Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 20 stycznia 2022

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kubax232Offline
Temat postu: Wiktoria de Ramer - Krakopol (Litwa)  PostWysłany: 24-06-2021 - 09:04
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Poszukuję aktu urodzenia Wiktorii de Ramer urodzonej w 1824 lub 1823 w Krakopolu (obecnie Litwa - Krokialaukis Maštalieriai). Imiona rodziców: Daniel, Marianna. W 1845, kiedy Wiktoria de Ramer wzięła ślub - jej rodzice już nie żyli https://szukaj.lubgens.eu/viewtopic.php?t=7254
Jeśli ktoś jest w stanie pomóc będę bardzo wdzięczny.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu: Wiktoria de Ramer - Krakopol (Litwa)  PostWysłany: 24-06-2021 - 09:54
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 4495

Status: Offline
w AP Lublin są alegaty do tego rocznika ślubów
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/ser ... eria_cur=3
nie zaszkodzi zapytać czy jest tam odpis jej metryki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kubax232Offline
Temat postu: Wiktoria de Ramer - Krakopol (Litwa)  PostWysłany: 24-06-2021 - 10:07
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Chodziłoby dokładnie o tę jednostkę ? https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/ ... ka/1792805
A z terenów dzisiejszej Litwy próbował ktoś wydobyć akt z 1 poł XIX wieku, jest to wykonalne?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
adamrwOffline
Temat postu: Wiktoria de Ramer - Krakopol (Litwa)  PostWysłany: 24-06-2021 - 10:40
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2018
Posty: 843

Status: Offline
Musisz ustalić gdzie są metryki z tej miejscowości. Na szybko sprawdziłem fond 669 z LVIA i tam metryk z Krakopolu nie ma. Być może są w Polsce.

_________________
Adam
Poszukuję informacji o "urodzonych" Wasilewskich z terenów obecnej Litwy i północnej Białorusi oraz o rodzinie Frost z Pińska.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kubax232Offline
Temat postu:   PostWysłany: 24-06-2021 - 10:51
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Udało mi się znaleźć proboszcza parafii z Krakopola o tym samym nazwisku z 1798 Mikołaj de Ramer. https://www.lkma.lt/lddb/israsas.php?id=1045
Pisałem do Archiwum w Łomży, ale nie dostałem żadnych konkretnych informacji. Nie wiem gdzie znajduje się akt z Krakopola z 1824 lub 1823, który mnie interesuje.

Moderacja
Zgodnie z regulaminem i przyjętym zwyczajem prosimy o podpisywanie swoich postów przynajmniej imieniem.
Jeżeli każdorazowe podpisywanie postów jest kłopotliwe, wtedy można ustawić automatyczny podpis. https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... rt-0.phtml

Wojtek, moderator
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kubax232Offline
Temat postu:   PostWysłany: 26-06-2021 - 10:51
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie mógłbym znaleźć akta z parafii Krakopol?
Dodam, że de Ramer to nazwisko szlacheckie, otrzymali nobilitację szlachecką z Francji-Szwajcarii ok 1790. Wśród nich znalazłem członka Towarzystwa Patriotycznego Łukasińskiego.
https://docs.google.com/document/d/13kB ... sp=sharing

Kuba
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kubax232Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-11-2021 - 23:56
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Znalezienie na Litwie jest chyba niewykonalne.
Może ktoś coś?

Pozdrawiam
Kuba
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
cojunkaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 07:31
Sympatyk


Dołączył: 02-12-2017
Posty: 76
Skąd: Wilno
Status: Offline
Na Litwie są niestety akta z tej parafii tylko za lata 1878-1938.
Dodam, że w interesującym Pana okresie parafia należała zapewne do dekanatu Siemno (Symno, Simno, lit. Simnas). Byż może warto sprawdzić zasoby AP Suwałki?
UPD: Jednak nie, w latach 1759-1798 dekanat siemneński, później preneński (Preny, lit. Prienai), później kalwaryjski, znowu siemneński, obecnie olwicki. A więc w 1823 raczej preneński. Chociaż to mało daje, bo nadal nie wiadomo, czy gdzieś są metryki z tego okresu. Na Litwie raczej nie, najwyżej w samej parafii.
UPD2: Proszę też sprawdzić to https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... 275#602275
w podanych miejscach są na pewno metryki z dekanatu olwickiego, więc może być również Krakopol (niestety brak dokładnego inwentarza, należy spytać bezpośrednio w dwóch archiwach).

_________________
Andrzej
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_LenczewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 13:37
Sympatyk


Dołączył: 26-09-2010
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Status: Offline
kubax232 napisał:
Ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie mógłbym znaleźć akta z parafii Krakopol?
Dodam, że de Ramer to nazwisko szlacheckie, otrzymali nobilitację szlachecką z Francji-Szwajcarii ok 1790. Wśród nich znalazłem członka Towarzystwa Patriotycznego Łukasińskiego.
https://docs.google.com/document/d/13kB ... sp=sharing

Kuba


A któż miałby nobilitować w Szwajcarii? To jakiś ewenement. Nobilitacja w 1790 też wymaga uściślenia. Predykat „de” niekoniecznie świadczy o szlachectwie, nawet we Francji. Przykładem tego są rodziny „de Pourbaix” czy „de Virion” (trudno znaleźć informacje o ich szlachectwie francuskim, polska nobilitacja).
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
poz_mareckiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 13:52
Sympatyk


Dołączył: 28-06-2017
Posty: 224

Status: Offline
Tomasz_Lenczewski napisał:
kubax232 napisał:
Ktoś jest w stanie podpowiedzieć gdzie mógłbym znaleźć akta z parafii Krakopol?
Dodam, że de Ramer to nazwisko szlacheckie, otrzymali nobilitację szlachecką z Francji-Szwajcarii ok 1790. Wśród nich znalazłem członka Towarzystwa Patriotycznego Łukasińskiego.
https://docs.google.com/document/d/13kB ... sp=sharing

Kuba


A któż miałby nobilitować w Szwajcarii? To jakiś ewenement. Nobilitacja w 1790 też wymaga uściślenia. Predykat „de” niekoniecznie świadczy o szlachectwie, nawet we Francji. Przykładem tego są rodziny „de Pourbaix” czy „de Virion” (trudno znaleźć informacje o ich szlachectwie francuskim, polska nobilitacja).


Dzień dobry,
fakt z tym "de" , może być też holenderskie i żadna szlachta.Wlaśnie tropię takiego "de"
Holendra , prawdopodobnie mojego sprytnego przodka ,który się w ten sposób "znobilitował" a potem spolszczył nazwisko.
Ale wracając do tematu.Wiktorii co prawda nie mam ale mam inne ciekawostki ,których
może nie znasz.
De-Ramer(ienė) po litewsku
A tu sobie poszukaj sam:
https://www.metrikai.lt/index.php
pozdrawiam
poz_marecki
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kubax232Offline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 14:04
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Szanowny Panie Tomaszu
1) Przesyłam link do nobilitacji - jest tam nazwisko de Ramer
https://books.google.pl/books?id=O95lAA ... er&f=false

2) Przesyłam "Nowa szlachta czyli nobilitowani od roku 1764 do roku 1793 oraz indygenatami zaszczyceni polskimi do obrony ojczyzny i służby wojennej, osobistej i do podwójnych wypraw, to jest drugie tyle co z ziemskich dóbr prawami obowiązani pod infamią i pod konfiskatą dóbr wszelkich porządkiem, jak się w konstytucjach wymienieni pod alfabetem zebrani prócz tych co na sejmie Rewolucyjnym około roku 1790 w rejestr nobilitowanych wpisani byli, ale do Ksiąg Grodu Warszawskiego nie podani, z których niektórzy na Sejmie Grodzieńskim roku 1793 na nowo postanowili się nobilitować, [b.m., b. r.], s. 11-56. "
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/ska ... 3b7934e1e5
pierwsze nazwisko u góry to de Ramer.
3) Szwajcarska rodzina szlachecka de Ramer ma ten sam herb co w polskiej książce o herbach https://www.chgh.ch/9012-d/de-bagnes-de ... ameru.html
Ja się na tym w ogóle nie znam. Nie wiem jak to interpretować. Ciekawi mnie to jak znaleźli się na ziemiach polskich, bo na pewno nie byli stąd.
Może Pan mi to jakoś rozjaśni.
Pozdrawiam
Kuba
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_LenczewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 14:13
Sympatyk


Dołączył: 26-09-2010
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Szanowny Panie Kubo,

Wszystko w porządku czyli to jest polska szlachta tak, jak de Virionowie. Herb szwajcarskiej rodziny może być równieź gmerkiem mieszczańskim, chyba, że to rodzina szlachecka osiadła w Szwajcarii. Herby używały również rodziny mieszczańskie na zachodzie Europy, czego przykładem może być rodzina de Pourbaix. A jak znaleźli się? To chyba proste. W rodzinie de Virion było duże rozrodzenie i szukano nowego miejsca do życia. Polska była krajem atrakcyjnym od setek lat dla obcych i tu przybyli. Przodek de Vironów był na przykład lekarzem. To byli ludzie z reguły wykształceni, którzy szukali swego miejsca w Europie. Emigrowali na wschód. Takich przykładów są setki i imiennych i tysiące nazwiskowych.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kubax232Offline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 14:28
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2021
Posty: 18

Status: Offline
Dzień dobry,
fakt z tym "de" , może być też holenderskie i żadna szlachta.Wlaśnie tropię takiego "de"
Holendra , prawdopodobnie mojego sprytnego przodka ,który się w ten sposób "znobilitował" a potem spolszczył nazwisko.
Ale wracając do tematu.Wiktorii co prawda nie mam ale mam inne ciekawostki ,których
może nie znasz.
De-Ramer(ienė) po litewsku
A tu sobie poszukaj sam:
https://www.metrikai.lt/index.php
pozdrawiam
poz_marecki[/quote]

Dzień dobry
Dziękuję za tę informację, jednak dla nazwiska Derameriene dostaję tylko jeden rekord zw dodatku z 1920 roku.
Wiem też, że to nazwisko litwini zapisują jako De Rameris - udało mi się znaleźć proboszcza parafii z Krakopola o tym samym nazwisku z 1798 Mikołaj de Ramer. https://www.lkma.lt/lddb/israsas.php?id=1045
To nie może być przypadek, że w tej samej miejscowości, w której szukam Wiktorii, proboszcz ma takie samo nazwisko. To musi być rodzina.
Pozdrawiam
Kuba
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WladzislawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 15:11
Sympatyk


Dołączył: 01-08-2017
Posty: 130

Status: Offline
Deramerowie wywodzili sie w Bialostockim, pozniej Grodzienskim dworzanskim zebraniu. A jeszcze troche pozniej wydawali za baronow Smile Do genealogji -- teki w archiwum Heroldji w Petersburgu.

_________________
Związek Szlachty Białoruskiej. Forum Szlachecki: http://www.nobility.by/forum/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomasz_LenczewskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2021 - 16:53
Sympatyk


Dołączył: 26-09-2010
Posty: 1138
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Dziwna sprawa z teczkami Ramerów w RGIA. Teoretycznie powinny być w F. 1343, op. 20, d. 1301 (Дерамер) z adnotacją Bialostockie oraz F. 1343, op. 28, d. 580 (Де Рамер). Ale w obu przypadkach jest w inwentarzu pieczątka „выбыло”… W takim przypadku oznacza to przeniesienie do innego fondu. W pierwszym przypadku jest mowa o przeniesieniu do działu rodów utytułowanych w 1849 ze względu na „baronowskie dostojeństwo”. Ale w Ф. 1343, оп. 46 takich baronów brak. Są w uzupełnieniach w tym opisie z podaniem obu oboczności, jako hrabiowie … д. 1178. Ponieważ jednak na listach rodzin utytułowanych w Rosji brak w ogóle takiego nazwiska to moźe oznaczać, źe teczka leży w dziale utytułowanych ze względu na wniesione i odrzucone pretensje do tytułu. Wszak wśród rodów utytułowanych są teczki rodzin odrzuconych w tytule, jak Podoscy, Rostworowscy czy Tarłowie.


Ostatnio zmieniony przez Tomasz_Lenczewski dnia 29-11-2021 - 17:07, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2022 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.383932 sekund(y)