Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 28 października 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: Józefa Stankiewicz 1821?? - 1959 zapraszam:)  PostWysłany: 24-09-2020 - 15:00
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Podejścia do tematu były - ślady w sieci widać.
Może warto spróbować wspólnymi siłami zweryfikować i udostępnić materiał o (pewnie nie, ale...) 138-letniej kobiecie figurującej nadal w annałach jako jedna z najbardziej długowiecznych osób. Czasy nieodległe, nawet uwzględniając problemy z regionem- coś się powinno udać ze źródłowych osiągnąć.

Co wiemy?
Poniższe do uzupełnienia, analizy, skonfrontowania z innymi danym, spojrzenia z boku

Zmarła w szpitalu w Garwolinie w 1959 roku. Ostatnio (przed zgonem w szpitalu garwolińskim) zamieszkała w Starym Miastkowie.
W latach 1952-1954 na podstawie książki meldunkowej* zamieszkiwała w [domu?] nr 42 z rodziną Baranowskich
opisana jako: bez zawodu, na utrzymaniu Józefa Baranowskiego, córka Jana i Marianny, ur. 15/03/1821 w ?Bukowicach? (zapis niepewny)
------------
Bukowice bez podanych namiarów , więc może jakieś nieodległe?

może od strony Józefa Baranowskiego spod tego samego adresu jakieś powiązania rodzinne się znajdą - oczywiście: mogła zostać dokwaterowana do obcych ludzi lub być nianią Józefa nieskoligaconą w ogóle, ale...


w 1913 roku umiera Piotr Salamończyk syn Jakuba i Magdaleny pozostawiając po sobie żonę Helenę dd Talar
https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... 211&y=2283

wdowa po Piotrze wychodzi za mąż w Miastkowie Kościelnym w 1917 roku (M 1917/5 ) za Antoniego Stankiewicza **


Salamończyk to popularne nazwisko w okolicy, Stankiewicz - nie
można próbować ciągnąć te hipotezę (Stankiewicz z Salamończykami przez Piotra i Helenę), a Salamończykowie z Baranowskimi dość blisko: matka ojca Józefa Baranowskiego: Piotra toJadwiga dd Salamończyk

trochę materiałów w Otwocku jeszcze jest, ale najbliższy wolny termin to chyba 9 października


okoliczni Stankiewicze **
małżonkowie Adam i Helena dd Poradowska
Antonina i Lucjan Radomski
Michał i Antonina dd Czarnecka


..i oddaję na razie pałeczkę;)

*APW O Otwock 39 - Akta gminy Miastków Kościelny powiat garwoliński, sygn. 98
Domowa gromadzka książka meldunkowa wsi Miastków Stary gromada Miastków pow. Garwolin 1952 - 1954
** na podstawie "indeksów" (w zasadzie spisanych aktów:) http://garwolin.org/metryki

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz


Ostatnio zmieniony przez Sroczyński_Włodzimierz dnia 24-09-2020 - 15:38, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu: Józefa Stankiewicz 1821?? - 1959 zapraszam:)  PostWysłany: 24-09-2020 - 15:34
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 3414

Status: Offline
Stankiewicz to bardzo popularne nazwisko w par. Parysów
w opracowaniu ctrl+f - 543 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2020 - 15:37
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
mogła mieć kilku mężów, o ostatnim nic nie wiemy (poza nazwiskiem:)
każdy ślub Stankiewicza z Józefą dowolnego nazwiska godny uwagi (wszak imiona rodziców z karty meldunkowej i aktu zgonu tak samo wiarygodne jak data urodzenia)
niestety chyba w par. Miastków żaden Stankiewicz pozostawiwszy wdowę Józefę nie umarł

na podstawie zapisów opublikowanych w http://garwolin.org/miastkow-metryki

ślub rodziców Piotra?
1855/9. Salamończyk Jakub (36) - wdowiec ze Starego Miastkowa, rodzice już nieżyjący - rodz.: Mikołaj i Urszula Cegiełka oraz Kamieńska Magdalena (21) - panna z Woli Miastkowskiej - rodz.: Józef i Agnieszka Soszka. Data ślubu: 6 maja. Uwagi: brak.

a ojciec Jadwigi:
1859/12. Salamończyk Grzegorz (43) - wdowiec po Elżbiecie Baran, ur. i zam. w Starym Miastkowie, rodzice już nieżyjący - rodz.: Mateusz i Franciszka Moch oraz Soszka z d. Kuśmierczyk Franciszka (38) - wdowa po
Bartłomieju Soszce zm. 23 kwietnia 1857 roku, zam. w Starym Miastkowie z wyrobku utrzymująca się - rodz.:Filip i Anastazja Czub. Data ślubu: 26 czerwca. Uwagi: brak.

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
andrzej_baranOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2020 - 22:45
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 29-05-2019
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Jeśli Bukowice to będą raczej te w parafii Leśna Podlaska , ok 100 km.

Skany są na FS z roku 1821 ale dostępne tylko w czytelni. Niestety projektpodlasie prawie tam sięga (są tylko sąsiednie parafie).

_________________
Pozdrawiam
Andrzej Baran
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majewski_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2020 - 22:56
Sympatyk


Dołączył: 01-01-1970
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
Mam skany skorowidzy z parafii Bukowice (gr.-kat.) z 1821 i inne.
Osoby chętne zapraszam do obejrzenia - udostępniam je na swoim GoogleDrive.
Niedługo na lubgens.eu pojawią się indeksy tych skorowidzy.

LINK

_________________
Z pozdrowieniami
Łukasz M. Majewski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 24-09-2020 - 23:02
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Wydaje mi się, że taki skok do ew. urodzenia to za duży krok na tym etapie
nazwisko rodziców niepewne, data duży znak zapytania
jeśli nie uda się krok po kroku, to chociaż mniejsze skoki:)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzysztof_WasylukOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2020 - 06:31
Sympatyk


Dołączył: 02-04-2008
Posty: 567

Status: Offline
andrzej_baran napisał:
Jeśli Bukowice to będą raczej te w parafii Leśna Podlaska , ok 100 km.

Skany są na FS z roku 1821 ale dostępne tylko w czytelni. Niestety projektpodlasie prawie tam sięga (są tylko sąsiednie parafie).


Leśna Podlaska rzymskokatolicka jest na szwa, ale tam nie tylko takiej osoby nie ma, ale nazwisko nie występuje w całym stuleciu. Podobnie w sąsiedniej Bordziłówce. Obie parafie są zindeksowane na lubgens.

_________________
Krzysztof Wasyluk
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2020 - 08:36
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Które nazwisko nie występuje?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Majewski_ŁukaszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2020 - 09:43
Sympatyk


Dołączył: 01-01-1970
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Status: Offline
Z tego co widzę to w Bukowicach, gm. Leśna Podlaska w latach (1810-26, 1831-1854) nazwisko Stankiewicz nie występuje ( w urodzeniach)

_________________
Z pozdrowieniami
Łukasz M. Majewski
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 25-09-2020 - 09:49
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
tzn ze ostatni mąż Józefy nie urodził się w miejscu typowanego urodzenia Józefy
tylko czy na pewno to chcieliśmy sprawdzać?

być może Jan i Marianna byli Boczkowie (ale podstawy kruche)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-09-2020 - 17:43
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
zobaczę co w Otwocku jest

jakieś inne pomysły?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grażyna_PrzybyszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-09-2020 - 19:33
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 12-05-2013
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Status: Offline
W indeksacji Miastkowa na garwolin.org akt jest zindeksowany dokładnie:
1959/19. Stary Miastków. Stankiewicz z d. Boczek Józefa (ur. 15 marca 1821 roku - zm. 16 maja 1959 roku).
Rodz.: Jan i Marianna. Małżonek: brak danych lub nie dotyczy. Uwagi: zm. w szpitalu w Garwolinie.

Czyli szukamy ślubu Jan i Marianna Boczek z N Stankiewicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-09-2020 - 19:41
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Niekoniecznie, bo
a. Stankiewicz mógł drugim, trzecim, czwartym mężem (więc niekoniecznie za Stankiewicza wychodziła panna)
b. może Boczek, może nie - z danych z AZ podważamy (weryfikujemy) rok urodzenia dzień miejsce, ale resztę (nazwisko ojca) przyjmujemy? pomimo, ze nie ma ich w meldunkowej starszej o siedem lat (nazwiska rodziców Józefy nie ma)?

tzn "tak, możemy tak próbować" ale "nie - to nie jest coś co zapewni sukces"Smile


kiedy się pojawiła w Miastkowie: ?
skądConfused
do kogo ((wiemy u kogo wylądowałaSmile u rodziny Baranowskich
o nim (Baranowskim) coś wiadomo, a jego żonie - ja nic nie wiem

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grażyna_PrzybyszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-09-2020 - 20:08
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 12-05-2013
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Może być którymś z kolej mężem ale może (duże może) nazwisko panieńskie, w akcie ślubu, jest wpisane.
Też może być Boczek albo Buczek. Na razie nic nie bierzemy za pewność, do czasu weryfikacji.
Skąd to duże zapytanie ?
Baranowskich też pewnie jest sporo w tych okolicach.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 30-09-2020 - 20:13
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 22324
Skąd: Warszawa
Status: Offline
ale wiem u którego Baranowskiego mieszkała - u Józefa urodzonego w Miastkowie w 1913 roku - jeden taki jest;)

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.290255 sekund(y)