Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 19 września 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Gajzler_MichałOffline
Temat postu: Brakujący odpis aktu urodzenia Kazimierza Tarczyńskiego  PostWysłany: 26-07-2020 - 14:11
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
Mam prośbę o informację. W bazie metryk znajduje się akt ślubu Kazimierza Tarczyńskiego i Marianny Grodzickiej (nr 207, rok 1826, Warszawa-Stare miasto, księga: M-1826-30). W "Poczekalni" są aneksy do tego ślubu. Brak jednak odpisu metryki urodzenia Kazimierza Tarczyńskiego, choć w treści aktu ślubu jest informacja o przedłożonym akcie (a wg zdjęcia z "Poczekalni" akt urodzenia prawdopodobnie miał nr 8 ). Czy tego odpisu aktu urodzenia nie było w ogóle w materiałach? Czy może nie został zeskanowany? A może skan nie został zamieszczony w "Poczekalni"? Jeśli ktoś wie lub mógłby to sprawdzić, to uprzejmie proszę o informację. Zależy mi na dotarciu do treści aktu urodzenia Kazimierza Tarczyńskiego (wg wiedzy spoza metryk, urodził się 4 marca 1802 r. w Wieleninie).

Link do aktu ślubu: [ https://metryki.genealodzy.pl/metryka.p ... .5&x=0&y=0 ]

Link do zdjęcia: [ https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 43/674.jpg ]

Link do księgi: [ https://poczekalnia.genealodzy.pl/gal/i ... YWIwY2U4NQ ]
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: Brakujący odpis aktu urodzenia Kazimierza Tarczyńskiego  PostWysłany: 26-07-2020 - 14:16
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 21820
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Czyli chodzi Ci o to, czy
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... eksyM_s043
1. są wszystkie skany, które zostały wykonane
2. czy wszystko co jest w jednostce 43 z zespołu 161 z APW jest zeskanowane
a tak "po prawdzie" to (3) czy wśród opublikowanych nie ma skany odpisu
więc zacznijmy od końca pytanie - przejrzałeś całość tzn całą jednostkę ?

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gajzler_MichałOffline
Temat postu: Brakujący odpis aktu urodzenia Kazimierza Tarczyńskiego  PostWysłany: 26-07-2020 - 15:09
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
@Włodzimierz,
Dziękuję za szybki odzew.
1. Tak.
2. Tak.
(3) Słuszna uwaga. Właśnie sprawdziłem skan po skanie, ale nie znalazłem.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 15:23
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 21820
Skąd: Warszawa
Status: Offline
1 i 2. moim zdaniem - tak.
Kopie były robione dwukrotnie (obie wersje są w poczekalni dostępne), z układu - pomimo braku paginacji - nie widzę, by czegoś brakowało
@3 to widzisz, że najprawdopodobniej rewers/okładki pasują do treściwych awersów dokumentów dotyczących no 207
to wyraźniej w "ver2" widać (pliki niedzielone, foto rozłożonych karta k-1v, k razem na zdjęciu
szansa na dwukrotne pominięcie, przy niezależnym fotografowaniu nikła
jest jeszcze opcja - karty specjalnie, trwale sklejone
ale j.w. z układu "prawych stron składek /rewersów/okładek" to nie wynika - dopełniają się karty moim zdaniem

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz


Ostatnio zmieniony przez Sroczyński_Włodzimierz dnia 26-07-2020 - 15:36, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gajzler_MichałOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 15:30
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
OK. Dziękuję Włodzimierz.
Ciekawe dlaczego tego nie ma.
Pozostaje mi liczyć na to, że oryginał zachował się w AD we Włocławku.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 15:36
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 21820
Skąd: Warszawa
Status: Offline
"207" nie "208/" w moim poprzednim powinno być, poprawię

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gajzler_MichałOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 16:01
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
Hmm. A jednak wygląda na to, że brakuje skanu między 0417 a 0418 (w tej drugiej wersji). Karta po lewej stronie na skanie 0418 ma równą i krótką górną krawędź. Zaś karta po prawej stronie na skanie 0417 tak nie wygląda, a to powinna być ta sama karta (zakładam, że skanowano kartę po karcie). Nasuwa się zatem wniosek: brakuje tu skanu. No i teraz mam pytanie: czy plik się zawieruszył i może wkrótce zostać umieszczony? Czy zdjęcie w ogóle nie zostało zrobione?

Natomiast skany 0413-0415 to jest to samo. Mam też wątpliwości czy nie brakuje skanu między 0416 a 0417, bo karta po lewej stronie na skanie 0417 ma na środku ubytek, którego nie widać na prawej karcie na stronie 0416.

Link do 417: [ https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0417.jpg ]

Link do 418: [ https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0418.jpg ]
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 16:15
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 21820
Skąd: Warszawa
Status: Offline
może i tak być, pustych kart (gdyby była paginacja nie miałyby numerów) nie fotografowano
gdyby było cokolwiek, zdjęcie raczej powinno być
dla pewności można zlecić kwerendę wyjaśniając w zamówieniu na czym oparte są wątpliwości najlepiej z załączonymi zdjęciami w obu wersjach (tj czterema) ale j.w. mało prawdopodobne, by przy dwóch niezależnych zespołach ten sam błąd był
ale widze w czy ból
wersja A
pomiędzy
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 43/673.jpg
a
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 43/674.jpg
fizycznie na pewno coś jest
wersja B tej samej jednostki
pomiędzy
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0417.jpg
a
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0418.jpg
tez fizycznie coś jest (pewnie ze trzy karty)
chciałbyś mieć pewność, że są puste, niezapisane
albo kwerenda (kopie bez kwerendy trudno zamówić bo jednostka niespaginowane) ew. kwerenda plus zdjęcia pustych/podejrzanych
albo wizyta w Milanówku po kontakcie (rewers, ustaleniu terminu i wyjaśnieniu o co chodzi - ze pomimo, że są kopie itd)
mi to wygląda na zrobieniu niepustych rewersów/okładek/prawych stron ..."pierwszych/lewych części/awersów" szukałbym wcześniej (i jak sądzę są - dobrze zidentyfikowane), a pominięcie pustych prawych ("lewe" "awersy" są - zielonkawe w całości kończą się na lewych)
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0410.jpg
prawa zielonkawa
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0411.jpg
ma odwrotkę (lewe na
https://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki ... 2/0412.jpg )
pustą, więc i następne dwie strony (uzupełnienie karty złożonej na pół, zapisanej w 1/4)
za tym idące - puste

i dalej z białymi ciepłymi to samo - z różnicą, że niepuste ostatnie z 4 (adres, opis) ze złożonej na 4 karty - sfotografowane

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gajzler_MichałOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 17:25
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
Szkoda. Jeśli to jest w ADOiP w Milanówku, to już kiedyś tam zamawiałem i naczekałem się tyle, że dziękuję. Wink
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 18:23
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 21820
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie, to jest pewnie to co myślisz, że jest - ale nie jest to faktycznie ADOiP Milanówek
to jest cześć APW,
Wieloosobowe Stanowisko ds. Działalności Archiwalnej
inna jednostka, inne kierownictwo, inny zakres działalności
ale budynek ten sam:)

chyba, że znów jakaś zmiana była, ale chyba nie..

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
https://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gajzler_MichałOffline
Temat postu:   PostWysłany: 26-07-2020 - 22:05
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
W porządku. Napisałem do APW. Zobaczymy co z tego wyniknie.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Gajzler_MichałOffline
Temat postu:   PostWysłany: 15-08-2020 - 19:47
Sympatyk


Dołączył: 16-04-2013
Posty: 228

Status: Offline
Na razie dostałem odpowiedź z AD we Włocławku, że brak księgi urodzeń za 1802 rok. Zachował się tylko zapis w indeksie. Pozostaje mi liczyć na to, że jednak pominięto strony przy skanowaniu (a na to wygląda). Czekam dalej na odpowiedź z APW.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.353004 sekund(y)