Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 04 marca 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Lebiedziew Białoruś księgi XVIII-XIX w.  PostWysłany: 11-01-2021 - 13:59
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1186

Status: Offline
Czy ktoś się może orientuje, czy gdzieś on line można znaleźć księgi parafii rz-kat Lebiedziew z lat 1790-1815?


Zaczęłam podejrzewać, że mogę tam znaleźć interesujące mnie metryki dotyczące Karoliny z Kulwieciów I voto Sakowiczowej, II voto Soroko.
Ze swoim drugim mężem Jerzym Soroko została spisana w spisie rewizyjnym w 1795 w folwarku Leszno, leżącym niedaleko Lebiedziewa.

Bardzo chciałabym znaleźć np. akt zgonu tej Karoliny, która ponoć zmarła 03-02-1813, ale mam na to tylko zapis ze strony Pawet.net (Powiat oszmiański: materjały do dziejów ziemi i ludzi. Zebrał i wydał Czesław Jankowski.)
...
do dziś dnia w Bienicy. Stoi tam ów pięknej bardzo struktury kościół kociełłowski, górujący nad niedużem miasteczkiem o jaką ćwierć wiorsty od dworu. Pustka w nim i ruina.
... pod chórem kamień wpuszczony w ścianę, a na nim napis: ťKarolina z Kulwieców Soroczyna prezydentowa ziemska pow. oszm. 1813 februarii 3 dniaŤ.


Myślałam, że zmarła w Bienicy, która też jest niedaleko, ale aktu zgonu tam nie znalazłam. No, to moze w Lebiedziewie?

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu: Re: Lebiedziew Białoruś księgi XVIII-XIX w.  PostWysłany: 12-01-2021 - 23:41
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 941

Status: Offline
Małgorzato, dobry wieczór.

Pytasz o księgi z rzymskokatolickiej parafii Lebiedziew z lat 1790 – 1815. W zasadzie szukasz metryk dotyczących Karoliny z Kulwieciów, I voto Sakowiczowej, II voto Soroko, i która ze swoim drugim mężem Jerzym Soroko została spisana w spisie rewizyjnym w 1795 w folwarku Leszno, leżącym niedaleko Lebiedziewa.

Z informacji zawartych w Twoim poście wynika, że chodzi Ci o parafię, która znajdowała się na obszarze dawnego powiatu oszmiańskiego. Obecnie dawny powiat oszmiański znajduje się na Białorusi. W takim razie chodzi o obecne Lebiedziewo [ po białorusku Лебедзева, Lebiedziewa; po rosyjsku Лебедево, Lebiediewo ] – agromiasteczko na Białorusi, w obwodzie mińskim, w rejonie mołodeckim, siedziba administracyjna sielsowietu. Do roku 1945 znajdowało ono się w Polsce i nosiło ono polską nazwę Lebiedziew.
Zamieszczam link do polskiej wojskowej mapy z roku 1935 gdzie odnajdziesz miejscowość Lebiedziew, Bienica oraz folwark Leszno [ mniej więcej na dole po prawej stronie mapy ]:
http://maps.mapywig.org/m/WIG_maps/seri ... 285168.jpg
Niestety nie wiem gdzie znajdują się metryki z parafii Lebiedziew z lat 1790 – 1815.

Napisałaś też: „Bardzo chciałabym znaleźć np. akt zgonu tej Karoliny, która ponoć zmarła 03-02-1813, ale mam na to tylko zapis ze strony Pawet.net (Powiat oszmiański: materjały do dziejów ziemi i ludzi. Zebrał i wydał Czesław Jankowski.)
... do dziś dnia w Bienicy. Stoi tam ów pięknej bardzo struktury kościół kociełłowski, górujący nad niedużem miasteczkiem o jaką ćwierć wiorsty od dworu. Pustka w nim i ruina.
... pod chórem kamień wpuszczony w ścianę, a na nim napis: „Karolina z Kulwieców Soroczyna prezydentowa ziemska pow. oszm. 1813 februarii 3 dnia.”.
Myślałam, że zmarła w Bienicy, która też jest niedaleko, ale aktu zgonu tam nie znalazłam. No, to może w Lebiedziewie?”.”.
Wynika z tego, że szukasz informacji o Karolinie Kulwiec [ Kulwieć ], której pierwszym mężem był niejaki Sakowicz, drugim niejaki Soroko, który był prezydentem ziemskim powiatu oszmiańskiego przynajmniej w roku 1813.

O Karolinie Kulwicz jest niewiele informacji, tak samo o jej pierwszym mężu, Sakowiczu. Więcej danych, choć też niewiele, jest danych o Jerzym Soroce.

W roku 1796, w Warszawie ukazał się IV tom opracowania Woyciecha Wincentego na Wielądkach Wielądka pt. Heraldyka, czyli opisanie familii y krwi związku szlachty polskiey y W. X. Litt: z ich herbami. W publikacji tej autor pisał:
„(…). Karolina Kulwiecowna córka Jana strażnika Upitskiego, siostra Józefa , wprzód była za Sakowiczem synem pisarza skarbowego Litewskiego, znanego w ojczyźnie obywatela, a teraz w powtórnym małżeństwie jest za Jerzym Soroką podczaszym Zawilejskim, porucznikiem brygady Litewskiej. (…).”.
Link do heraldyki:
https://polona.pl/item/heraldyka-czyli- ... o:metadata

W Herbarzu Polskim Kaspra Niesieckiego S.J. wydanym w roku 1839 w Lipsku przez Jana Nep. Bobrowicza, w tomie IV na stronie 123 autor pisał:
„(…). Karolina Kulwiecowna córka Jana strażnika Upitskiego, siostra Józefa , wprzód była za Sakowiczem synem pisarza skarbowego Litewskiego, znanego w ojczyźnie obywatela, a teraz w powtórnym małżeństwie jest za Jerzym Soroką podczaszym Zawilejskim, porucznikiem brygady Litewskiej. (…).”.
Link do herbarza:
https://archive.org/details/herbarzpols ... 3/mode/2up

W roku 1835, w Paryżu, w Księgarni Polskiej ukazała się książka Felixa Wrotnowskiego pt. Zbiór pamiętników o powstaniu Litwy w r. 1831. W opracowaniu tym od strony 255 do strony 261 znajduje się tekst Hipolita Klimaszewskiego pt. Żywot Jerzego Skalnika Soroki. Z tekstu między innymi dowiadujemy się, że Jerzy Soroka nazywała się Jerzy Skalnik Soroka. Urodził się około 1750 w województwie wileńskim. Był na emigracji, z której wrócił na Litwę po śmierci ojca i osiadł w majątku dziedzicznym Krzywsku niedaleko Oszmiany. Powrót jego spowodowany był też ukazem Carowej, który mówił, że majątki niepowracających do kraju emigrantów zostaną skonfiskowane. Brał udział w Powstaniu Listopadowym. Ukrywał się, został zatrzymany w domu swoim i osadzony w Wileńskim więzieniu. Sąd wojskowy skazał go na śmierć. Zmarł w październiku 1831 roku w wileńskim więzieniu, pochowany został na więziennym cmentarzu w zbiorowej mogile. Nazajutrz po śmierci nadszedł do Wilna ukaz cara, który łaskawie błędy Soroki wybacza i nakazuje jego zwolnienie z więzienia. W chwili śmierci miał żonę i czworo dzieci – Klimaszewski nie podał imion dzieci i imienia i nazwiska żony.
Link do wspomnianej publikacji:
https://www.wbc.poznan.pl/dlibra/public ... tion/99487

W roku 1881 w numerze 297 [ strona 147 – 148 ], w numerze 298 [ strona 172 – 175 ], w numerze 300 [ strona 196 – 197 ], w numerze 301 [ strona 212 – 213 ] Tygodnika Ilustrowanego ( Seria III Tom 12 ) został opublikowany pamiętnik Jerzego Soroki pt. Pamiętnik Jerzego Soroki pazia i koniuszego księcia generała ziem podolskich 1772 – 1822 w opracowaniu dr Władysława Wisłockiego.
Dr Władysław Wisłocki we wstępie do pamiętnika Jerzego Soroki [ nr 298, strona 172 ] opisał jego krótki biogram, w którym między innymi napisał: „(…). Z tej samej rodziny pochodził także Jerzy Soroka, syn Michała, urodzony w powiecie wyłkowyskim, (…). Jerzy był od r. 1772 paziem na dworze ks. Adama Czartoryskiego, a potem kolejno aż do r. 1790 oficerem kawaleryi w jegu służbie i koniuszym książęcym, używany także do prowadzenia interesów litewskich. (…). (…). O wypadkach zresztą własnego życia po r. 1790 podał tylko kilka urywkowych wiadomości: r. 1791 był komisarzem cywilno – wojskowym, r. 1793 został podczaszym zawilejskim, r. 1805 obrano go sędzią ziemskim, tosamo roku 1808, w roku zaś 1811 prezydentem powiatowym. Zaraz też po r. 1790 osiadł w Potoczanach, a wkrótce potem na folwarku Burawie, w powiecie oszmiańskim, który otrzymał po Józefie Soroce, pisarzu ziemskim oszmiańskim, i ożenił się z Karoliną z Kulwiczów Sakowiczową. W r. 1822 miał syna i córkę, ale już z drugiej żony, której nazwiska, ani też roku zawarcia z nią ślubów małżeńskich nie podaje.”.
Sam Jerzy Soroka w pamiętniku swoim pisał [ nr 300, strona 197 ]: „(…). (…). W r. 1790 podziękowałem j. o. księciu jego mości za służbę, znęcony darem aktorstwa folwarku Burawa od zeszłego ś. p. Józefa Soroki, byłego pisarza ziemskiego oszmiańskiego. Za przybyciem w ten powiat, znalazłszy posesorów zastawnych na folwarku Burawie, cały rok musiałem przebawić różnie i wziąć w arędę Potoczany, w bliskości sąsiedztwa. Zaznajomiłem się z Karoliną z Kulwiczów Sakowiczową i wszedłszy w ślubne związki, osiadłem w powiecie oszmiańskim. (…). Kiedy wiekiem i pracami utrudzony, spokojności się oddać znalazłem się w potrzebie, owdowiałym będąc, zostałem obdarzony od czuwającej nademną Opatrzności pomyślną i cnotliwą żoną, później córką i synem. (…). Pisałem r. 1822 maja 3 dnia. (…). (…).”.
Link do wspomnianych przeze mnie numerów Tygodnika Ilustrowanego z roku 1881:
https://bcul.lib.uni.lodz.pl/dlibra/pub ... ition/1234

W roku 1904, w Warszawie ukazała się część 1 tomu 2 Dziejów porozbiorowych narodu polskiego prof. dr Augusta Sokołowskiego. Na stronie 480 tej publikacji znajduje się wizerunek Jerzego Soroki. Pod portretem znajduje się podpis:
„Jerzy Soroka, ur. 1760 r. Wilnie, wychowaniec puławskiego dworu, członek poselstwa polskiego w Konstantynopolu, porucznik kawaleryi, zamieszkał we wsi Krzywsku pod Oszmianą, zmarł w listopadzie 1831 roku.
(Z litografii Villaiu’a zamieszczonej w wydawnictwie Straszewicza p. t. „Stu sławnych Polaków”, ze zbiorów p. Jerzego Stanowskiego.)”.
Link do wspomnianej publikacji:
https://kpbc.ukw.edu.pl/dlibra/publicat ... 34/content

Na stronie M.J. Minakowski: Wielka Genealogia Minakowskiego znajdują się informacje mówiące o Karolinie Kulwicz, która była żoną:
1. Sakowicza [ Sakowicz ] o nieznanym imieniu. Małżeństwo miało nastąpić ca. 1780 roku. Brak innych danych.
2. Jerzego Soroki [ Soroka ] herbu Leliwa, który był synem Michała Soroki i Marcjanny o nieznanym nazwisku, który urodził się około roku 1750 i zmarł w roku 1831, i który był dworzaninem księcia Adama Kazimierza Czartoryskiego i uczestnikiem powstania listopadowego.
W zasadzie to wszystkie informacje jakie podaje Minakowski o Karolinie Kulwicz. Jest jeszcze informacja mówiąca, że Karolina Kulwicz urodziła się ca. 1760 roku. Brak daty śmierci i miejsca oraz innych danych identyfikujących.

Małgorzato, może wymienione przeze mnie informacje pomogą Ci w odnalezieniu metryk dotyczących Karoliny Kulwicz, I voto Sakowicz, II voto Soroka. W informacjach tych znajdują się nazwy różnych miejscowości, folwarków, majątków, może warto sprawdzić te miejsca.

Pozdrawiam – Roman.

Ps.
Kończąc mój post dodam jeszcze informacje znajdujące się na stronie
https://myvimu.com/exhibit/54726098-soroka-jerzy
„Jerzy Soroka h. Leliwa (ok. 1750–1831), dworzanin ks. Adama Kazimierza Czartoryskiego, uczestnik powstania listopadowego.
W r. 1790 wystąpił ze służby u Czartoryskich, wziął w arendę majątek Połoczany w pow. oszmiańskim, a w l. 1791–3 dzierżawił z rąk Sulistrowskich folwark Jachimowszczyzna. W r. 1791 wybrano go na komisarza cywilno-wojskowego pow. oszmiańskiego, dwa lata później został podczaszym zawilejskim. W r. 1794 został podczaszym oszmiańskim. (…).
Mimo podeszłego wieku, S. czynnie zaangażował się w powstanie listopadowe. Na zwołanym 11 IV zjeździe powiatowym w Oszmianie powołano trzyosobowy Komitet Rządzący Cywilno-Wojskowy z Ważyńskim jako prezesem; Soroka wszedł do niego obok Teodora Wańkowicza.
Komitet rozpoczął organizowanie kancelarii i przejmowanie administracji majątków skarbowych oraz pobór podatków, lecz już w kilka dni potem wraz z częścią powstańców uciekł z miasta w obawie przed atakiem wojsk rosyjskich, pozostawiwszy swe akta urzędowe. Gdy 16 IV pułk liniowych Kozaków, dowodzony przez płk. Wierzilina, zajął Oszmianę i dokonał tam rzezi ludności cywilnej i powstańców, w ręce Rosjan dostało się też archiwum Komitetu, które skompromitowało wielu ziemian, w tym Sorokę. Aresztowany w Krzywsku został dostawiony do więzienia w Wilnie i poddany długim przesłuchaniom, w czasie których zachował się godnie. Śledcza komisja wileńska skazała go na śmierć, lecz z uwagi na podeszły wiek, złagodziła wyrok, orzekając pozbawienie praw cywilnych, zesłanie na Sybir i konfiskatę majątku z pozostawieniem pewnej jego części na utrzymanie rodziny. W październiku lub listopadzie tego roku Soroka zmarł w więzieniu w Wilnie i został pochowany w mogile zbiorowej na cmentarzu więziennym, mimo próśb żony o wydanie zwłok. Zaraz po śmierci nadszedł spóźniony ukaz carski o przebaczeniu i zwolnieniu S-i z więzienia.”.

Już na sam koniec, Hipolit Klimaszewski pisze, że Jerzy Soroka w roku 1831 miał 4 dzieci. Natomiast dr Władysław Wisłocki podaje, że Jerzy Soroka w roku 1822 miał 2 dzieci [ córkę i syna ] z drugą żoną o nieznanym imieniu i nazwisku. Jerzy Soroka w roku 1822 miał około 72 lat a w roku 1831 miał około 81 lat. Wynika z tego, że między rokiem 1822 a rokiem 1831 urodziło mu się 2 dzieci? Może 2 dzieci to dzieci z małżeństwa z Karoliną Kulwicz? Nie znalazłem informacji mówiących, że Jerzy Soroka miał dzieci z Karoliną Kulwicz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2021 - 11:38
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1186

Status: Offline
Romanie, jak zwykle, chylę czoła i przed Twoją wiedzą, jak i przed chęcią podzielenia się nią.
Sporo z tego co napisałeś nie jest mi obca, ale zaciekawiło mnie to stwierdzenie ...


Zbiór pamiętników o powstaniu Litwy w r. 1831. W opracowaniu tym od strony 255 do strony 261 znajduje się tekst Hipolita Klimaszewskiego pt. Żywot Jerzego Skalnika Soroki. Z tekstu między innymi dowiadujemy się, że Jerzy Soroka nazywała się Jerzy Skalnik Soroka.

W rewizyjnej skazce jest tak zapisane, ale ja do tej pory uważałam, że ten zapis brzmi ...
Jerzy z Kalnik Soroka

i usilnie, bez rezultatów, szukałam tych ... Kalnik, z których, jak myślałam, że ów Jerzy pochodzi.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-01-2021 - 15:43
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 941

Status: Offline
Małgorzato, dzień dobry.

Jeszcze kilka informacji, może będą pomocne?

Na portalu www.oszmianszczyzna.pl można przeczytać:

Elżbieta [ emission@op.pl ] 2017-03-19 13:10:00
Witam, niedawno przeczytałam książkę pana Malewskiego \" Rodziny szlacheckie na Litwie.. \" jestem pod wrażenie. Gratuluję i podziwiam, Na cmentarzu Kalwaria Wileńska znalazłam grób mojego pradziadka Ignacego Soroko jest pochowany tam ze swoją żoną Zofią. Niestety nic nie wiem o jego rodzicach. Czy istnieją jakieś zapiski kościelne z których dowiedziałabym się więcej? Poszukuję również informacji o Michale urodzonym po 1790 lub po 1820 roku, to syn Jerzego (1750-1831) Soroka (Soroki) nazwisko pojawia się w różnych formach.
Serdecznie pozdrawiam i liczę na pomoc.

Paweł Rogiński [ czerog43@wp.pl ] 2015-12-22 11:23:00
Strona jest długa i ciekawa. Ja jestem urodzony w Dworzyszczu parafia Holszany. Nazwisko mam po ojcu, Mama pochodziła z Soroków, z Krywuli też parafia Holszany. Chętnie nawiążę korespondencję z tym, kto coś pamięta z tamtych lat. Urodziłem się w 1939 roku i jako dziecko wyjechałem do Polski.
Pozdrawiam rodaków Paweł 2015-12-22

Małgorzato, może warto skontaktować się z Elżbietą i Pawłem Rogińskim [ adresy poczty elektronicznej znajdziesz przy ich postach ]. Może ich wiedza poszerzyła i posiadają nowe dane, w tym o Karolinie z Kulwiczów Sakowiczowej, później Soroka?

Pozdrawiam – Roman.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WladzislawOffline
Temat postu: Re: Lebiedziew Białoruś księgi XVIII-XIX w.  PostWysłany: 13-01-2021 - 23:12
Sympatyk


Dołączył: 01-08-2017
Posty: 94

Status: Offline
Małgorzata_Kulwieć napisał:
Czy ktoś się może orientuje, czy gdzieś on line można znaleźć księgi parafii rz-kat Lebiedziew z lat 1790-1815?



W Narodowym Historycznym archiwum Bialorusi (Minsk).

* 1732-1797, 1798-1799, 1834-1848
х 1733-1748, 1750-1758, 1760-1797, 1798-1799, 1802-1826, 1827-1848
† 1732-1798, 1798-1799, 1800, 1802-1812, 1814-1834, 1835-1848
Pozniejsze od 1901.

_________________
Związek Szlachty Białoruskiej. Forum Szlachecki: http://www.nobility.by/forum/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu: Re: Lebiedziew Białoruś księgi XVIII-XIX w.  PostWysłany: 14-01-2021 - 08:42
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1186

Status: Offline
Dzięki Wladzislawie, ale ich chyba on-line nie ma!? A inaczej, to mi są niedostępne. A szkoda.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
ROMAN_BOffline
Temat postu:   PostWysłany: 14-01-2021 - 20:07
Sympatyk


Dołączył: 08-01-2012
Posty: 941

Status: Offline
Małgorzato, dobry wieczór.

W moim pierwszym poście między innymi przytoczyłem fragment tekstu pochodzący z IV tomu opracowania Woyciecha Wincentego na Wielądkach Wielądka pt. Heraldyka, czyli opisanie familii y krwi związku szlachty polskiey y W. X. Litt: z ich herbami, który został wydany w roku 1796, w Warszawie:
„(…). Karolina Kulwiecowna córka Jana strażnika Upitskiego, siostra Józefa, wprzód była za Sakowiczem synem pisarza skarbowego Litewskiego, znanego w ojczyźnie obywatela, a teraz w powtórnym małżeństwie jest za Jerzym Soroką podczaszym Zawilejskim, porucznikiem brygady Litewskiej. (…).”.
Napisałem też, że o Karolinie Kulwicz jest niewiele informacji, tak samo o jej pierwszym mężu, Sakowiczu. Więcej danych, choć też niewiele, jest danych o Jerzym Soroce.
Z pamiętnika Jerzego Soroki wynika, że ożenił on się z Karoliną z Kulwiczów Sakowiczową gdzieś około 1790 roku, raczej po tym roku. W takim razie Karolina z Kulwiczów Sakowiczowa była wdową, albo rozwiodła się z Sakowiczem, który był „synem pisarza skarbowego Litewskiego, znanego w ojczyźnie obywatela”.

W latach 1722 – 1731 podskarbim wielkim litewskim był Stanisław Poniatowski herbu Ciołek, który żył w latach 1676 – 1762. W Archiwum Głównym Akt Dawnych w Warszawie, w zespole Archiwum Rodzinne Poniatowskich pod sygnaturą 1/345/0/3.3/356 znajdują się Asygnacje wystawione przez Stanisława Ciołka Poniatowskiego, podskarbiego W.X.Lit. na rozmaite sumy na rzecz: regimentu konnego, na chorągiew petyhorską kaztelana wileńskiego, opłącenie pensji instygatorowi W.X.L., Królikowskiemu, opłacenie pensji chorążemu petyhorskiemu, Ustrzyckiemu; pułkownikowi husarskiemu Szemiothowi, pisarzom skarbowym Antoniemu Nornickiemu, Ludwikowi Sakowiczowi, Slyźniowi – daty skrajne 1726 – 1731. Brak skanów on-line.
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/zes ... pol_cur=12

W roku 1743 ukazała się publikacja Kazimierza Ignacego Niesiołowskiego pt. Otia publica vix domestica: prożnoty rożne, Publiczne, domowe, Dáwne ... . Na stronie 375 autor pisał: „(…). Pisarze. (…) Pisarz skarbowy Koronny Weleryan Kiciński. W. X. L. 3. Ludwik Sakowicz, Mikołay Owsiany, y Franciszek Kościołkowski. (…).
https://books.google.pl/books?id=C_QTDR ... wy&f=false

Może wspomniany przeze mnie pisarz skarbowy litewski Ludwik Sakowicz jest ojcem Sakowicza o nieznanym imieniu, który był mężem Karoliny z Kulwiczów.
Innych informacji nie udało mi się wyszukać.


Pozdrawiam – Roman.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-01-2021 - 19:46
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1186

Status: Offline
Romanie, dzięki. Mnie też niewiele z szukania wychodzi. Dość tajemniczy ludzie.
Informacji o bracie Karoliny, Józefie też szukam już kilkadziesiąt lat i też wiedzę mam znikomą.
Teraz przeglądam informacje dotyczące i Sakowiczów i Soroków. Myślałam, że po mężach trafię do Karoliny.
Pokładałam wielką nadzieję w tym Lebiedziewie, ale niestety widzę, że szans mam niewiele, bo nigdzie on-line metryk nie widzę.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
WladzislawOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2021 - 03:03
Sympatyk


Dołączył: 01-08-2017
Posty: 94

Status: Offline
Małgorzata_Kulwieć napisał:
ale niestety widzę, że szans mam niewiele, bo nigdzie on-line metryk nie widzę.


I jak to bylo z ta genealogia, kedy nie bylo internetu... Rolling Eyes Laughing

_________________
Związek Szlachty Białoruskiej. Forum Szlachecki: http://www.nobility.by/forum/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2021 - 08:23
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1186

Status: Offline
Ano tak, że ja byłam o 30-40 lat młodsza i mogłam latać po archiwach, a nawet jak nie ... to pracowałam i mogłam jakiś grosz wydać ... Laughing A teraz, cóż .... to już nie wróci Evil or Very Mad
A tak na serio, to Mińsk osobiście w grę nie wchodzi, a nie znam nikogo, kto mógłby pomóc.

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Rebell_Cieniewska_GrażynaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 16-01-2021 - 12:58
Członek PTG


Dołączył: 18-08-2006
Posty: 364
Skąd: Elbląg
Status: Offline
Małgorzato, może być Jerzy Soroka z Kalnik może być Skalnik... dlaczego otóż: w spisie Map Wileńszczyzny jest miejscowość Kalnik w okolicach Tumiłowicz / Berezyny a także Wasilij Jursza w tomie 4 Szlachty Oszmiańskiej wymienia z 1748 roku skarbnika oszmiańskiego Mateusza z Kalnik Sorokę z parafii Duda/Dudy.
W książce (pisanej po rosyjsku) wymienia i Sakowiczów i Soroków przy wielu metrykach.
Jeśli jesteś zainteresowana napisz do mnie na pw.
Powodzenia Grażyna

_________________
Moje nazwiska - Rebell, Cieniewski, Oleśniewicz, Łojko, Piotrowski.
Moje miejscowości - Subkowy, Nowogródek (na Kresach), Berest/Piorunka, okolice Częstochowy, Palikije.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.357545 sekund(y)