Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 21 stycznia 2021

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 25-11-2020 - 21:39
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 6842
Skąd: Wrocław
Status: Offline
merdigon napisał:
To teraz prośba mam nadzieję w dobrym temacie - czy słowo pomiędzy "Marianna", a "służąca" to jest nazwisko matki?
https://images89.fotosik.pl/446/a4a3da2015a18fa4.png

Nie jest to jakieś słowo łacińskie, więc pewnie nazwisko (fuvali — może źle przepisane Fudali?).
Smach_Robert napisał:
Proszę o potwierdzenie, że urodziło się nieżywe dziecko płci żeńskiej, bez imienia, Macieja (Mateusza) i Ludwiki z Jarząbków Komorowskich.

Tak. Imię ojca to Mateusz.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-11-2020 - 12:49
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 51

Status: Offline
Witam !

Dziękuję.

Jeszcze taka sprawa:

Parafia Kraszewo, woj. mazowieckie, powiat ciechanowski, rok 1800, księga łacińska - zgony
FamilySearch, plik 149, strona 28.
Drugi akt od dołu, miejscowość Kraszewo.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=401691

Umiera Stanisław, syn Stanisława i Teresy Jarzombków/Jarząbków. W jakim wieku - 12 czy 18 lat ? Bo jednocześnie Infans i Juvenis.
Podobnie jest w aktach powyższym i poniższym czyli trzecim i pierwszym od dołu.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 26-11-2020 - 20:54
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 6842
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Smach_Robert napisał:
Umiera Stanisław, syn Stanisława i Teresy Jarzombków/Jarząbków. W jakim wieku - 12 czy 18 lat ? Bo jednocześnie Infans i Juvenis.

12 lat. W tych 3 aktach (moim zdaniem) infans wpisano omyłkowo.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-11-2020 - 08:54
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 51

Status: Offline
Witam !

Dziękuję, też tak myślałem, ale wolałem poznać opinię kogoś innego.

Parafia Kraszewo, woj. mazowieckie, powiat ciechanowski, rok 1801, księga łacińska - zgony
FamilySearch, plik 150, strona 31.
Czwarty akt od dołu, miejscowość Gostomin.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=401691

27 maja umiera Anna, dziecko, chyba 2 letnie.
Czy zmarło w Warszawie w Szpitalu Dzieciątka Jezus i tu pochowane tzn. na cmentarzu w Kraszewie ?
Czy jest to córka Doroty Sokołowskiej ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 27-11-2020 - 09:06
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 6842
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Dziecko zmarło w Gostominie, ze szpitala było wzięte na wychowanie.

fuit vero sub cura — była zaś pod opieką

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-11-2020 - 11:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 51

Status: Offline
Witam !

Skoro wzięta na wychowanie ze szpitala, prawdopodobnie jako podrzutek, wpiszę, że zmarła Anna Sokołowska, a w uwagach opiszę sytuację.

EDIT

Jeszcze to mam do wyjaśnienia:

Parafia Kraszewo, woj. mazowieckie, powiat ciechanowski, rok 1802, księga łacińska - zgony
FamilySearch, plik 152, strona 30.
Piąty akt od góry, miejscowość Kraszewo.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=401691

29 sierpnia umiera Małgorzata Jaworska. Nie ma wyrazu Infans, jest Nobilis, ale jest Annor. circiter 7. Możliwe, że za 7 jest jeszcze cyfra np. jedynka. Co o tym sądzicie ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_KaczmarekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-11-2020 - 15:01
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-11-2007
Posty: 261

Status: Offline
Witam,
nie mogę odczytać aktu /słaba jakość aktu i ta pisanina / . Chodzi o ostatni akt , po prawej stronie , wieś Krzywosądz z dnia 1815.02.07 , rodzice: Aleksander i Kunegunda z Umińskich małż. Modlińscy.
Link https://naforum.zapodaj.net/4db73e92ea5f.jpg.html

Proszę o pomoc
Irena

Pozdrawiam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 27-11-2020 - 23:03
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 6842
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Smach_Robert napisał:
Możliwe, że za 7 jest jeszcze cyfra np. jedynka.

Po siódemce jest tylko kropka.
Irena_Kaczmarek napisał:
Chodzi o ostatni akt , po prawej stronie , wieś Krzywosądz z dnia 1815.02.07 , rodzice: Aleksander i Kunegunda z Umińskich małż. Modlińscy.
Link https://naforum.zapodaj.net/4db73e92ea5f.jpg.html

7 II 1815 odbyło się dopełnienie ceremonii chrzcielnych nad Józefem Marianem Modlińskim, który był ochrzczony z wody 1 II 1811.
https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... 811&exac=1

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_KaczmarekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-11-2020 - 11:26
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-11-2007
Posty: 261

Status: Offline
Dziekuję bardzo. Czy ten wpis z 7.II.1815 r. bedący dopełnieniem ceremonii chrzcielnych chrztu z wody, powinien być , w jakiś sposób uwidoczniony w indeksie r.1815 , czy też pominąć ten akt? W indeksacji piszę datę urodzenia .Bywa jednak też tak , że tej daty nie ma. Wtedy podaję datę chrztu , i o tym piszę w tabeli " uwagi" .

Pozdrawiam

Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 28-11-2020 - 15:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1530
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
tak, oczywiście, żadnego aktu nie pomijamy, daty nie wpisuję, chyba, że nie ma dostępu do skanu, wiem z własnego doświadczenia, że w poszukiwaniach najważniejsi są wpisani rodzice, co mi po dacie, jak nie wiem czy to ta właściwa osoba, bo indeksujący pominął ten szczegół.

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
elgraOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2020 - 02:26
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2008
Posty: 2951

Status: Offline
Powiem tak.
Generalnie indeksacja ma pomóc w odnalezieniu samego aktu.
Jeśli akt posiada numer i oczywiście rok, to jest łatwy do odnalezienia lub zamówienia w archiwum. W takim przypadku (poza wyjątkiem np. chrzest/dopełnienie chrztu po kilku latach od urodzenia) wpisywanie daty jest zbędne (w instrukcji nie jest obowiązkowe i np. ja nie wpisuję, bo szkoda czasu, a potomek i tak powinien zajrzeć w akt)

W księgach pisanych po łacinie, akty przeważnie nie są numerowane. Niektórzy indeksujący wpisują datę a inni np. n° karty.

Ja bym wpisała w kolumnie "data" datę urodzenia 1 II 1811 a w uwagach datę 7 II 1815 lub n° strony. Oczywiście kolumna "B" to rok księgi.

_________________
Pozdrawiam, Elżbieta z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_KaczmarekOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-11-2020 - 10:46
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 30-11-2007
Posty: 261

Status: Offline
Ok ! Wpiszę ten akt tak , jak proponuje Ela. Dziękuję Wam.

Pozdrawiam

Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-11-2020 - 10:11
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 51

Status: Offline
Dzień dobry !

Dziękuję.

Parafia Kraszewo, woj. mazowieckie, powiat ciechanowski, rok 1801, księga łacińska - zgony
FamilySearch, plik 151, strona 32.
Pierwszy akt od góry, miejscowość Kraszewo.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=401691

17 września umiera Leonard Elbieński, proboszcz kraszewski (właściwie komendariusz). W jakim wieku ? Bo jest cyferka "7", ale potem - "1" tak jak w dacie? Bo może to np. "2". W skorowidzu natomiast jest zapisana data 17 września.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-11-2020 - 16:37
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1530
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
miał 71 lat

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Smach_RobertOffline
Temat postu:   PostWysłany: 01-12-2020 - 10:09
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 06-05-2019
Posty: 51

Status: Offline
Dzień dobry !

Dziękuję.

I proszę o wyjaśnienia z roku 1799:

Parafia Kraszewo, woj. mazowieckie, powiat ciechanowski, rok 1799, księga łacińska - zgony
FamilySearch, plik 148, strona 26.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=401691

1. Piąty akt od góry, miejscowość Lipowiec
20 stycznia umiera Jan Miecznikowski, dziecko. W jakim wieku - jeden rok ?

2. Ósmy akt od góry, miejscowość Ojrzeń
2 marca umiera Agnieszka Szewczakowa, zamężna 20 lat. Jak zapisano nazwisko rodowe - Palczeska, Palczoska ?

3. Czwarty akt od dołu, miejscowość Łebki Wielkie
2 kwietnia umiera Antoni Osowski, dziecko 3 lata. Jak brzmi imię ojca - Gerard ?

Następna strona 27:

4. Siódmy akt od góry, miejscowość Grabowiec
12 sierpnia umiera dziecko Anny Sobotka, 9 tygodni, bezimienne. Jaka płeć ? Jak odczytujecie - Sepultus czy Sepulta ?

5. Pierwszy akt od dołu, miejscowość Gostumin
10 grudnia umiera Mojżesz, wdowiec, 60 lat. Jak odczytujecie nazwisko - Kaczowski, Kraszewski ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Robert
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.319534 sekund(y)