Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 05 marca 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
HacakOffline
Temat postu: Re: Ostrowscy h. Rawicz  PostWysłany: 27-01-2021 - 15:02
Sympatyk


Dołączył: 19-05-2020
Posty: 23

Status: Offline
Wedlug odpowiedzi z RGASPI, Wiktor (1811-1850), syn Wojciecha Ostrowski byl wylegitymowany w 1838 z herbem Rawicz. Innych danych o nich nie ma.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Nowik_AndrzejOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 17:58
Członek PTG


Dołączył: 22-06-2007
Posty: 472

Status: Offline
Tomasz_Lenczewski napisał:
Te liczby są bez znaczenia obecnie. Akta HKP nie istnieją, bo spłonęły w 1944 r.

Te liczby oznaczają nr wpisu w księdze szlachty Heroldii na literę O. Odczytuję spaloną w 1944 r. księgę: pod nr. 333 Ignacy Ostrowski, syn Piotra, wnuk Adama, wylegitymowany na podstawie wywodu zamieszczonego pod nr. 82, czyli Wiktora syna Wojciecha (Pan błędnie przepisał "62", te liczby mają duże znaczenie, łączą ze sobą wywody). Wywód Juliana syna Wojciecha pod nr. 217 również odwołuje się do wywodu nr 82, ponieważ Julian i Wiktor byli braćmi. Z kolei wywód Wiktora syna Wojciecha i wnuka Adama, dziedzica dobr Polkowo w 1774 r., odtworzyła juz Elzbietą Sęczys (s. 502). Zamiast hipotezy odtworzone wywody: Adam, ojciec Wojciecha i Piotra, dziadek Wiktora, Juliana i Ignacego. Tak w skrócie to wyglądało w spalonych aktach Heroldii.

Andrzej Marek Nowik
https://www.youtube.com/channel/UC7PzXR ... OVrarh--5g
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
HacakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 19:46
Sympatyk


Dołączył: 19-05-2020
Posty: 23

Status: Offline
Nowik_Andrzej napisał:
Tomasz_Lenczewski napisał:
Te liczby są bez znaczenia obecnie. Akta HKP nie istnieją, bo spłonęły w 1944 r.

Te liczby oznaczają nr wpisu w księdze szlachty Heroldii na literę O. Odczytuję spaloną w 1944 r. księgę: pod nr. 333 Ignacy Ostrowski, syn Piotra, wnuk Adama, wylegitymowany na podstawie wywodu zamieszczonego pod nr. 82, czyli Wiktora syna Wojciecha (Pan błędnie przepisał "62", te liczby mają duże znaczenie, łączą ze sobą wywody). Wywód Juliana syna Wojciecha pod nr. 217 również odwołuje się do wywodu nr 82, ponieważ Julian i Wiktor byli braćmi. Z kolei wywód Wiktora syna Wojciecha i wnuka Adama, dziedzica dobr Polkowo w 1774 r., odtworzyła juz Elzbietą Sęczys (s. 502). Zamiast hipotezy odtworzone wywody: Adam, ojciec Wojciecha i Piotra, dziadek Wiktora, Juliana i Ignacego. Tak w skrócie to wyglądało w spalonych aktach Heroldii.

Andrzej Marek Nowik
https://www.youtube.com/channel/UC7PzXR ... OVrarh--5g


Dziekuje za informacje! Czy jest ksiazka Elzbiety Sęczys online? Nie moge znalezc
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
t.dzwonkowskiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 20:17
Sympatyk


Dołączył: 26-10-2007
Posty: 256

Status: Offline
Sz.Państwo
Pani E.H.Nejman w "Szlachta sieradzka XIX wieku. Herbarz" (Zduńska Wola 2013), podała, że Felicjan Dzwonkowski , ur. ok. 1742 r. był synem Józefa i Joanny z Ostrowskich. Nie wydaje się aby to byli to Rawicze Ostrowscy ani tem bardziej Korabici. Może ktoś z Państwa posiada jakiekolwiek informacje o rzeczonej Joannie. Bedę zobowiązany. Tadeusz Dzwonkowski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Nowik_AndrzejOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-01-2021 - 21:36
Członek PTG


Dołączył: 22-06-2007
Posty: 472

Status: Offline
Hacak napisał:
Dziekuje za informacje! Czy jest ksiazka Elzbiety Sęczys online? Nie moge znalezc


Tej książki nie ma on-line, ale są za to dokumenty źródłowe, na które się powołuje:
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/185 ... 6_0246.htm
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/185 ... 6_0266.htm
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/185 ... 7_0083.htm

Andrzej Marek Nowik
https://www.youtube.com/channel/UC7PzXR ... OVrarh--5g
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
HacakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-01-2021 - 16:58
Sympatyk


Dołączył: 19-05-2020
Posty: 23

Status: Offline
Nowik_Andrzej napisał:
Hacak napisał:
Dziekuje za informacje! Czy jest ksiazka Elzbiety Sęczys online? Nie moge znalezc


Tej książki nie ma on-line, ale są za to dokumenty źródłowe, na które się powołuje:
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/185 ... 6_0246.htm
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/185 ... 6_0266.htm
http://agadd.home.net.pl/metrykalia/185 ... 7_0083.htm

Andrzej Marek Nowik
https://www.youtube.com/channel/UC7PzXR ... OVrarh--5g


Dziekuje!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.368357 sekund(y)