Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
niedziela, 01 sierpnia 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
liliannwsOffline
Temat postu: Przynależność do parafii - Kraków  PostWysłany: 11-06-2021 - 23:52
Sympatyk


Dołączył: 01-09-2016
Posty: 40

Status: Offline
Mój dziadek Tadeusz Witkowski ur. się w Krakowie w 1919 roku. Nikt nie wie gdzie tzn.jaka parafia. Ja znalazłam w spisie ludności z 1921 roku, że mieszkał z rodzicami przy ul.Retoryka. NIe wiem do jakiej parafii ten rejon wówczas należał. Nie wiem też czy nie było to mieszkanie tymczasowe. Rodzice dziadka to Jan i Aniela (ona była z Wojnicza i tutaj mogę sobie spokojnie sprawdzać).Co do Jana natomiast, to wiem, że urodził się w 1887. I tyle. Byłam na cmentarzu, ale okazuje się, że mimo iż na płycie nagrobnej jest wymieniony, to tak naprawdę nie jest tam pochowany i nie ma dokumentów.
Nie znam też parafii ślubu ani Jana i Anieli (nie znam nawet daty) ani Tadeusza i Zofii (babci). Przy dziadkach wiem tylko, że 1942 rok.

Pierwsze moje pytanie dotyczy tego czy istnieje coś takiego jak wykaz ulic należących do danej parafii w Krakowie (lata 20 XX wieku).

Drugie pytanie dotyczy pomysłu skąd wziąć jakiekolwiek dane dotyczące miejsca (parafii) urodzenia Tadeusza, że już o Janie nie wspomnę oraz oczywiście parafie, w których obie pary brały śluby.


Liliana
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Al_MiaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-06-2021 - 21:46
Sympatyk


Dołączył: 08-11-2013
Posty: 1072

Status: Offline
prawdopodobnie w zasięgu parafii św. Anny.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Parafia_% ... w_Krakowie

Archiwum parafialne
pozdrawiam
Ala
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
liliannwsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-06-2021 - 22:01
Sympatyk


Dołączył: 01-09-2016
Posty: 40

Status: Offline
Dziękuję. Sprawdzę
Liliana
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
merdigonOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-06-2021 - 00:37
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 16-09-2019
Posty: 197
Skąd: Kraków
Status: Offline
Witam,
odpowiadając po kolei - przynależność wsi. Nie spotkałem się jeszcze z takim spisem przynależności ulic do parafii (wsi do parafii to owszem), ale patrząc po umiejscowieniu to wygląda jak zbieg parafii św. Anny, św. Szczepana i św. Salwatora. Stawiałbym na św. Anny, skoro obecnie tam przynależy.
Nie wiem o jakim spisie Pani wspomina (tym z 1921), ale jeżeli jest to ten spis:
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/ ... spol/30911
to wnioskując po tym, jak wyglądają poprzednie spisy z 1900 i 1910, powinna być tam dokładna data urodzenia Pana Franciszka oraz dokładna data i miejsce urodzenia jego rodziców. Jeżeli to nie o tym spisie Pani piszę, to polecam odwiedzić ANK (jak się otworzy) i sprawdzić wspomniany przeze mnie spis.
Akt urodzenia Pana Franciszka najpewniej znajduje się w USC (ze względu na przepisy ochrony danych osobowych) i bez dokładnej daty może być trudno uzyskać skan. To co może pomóc to księga urodzony w Krakowie za rok 1919r.:
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/ ... a/14646365
Księga ta ma również indeks:
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/ ... a/14646269
Ale ponownie problemem jest brak skanów online. Trzeba czekać na otwarcie ANK.
Sprawdziłem przy okazji w spisie z 1910 roku, czy Pan Jan (ojciec Franciszka) nie mieszkał przypadkiem w Krakowie w tym czasie. Znalazłem informację o Janie Witkowskim, urodzony w 1887r. w Krakowie, zamieszkały przy ulicy Lubicz 25:
https://images90.fotosik.pl/510/23e74d6ed7724229.jpg
Oczywiście nie wiem, czy to jest TEN Jan, ale podobieństwo jest. Lubicz to okolica parafii św. Mikołaja, znalazłem w skanach indeksów informację o urodzeniu Jana Józefa Witkowskiego w 13.09.1887r. we wsi Wesoła (obecnie Kraków). Niestety, skanów nie ma online, mimo, iż powinny być tutaj:
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/ ... a/14604548
Są jeszcze na FamilySearch, ale ponownie - nie online.
Tak jak pisałem, nie wiem czy to jest TEN Jan, ale sprawdzenie spisu ludności z 1921r. lub odnalezienie aktu urodzenia Franciszka powinno to potwierdzić lub obalić.
Co do aktu ślubu Jana i Anieli to niestety nie mam pojęcia jak to "ugryźć" - możliwe, że wzięli ślub u św. Mikołaja. Albo w akcie urodzenia Franciszka będzie napisane. W najgorszym wypadku akt znajdzie się, jak jego indeks trafi do Geneteki Smile

Mam nadzieję że Pani poszukiwania będą owocne Smile

_________________
Pozdrawiam,
Szymon
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
liliannwsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-06-2021 - 12:06
Sympatyk


Dołączył: 01-09-2016
Posty: 40

Status: Offline
Witam
i przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie i obszerny post. Rozumiem, że pisząc Franciszek, ma Pan na myśli Tadeusza.
I tak po kolei:
Tak, mam na myśli spis ludności Krakowa z 1921, którego link Pan zamieścił.
Odnośnie spisu z 1910 roku, to najprawdopodobniej jest ten "mój" Jan. Nie jestem pewna, co jest napisane pod nazwiskiem "wychowanek....?" Zakładowy? Odszukałąm, że pod tym adresem był wówczas Zakład Kalek prowadzony przez s.Albertynki. Poza danymi technicznymi nie mogę jednak nic znaleźć.
Pan Pisze "Lubicz to okolica parafii św. Mikołaja, znalazłem w skanach indeksów informację o urodzeniu Jana Józefa Witkowskiego w 13.09.1887r. we wsi Wesoła (obecnie Kraków)." Czy mogłabym prosić o ten jeden skan, jeżeli jest Pan w jego posiadaniu?
Postaram się zamówić ten film z FamilySearch.
Zamknięte archiwum niestety bardzo ogranicza pole działania. Nawet pisałam zapytanie do nich, ale nie mam odpowiedzi.
Tak czy inaczej bardzo mi Pan pomógł i jeszcze raz serdecznie dziękuję.
Liliana


Ostatnio zmieniony przez liliannws dnia 13-06-2021 - 14:15, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-06-2021 - 12:15
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25031
Skąd: Warszawa
Status: Offline
a to nie jest Św. Mikołaja z urodzeniami z tego okresu?
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/14604548

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
merdigonOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-06-2021 - 12:22
Zasłużony
Administrator Geneteki


Dołączył: 16-09-2019
Posty: 197
Skąd: Kraków
Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
a to nie jest Św. Mikołaja z urodzeniami z tego okresu?
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/14604548


To jest ta jednostka której link wrzuciłem wyżej. Źle jest opisana - nazwa wskazuje, że skany są do 1889 roku, a są do 1879 tylko. Jak się otowarzy ANK to im to zgłoszę Smile

_________________
Pozdrawiam,
Szymon
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-06-2021 - 13:25
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25031
Skąd: Warszawa
Status: Offline
faktycznie
i chyba księga jest do 1879, za mało zostaje na 10 kolejnych lat
poza tym są błędy (w mikrofilmach? w skanach? w paginacji?)
str 584
str 659
str 671
brak zdjęć (chyba nie skanów, a zdjęć) wklejek...a właśnie one mogły zdecydować o prawym skrajnym określeniu okresu przecież...
jak zgłaszać - to całośćSmile
w sumie do zeskanowania księga powinna iść cała

do sprawdzenia ta jednostka, a wstępnie w:
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... SwLazarza/

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Palusinski_PawelOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 11:52
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2013
Posty: 108
Skąd: Kraków
Status: Offline
Witam
ul. Retoryka - to nadal parafia św. Anny.
ul. Lubicz to parafia św. Mikołaja.
Można próbować zadzwonić do parafii Mikołaja - tam jest bardzo miła Pani która czasem pomoże Smile
Ja osobiście skupił bym się na Wojniczu - jeśli Aniela była urodzoną w Wojniczu to przy jej akcie urodzenia powinien być zapis w uwagach gdzie brała ślub ... chyba że brała ślub w Wojniczu.
Księgi z Mikołaja jeszcze nie są dostępne online bo zawierają lata "nowsze" niż stuletnie i nikt nie będzie dzielił księgi na połowę ... a szkoda bo sporo osób czeka na ich publikację.
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 12:03
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25031
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Są dostępne, ale nie ma informacji o księdze zawierającej 1887.
I nie wszystkie niedostępne on-line są niestarsze niż 100 lat

To co jest w
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/14604548
- jest opisane jako 1873 - 1889, zawiera AU 1873-1879

Czy w zasobie ANK jest księga z urodzeniami ze Św. Mikołaja z 1887 roku? pod którą sygnaturą?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
liliannwsOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 17:38
Sympatyk


Dołączył: 01-09-2016
Posty: 40

Status: Offline
Witam
Aniela brała ślub w Wojniczu. Pogrzebałam jeszcze w spisie ludności m.Krakowa z 1900 i okazało się, że Jan wówczas mieszkał na ul.Koletek 10 i był już sierotą. W spisie pod tym adresem właśnie wymienione są same sieroty, więc podejrzewam, że był to jakiegoś rodzaju sierociniec. Jedyne, co znalazłam, że był tam żłobek. No ale Jan miał już 13 lat..W spisie z 1890 roku znalazłam Jana i jego rodziców oraz siostrę (2 lata młodsza). Mieszkali wówczas przy ul Sebastiana 8. I znowu ten sam problem-jaka parafia. Obecnie podobno jest ta ulica podzielona wg numerów i część należy do Bożego Ciała, a część nie wiem gdzie. Poza tym czy nie zmieniła się numeracja domów? Jego rodzice pewnie zmarli pomiędzy 1890 a 1900. Siostry też już po 1890 roku nie znalazłam. No i znowu ten sam problem z brakiem skanów z tych lat.

Liliana
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
slawek_krakowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 21:39
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2011
Posty: 571
Skąd: Kraków
Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
Są dostępne, ale nie ma informacji o księdze zawierającej 1887.
I nie wszystkie niedostępne on-line są niestarsze niż 100 lat

To co jest w
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... a/14604548
- jest opisane jako 1873 - 1889, zawiera AU 1873-1879

Czy w zasobie ANK jest księga z urodzeniami ze Św. Mikołaja z 1887 roku? pod którą sygnaturą?



Księga czy film? Daty skrajne 1873-1889 zapewne "zmiksowały się" w tym bajzlu z datami indeksów, a linkowana przez Ciebie jednostka zawiera urodzenia od 1871 nie 73.
1887 jest na innej rolce. Tzn. głowy nie dam sobie uciąć, bo być może nie eksplorowałem, ale fizycznie jest film opisany jako ten, w którym rok 1887 powinien się znajdować.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 21:43
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25031
Skąd: Warszawa
Status: Offline
trochę mało "z prawej strony" na 10 lat
Z drugiej strony: paginacja (współczesna mirofilmowaniu?) zaczyna się od strony 453?
Zdecydowanie jest coś nie tak

podstawa: czy w ogóle jest księga z 1887


Ale jak masz skany mikrofilmów to można wywnioskować z nich - minimum czy była

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
slawek_krakowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 22:15
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2011
Posty: 571
Skąd: Kraków
Status: Offline
Nie bardzo rozumiem. Od strony 453 bo skanowali w 1980, do 452 (czyli roku 1870) zeskanowali 10 lat wcześniej.
Powtarzam, nie wiem czy rok 1887 jest na filmie, ale jest film z datami skrajnymi 1880-1888.

edit. Tutaj masz do 452 https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jednostka/-/jednostka/14604546
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-06-2021 - 22:30
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 25031
Skąd: Warszawa
Status: Offline
To powinien być opis jednostki nie mikrofilmu.
Niezrozumienie opisania niezgodności jest możliwe chyba tylko wtedy, gdy założymy, że ANK publikuje opis mikrofilmów, nie zasobu;)
29/329/0/1/267 - to przecież jest (tzn powinna byćSmile księga nie rolka, płytka, katalog etc
jednostka o sygnaturze "267" z zespołu 329 nie powinna zaczynać się stroną nr 453 Smile
chyba, że do mikrofilmowania pocięli księgęSmile

teraz jest pewnie nowa paginacja, albo opis do luftu

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module= ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2021 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.453382 sekund(y)