Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
niedziela, 17 października 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 26-09-2021 - 21:00
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1228

Status: Offline
Dzień dobry,

chciałbym prosić o pomoc w ustaleniu dat dwóch wydarzeń z życia mojego krewnego.
Otóż, chodzi o Konrada Żurkowskiego, ur. 11.02.1873 w Ostrowcu (dzisiaj: Świętokrzyskim).
Nie mogę dotrzeć do informacji, kiedy wyemigrował i kiedy wziął ślub ze swoją żoną.
To, co udało mi się ustalić:

jego bratanek dołączył do niego w 1906 r. (oświadczając, że wcześniej był w Berlinie, co jest dla mnie zaskoczeniem):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:2CSK-HWK
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... C9BJ-CFHB?
cc=3398454&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A4R38-Q9PZ
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=3398454

a następnie, w 1907 r. (oświadczając, że wcześniej nie był w Stanach):
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... =lynx1UIV7
(był jeszcze sam manifest, ale gdzieś się zapodział)

Rok 1907 podaje w każdym oświadczeniu, np:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... SW8-SQVZ-L

Do Konrada przypływają wcześniej jego dwie córki, wraz z bratem żony, Wojciechem Góralem.
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:2CSJ-HD2
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... -C9BJ-CZVZ
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... -C9BJ-CXPJ

W trakcie moich poszukiwań, okazuje się, że są one córkami Feliksy z pierwszego małżeństwa i urodziły się w Staszowie:
https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... =&to_date=

Oprócz dwóch córek, z Censusów z lat 1915-1930 dowiaduję się, że Konrad ma:

córkę Helenę:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QV9Q-WF46
która w 1918 r. bierze ślub z Adamem Jakubowskim w mieście Essex, NJ (czekam na certyfikat)

syna Edwarda, urodzonego 8.10.1902 już w Stanach
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QV9Q-WF4X
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... =lynx1UIV7 (rok urodzenia celowo moim zdaniem zaniżony)
https://www.findagrave.com/memorial/972 ... -zurkowski

oraz córkę Jennie, po której ślad się urywa już w 1920 r.

Jeśli mają Państwo jakieś pomysły, gdzie szukać małżeństwa i daty przybycia Konrada, będę wdzieczny za wszelką pomoc. Temat adopcji Leokadii i Zofii to już oddzielny wątek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 11:19
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 61

Status: Offline
Widzę, że jest sporo rozbieżności w dacie urodzenia Konrada.
Na FaG jest nagrobek Konrada i Feliksy i według tych danych urodził się 14 lutego 1874.
W spisie powszechnym stanu New Jersey, który zacytowałeś przy okazji córki Heleny urodził się w 1875.
W tym samym spisie jego żoną jest Helena a nie Feliksa.
Ale w tym spisie https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AM4R7-1D8
jest żona Feliksa (Felicia) więc prawdopodobnie coś w tym lokalnym komuś się przeliterowało z imieniem córki.
Trzeba uważać, bo w tamtych czasach było znacząco więcej osób, które nazywały się tak samo i pochodziły z tych samych miejsc w kraju.

Wracając do Twojego pytania, w tym samym dokumencie spisowym jest rubryka "ilość lat w Stanach" i tam Konrad ma wpisane 15 lat więc, jeśli to jest osoba, której szukasz, to powinieneś szukać w okolicach roku 1900.
A w spisie, który podlinkowałem jest wprost napisane, że przypłynęli do Stanów w 1900 roku.

Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 16:46
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2463

Status: Offline
Kamilu,
zapis nazwiska ,nie ułatwia poszukiwań:

CENSUS 1915
wpisano ZOWKASKI winno być Zurkowski
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QV9Q-WF48

Census 1920 Essex, New Jersey, United States
Conrad Zurkowski 45 ,podaje emigracje w 1900r.
Felicia Zurkowski 47
Jennie Zurkowski 1908
Edward Zurkowski 1917
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:M4R7-1D8

CENSUS 1930 Newark ,Essex ,New Jersey
Conrad Yurkowski 56 lat ,Finrfrta Yurkowski 56 lat
syn (ale syn Heleny zd.Zurkowskiej) Edwin Jacobius lat 9 ur.1921
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X469-3H6
nazwisko z Jakubowski-skrócono na Jacobus
Nekrolg-wymienione osoby z rodziny:
Edwin Jacobus -syn Adama Jakubowskiego i Heleny zd.Zurkowskiej
https://www.findagrave.com/memorial/205 ... rd-jacobus
Drzewo genealog.
Konrad Zurkowski from tree Jacobus Family Tree
Record information.
Birth date 1874 Poland
Residence
year city, Essex, New Jersey, USA
date date year city, Bergen, New Jersey, USA
Spouse
Feliksa Goral (1872-year)
576 People4 Records4 Sources
https://www.ancestry.co.uk/search/categ ... _zurkowski

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 17:07
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 61

Status: Offline
Pobłocka_Elżbieta napisał:


CENSUS 1930 Newark ,Essex ,New Jersey
Conrad Yurkowski 56 lat ,Finrfrta Yurkowski 56 lat
syn (ale syn Heleny zd.Zurkowskiej) Edwin Jacobius lat 9 ur.1921
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X469-3H6
nazwisko z Jakubowski-skrócono na Jacobus
Edwin syn Adama Jakubowskiego i Heleny zd.Zurkowskiej
https://www.findagrave.com/memorial/205 ... rd-jacobus


To jest ciekawy zapis, bo niby adres i małżonka mogą pasować to Konrad przecież zmarł 2 marca 1930 i jednocześnie został spisany 15 kwietnia 1930 roku w domu Smile

Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 17:33
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2463

Status: Offline
Konrod Zurkowski
Tu podano datę data śmierci ,07 Mar 1930
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:CKML-PFZM

Pytanie również ,czy Feliksa Góral p.v.Kwiecień,
emigrowała ,jako Kwiecień ,czy Góral?
To wiąże się z zawarciem II związku małżeńskiego z Konradem Żurkowskim.

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 17:37
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 61

Status: Offline
Pobłocka_Elżbieta napisał:
Konrod Zurkowski
Tu podano datę data śmierci ,07 Mar 1930
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:CKML-PFZM

Pytanie również ,czy Feliksa Góral p.v.Kwiecień,
emigrowała ,jako Kwiecień ,czy Góral?
To wiąże się z zawarciem II związku małżeńskiego z Konradem Żurkowskim.


Tutaj jest 2 marca 1930 no i jest zdjęcie nagrobka.

https://www.findagrave.com/memorial/671 ... -zurkowski

Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pobłocka_ElżbietaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 17:46
Sympatyk


Dołączył: 22-01-2009
Posty: 2463

Status: Offline
Widziałam nagrobek ,
lecz chciałam ukazać ,że nawet w dacie śmierci ,
są rozbieżności -5 dni ,to sporo.

_________________
Pozdrawiam
Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 20:00
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1228

Status: Offline
Drodzy,

bardzo dziękuję za wasze wpisy i chęć pomocy.

To, że są rozbieżności w datach wiem, jestem tego świadom, i w swoich aktach skrzętnie to odnotowuję.
Wiem też, że w Baltimore w podobnym czasie żyła inna rodzina Żurkowskich, na stan dzisiejszy mojej wiedzy, niespokrewniona z tymi Żurkowskimi, o których mowa powyżej.

Jetem też świadom zniekształcania nazwisk, np tutaj:
pomijając fakt, że podano nazwisko rodowe matki, to jeszcze zindeksowano je błędnie.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... =lynx1UIV7
Leokadaia i Zofia czasem, co pokazują dokumenty z ancestry, zapisywane są nawet pod nazwiskiem Kwiecień.
a tutaj to już w ogóle coś bardzo podejrzanego, i biorąc obie Kwietniówny, ciężko wierzyć w koincydencję:
https://www.myheritage.pl/research/coll ... a+Kwiecien

To, że wyemigrowali ok. 1900, też wiem, ale sama data (rok), podana na podstawie wyliczeń, więc pewnie obarczona błędem mnie nie satysfakcjonuje Very Happy
Liczyłem na jakiś papier.
Założylem konto na MyHeritage, ale tam niczego nie znajduję.

Ciekaw jestem gdzie się pobrali i jak to było z tą adopcją, bo w Staszowie zgonu Frnaciszka nie widzę. Ani w całym świętokrzyskiem...

Myślałem, ze są może inne portale, które mają coś ciekawego do zaoferowania w tym temacie.

Swoją drogą zastanawiające jest, że nie mogę ich znaleźć w roku 1910, skoro przybyli na pewno przed nim (Edward ur. ok 1902).

Teściowie Leokadii byli z Ostrowca, w Ostrowcu mieszkała też siostra Konrada, Łucja Bronisława Rudnicka.
To ją Leokadia wskazuje w 1914 r., gdy wraca z Polski do Stanów.
Ale czy Konrad znał Feliksę jeszcze w Polsce, tego nie wiadomo...

Co do rozbieżności względem wieku Konrada i imienia jego małżonki - prześledziłem adresy na manifestach i innych dokumentach i porównałem je z książkami telefonicznej. Tutaj nie ma błędnie dołączonych do zestawienia dokumentów, takie rozbieżności po prostu trzeba przyjąć, myślę.
Tak jak Konrad/Conrad tak Felixa, Feliksa, Felicia
Roman/ Romuald, Leokadia / Leokadja /Leocadia czy Lillian/ Lily (jedno czy dwa L).
Przy okazji, wyjaśniło się czemu nie mogę znaleźć manifestu dotyczącego Jana z 1907 r. - wtedy wpływał do portu Baltimore, i EllisIsland czy FamilySearch chyba nie maja wszystkich manifestów z tego portu właśnie...
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 20:21
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 61

Status: Offline
kamil_360 napisał:

To, że wyemigrowali ok. 1900, też wiem, ale sama data (rok), podana na podstawie wyliczeń, więc pewnie obarczona błędem mnie nie satysfakcjonuje Very Happy
Liczyłem na jakiś papier.


To znaczy listę pasażerów? Bo w spisach powszechnych tych ogólnych jest wpisane bezpośrednio 1900.

kamil_360 napisał:

Swoją drogą zastanawiające jest, że nie mogę ich znaleźć w roku 1910, skoro przybyli na pewno przed nim (Edward ur. ok 1902).


To nie jest zastanawiające, po pierwsze pewnie brakuje wielu dokumentów, po drugie spisy są mocno nabazgrolone i pewnie niektóre imiona i nazwiska są zupełnie zniekształcone. Ja mam ten sam problem z bratem mojego dziadka, który zniknął ze spisów po 1930 a wiem, że zmarł w drugiej połowie XX wieku. Ja jestem w tej lepszej sytuacji, że za chwilę opublikują spis z 1950 i może tam coś się pojawi.

Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 20:43
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1228

Status: Offline
Tak, listę pasażerów np.
Nie ma też ich naturalizacji ani paszportu np Leokadii... Ale może jeszcze się odnajdą
FamilySearch niby jest intuicyjne, ale nie zawsze
podając różną ilość danych można mieć różne wyniki. Czasem podając pełne dane nie znajdzie się tego, co po podaniu dwóch z nich...

W takim razie moze warto poszukać w moim przypadku skan po skanie....ustalając adres jaki wówczas mieli, nie jest to aż tak czasochłonne, myślę..
.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
PawelKossOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 21:18
Sympatyk


Dołączył: 21-03-2021
Posty: 61

Status: Offline
kamil_360 napisał:

Nie ma też ich naturalizacji ani paszportu np Leokadii... Ale może jeszcze się odnajdą


Konrad i małżonka chyba nigdy nie dostali papierów amerykańskich (tak chyba jest w censusie z 1930) więc pewnie tych nie znajdziesz.

kamil_360 napisał:

FamilySearch niby jest intuicyjne, ale nie zawsze
podając różną ilość danych można mieć różne wyniki. Czasem podając pełne dane nie znajdzie się tego, co po podaniu dwóch z nich...
.


To prawda, co więcej sortowanie wyników jest... dziwne.

kamil_360 napisał:

W takim razie moze warto poszukać w moim przypadku skan po skanie....ustalając adres jaki wówczas mieli, nie jest to aż tak czasochłonne, myślę..
.


Próbowałem w ten sposób przeglądać, nie jest to takie proste bo wygląda na to, że spisy były robione w różnym czasie blokami a nie ulicami. Z ciekawostek, brat mojego dziadka podczas spisu w 1930 się przeprowadził i został spisany dwa razy. Gdyby przeprowadził się odwrotnie, to nie byłby spisany ani razu.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 22:07
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1228

Status: Offline
żeby było ciekawiej, dziś FS zmieniło sposób wyszkiwania Very Happy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 22:11
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 561

Status: Offline
Franciszek Kwiecień z Feliksą Góral mieli tylko 2 córki.
Nr 8651 - Może to w/w Franciszek Kwiecień płynie do Ameryki 24.II.1894r. - ma 35 lat, jest żonaty
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... 3AJXMN-GMQ

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kamil_360Offline
Temat postu:   PostWysłany: 28-09-2021 - 22:31
Sympatyk


Dołączył: 06-02-2010
Posty: 1228

Status: Offline
Robi się coraz ciekawiej...
W takim razie, czemu adopcja?
Już wcześniej była trudna to wytłumaczenia, jako że obie dziewczynki miały ojca, znanego z imienia i nazwiska. Więc byłoby to przysposobienie.
Ale w przypadku, gdy oboje rodziców żyje?

Chyba jedynie rozwód tłumaczyłby sprawę, skoro potem Feliksa dzieci miała z kim innym.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Gadu-Gadu MSN Messenger  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-09-2021 - 10:04
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 561

Status: Offline
Kiedy rodzi się Zofia 1892r., ojca nie ma, urodzenie zgłasza dziadek Zofii - Michał Góral
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 500&y=1145

Tam napisano coś o ojcu (dlaczego to nie on zgłasza) ale mój rosyjski nie jest na tyle dobry aby odczytać. Może daj ten akt do działu tłumaczeń i poproś o przetłumaczenie tego fragmentu.

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.311012 sekund(y)