Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
czwartek, 16 lipca 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Grzegorz_SzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-02-2018 - 14:28
Sympatyk


Dołączył: 05-01-2016
Posty: 10

Status: Offline
Przodkowie urodzili się w Parafii Gniezno/Hniezno - pow.wołkowyski
Babcia -wieś Hołynka


Witam,
moja parafia Very Happy
Niestety ksiąg z Hniezna z lat po 1864 nie ma, do 1864r. są na FS.
[rzekomo poszły z dymem w pierwszych dniach operacji Barabrossa w czasie bombardowania Wołkowyska gdzie zostały "przeniesione" z parafii po 17.09.1939r.]. Ani w Grodnie ani w Wilnie ani na parafii [kilka z lat 1870-tych jest w Arch Wróblewskich w Wilnie-może to jest trop na poszukiwanie tych późniejszych?].
Więc jest bardzo trudne ustalenie czegokolwiek z lat przez Panią wymienionych, co i mnie martwi.
W archiwum w Grodnie - NIAB'ie są lata 1939-1944r.
Czy coś można ustalić w Wołkowyskim ZAGS'ie nie wiem -pytanie o dziadka raczej byłoby uzasadnione interesem prawnym więc jakoś musieliby odpowiedzieć.

pozdrawiam
Grzegorz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Awtuch_AnielaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 12-02-2018 - 22:58


Dołączył: 24-06-2008
Posty: 2

Status: Offline
Dziękuję serdecznie Grzegorzu za odpowiedź.
Mam jeszcze trochę pytań ale już nie daję rady bo mi zniknął ponownie drugi post z moimi zapytaniami.
Może za długo pisałam? Pozdrawiam.Nela /Aniela.A/
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
okiem
Temat postu:   PostWysłany: 29-04-2020 - 13:57
Sympatyk


Dołączył: 17-03-2007
Posty: 76
Skąd: Kraków
Przypominam o serwisie mapy Genealogii Polaków - unikalną właściwością pozwalającą wiele odnaleźć jest szukanie po fragmencie nazwy (nawet ze środka).

Działa to tak że wystarczy zamiast Warszawa wpisać np. "arsza". W przypadku znacznej oboczności nazw to ogromna pomoc. Tym bardziej że miejscowości często opisywane są wszystkimi wersjami nazw.

Problemem przy tej mapie jest to że wciąż wiele miejscowości ma tylko transkrypcję z nazw białoruskich, dlatego "Wołków" to czasem "Wolkiw" - trwa proces poprawiania i dopisywania nieistniejących już dzisiaj, ale z ciężko idzie, gdyż większość tylko korzysta a mało osób pomaga poprawiać. Projekt jest otwarty dla wszystkich genealogów.

www.mapa.okiem.pl

_________________
Pozdrawiam, Marcin Niewalda - Fundacja Genealogia Polaków
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ludwik_OlczykOffline
Temat postu:   PostWysłany: 29-04-2020 - 14:29
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 10-03-2011
Posty: 505
Skąd: Łódź, Warszawa
Status: Offline
Szanowni Państwo.

Są np. fantastyczne materiały z parafii Zbirogi, dek. Brześć - najstarsze z XVII stulecia. To stare sadyby Kościuszków, Niepokojczyckich, Kościów itd. Tam m. in. znalazłem ślub Aleksandra Eysymonta (późniejszego komornika brzeskiego) z Joanną Głębską z roku 1664.

Polecam.

_________________
https://forum.rodygrodzienskie.pl
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Gadu-Gadu  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
lilianale1996Offline
Temat postu:   PostWysłany: 02-05-2020 - 18:07


Dołączył: 02-05-2020
Posty: 1

Status: Offline
Awtuch_Aniela napisał:
Witam,
Jestem zaprawiona w poszukiwaniach genealogicznych.Moje korzenie to powiat szamotulski i nowotomyski we Wielkopolsce, korzenie mamy mojego męża Grzegorza /urodzonego w Poznaniu/ Marianny Małasiewicz to Mstów i Częstochowa. Dysponujemy bogatą dokumentacją metrykalną uzyskaną z Archiwów i internetu.
Teraz poszukując korzeni przodków ojczystych mojego męża Grzegorza czuję się trochę bezradna i proszę o pomoc.
Przodkowie urodzili się w Parafii Gniezno/Hniezno - pow.wołkowyski
Babcia -wieś Hołynka - Maria Awtuch z d.Piwowarczyk;
ojciec -folwark Moczulisko- Wacław Awtuch syn. Aleksandra
Nie wiem gdzie poszukiwać tych Ksiąg Metrykalnych - urodzenia rok 1891- 1911- 1912 ślub Aleksandra Awtuch i Marii z d. Piwowarczyk przed rokiem 1911. Może ktoś wie czy Urząd Stanu Cywilnego był także w Hnieźnie czy może w Wołkowysku?
Chciałabym też wiedzieć jak teraz nazywa się mouse clicker w Wołkowysku przedwojenna ulica Kraszewskiego i przedwojenna ulica Szosowa /taki adres podany na karcie repatriacyjnej Babci mojego męża. Pozdrawiam Nela /Aniela Awtuch/


Witam,

poszukuję informacji o miejscowości, występującej w 3 pisowniach: Чертёж (ros.), Чарцёж (białorus.) lub Тертеж (nazwa dawna). Miejscowość znajduje się w odległości 52 km na południowy wschód od Bobrujska, w powiecie rohaczewskim, w obwodzie homelskim. Z tej miejscowości pochodzą moi prapradziadkowie - Augustyn i Joanna Zakrzewscy. Znalazłam jedną informację na prywatnej białoruskiej stronie jednak chciałabym znaleźć coś więcej, spis ludności, majątków, cokolwiek... Będę bardzo wdzięczna za każdą informację!


Ostatnio zmieniony przez lilianale1996 dnia 03-05-2020 - 19:42, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Grazyna_GabiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-05-2020 - 19:45
Sympatyk


Dołączył: 02-01-2010
Posty: 2738
Skąd: Hamburg
Status: Offline
O tej wsi informacji raczej w sieci nie ma wiele.
Po polsku Czerteż.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0 ... %BD%D1%8F)
W czasie do II WS nalezala do sielsowietu Malewicze.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Malewicze ... _homelski)
o ktorych wspomnina sl.g.KP
https://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geograficzny/Tom_VI/11
teraz sielsowiet Żłobin
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BB%C5%82obin_(miasto)
https://dir.icm.edu.pl/pl/Slownik_geogra ... om_XIV/791

Pozdrawiam
Grazyna
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Irena_PowiśleOffline
Temat postu:   PostWysłany: 02-05-2020 - 20:36
Sympatyk


Dołączył: 22-10-2016
Posty: 1285

Status: Offline
Ten pan
https://proliv.livejournal.com/177054.html
Pisze ze stad pochodzi jego babcia i ze znalazł wiele informacji o tej wiosce i jej mieszkańcach.
Jak z nim skontaktować się nie wiem, chyba tylko przez rejestracje na tej stronie.
Zobaczyłam, zna język polski, pisze książkę o powiecie rohaczewskim.
https://proliv.livejournal.com/profile
Tu
https://proliv.livejournal.com/tag/ ... 77;ж
O tej wiosce, o Wilczyńskich i Klimowiczach.
Dalej spis ludności, rok 1925, m.i.
Zakrzewski Augustyn s. Józefa, Polak, rodzina ma 7 osób, 2 piśmiennych
Zakrzewska Konstancja c. Gabriela, Polka, 5 osób, 2 piśmiennych

Dalej jest nazwisko Zakryżewski.

Tu artykuł innego autora i o współczesności.
https://www.sb.by/articles/chertili-yar ... rtezh.html
Artykuł o tej wiosce ze zdjęciami. Jest adres mailowy autora.

Irena
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Roza.szOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 15:07
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2019
Posty: 35

Status: Offline
Witam serdecznie,
Poszukuje informacji o moim pradziadku- Aleksander Bałasz urodzony 1 lub 27 maja 1890 roku w Nowinka w powiecie święciańskim Szematowszczyzna.

O ile przez portal Kami udało mi się dowiedzieć, że to parafia Wiszniew o tyle na FS w księgach informacji o nim nie znalazłam. Szukam parafii Rzymskokatolickiej jak i cerkwi, gdyż pradziadek wziął ślub w cerkwi w Samarze, więc tutaj sprawa nie jest jednoznaczna.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 16:12
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 3053

Status: Offline
Roza.sz napisał:
Witam serdecznie,
Poszukuje informacji o moim pradziadku- Aleksander Bałasz urodzony 1 lub 27 maja 1890 roku w Nowinka w powiecie święciańskim Szematowszczyzna.

O ile przez portal Kami udało mi się dowiedzieć, że to parafia Wiszniew o tyle na FS w księgach informacji o nim nie znalazłam. Szukam parafii Rzymskokatolickiej jak i cerkwi, gdyż pradziadek wziął ślub w cerkwi w Samarze, więc tutaj sprawa nie jest jednoznaczna.


To nie jest tak, że jak się pojawisz w wielu wątkach to odmieni Twoje poszukiwania. Przeciwnie, może je tylko skomplikować.
Byłaś tu
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... t=ba%B3asz
i tu
https://genealodzy.pl/index.php?name=PN ... t=ba%B3asz

Szkoda, że Jerzy, który Ci pomagał nie widział tego drugiego wątku, bo powiedziałby Ci, że wzmianka w AM o tym, że on jest z Nowinki nie oznacza wcale, że się tam urodził. Jedynie, że tam mieszkał w momencie ślubu i tyle. Tu może znaczyć tyle, że mieszkał tam zanim do wojska nie poszedł


Ostatnio zmieniony przez Arek_Bereza dnia 27-05-2020 - 16:15, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Roza.szOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 16:15
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2019
Posty: 35

Status: Offline
Dziękuje za zwrócenie uwagi. Jednakże Aleksander ślub brał w Samarze, a na akcie zgonu dokładnie jest napisana Nowinka.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 16:18
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 3053

Status: Offline
Ja w zapiski w AZ nie wierzę za bardzo
AU nie ma tam gdzie niby powinien być Smile
Wiem, bo też szukałem. także w prawosławnych
Może napisz jeszcze jakie lata i jakie parafie przeszukałaś, bo tylko na 1890 nie ma się co fiksować
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Roza.szOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 16:28
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2019
Posty: 35

Status: Offline
Szukałam po latach 1880-1890. Głównie parafie Wiszniew, Świr, Stary Miadzioł, Zanarocz,Wilejka w prawosławnych jak i w rzymskokatolickich. Teraz sprawdzam Bieniakonie.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Arek_BerezaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 16:36
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 26-06-2015
Posty: 3053

Status: Offline
Nowina leży blisko parafii Konstantynów i Kobylnik (potem to chyba Narocz).
W Kobylnku np nr 41
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=2356500
i 47
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... at=2356500
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Roza.szOffline
Temat postu:   PostWysłany: 27-05-2020 - 16:41
Sympatyk


Dołączył: 03-06-2019
Posty: 35

Status: Offline
Dziękuje bardzo za pomoc zawsze to dodatkowy trop Smile
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.279025 sekund(y)