Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 27 października 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kk110Offline
Temat postu: Re: Hochmoler, par. Marzenin  PostWysłany: 23-09-2021 - 21:07
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2009
Posty: 103

Status: Offline
Super. Jak widać, nie ogarnąłem tutaj wszystkiego i możliwości poszukiwań. Dziękuję za pomoc i cierpliwość. Człowiek uczy się całe życie.
Moim celem jest odnalezienie prawdziwych przodków Michała (syna Tobiasza i Magdakeny), który brał ślub z Małgorzatą Kulczyńską..
Doszedłem do tego miejsca nie ruszając sięz miejsca ponieważ nazwisko Kołopoleski/Kołopolewski w tym miejscu się zakończyło. Tu dowiedziałem się, przy okazji zgłaszania przez Michała narodzin kolejnych dzieci że tak naprawdę jest Radfelderem i doszło do spolszczenia nazwiska przez przybyłą z Alzacji rodzinę. Skupiłem się na Michale, bo to on jest moim prapradziadkiem, był tym dzieckiem Michała, które zgłaszał jako Kołopoleski i tak zostało do dziś. Tak naprawdę, Kołopolescy i Radfelderowie występowali jedynie w łódzkiem.
Teraz tylko chodzi mi o upewnienie się z wysokim prawdopodobieństwem, że to ten Michał, syn Tobiasza I Magdaleny, co wynika z aktu jego małżeństwa z Małgorzatą Kulczyńską, był synem tych Radfelderów czy Rathfelderów przybyłych w 1803 r. i których dość obszerne drzewo genealogiczne znajduje się na Family Search. Istnieją pewne nieścisłości np. w dacie, a właściwie roku (bo dokładnej daty nie znam) urodzenia Michała. Wyliczając ją z wieku Michała z aktu małżeństwa i kiedy zgłaszał narodziny kolejnych dzieci, jest to przedział 1809-1812. A z FS wynika że Michał urodził się w 1814. W FS pozostałe dzieci Tobiasza wchodzą w związki i mają swoje dzieci, natomiast związku i dzieci Michała nie widać.
Nie jestem więc na 100% przekonany że mój przodek Michał to ten sam z FS.Pozdrawiam pomagających mi w temacie.
Krzysztof Kołopoleski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu: Re: Hochmoler, par. Marzenin  PostWysłany: 23-09-2021 - 22:00
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 795
Skąd: Utrecht
Status: Offline
Krzysztofie,
ja na Twoim miejscu nie przywiązywałbym się ani do Alzacji ani do drzewa na FS.

Tobiasz podczas drugiego małżenstwa podaje skąd pochodzi. Pisze o tym Grażyna. Bardziej wierzę Tobiaszowi, który przecież emigrował jako dorosły niż jakiemuś drzewu na FS.

Ja zwątpiłem w drzewa na FS już na początku swej przygody (na szczęście). Moi przodkowie to również emigranci z Wirtenbergii. W moim przypadku ktoś uśmiercił mojego prapradziadka Ludwika Filipa zanim wyemigrował do Polski mimo, iż znalazłem jego ślub w Łodzi. Długi czas mnie to męczyło ale ostatecznie rozwikłałem zagadkę docierając do aktów. Okazało się, że przed emigracją rodzi mu się i umiera po paru dniach syn, którego ochrzcił imieniem Ludwik Filip. Ktoś zapewne bazował tylko na dość rzadkim imieniu zwłaszcza, że nie znalazł aktu zgonu Ludwika Filipa ojca w Wirtenbergii.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kk110Offline
Temat postu: Re: Hochmoler, par. Marzenin  PostWysłany: 24-09-2021 - 16:13
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2009
Posty: 103

Status: Offline
Przeczytałem akt małżeństwa Tobiasza z Barbarą Hetterich w 1832 r. Tu był piekarzem w Konstantynowie.
Dwa lata wcześnej zgłosił urodzenie sie Samuela jako szynkarz. W tym akcie napisano, że dziecię zrodzone "z jego służącej Barbary z Hetterichówny." I przyznał się do niego. Jego pierwsza żona zmarła w 1932... Ciekawe Smile
Nadal jednak nie mam 100% pewności, że syn Tego właśnie Tobiasza, Michał, urodzony prawdopodobnie w 1814 r.
jest tym samym Michałam, do którego najdalej doszedłem patrząc od dołu drzewa genealogicznego mojej rodziny. Co prawda nazwisko się zgadza, bo zmienił spolszczając je na Kołopole(w)ski (tak chrzcił pierwsze swoje dzieci), jednak biorąć ślub z Magdaleną Kulczyńską w 1840 roku podano, że miał wtedy 29 lat, czyli rocznik 1811. Przy zgłaszaniu swoich dzieci podawał wiek, który by wskazywał na rocznik 1808-12. Z kolei w akcie małżeństwa z Małgorzatą podano też imiona jego rodziców Tobiasz i Magdalena, bez nazwiska panieńskiego matki. Podano tylko, że w dnu ślubu nie żyła. Nie ma więc namacalnego potwierdzenia, że jego ojciec to ten Tobiasz Radfelder z Wirtenbergii i ta Magdalena Hahn.
Tak więc poszukiwania aktu urodzenia Michała trwają. Urodził się na pewno na naszych ziemiach (pod zaborami) i zapewne w okręgu parafii Dobroń, Marzenin a może ewang. Konstantynowa....
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu: Re: Hochmoler, par. Marzenin  PostWysłany: 24-09-2021 - 18:18
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 795
Skąd: Utrecht
Status: Offline
W czasie, który Cię interesuje nie było ewangelików w Konstantynowie, ani tym bardziej parafii. To były dobra prywatne i pierwsi ewagelicy osiedlili się w 1821.

Wcześniej napisałeś "A z FS wynika że Michał urodził się w 1814. W FS pozostałe dzieci Tobiasza wchodzą w związki i mają swoje dzieci, natomiast związku i dzieci Michała nie widać."
No bo nikt nie powiązał Michała Radelfeder z Michałem Kołopoleskim i dlatego ślad na FS się urywa.
Wszyskie poszlaki wskazują, że to on. Natomiast aktu urodzenia możesz nie znaleźć.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kk110Offline
Temat postu: Re: Hochmoler, par. Marzenin  PostWysłany: 24-09-2021 - 18:29
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2009
Posty: 103

Status: Offline
Z tego co czytam, ewangelicy pojawili się na tych ziemiach już na początki XIX w. Przybucie rodziny Radfelederów w 1803 też na to wskazuje. Nie mieli tu swojego kościoła. W Pabianicach czy Konstantynowie powstały dwadzieściaparę lat później. Z tego też powodu zgłaszali urodzenia w parafiach kościoła rzymskokatolickiego. Chciałem w nich sprawdzić, ale niestety nie ma w tych parafiach aktów urodzeń z interesujących mnie lat 1808-12, maksymalnie 1814.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2021 - 18:33
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25713
Skąd: Warszawa
Status: Offline
zgłaszali urodzenia jak każdy w tych latach, niezależnie od wyznania
w urzędzie stanu cywilnego gminy

no może wyjątkowo wojskowi inaczej

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2021 - 19:59
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2935
Skąd: Hamburg
Status: Offline
Wczesniej Bozenka znalazla urodzenie Jana Wojciecha w p. Dobron ktory to bierze slub w 1823 r,
i przestawil metryke z parafii Dobron.
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... =258&y=874
Krystyna slubuje w 1825, przedstawila metryke z kosciola goreckiego (Gorka Pabianicka).
Ojciec Radfelder zwany rowniez Krol.
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... =279&y=686

Michala metryki raczej nie znajdziesz.
Moze, jesli zniknie kluczyk z pierwszej pozycji.
https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library

To jest ojciec Michala.
Michal urodzil sie w Hochweiler.

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2021 - 20:09
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 583

Status: Offline
Zgon Michała w 1863r. zgłasza jego bratanek Tobiasz 39 lat (urodzony 13.I.1825r./par. Górka Pabianicka, syn Wojciecha i Sybilly Hochwengier).
W akcie ślubu Wojciecha z 1823r./par. Górka Pabianicka podano nazwisko panieńskie jego matki Magdaleny.
Był jeszcze drugi bratanek Michała o imieniu Tobiasz ale ten ur 12.XI.1836r./par. ewang. Pabianice (był synem Tobiasz i jego II żony Rozyny). W roku śmierci Michała miał 27 lat.

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2021 - 20:26
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 795
Skąd: Utrecht
Status: Offline
MIchał przy ślubie w 1840 ma 29 lat. czyli urodził się w 1811
USC Dobroń jest od 1808 na metryki
https://metryki.genealodzy.pl/ar3-zs1458d

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kk110Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2021 - 07:42
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2009
Posty: 103

Status: Offline
Dziękuję z dotychczasową pomoc. USC Dobroń ręcznie przeczasałem. Niestety bez spodziewanego rezultatu.
Krzysztof Kołopoleski

moderacja (elgra)
Zgodnie z regulaminem i przyjętym zwyczajem prosimy o podpisywanie swoich postów nazwiskiem i imieniem lub przynajmniej imieniem.
Jeżeli każdorazowe podpisywanie postów jest kłopotliwe, wtedy można ustawić automatyczny podpis. https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopi ... rt-0.phtml


Ostatnio zmieniony przez kk110 dnia 25-09-2021 - 17:11, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2021 - 15:19
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 795
Skąd: Utrecht
Status: Offline
Krzysztofie, tak patrzę na to co znalazła Grażyna i chyba to nie będzie Dobroń. Niestety nowa parafia też Cię nie ucieszy.

1823 - ślub Jana Wojciecha, zamieszkały w Kudrowicach (parafia Górka Pabianicka), ur. 1804 parafia Dobroń
1825 - ślub Anny Krystyny, zamieszkała w Kudrowicach (parafia Górka Pabianicka), ur. 1808 parafia Górka Pabianicka

Obstawiam, że narodziny Michała to również Górka Pabinicka.
Niestety w parafii jest dziura i akta USC zaczynają się dopiero od 1817.
Także, ten tego, aktu Michała nie ma niestety.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kk110Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2021 - 18:33
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2009
Posty: 103

Status: Offline
Wszystko co tu przeczytam szukam, znajduję i czytam. W akcie ślubu Wojciecha, który jest bratem Michała, czytamy, że jego rodzice to Tobiasz i Magdalena (i to się zgadza), ale nazwisko panieńskie jest zaskoczeniem -Statman. Z FM i Mittelpolen wynikałoby, jeżeli zakładać, że rodzicami mojego Michała są przybysze z Alzacji, jest Tobiasz i Magdalen Hahn. A więc pomyłka w akcie czy należy wykluczyć tych zakładanych rodziców?
Napisałem, że znalazłem wszystko, co tu napisamo za wyjątkiem zgłoszenia zgonu Michała przez jego bratanka w 1853 r. Przejrzałem 23 akty zgonów z 1863 r. z par. Górka Pabianicka i niestety nie znalazłem.
Chyba oczy się psują od ekranu komputera.
Pozdrawiam
Krzysztof Kołopoleski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2021 - 18:47
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 583

Status: Offline
Zgon Michała akt 64/par. ewang. Bełchatów
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 1050&y=884

ten sam akt zgonu przedstawia wdowa po Michale przy swoim II ślubie w 1868r.
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 44&x=0&y=0

W akcie ślubu Michała - Magdalena Hatman, w zapowiedziach - Hartman

Pod 8 zapowiedzi ślubu Jana Wojciecha
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... &x=521&y=0

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
kk110Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2021 - 21:04
Sympatyk


Dołączył: 23-07-2009
Posty: 103

Status: Offline
Dziękuję. Tą informację o zgonie Michała, która była w akcie małżeństwa Małgorzaty Kulczyckiej , jako wdowy po nim, gdy wchodziła w kolejny związek, był mi znany.
Aktu zgonu Michała nie znalazłem a to dlatego, że błędnie szukałem w par. Górka Pabianicka. Jeszcze raz dziękuję.
A jeśli chodzi o rodziców Michała, to jest ciekawie. W jego akcie małżeństwa z 1840 r. są ich imiona Tobiasz i Magdalena ale brakuje nazwiska Panny młodej. Były podejrzenia że zgodnie z FS może to być Magdalena Hahn, żona Tobiasza Radfeldera z Wurttembergii. Jednak brat Michała, Wojciech ma rodziców Tobiasza I Magdaleny z domu Hatman lub Hartman. Czy zatem jest to inny Tobiasz Radfeldrer, nie tem który po śmierci Hahn w 1932 żeni się że swoją służącą, z którą dwa lata wcześniej miał Samuela?
Pozdrawiam
Krzysztof Kołopoleski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2021 - 23:12
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 795
Skąd: Utrecht
Status: Offline
kk110 napisał:
Jednak brat Michała, Wojciech ma rodziców Tobiasza I Magdaleny z domu Hatman lub Hartman. Czy zatem jest to inny Tobiasz Radfeldrer, nie tem który po śmierci Hahn w 1932 żeni się że swoją służącą, z którą dwa lata wcześniej miał Samuela?


Really Krzysztofie?
A coś wskazuje, że była inna para Tobiasza i Magdaleny Radfelder?
Przecież nazwisko panieńskie matki zapisywał ksiądz tak jak usłyszał. A zapewne po drodze mógł być jeszcze "skryba" przepisujący dane z raptularza do księgi Smile

Moja praprababka (emigrantka z terenów dzisiejszych Czech) przy ślubach dzieci występowała jako Zawiedzka, German i Frydrych. A jej z domu Tyffa było.

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.311570 sekund(y)