Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 03 grudnia 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
rutkowski_rafalOffline
Temat postu: Izdebno Kościelne przed 1808  PostWysłany: 24-10-2021 - 20:31
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2021
Posty: 43

Status: Offline
Dzień dobry,
Interesuje mnie akt urodzenia Marianny Deć, ur. 1786 w Izdebnie Kościelnym. W genetece są dwie takie osoby, podejrzewam, że któraś z nich to moja pra...brabka. Problem w tym, że indeksujący nie podał imion rodziców, a to kwestia kluczowa do identyfikacji:

https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... 786&exac=1

Szukałem akt z Izdebna sprzed 1808 r. na genealogach, w poczekalni, genbazie, fs i szwa, i nigdzie nie ma... a indeksujący nie logował się do genealogów od 2015 r., więc nie ma chyba co pisać... ktoś coś może wie?

PS: jeśli to nie ten wątek, to przepraszam

Rafał
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MonikaNJOffline
Temat postu: Izdebno Kościelne przed 1808  PostWysłany: 24-10-2021 - 20:48
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-02-2013
Posty: 1376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Rafale,
jest napisane ,że księgi w tego okresu są w parafialnym archiwum. Patrząc na indeksy, autor je zrobił ze spisów rocznych lub sumariusza i dlatego nie ma rodziców. Zostaje parafia lub sprawdzenie co ma AA Gniezno

https://parafie.genealodzy.pl/index.php?op=pr&pid=2638

_________________
pozdrawiam monika
>Wanda>Feliksa>Anna>Józefa>Franciszka>Agnieszka>Helena>Agnieszka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rutkowski_rafalOffline
Temat postu: Re: Izdebno Kościelne przed 1808  PostWysłany: 24-10-2021 - 20:50
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2021
Posty: 43

Status: Offline
MonikaNJ napisał:
Rafale,
jest napisane ,że księgi w tego okresu są w parafialnym archiwum. Patrząc na indeksy, autor je zrobił ze spisów rocznych lub sumariusza i dlatego nie ma rodziców. Zostaje parafia lub sprawdzenie co ma AA Gniezno

https://parafie.genealodzy.pl/index.php?op=pr&pid=2638



Dzięki, tak podejrzewałem... pozdrawiam!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2021 - 21:01
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 26262
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a dlaczego AA Gniezno?

btw: zdjęcia zrobione na parafii mogły by być bezproblemowo opublikowane w serwisie genealodzy.pl

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MonikaNJOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2021 - 21:09
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-02-2013
Posty: 1376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
opierałam się na tym, co jest zasugerowane w Katalogu Zasobów Metrykalnych

_________________
pozdrawiam monika
>Wanda>Feliksa>Anna>Józefa>Franciszka>Agnieszka>Helena>Agnieszka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2021 - 21:12
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 26262
Skąd: Warszawa
Status: Offline
zbiór zerowy :) część każdego zbioru ale fakt: to, że AAG (jako "nie ma nic w AAG") tam się pojawia - może mylić i jak widać myli ("nie ma a powinno mieć"?:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MonikaNJOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2021 - 21:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 03-02-2013
Posty: 1376
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Oki przyswoiłam.
Rafale, zatem zostaje parafia

_________________
pozdrawiam monika
>Wanda>Feliksa>Anna>Józefa>Franciszka>Agnieszka>Helena>Agnieszka


Ostatnio zmieniony przez MonikaNJ dnia 24-10-2021 - 21:19, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rutkowski_rafalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2021 - 21:18
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2021
Posty: 43

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
a dlaczego AA Gniezno?

btw: zdjęcia zrobione na parafii mogły by być bezproblemowo opublikowane w serwisie genealodzy.pl


Pełna zgoda
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tomesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 10:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-05-2014
Posty: 503
Skąd: Łódź
Status: Offline
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... =1345&y=68 - pod nr 20 jest akt ślubu Marianny Deć. Nie wiem czy to ta Twoja, ale jedna z tych 2 z 1786r. https://metryki.genbaza.pl/genbaza,list,159112,1 - tutaj są aneksy, więc może znajdziesz metrykę urodzenia tej Marianny.
Przed 1779 Izdebno należało do parafii Grodzisk Mazowiecki.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 10:39
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 26262
Skąd: Warszawa
Status: Offline
tak, aneksy są (co prawda jednostka to 1808-1809, nie jak opisane 1808)
https://metryki.genealodzy.pl/metryki.p ... 5d&sy=6000
https://metryki.genealodzy.pl/metryki.p ... 00&kt=1808
ale nie do tego małżeństwa

w 1779 (na początku) jeszcze w Grodzisku chrzty urodzonych w Izdebnie bywają, po 1779 - chyba nie

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 11:34
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 626

Status: Offline
W aneksach do w/w ślubu - jest tylko akt ur Szymona Pietraszka
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... x=1192&y=0

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
tomesOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 11:41
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-05-2014
Posty: 503
Skąd: Łódź
Status: Offline
Analizując metryki i pary Deciów, wychodzi na to, że druga Marianna była córką Jana i Rozalii.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Moje parafie i nazwiska
http://tomgene.blogspot.com - mój blog genealogiczny
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rutkowski_rafalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 19:02
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2021
Posty: 43

Status: Offline
puszek napisał:
W aneksach do w/w ślubu - jest tylko akt ur Szymona Pietraszka
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... x=1192&y=0


Tak, wiem, a Marianny nie ma... problem polega na tym, że w akcie ślubu powiedziano, że Marianna była córką żyjących Mateusza i Marianny. Tymczasem jedyny znany mi Mateusz Deć z ówczesnego Izdebna był mężem Anny Ryczałek vel Wawrzeńczak:

https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... te=&exac=1

W związku z tym zastanawiam się, czy ta Marianna z aktu ślubu to nie była dość banalną pomyłką...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 20:16
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 626

Status: Offline
Ale na drugiej stronie zapisu ślubu jest: "...czego spisaliśmy akt w przytomności świadków najprzód Mateusza i Anny Deciów małżonków a Rodziców wchodzącej w związek małżeński..."

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
rutkowski_rafalOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-10-2021 - 20:22
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2021
Posty: 43

Status: Offline
puszek napisał:
Ale na drugiej stronie zapisu ślubu jest: "...czego spisaliśmy akt w przytomności świadków najprzód Mateusza i Anny Deciów małżonków a Rodziców wchodzącej w związek małżeński..."


Nie zwróciłem na to uwagi.. dzięki, czyli miałem rację. Marianna na pierwszej stronie to błąd
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.431221 sekund(y)