Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 27 listopada 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-10-2021 - 21:58
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 613

Status: Offline
Magdalena z Franiów Gołębiowa (matka Elżbiety) zmarła jako wdowa 7.IV.1834r. (akt 23) zgon zgłaszał Walenty Kaczmarczyk
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,56907,82

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
nawasaqiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-10-2021 - 22:04
Sympatyk


Dołączył: 04-10-2021
Posty: 97

Status: Offline
Dzięki bardzo... @koka24 właśnie znalazłem akt zgonu Walentego i chciałem się pochwalić Laughing ale dziękuję
@puszek super nie wiedziałem że były dwie Marianny Kaczmarczyk z tego związku... Widocznie jedna zmarła chyba Shocked

_________________
Piotr Kaczmarczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-10-2021 - 22:25
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 613

Status: Offline
Jan Gołąb (mąż Magdaleny Franio) zg 23.XII.1814r. (akt 92) zg zgłosił Walenty Kaczmarczyk
Apolonia (Skowronek) Kaczmarek wdowa po Sebastianie zg 12.IX.1814r. (akt 64) zg zgłosił Jan Gołąb
Sebastian Kaczmarek zg 3.V.1799r.

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
nawasaqiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-10-2021 - 13:45
Sympatyk


Dołączył: 04-10-2021
Posty: 97

Status: Offline
Dobra przekopałem chyba wszystko dwa razy...

Spsiałem wszystkich Ka(r)czmarczyków urodzonych do 1791r. i niestety żadnego Sebastiana nie znajduje ;(

http://212.59.240.9/akty/urodzenia.PNG

Akt ślubu mizerny po łacinie z 1783r:

http://212.59.240.9/akty/AM_1793_Sebast ... arczyk.JPG

Kod:
Sępichów
24 XI 1783
zaślubieni: Sebastian Kaczmarczyk i Apolonia Skowronówna; oboje pierwszego ślubu
świadkowie: Ignacy Klis; Sebastian Skowron i inni, wszyscy z Sępichowa


Także żadnych szczegółów czy pochodził stamtąd czy nie...
Ze spisu ślubów wychodzi że miał 18 lat w momencie gdy brał ślub czyli wychodziłoby że urodził się w 1765 roku a z aktu zgonu wynika że miał 40 lat czyli wychodzi że urodził się w 1759r. Niestety w tych zakresach niczego nie znajduje w Strożyskach. A jeszcze info znalazłem że mieszkał pod numerem 12 w Sępichowie.

I teraz pytanie czy w tym czasie każde dziecko było chrzczone ?? Albo przybył z innej parafii...
Ciekawi mnie tylko czy prócz tego ogólnego spisu zachowały szczegółowe metryki z tego okresu.

W Sępichowie widać urodzenia w tym okresie (rodzice Krzysztof, Barbara) ale brak dowodów by ich powiązać ze sobą. Może macie pomysł jakiś jak to ugryźć bo mi się wydaje, że ja już swoje pomysły i domysły wyczerpałem ;(

Moje drzewo kończy się teraz tak Wink
http://212.59.240.9/akty/tree.PNG

Jakby komuś nasunął się jakiś pomysł to z góry dziękuje Wink

Edit:
Przejrzałem księgi z parafii Nowy Korczyn ale także bez skutku było paru Kaczmarczyków ale niestety żadnego Sebastiana nie znalazłem...
Coraz bardziej skłaniam się ku tezie, że go nie ochrzcili albo ochrzcili ale nie został odnotowany w księgach xDD

_________________
Piotr Kaczmarczyk


Ostatnio zmieniony przez nawasaqi dnia 10-11-2021 - 12:03, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
nawasaqiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-10-2021 - 10:16
Sympatyk


Dołączył: 04-10-2021
Posty: 97

Status: Offline
Przejrzałem dokładnie akty zgonu istniejące i znalazłem 2 zgony dzieci Sebastiana Kaczmarczyka i Apolonii Skowron:
Bartłomiej Kaczmarczyk ur. 22.02.1796r zm. 26.02.1796r
? Kaczmarczyk ur 07.11.1797 żyło tylko 1 godzinę

oraz śluby znalazłem dzieci gdzie Walenty był świadkiem opisany jako brat rodzony:
Mateusz Kaczmarczyk ur ok. 1795r śl. 17.02.1817
Mikołaj Kaczmarczyk ur. 08.09.1799 śl. 29.10.1827

I pytanie do was nie ma w ogóle aktów urodzin między 1787 a 1797 na genbazie. I teraz pytanie chciałbym się upewnić czy istnieją w ogóle.
Czy takie akta stare są przechowywane w Archiwum w Kielcach z parafii Strożyska czy na parafii czy gdzieś indziej bo nie wiem gdzie mógłbym uderzyć w tej sprawie.
Czy jeżeli nie ma w Genpolu to znaczy że nie istnieją...

Tak się zastanawiam jeszcze 1772r mamy 1 rozbiór Polski i obszary do Wisły wchodzą pod zabór austriacki. Czy on nie czmychnął z Odmętu k. Szczucina które weszły pod Zabór do Sępichowa które należało do Królestwa Polskiego, jakieś 25km tam pojawia się w metrykach urodzin Sebastian Kaczmarczyk z 1760r. i w 1783r bierze ślub Laughing

_________________
Piotr Kaczmarczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
nawasaqiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-11-2021 - 12:01
Sympatyk


Dołączył: 04-10-2021
Posty: 97

Status: Offline
Mam pewną teorię ale chciałbym waszej rady i potwierdzenia xDD
Mianowicie Sebastian Kaczmarczyk bierze ślub z Apolonią Skowron jest dopisek wszyscy z Sępichowa. Świadkiem jest niejaki KLIS IGNACY.
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,56902,48
Sprawdziłem wcześniejsze akty i ksiądz zawsze wpisywał jeśli ktoś pochodził z innej wsi bądź parafii. Więc Sebastian musiał pochodzić z Sępichowa.


Podczas przeglądania metryk ślubów znalazłem metrykę ślubu Marcina Kaczmarczyka z 1786r o dziwo żeni się także z wybranką z domu Skowron, Marianną i także świadkiem jest Klis Ignacy
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,56902,57
https://metryki.genbaza.pl/genbaza,detail,56902,58

Czy myślicie, że to mogą być bracia ?? Odnalazłem wpis z rejestru urodzeń:
1756 Kaczmarczyk Marcin Krzysztof Barbara Sępichów

Wiekowo by wszystko grało Wpisu z rejestru urodzeń Sebastiana nie odnalazłem ale odkryłem dzisiaj że brakuje 2 lat w rejestrze. Czy można uznać z dużym prawdopodobieństwem że to jego rodzice i jego brat ??
W innej linii moich przodków która analizowałem często zdarzało się tak, że jedna rodzina że tak powiem żeniła się z drugą synowie z rodziny z A z córkami z rodziny Y i na odwrót... xDD

_________________
Piotr Kaczmarczyk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.378363 sekund(y)