Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 03 czerwca 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Szkup_PawelOffline
Temat postu: Czy to ta sama osoba?  PostWysłany: 09-04-2020 - 09:40
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2018
Posty: 14

Status: Offline
Witam,

mam pytanie, czy Bartłomiej Kalinowski z aktu ślubu z 1838 (31 lat) (https://szukajwarchiwach.pl/62/180/0/1/13/str/1/2/15/olqSSNOVjah8uRDNCycMug/#tabSkany akt 5) moze byc tym samym Bartłomiejem, ktory zakonczył swój żywot w Czarnotach w roku 1873 dożywszy o ile dobrze czytam 84 lat? (https://szukajwarchiwach.pl/62/207/0/1/78/skan/full/m5Zs5KJ_PsF2PcUzR9wdBQ akt: 63).

Za takim mysleniem przemawiają fakty:
- ten sam ojciec - Wojciech
- ta sama żona Marianna Godlewska

Nie zgadzaja sie natomiast wyliczone daty urodzin:
- według aktu ślubu: urodzony ok. 1807
- według aktu zgonu: urodzony ok. 1789

Zastanawiajaca jest jeszcze jedna rzecz, tzn. geneteka ( [url] https://geneteka.genealodzy.pl/index.ph ... ble=[/url] ) twierdzi, ze z Bartłomieja i Marianny urodziło sie kilkoro dzieci:

1839 - Karolina Julianna - tu wydaje sie wszystko zgadzac

to w przypadku reszty

1848 - Wincenty
1849 - Aleksander (moj przodek)
1851 - Bronisława
1853 - Konstanty Norbert

jest dosyc duza roznica czasu od urodzenia Karoliny Julianny (tak, wiem, moze byc jeszcze wiele niezaindeksowanych dzieci).

Jakie są Wasze odczucia, czy to moze byc jedna i ta sama osoba?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
sbasiaczOffline
Temat postu: Czy to ta sama osoba?  PostWysłany: 09-04-2020 - 09:51
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-02-2015
Posty: 1096
Skąd: Warszawa i okolice
Status: Offline
moje odczucia, po zindeksowaniu tysięcy metryk są takie, że to jest ta sama osoba, przecież nie było dowodów osobistych, dane do sporządzenia aktu zgonu podawali rodzina lub sąsiedzi, a pamięć ludzka bywa zawodna, przeważnie mylono się +- 10 lat. tylko akty małżeństwa były sporządzane na podstawie dokumentów (metryk) wiec były najbardziej wiarygodne, przynajmniej takie powinny być

_________________
pozdrawiam
BasiaS
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Marek70Offline
Temat postu: Czy to ta sama osoba?  PostWysłany: 09-04-2020 - 10:15
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 22-03-2016
Posty: 2758
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Z moich doświadczeń wynika, że w przypadku zgonu podawano wiek denata "na oko", czyli tyle na ile wyglądał. Bliższy prawdzie jest prawie zawsze wiek z AM, niż z AZ.

Co do tej dużej różnicy w latach pomiędzy ich dziećmi, to sprawdź w aktach małżeństw Teofili (1840), Aleksandry(1842) i Piotra Hipolita (1844), gdzie oni się rodzili i wtedy stanie się jasność Smile

_________________
Pozdrawiam
Marek

Jeśli akceptujesz moje tłumaczenie wpisz w temacie posta OK.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Szkup_PawelOffline
Temat postu: Czy to ta sama osoba?  PostWysłany: 10-04-2020 - 08:58
Sympatyk


Dołączył: 19-04-2018
Posty: 14

Status: Offline
Troche posprawdzalem i widze, ze żywot Bartłomieja wiąże się z kilkoma miejscowościami:

1. Wieliczna
2. Zawiesiuchy
3. Godlewo Mierniki
4. Paprotnia
tutaj mapa:
https://imgur.com/a/Nud0c9h "> PNBBCODEHTMLR...PLACEMENT8

Jest połączenie miedzy:
1 - 3 - Karolina Julianna urodzona w Wielicznej mieszkała w Godlewie Mirenikach gdy brała ślub
2 - 4 - dzieci rodzone w Zawiesiuchach brały śluby w Paprotni

Takze jawnego połączenia miedzy 1 i 4 nie ma.

Swoja drogą to pierwszy taki przypadek w moim drzewie, gdzie rodzina przemieszczała sie tak czesto i to na dosc duze jak na tamte czasy odleglosci. Moze wynika to z tego, ze Batłomiej nie mial chyba dziedzicznej schedy po ojcu, w akcie ślubu jest służącym, w kolejnych aktach, dzierżawcą części szlacheckiej, dzierżawca folwarku Zawiesiuchy oraz karbowym.

Dodatkowo, w akcie slubu jest miejsce urodzenia Wieliczna, w akcie zgonu - Kalinow/Kalinów.

Niby to nie to samo, ale w bliskim sasiedztwie Wielicznej jest Kalinowiec. Zakladam wiec, ze macie racje i to jest jedna i ta sama osoba.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.073769 sekund(y)