Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
niedziela, 29 listopada 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Tomek6280Offline
Temat postu: Ktorzy byli rodzicami ? Radomyśl Wielki  PostWysłany: 15-11-2020 - 19:40
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2014
Posty: 74
Skąd: Allonville (Francja)
Status: Offline
Witam,

Potrzebuje pomoc aby rozwiazac ten problem.

Wsrod moich przodkow byl slub Marcina Juranty i Zofi Surdel w 1846 w Malcu parafia Radomysl Wielki.
Rodzice Zofi byli (tak napisane na akcie) Jakub Surdel i Elzbieta Bogacz.

Poniewaz na aktach urodzen dzieci tego Malzenstwa ojciec Zofi sie zmienil i czasami Matka

1846 Franciszek Bator Regina Soltys
1857 Franciszek Bator
1859 Jan Bator Elzbieta
1862 Franciszek Bator Elzbieta
1866 Franciszek Bator Elzbieta Bogacz

Rodzice Marcina Juranty byli na kazdym akcie Marcin i Kunegunda Machnik.

Dodam ze na Family search znalazlem akt urodzenia Zofi Surdel 1825 Zdzary rodzice Jakub Surdel i Elzbieta Bogacz.

Dziekuje

Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sciaborOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-11-2020 - 21:39


Dołączył: 12-05-2020
Posty: 2

Status: Offline
Na ślubie w 1846 pisze, że rodzice Zofii to Jakub Surdel i Elżbieta Bogacz i potwierdza to akt urodzenia z 1825 roku. To są prawidłowi rodzice.

Dzieci zgłasza ojciec: Marcin Juranta, źle podał rodziców żony przy urodzeniu dzieci i ksiądz źle uzupełniał przy kolejnych dzieciach. Żdżary są w parafii Radgoszcz a dzieci się rodziły w Radomyśl Wielki więc ksiądz nie znał tych osób.

 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek6280Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2020 - 21:56
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2014
Posty: 74
Skąd: Allonville (Francja)
Status: Offline
Witam,

Dziekuje Sciabor ale bardzo ciekawe.
Dziwne ze Ojciec zle podal nazwiska rodzicow zony.
W 1862 urodzila sie Helena Juranty ktora urodzila w 1900 w Kannie (parafia Boleslaw) syna i na akcie napisane ze rodzice Heleny byli Marcin i Zofia Bator.
Moze Franciszek ich zaadoptowal po smierci Jakuba.
Czy jest zgon Jakuba Surdel w Zdzarach ?

Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2020 - 22:05
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1414
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
nie bardzo rozumiem, piszesz dzieci "tego małżeństwa" czyli Marcina Juranty i Zofii Surdel, a potem wymieniasz dzieci Batorów?

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek6280Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-11-2020 - 22:24
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2014
Posty: 74
Skąd: Allonville (Francja)
Status: Offline
Na ślubie w 1846 pisze, że rodzice Zofii to Jakub Surdel i Elżbieta Bogacz ale na aktach urodzenia dzieci Marcina Juranty i Zofii to pisze ze rodzice Zofi sa Batory i Elzbieta Bogacz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
GZZukOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2020 - 01:36
Sympatyk


Dołączył: 16-06-2018
Posty: 171

Status: Offline
Tomku, możesz wkleić skany?
Tego rodzaju pomyłki (niewłaściwe lub przekręcone nazwiska rodziców krewnych) są częste.

Zofia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek6280Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2020 - 21:46
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2014
Posty: 74
Skąd: Allonville (Francja)
Status: Offline
Slub 1846
https://www.fotosik.pl/zdjecie/59493a41089bc395
Ur 1847
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6a05d67228bb1513
Ur 1857
https://www.fotosik.pl/zdjecie/152db81fc42a2333
Ur 1859
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f275dff87f97e6fd
Ur 1862
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0ec57bea779bd8e4
Ur 1900 syn Heleny (1862)
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7ea70e79bc6d8425

Dziekuje za pomoc

Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
GZZukOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-11-2020 - 22:46
Sympatyk


Dołączył: 16-06-2018
Posty: 171

Status: Offline
Trochę tam namieszane. Nazwisko matki konsekwentnie Bator, niewykluczone, że to w akcie ślubu jest pomyłka. Widziałam już taki akt, w którym jako zięć i teść figurowała ta sama osoba, że jest to błąd, widać było po aktach chrztów dzieci, i po akcie zgonu. Poszukałabym aktu chrztu Zofii Bator albo Zofii Surdel. Imię jej matki jest w prawie wszystkich wypadkach to samo (Elżbieta), być może wdowa po Batorze wyszła za mąż za Surdela. Czasem w takich przypadkach podawano nazwisko ojczyma zamiast ojca, albo nazwisko macochy zamiast matki. I nie musiała to być adopcja.
Imię matki Marcina Juranty też się zmienia, zwykle jest Kunegunda, ale raz pojawia się Zofia. Dla mnie to oczywisty błąd.

Zofia
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tomek6280Offline
Temat postu:   PostWysłany: 21-11-2020 - 17:11
Sympatyk


Dołączył: 23-11-2014
Posty: 74
Skąd: Allonville (Francja)
Status: Offline
Akt chrztu Zofii Bator nie znalazlem a wyzej Sciabior dodal akt chrztu Zofii Surdel z 1825.
Myszle raczej ze Elzbieta byla wdowa po Surdela i sie ozenila z Batorem.
Po drugie na akcie chrztu z 1847 jest swiadek Mateusz Surdel. Na Family search znalazlem akt Chrztu Mateusza Surdel w 1814 i rodzice sa ci sami co na akcie chrztu Zofii Surdel.

Tomek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.310203 sekund(y)