Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
piątek, 25 września 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Lubryczyński_IreneuszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-08-2020 - 11:23
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2010
Posty: 198

Status: Offline
Dzięki Janeczko, ale problem w tym, że pomimo, iż przeglądałem księgi Połańca to w księgach zmarłych w roku 1916 niema aktu zgonu Olimpii z Lubryczyńskich. Pozdrawiam Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
turbokidOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-08-2020 - 11:25
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2020
Posty: 56

Status: Offline
Witam,

co oznacza litera D. przed nazwiskiem ojca dziecka (akt 20, Wit Gierasiński):

https://szukajwarchiwach.pl/59/1127/0/- ... fAQGKBAT0w


Czy mówi to cokolwiek o pochodzeniu społecznym rodziców?

Z góry dziękuję
Łukasz


Ostatnio zmieniony przez turbokid dnia 23-08-2020 - 21:37, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Janiszewska_JankaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-08-2020 - 13:34
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 28-07-2018
Posty: 361

Status: Offline
Lubryczyński_Ireneusz napisał:
Dzięki Janeczko, ale problem w tym, że pomimo, iż przeglądałem księgi Połańca to w księgach zmarłych w roku 1916 niema aktu zgonu Olimpii z Lubryczyńskich. Pozdrawiam Irek


Nie zaglądałam do geneteki, a tylko odczytywałam akt. Widzę teraz, że Paweł i Olimpia z Lubryczyńskich mieszkali w Staszowie i tam umierały ich dzieci. Zgony ze Staszowa są w indeksach do 1890 roku, a trzeba poszukać stycznia 1916 roku. Ten Połaniec odnosi się do aktualnego miejsca zamieszkania Pawła Kamieńskiego, który mieszkał w momencie ślubu w 1935 roku w Połańcu ( podobnie jak facet z aktu 36). Paweł chyba umarł w 1936 ?
Ta pierwsza żona umarła w 1916 w Staszowie i związał się chyba z Marianną Mystek też ze Staszowa nieformalnie, bo mieli wspólną córkę Janinę.
W świetle tych danych stawiam na zgon Olimpii w Staszowie.

Powodzenia!
Janka
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Lubryczyński_IreneuszOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-08-2020 - 17:41
Sympatyk


Dołączył: 30-03-2010
Posty: 198

Status: Offline
Dziękuję, za chęć pomocy ale w księgach Staszowa też nie ma aktu zgonu Olimpii. Pozdrawiam Irek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-08-2020 - 17:50
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1307
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
Łukasz, popraw link

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
turbokidOffline
Temat postu:   PostWysłany: 23-08-2020 - 21:37
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2020
Posty: 56

Status: Offline
sbasiacz napisał:
Łukasz, popraw link


poprawiony
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KrolewiakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-09-2020 - 23:55


Dołączył: 02-09-2020
Posty: 4

Status: Offline
Szanowni Forumowicze,

Mam problem z odczytaniem drugiego imienia z dokumentu z połowy XVIII wieku napisanego w j. niemieckim.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4dd064dc646d3165

Pierwsze imię to bez wątpienia Johann, a drugie?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Filip
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bartek_MOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-09-2020 - 23:59
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 24-03-2007
Posty: 3096

Status: Offline
Ernst.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
KrolewiakOffline
Temat postu:   PostWysłany: 10-09-2020 - 09:32


Dołączył: 02-09-2020
Posty: 4

Status: Offline
Uprzejmie dziękuję!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
turbokidOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-09-2020 - 16:32
Sympatyk


Dołączył: 15-02-2020
Posty: 56

Status: Offline
Witam,

co oznacza litera D. przed nazwiskiem ojca dziecka (akt 20, Wit Gierasiński):

https://szukajwarchiwach.pl/59/1127/0/- ... fAQGKBAT0w


Czy mówi to cokolwiek o pochodzeniu społecznym rodziców?

Z góry dziękuję
Łukasz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-09-2020 - 17:24
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1307
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
wyjaśnione

_________________
pozdrawiam
BasiaS


Ostatnio zmieniony przez sbasiacz dnia 13-09-2020 - 17:47, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MalromOffline
Temat postu:   PostWysłany: 13-09-2020 - 17:42
Sympatyk


Dołączył: 01-12-2011
Posty: 3217

Status: Offline
przypuszczam, że to jest łaciński skrót od Dominus /Pan/
Świadczyć o tym mogą dwa imiona Vitus Petrus i nazwisko, które ma sufix -ski.

Może był nauczycielem, rządcą we dworze, właścicielem/dzierżawcą majątku
ziemskiego etc.
Proszę sprawdzić co jest napisane w akcie urodzenia dziecka.

Pozdrawiam
Roman M.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
elgraOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-09-2020 - 14:04
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2008
Posty: 2760

Status: Offline
Potrzebuję pomocy, to nie jedyny temat na forum!

[Wejdź na Forum] i poszukaj odpowiedniego podforum

Moderatorzy będą wdzięczni za przestrzeganie Regulaminu (który zaakceptowałeś).

Patrz "Przyklejone" (dotyczy pomocy w odczytaniu dokumentu z języka polskiego)
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewforum-f-8.phtml

Dotyczy dokumentów napisanych w łacinie, po niemiecku, po rosyjsku, po ukraińsku, po angielsku, po francusku, po czesku, w innych językach
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-index-c-5.phtml

Temat zamknięty Exclamation

_________________
Pozdrawiam, Elżbieta z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.314333 sekund(y)