Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
niedziela, 11 kwietnia 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
irya1Offline
Temat postu: Parafia Korzkiew, m. Wola Zachariaszowska  PostWysłany: 06-04-2021 - 13:17


Dołączył: 20-02-2021
Posty: 4

Status: Offline
Pytanie do osób, które przebrnęły przez Parafię Korzkiew: gdzie szukać i jak szukać? Geneteka kończy się na 1860, akta parafii rzymskokatolickiej znajdują się w AP w Katowicach, ale obejmują okres 1816-1936, więc pewnie jeszcze długo nie będą udostęnione. Na razie napisałam maila do tego AP i czekam. Czy mogę jeszcze cokolwiek zrobić w tej sprawie? Poszukuję aktu urodzenia mojego pradziadka Kazimierza Kolarskiego ur. w dniu 02.03.1896r. w Woli Zachariaszowskiej oraz aktu ślubu jego rodziców: Feliksa Kolarskiego i Marii zd. Cieślik (data ślubu nieznana, miejsce niestety również...)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu: Parafia Korzkiew, m. Wola Zachariaszowska  PostWysłany: 06-04-2021 - 14:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 4030

Status: Offline
to chyba AN Kraków a nie AP Katowice
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/zes ... spol_cur=1
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
irya1Offline
Temat postu: Parafia Korzkiew, m. Wola Zachariaszowska  PostWysłany: 06-04-2021 - 14:21


Dołączył: 20-02-2021
Posty: 4

Status: Offline
Dzięki! A ja znalazłam to ponizej i sie zastanawialam, czemu AP w Katowicach... https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/ ... pol/141372

_________________
Alicja Bronkowska
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-04-2021 - 20:13
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 951

Status: Offline
Witam!
Alicjo! Masz datę, więc zamów ten akt w AP Katowice.
W AP Katowicach znajdują się fizycznie księgi z tej parafii. Były one digitalizowane w 2018 roku.
https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library
Natomiast w AN Kraków (dawniej na ul. Siennej) były tylko mikrofilmy przekazane z AP Katowice obejmujące lata 1810-1870.
Ciekawą rzeczą jest obecność ksiąg w krakowskim archiwum z lat 1905-1915.
Tego niestety nie jestem w stanie wyjaśnić!
Pozdrawiam!
Tadek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysiek_ImiołekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-04-2021 - 22:52
Zasłużony
Administrator METRYK


Dołączył: 22-08-2012
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Status: Offline
Tadek - po raz enty wprowadzasz w błąd. Jak może zamówić w AP K-ce akt z 1896 skoro księgi z tego okresu są w AN K. Dodatkowo cały czas podajesz jako źródło podstawowe informacje podawane na FS a nie te z AP. FS nie ma tych ksiąg a jedynie informacje i to nie w pełni adekwatne. Księgi z tego zespołu i paru innych które były mikrofilmowane znajdowały się w AP Chrzanów (co do dzisiaj widać na księgach gdzie jest naklejka z taką informacją) więc teraz tylko historia ap-ów i powinno się wyjaśnić co i jak. Być może dojdzie (albo i nie) do łączenia zespołów tak jak to ma miejsce w innych ap ale to także nie reguła. W AP K-ce są roczniki:
SK-1764-1809
UMZ-1816-1889
A-1816-1936
Alicjo - to że czegoś nie ma w genetece to tylko brak chętnych do indeksowania Sad ale jeśli znajdą się chętni to może zostanie ten i inne zespoły zindeksowane. Do 1889 nie ma małżeństwa podanego przez Ciebie, więc albo zostaje sprawdzić młodsze lata (po otrzymaniu aktu urodzenia będzie wiadomo ile lat mieli rodzice Kazimierza i wtedy dedukować kiedy mógł być ślub tym bardziej że nie jest powiedziane iż odbył się w tej parafii).

_________________
Krzysiek

Nazwiska w kręgu poszukiwań: Dąbrowski, Błotnicki, Tazbir, Baron, Jasiński, Imiołek, Siejka,
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 06-04-2021 - 23:14
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 23994
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Tak jak Arek i Krzysztof napisali wyżej: ANK.
Przy okazji kontaktu (a wydaje się niezbędny) można zapytać :
- co dokładnie jest w planach digitalizacji na 2021 rok (1152 jednostki, 63064 skany - ale co konkretnie)
- kiedy do publikacji przewidziane (istotne, bo ze zeskanowanych w 2020 - do dziś w szwa.gov czasem weszło połowa, czasem 10% zespołu:(

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 10:27
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 951

Status: Offline
Witam!
Krzysztof! Nie musisz się tak irytować. Jeśli masz dokładniejsze informacje co znajduje się w danym zespole to możesz to spokojnie napisać. Niestety, ale obecny (dostępny w internecie) inwentarz to tego zespołu z AP Katowice nie zawiera kompletnie nic, zaś opis zespołu na FS jest taki jaki jest. Nie wyczytamy z niego jakie lata są w danej pozycji. Nie zauważyłem pozycji w AN z okresu 1890-1915. Jeśli chodzi o księgi, to one faktycznie znajdowały się w AP(owiatowym) w Chrzanowie. Podobnie rzecz ma się z całym rejonem "olkuskim" (Małopolski Zachodniej). Przykładowo Chechło do 1880 roku dotarło do Katowic z Chrzanowa, zaś kolejne dopływy już USC Klucze (1881-1902 w 2004 roku, 1903-1908 w 2009 roku i ostatnie na początku 2017 roku). Zaś mikrofilmowane były w ... AP Kraków w 1971 roku (dane z parafii Chechło). Mikrofilmy z Katowic przekazane zostały do AP Kraków bodajże w 1991 roku. Jeśli przebywasz w AP Katowice i chcesz to możesz mnie sprawdzić i ewentualnie poprawić - protokół przekazania mikrofilmów do AP Kraków znajdował się na końcu inwentarza do zespołu 1097 (2 strony maszynopisu).
Piszę w czasie przeszłym, bo być może fizyczny (papierowy) inwentarz został obecnie zmieniony (przeglądałem ostatnio w 2018 roku, gdy nie zawierał jeszcze zdigitalizowanych ksiąg do 1916 roku).
Pozdrawiam!
Tadek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majewska_RenataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 10:57
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 30-06-2014
Posty: 281
Skąd: Chorzów
Status: Offline
Dzień dobry

To ja wykorzystam okazję, że omawiamy parafię Korzkiew i zachęcę do jej indeksowania! Część roczników jest już opracowana, ale nadal sporo jest do zrobienia:

U 1816-1853, 1855-1889,
M 1829-1849, 1861-1889,
Z 1764-1809 (skorowidz), 1816-1853, 1855-1889.

Zainteresowanych indeksowaniem zapraszam do kontaktu na maila:

geneteka.malopolskie [at] genealodzy.pl

Miłego dnia,
Renata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 11:19
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 23994
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Miejsce mikrofilmowania nie ma żadnego, kompletnie żadnego znaczenia (np 1813 - ASC gminy mikrofilmowano w ADM w Warszawie). Podobnie jak miejsca przechowywania którejś z kopii mikrofilmów.
Clou w tym, żeby nie odwoływać się do tego, bo wnioskowanie typu "na fs napisali, że fotografowali w X, to księgi są w X" lub podobne jest błędne, na co i przykładów i wywodów wystarczająco dużo.
Podobnie dla zamówienia kopii czy kwerendy (inaczej może być z udostępnieniem, ale teraz to akademicka dyskusja) czy w Spytkowicach czy w Krakowie:) ANK - zapytanie / zlecenie usługi i dadzą sobie radęSmile

a informacja (Alicjo?) o planach digitalizacji i publikacji ew. o dopływach do
29/342/0/4/21 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1890
29/342/0/4/22 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1891
29/342/0/4/23 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1892
29/342/0/4/24 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1893
29/342/0/4/25 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1894
29/342/0/4/26 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1895
29/342/0/4/27 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1896
29/342/0/4/28 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1897
29/342/0/4/29 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1898
29/342/0/4/30 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1899
29/342/0/4/31 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1900
29/342/0/4/32 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1901
29/342/0/4/33 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1902
29/342/0/4/34 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1903
29/342/0/4/35 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1904
29/342/0/4/36 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1905
29/342/0/4/37 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1906
29/342/0/4/38 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1907
29/342/0/4/39 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1908
29/342/0/4/40 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1909
29/342/0/4/41 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1910
29/342/0/4/42 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1911
29/342/0/4/43 Księga urodzeń, małżeństw, zgonów 1912
29/342/0/4/44 [Księga urodzeń, małżeństw, zgonów] 1913
29/342/0/4/45 [Księga urodzeń, małżeństw i zgonów] 1914
29/342/0/4/46 [Księga urodzeń, małżeństw i zgonów] 1915
by się przydała

zawsze można dopisać do
https://parafie.genealodzy.pl/index.php?op=pr&pid=3579
Smile

przy okazji -linki w genetece w rekordach dot. gminy 1810-1815 nie działająSad

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majewska_RenataOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 12:05
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 30-06-2014
Posty: 281
Skąd: Chorzów
Status: Offline
Włodek,

Dziękuję za wskazówkę z linkami - już są poprawione! Smile

Serdecznie pozdrawiam,
Renata
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysiek_ImiołekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 12:07
Zasłużony
Administrator METRYK


Dołączył: 22-08-2012
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Status: Offline
Tadek - nie irytuję się. Natomiast brak potwierdzonych informacji doprowadza do wprowadzania w błąd szczególnie osób które albo dopiero zaczynają "przygodę" z genealogią albo nie są osobami które wiedzą dokładnie jak i gdzie szukać. Nie pisałem o przekazywaniu mikrofilmów z jednego archiwum do drugiego a jedynie sugestia (wiele zespołów zmikrofilmowanych przez mormonów zespołów które obecnie znajdują się w AP K-ce znajdują się albo powinny znajdować się w/g info na FS w ANK co powoduje także fakt ponownych prac digitalizacyjnych zamiast kontynuacji dalszych roczników-ale to nie nasza bajka). Bazowanie na FS jest może i po części właściwe Sad gdy nie ma inwentarza zespołów zdigitalizowanych w szukaju, ale nie ma tam także zespołów które są zindeksowane a "znajdują się" w szuklaju. Natomiast w przypadku braku inwentarzy jest opis zespołu z którego można doczytać jakie jednostki znajdują się w danym zespole, a w razie wątpliwości wystarczy tel, mail itd do AP by dowiedzieć się w zaistniałej kwestii. Dotyczy to także AD, gdzie wielokrotnie "podpowiadałeś" poszukującym iż księgi z danej parafii się tam znajdują co nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości. Dlatego to jest irytujące gdy podawane są niesprawdzone informacje. Wiadomo że każdy chce pomóc w taki czy inny sposób, ale dobrze byłoby by takie informacje miały właściwe podstawy a nie domniemywanie (zarówno w tym temacie jak i np w Łanach Smile).

_________________
Krzysiek

Nazwiska w kręgu poszukiwań: Dąbrowski, Błotnicki, Tazbir, Baron, Jasiński, Imiołek, Siejka,
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ted_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 14:06
Sympatyk


Dołączył: 18-02-2016
Posty: 951

Status: Offline
Witam!
Włodzimierzu !
Masz rację. Jeśli chodzi o mikrofilmowanie, to bardzo często było to robione w ADM Warszawa, często w odpowiednich WAP-ach, czy AP-ach. Tylko ja podając przykłady odnoszące się do FS podawałem pozycje zdigitalizowane w ostatnich latach. W tym przypadku na odpowiedniej stronie u mormonów mamy adnotację (w wolnym tłumaczeniu): "Cyfrowe obrazy oryginałów znajdujących się w Archiwum Państwowym w Katowicach.". Do dnia dzisiejszego nie znalazłem przykładu, który by zaprzeczał temu stwierdzeniu. Jeśli się mylę, to proszę mnie wyprostować.
Krzyśku !
Dziękuję za kolejne uszczypliwości. Podałeś przykład Łan Wielkich. Zapytanie dotyczyło urodzenia w 1921 roku. Napisałem, że zespól ma taki zakres lat, zaś digitalizacja była w 2018 roku. Stąd pisząc "w zespole tym będą akta U, M i Z do roku 1916 (max. 1917)" chciałem tylko wskazać, że nie będzie tam U z 1921 roku. Jedynie to "max." powinienem umieścić przez 1916. Nie widzę tu wprowadzenia kogoś w błąd. Natomiast jeśli Ty masz informację, że pełne księgi ASC kończą się w tym zespole na roku 1912, to wystarczyło to po prostu napisać. Ale widzę, że Ty masz inne intencje.
Pozdrawiam!
Tadek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 14:17
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 23994
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Digitalizacja to jeszcze "tym bardziej" niż mikrofilmowanie. Może być (digitalizacja mikrofilmów) zupełnie oderwana nie tylko od miejsca przechowywania archiwaliów, ale nawet od samych archiwaliów (jeśli to kopia kopii, nie dokumentu).
Pomimo, że szwa.gov miewa problemy z aktualnością danych, (ba! nawet ZOSIA je ma) - to o zasobie AP lepiej (i poprawniej) pobierać informację z APowskich baz i ich prezentacji, niż z nieautoryzowanych, wtórnych źródeł, które nie mają nawet ambicji przedstawiać stanu aktualnego. Niestety (tu też we "własną" pierś powinienem meaculpować) - nie dość wyraźnie o tym (braku nawet chęci aktualności informacji o miejscu przechowywania) informują przy np prezentacji kopii.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysiek_ImiołekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 15:51
Zasłużony
Administrator METRYK


Dołączył: 22-08-2012
Posty: 208
Skąd: Sosnowiec
Status: Offline
To nie uszczypliwości a stwierdzenie faktów, ale skoro tak to odbierasz to trudno, a informacja co się znajduje w tym zespole jest widoczna w "planach do indeksacji" gdzie także polecam Tobie by zaglądać tam od czasu do czasu i zobaczysz także te" moje INTENCJE". Wprawdzie te podane informacje nie są pełne (bo coś zostało zdigitalizowane ale jeszcze nie opracowane a co za tym idzie AP nie dostało jeszcze materiału) a także nie ma tam informacji o pełnym zasobie (dopływach) ale dają jakąś wiedzę co i gdzie. Przyłączam się do postu Reni o zgłaszaniu chęci indeksacji tego jak i innych zespołów z Małopolski i Zagłębia Smile
Zamykam moje wypowiedzi w tym temacie Smile

_________________
Krzysiek

Nazwiska w kręgu poszukiwań: Dąbrowski, Błotnicki, Tazbir, Baron, Jasiński, Imiołek, Siejka,
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
slawek_krakowOffline
Temat postu:   PostWysłany: 07-04-2021 - 21:36
Sympatyk


Dołączył: 19-11-2011
Posty: 558
Skąd: Kraków
Status: Offline
A to ci! Czy ja dobrze zrozumiałem, że mormoni digitalizowali w 2018 jakieś ASCeki z zasobów AN w Krakowie? Może ktoś potwierdzić?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.341230 sekund(y)