ameryki 6 lipca 1905r. I tam Liste pokładową mam. Wyszła za mąż za Felixa Wznicki (Woźnicki) przed rokiem 1910. Mój pradziadek, a jej brat Ludwig Łuczak, ale na jego temat już informacje znalazłem przypłynął w 1910r. Sam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
beatpatt35Offline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 13:57
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 27-04-2011
Posty: 718

Status: Offline
Na liście pasażerskiej z 1905 r. jest napisane, że Feliks Woźnicki był dla Franciszka zięciem, a dla Stanisławy szwagrem. Mieszkał w Wilmington, Delaware.

_________________
Michał Chrzanowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 05-12-2021 - 14:27
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 126

Status: Offline
beatpatt35 napisał:
Na liście pasażerskiej z 1905 r. jest napisane, że Feliks Woźnicki był dla Franciszka zięciem, a dla Stanisławy szwagrem. Mieszkał w Wilmington, Delaware.


Tp by znaczyło, że nie wyszła za niego, tylko on wyszedł za jej siostrę? Czy Wiktoria nie była drugą żoną Franciszka? Z tej samej listy pasażerskiej wynika, że był od żony dużo starszy.

Pozdrawiam
Paweł

P.S.

Tutaj
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:V262-2BC

jest napisane, że Felix Woznicki w 1895 roku wziął ślub z Marią Łuczak (ojciec Frank).

Więc moje wcześniejsze podejrzenia chyba są prawidłowe.

Syn Felix urodzony 22 maja 1909 roku

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:HH5X-QFPZ

Córka Wiktoria Woznicki urodzona 12 października 1911 zmarła 10 stycznia 1912 roku.

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:JDRM-VZH

Według tego drzewa

https://www.familysearch.org/tree/pedig ... e/9ZS1-Q6N

Maria Woznicki (Luczak) miała syna Augusta Sothley Walsh i synową Violet Craven.

Pytanie czy się rozwiodła czy syn zmienił nazwisko...

Tutaj są wspomnienia po śmierci ich syna w 2015 roku

https://www.chapelofthelight.com/obitua ... !/Obituary

i wspomnienia po synowej

https://www.chapelofthelight.com/obitua ... r-Walsh-3/

No i tutaj znajdujesz żyjącą część rodziny

"Lynne is survived by her daughter Kimberly Smith; her granddaughters Amanda Lynne Smith and Amber Messersmith and Amber's husband Nicholas; great-grandchildren Eleanor Lynne and Vivian Ryann Messersmith; her sister Norma Kukuzka; sister-in-law Jerry Lee Emerzian; and Ramona Miller"

P. S. 2
Tutaj
https://www.findagrave.com/memorial/141 ... y-woznicki
jest nagrobek Marii i Felixa Woźnickich. Maria to córka Rose i Franka Łuczak.
Tutaj akt ślubu
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1589502

P.S.3 Ze spisu powszechnego z 1920 roku wynika, że August zmienił nazwisko, bo w 1920 nazywał się Woznicki. W sumie w 1920 mieli 7 dzieci.
Owocnych poszukiwań.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2022 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.298749 sekund(y)