Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 22 września 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Irena_SkułaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-09-2021 - 19:29
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2018
Posty: 237

Status: Offline
W spisach nie ma zg,Magdaleny sprawdziłam do 1861r Po drodze w 1850/105 był zg. Marka lat 2 syna Jana we wsi Aleksander.Chyba że Magdalena zmarła w innej parafii może u innego dziecka zamieszkała po śmierci Piotra
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu:   PostWysłany: 12-09-2021 - 19:31
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 534

Ireno, bardzo Ci dziękuję!

_________________
Pozdrawiam, Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_SkułaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-09-2021 - 12:43
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2018
Posty: 237

Status: Offline
Znalazłam akt zg. Magdaleny nazwisko w skrócie Has ( niestety nie ma danych o rodzicach )
30.03.1849/53 zmarła Magdalena Hasowa lat 70 wdowa po swym zmarłym mężu Piotrze Has. We wsi Aleksandrów. Zgon zgłosił Jan Has i Filip Perlian. Jan syn Piotra i Magdaleny mieszka w tej wsi bo tam był zg. jego syna Marka 1850/105. Całe nazwisko pewnie było trudne do wymawiania dla mieszkańców i mówili pewnie tylko Has.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2115410
trafiłam jeszcze na akt zg. Stanisława syna Filipa i Marianny W spisie było niewyraźnie napisane
11.02.1847/49 lat 3
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2115410
To tak dla porządku genealogicznego
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu:   PostWysłany: 13-09-2021 - 13:00
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 534

To mi się bardzo przyda. Dziękuję Smile

_________________
Pozdrawiam, Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 14:38
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 534

Witam serdecznie.
Mam pewną zagwozdkę. Przeglądając akta z lat 1815-1817 nie znalazłem aktu urodzenia Jana Hassenteufela, również Honorata tego aktu nie zaindeksowała. A według aktu ślubu z 1838, w tych latach się urodził:
https://ibb.co/6ZdyRSL
Znalazłem za to akt z roku 1826:
https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... rdertable=
co prawda, w Genetece jest akt z łaciny z pełnym nazwiskiem, a ja znalazłem po polsku, ze skróconym nazwiskiem do Has, ale nie mam wątpliwości, że chodzi o tę samą osobę (akt 196, uff...):
https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... rdertable=
akt: https://ibb.co/LkW7dpJ
Wydaje mi się jednak, że 12 lat to trochę za mało, żeby się żenić?
Dodatkowo, Piotr, jego ojciec w 1838 ma 30 lat, więc niemożliwe, że w 1816 urodził mu się syn... Czyżby było dwóch Piotrów Hassenteufelów, mężów Magdalen, rodziców Janów? Gdzie w takim razie akt urodzenia starszego Jana, syna starszego Piotra i starszej Magdaleny?

Edit: zaczynam się skłaniać do tego, że faktycznie było 2 Piotrów, mężów Magdaleny i ojców Jana. Jeden Jan urodził się około 1816, ale nie w parafii ślubu, tylko przywędrował z rodzicami. A ksiądz odruchowo wpisał, że urodził się w parafii. Za tym przemawia też fakt, że akt zgonu Piotra z 1840 wskazuje, że urodził się około 1770 roku.
Piotr 1, u. ~1770 x Magdalena 1, syn 1816
Piotr 2, u. ~1800x Magdalena 2, syn 1826

_________________
Pozdrawiam, Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_SkułaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 14:59
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2018
Posty: 237

Status: Offline
Irku
W akcie ślubu Jan urodzony w Gatce i tam zamieszkały a ten Jan z 1826 ur. we wsi Kleszczew, może być zbieżność imion nazwisko było podawane w całości a skrót Has tylko przy zgonie Magdaleny to nie ten Jan
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 15:02
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 534

Ireno, dobrze znów cię słyszeć.
Maleńki problem to to, że w 1826 rodzi się Jan Hassenteufel (przynajmniej według indeksu z Geneteki). Więc będę szukał potwierdzenia mojej hipotezy. Na razie nie zamierzam pisać Science Fiction Wink.

Edit:
Akt z łaciny (nr 190), pełne nazwisko Hassenteufel:
https://ibb.co/VwHNppp

Pozdrawiam, Irek

_________________
Pozdrawiam, Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_SkułaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 15:55
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2018
Posty: 237

Status: Offline
W akcie ślubu jest tylko imię Jan a w akcie 190 Jan Wilhelm jest to pewnie drugi syn . Spotkałam się z tym że księża zapisywali imię dziecka takie samo mimo ze to pierwsze żyło. Nie mogę zlokalizować wsi Gatka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 16:16
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 534

Trochę mi się to nie klei, a nie mam jak tego teraz rozrysować. Dwoje dzieci o tym samym imieniu to i mnie się obiły o uszy.
Pozdrawiam serdecznie, Irek

_________________
Pozdrawiam, Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_SkułaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 16:45
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2018
Posty: 237

Status: Offline
Też przeszukałam roczniki od 1814-1820 i nie znalazłam takiego aktu być może nie był wpisany. Męczyło mnie to że nie mogłam znaleźć a atlasie samochodowym miejscowości Gatka . Ale jak odczytałam akt z Kleszczewa to w atlasie obok tej wsi była Huba a wiedziałam ,że huba to inaczej przedmieście , pustkowie ,rogatka i również w skrócie
pewnie gatka i tak potem z pustkowia Kleszczewa powstała wieś Gatka.
Irena
Według Twoich zapisów Anna Marianna córka Piotra i Magdaleny ur. się w 1817 więc może tak jak piszesz Jan urodził się za granicą około roku 1816 .Ten akt z 1826 r jest pierwszym aktem dotyczącym tej rodziny w parafii Sulmierzyce
Irena


Ostatnio zmieniony przez Irena_Skuła dnia 14-09-2021 - 18:45, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
diabolitoOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 18:43
Członek PTG


Dołączył: 22-03-2019
Posty: 751
Skąd: Utrecht
Status: Offline
Gatka jest wymieniona
http://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... Tom_II/499

i w 1921 jest jeszce
https://kleszczow.reformowani.pl/wp-con ... s_1921.pdf

_________________
Pozdrawiam serdecznie,
Robert


Ostatnio zmieniony przez diabolito dnia 14-09-2021 - 18:59, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_SkułaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 18:54
Sympatyk


Dołączył: 29-11-2018
Posty: 237

Status: Offline
Szukałam tam ale nie znalazłam , przegapiłam . Ale chyba dobrze wytłumaczyłam pochodzenie tej nazwy bo w tych wczesnych aktach jest zapisywany tylko Kleszczew . W akcie z 1826 r jest - w Kleszczewie na Hubie.
Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 18:57
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 524

Status: Offline
Akt 113 - Gatka Pustkowie Kleszczewa
https://www.familysearch.org/search/fil ... cc=2115410

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
choirek
Temat postu:   PostWysłany: 14-09-2021 - 23:27
Sympatyk


Dołączył: 02-03-2020
Posty: 534

Gatka widnieje w spisie z 1921, więc musi być na mapie Kleszczowa z tamtych lat
https://kleszczow.reformowani.pl/wp-con ... s_1921.pdf
Z chęcią jutro za Gatką popatrzę. Pierwsza nazwa jaką znalazłem to była Gać. I faktycznie od Gaci do Gatki niedaleka droga Smile

_________________
Pozdrawiam, Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
puszekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-09-2021 - 07:47
Sympatyk


Dołączył: 01-11-2017
Posty: 524

Status: Offline
Piotr z Magdaleną mieszkali też w Kuczowie, 24.VII.1819r. rodzi się tam ich córka Marianna Małgorzata (akt 99)
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=2115410

_________________
Bożena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.364684 sekund(y)