Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
sobota, 06 czerwca 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
elgra
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 00:44
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 01-05-2008
Posty: 2640

strona 42
Bea napisał:
... to Florian był siedzibą MB.Loretańskiej po 1901. I w zasadzie w żadnym zestawieniu (np. książki adresowe) nie występuje nazwa Florian tylko MB. Loretańska.

_________________
Pozdrawiam, Elżbieta z d. Cibińska
moje parafie:Cierno Oksa Węgleszyn Nagłowice (świętokrzyskie)
i Wysocice Sieciechowice (małopolskie) okolice
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
MagdziolOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 01:28
Sympatyk


Dołączył: 07-05-2019
Posty: 12

Status: Offline
elgra napisał:
strona 42
Bea napisał:
... to Florian był siedzibą MB.Loretańskiej po 1901. I w zasadzie w żadnym zestawieniu (np. książki adresowe) nie występuje nazwa Florian tylko MB. Loretańska.
Ale jeśli ktos był chszczony wMBL to aktu trzeba szukac w MBL nie we Florianie?
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VadderOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 07:51


Dołączył: 13-03-2020
Posty: 5
Skąd: Błędów / Warszawa
Status: Offline
Bea napisał:
Dobra kochani moi, przedstawiam wersję roboczą mapek z zaznaczonymi warszawskimi parafiami (rz-kat.): https://www.jottacloud.com/s/1414b6cca3 ... 2634c725bc
pliki są dwa:
Genealogia_Wwa_(1826-1917)_v.3.1.pdf
Genealogia_Wwa_(1918-1939)_v.3.1.pdf

Wersja plików jest robocza - nie daję głowy, że nie ma w niej błędów. Jeśli je znajdziecie - dajcie znać.

edit 1 [2019-02-03]: podmieniłam pliki i opis


Witam:

Są trzy braki na mapie:
1.Św. Teresy na Włochach (cywilna) - od 1934 roku (rozumiem, że nie za bardzo mieści się na mapie)
2. Św. Franciszka na Okęciu - od 1937
3. Św. Marii Magdaleny na Annopolu - od 1939 do 1945 - parafia zawieszona i reaktywowana w 1980.

Jeśli będzie potrzeba jakiś źródeł to w poniedziałek postaram się dostarczyć.

Paweł Misierewicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 11:06
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20735
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Magdziol napisał:
Ale jeśli ktos był chszczony wMBL to aktu trzeba szukac w MBL nie we Florianie?

zależy kiedy i gdzie szukać (parafia? ADWP? APW? USC? kanały dystrybucji kopii z ww? opracowania?
użyj szukaj forumowego (np parafia AND praska) - znajdziesz informacje. Do 1913 była jedna na prawym brzegu parafia, a przechowawca ASC niekoniecznie zawsze prawidłowo nazwę nadaje, potem trudno to zmienić
przykład próby wyjścia z tej konkretnej sytuacji
http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... etanskiej/

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 12:09
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1382
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Vadder napisał:
Witam:

Są trzy braki na mapie:
1.Św. Teresy na Włochach (cywilna) - od 1934 roku (rozumiem, że nie za bardzo mieści się na mapie)
2. Św. Franciszka na Okęciu - od 1937
3. Św. Marii Magdaleny na Annopolu - od 1939 do 1945 - parafia zawieszona i reaktywowana w 1980.

Jeśli będzie potrzeba jakiś źródeł to w poniedziałek postaram się dostarczyć.

Paweł Misierewicz


Takich braków jest więcej.
Ale wynikają one z wielkości przedstawionego planu Warszawy. Nie wszystkie dzisiejsze parafie były wówczas w granicach miasta. A nie ma dobrego planu Warszawy przedstawiającego jeszcze wszystkie okoliczne wioski. Ten przestawiony jest i tak dość okazały.
Okęcie i Włochy zostały włączone do Warszawy w 1951, a Żerań w 1980.

Co do źródeł, to przydałyby się takie z dokładnymi granicami nowo-powstałej parafii (w sensie od tej do tej ulicy). Żeby te granice można było nanieść na mapę.
Przy czym ma to sens (rysowanie granic) - o ile zachowamy chronologię wydarzeń. Czyli zaczynamy od granic 1866 r. i dorysowywujemy nowe parafie. Po kolei. Czyli następna jest (1896) św.Michała...

Mam chęć to zrobić, choć cały czas wydaje mi się, że to syzyfowa praca, bo czekają duże miny. Np. św. Katarzyny na Służewiu - bardzo stara parafia, ale w granicach miasta dopiero od 1938 r. I jakie ona miała granice (na przestrzeni lat) ?
Można zrobić jakieś uproszczenia, ale... po co robić dokładną mapę, żeby potem część danych (których nie jesteśmy w stanie zdobyć) - po prostu zmyślić... (="uprościć").

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 12:12
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20735
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Św. Michał nie był parafią w 1896 roku. Był filią Św. Aleksandra z prawem/obowiązkiem prowadzenia ASC, tj kościół NMP był filią. Parafia erygowana w 1917 przy kościele pw NMP
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 276&y=1882

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
el_zaOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 12:26
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 11-12-2011
Posty: 3853

Status: Offline
Żerań, Annopol, a także Tarchomin zostały włączone do Warszawy w roku 1951

Ela
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VadderOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 12:35


Dołączył: 13-03-2020
Posty: 5
Skąd: Błędów / Warszawa
Status: Offline
Tak myślałem, ale pojawia się tu nieścisłość. Założyłem, że skoro pojawia się Wilanów (również włączony w 1951) to powinny się znaleźć również te trzy.

Jesli chodzi o wyznaczenie granic parafii to ja bym proponował inną drogę. Rozpoczęcie od roku 1935 i przesunięcie się od tego roku w przód i w tył. Na rok 1935 znamy granice parafii na podstawie Katalogu kościołów i duchowieństwa. Być może są w nim pewne nieścisłości, ale jest to solidna podstawa. Włodek pisał dużo wcześniej w tym poście o mapie z zaznaczeniem dokładnych granic parafii z roku 1944 przygotowanej na potrzeby pracy magisterskiej. W poniedziałek powinienem uzyskać ją. Według mnie od tych dwóch źródeł należy zacząć i raczej cofać się przy rysowaniu granic parafii. Samo odtwarzanie granic będzie bardzo trudne z braku źródeł, ale nie niemożliwe. Sam chętnie mogę się tym zajmować w wolnej chwili. Być może warto połączyć siły w jakiś sposób?

_________________
Paweł Misierewicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 12:43
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20735
Skąd: Warszawa
Status: Offline
Bardzo byłoby warto, ale zajmowanie się niechronologicznie może spowodować komplikacje.
Nie wiem czy nie lepiej byłoby jednak od początku (no powiedzmy 1826) z granicami parafii, ale poszerzyć o okolice. Może nie całą archidiecezję, niekoniecznie nawet wszystkie okolice, ale po kolei.
Na mapach współczesnych opisywanemu okresowi, a okresy nie dłuższe niż 15-20 lat.
Paweł Zawadzki proponuje jako podkład do pierwszego okresu
https://polona.pl/item/plan-okolic-wars ... o:metadata
i to jest dobry wybór (choć ciut brak prawobrzeżnej)
do kolejnego okres którąś z kopii Mapy Kwatermistrzostwa bym sugerował.
Jak dzielić?
Ideał - przy każdej zmianie siedziby, przeniesienia siedziby nowa wersja, nowy okres startujemy..
PS Pawle: podpisz sięSmile

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 13:09
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1382
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Kilka spraw:
1. (nie posługuję się rosyjskim na tyle dobrze, żeby w pełni zrozumieć załączony dokument) a czy filia miała granice ? Czy na potrzeby USC było "wszystko jedno" czy dziecko zgłoszę w parafii czy w filii ? czy też było to uregulowane ? Wiadomo znajdą się wyjątki.. ale czy była reguła ? i czy miała ona zdefiniowane granice ?

2. nie mam dokumentu z 1935 r. - mógłby ktoś rzucić linkiem ?

3. częściowo można niechronologicznie - choćby do gromadzenia materiałów, ale też parafie "praskie" nie będą granicami wpływały na te po drugiej stronie Wisły.

4. Archidiecezja Wink No fajnie, ale zacznijmy od czegoś mniej ambitnego. Bo znaleźć granicę pomiędzy dwoma wioskami... ? nie da się. Narysujesz cokolwiek, a potem gdzieś pojawi się osada, która powinna znaleźć po któreś stronie tej granicy.. Za dużo nie wiadomych. Co więcej, nawet dzisiejsze diecezje udostępniają granice swoich parafii /dekanatów w sposób schematyczny, symboliczny.
Np mapa przerysowana z takiego rysunku poglądowego zamieszczonego dawno temu na stronie diecezji toruńskiej: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... a_beax.jpg
Chcesz wiedzieć jak przebiegają granice na poziomie wiosek ? A to tylko listy miejscowości przy poszczególnych parafiach.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VadderOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 13:25


Dołączył: 13-03-2020
Posty: 5
Skąd: Błędów / Warszawa
Status: Offline
Katalog jest w poczekalni w folderze AA-Warszawa

http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/AA-Warszawa/

_________________
Paweł Misierewicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Bea
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 14:11
Sympatyk


Dołączył: 01-06-2009
Posty: 1382
Skąd: Mazowsze (Ziemia Zawkrzańska)
Vadder napisał:
Katalog jest w poczekalni w folderze AA-Warszawa

http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/AA-Warszawa/


Dzięki. A nie ma gdzieś wersji spakowanej - łatwej do pobrania ? Bo tu się zaklikam na śmierć. Internety mi nic nie znajdują. Ale może coś źle wpisuję.

_________________
Beata

parafie warszawskie w latach 1826-1939: link
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
VadderOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-03-2020 - 14:23


Dołączył: 13-03-2020
Posty: 5
Skąd: Błędów / Warszawa
Status: Offline
https://polona.pl/item/katalog-kosciolo ... zOTI4MzM1/

Jest na Polonie Smile

_________________
Paweł Misierewicz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł_ZawadzkiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 04-04-2020 - 16:21
Zasłużony


Dołączył: 02-11-2019
Posty: 8

Status: Offline
Sroczyński_Włodzimierz napisał:
Bardzo byłoby warto, ale zajmowanie się niechronologicznie może spowodować komplikacje.
Nie wiem czy nie lepiej byłoby jednak od początku (no powiedzmy 1826) z granicami parafii, ale poszerzyć o okolice. Może nie całą archidiecezję, niekoniecznie nawet wszystkie okolice, ale po kolei.
Na mapach współczesnych opisywanemu okresowi, a okresy nie dłuższe niż 15-20 lat.
Paweł Zawadzki proponuje jako podkład do pierwszego okresu
https://polona.pl/item/plan-okolic-wars ... o:metadata
i to jest dobry wybór (choć ciut brak prawobrzeżnej)
do kolejnego okres którąś z kopii Mapy Kwatermistrzostwa bym sugerował.
Jak dzielić?
Ideał - przy każdej zmianie siedziby, przeniesienia siedziby nowa wersja, nowy okres startujemy..
PS Pawle: podpisz sięSmile


Mapa, o której wspomniał Włodek, jest już w poczekalni
http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... 35_v01.jpg

Zasięg parafii zaznaczyłem na podstawie indeksów z geneteki z lat 1826 - 1835 - niestety tylko część ma spisane miejscowości. Zakreślone miejscowości to brakujące parafie.

Przerywaną linią zaznaczyłem granice dzisiejszej Warszawy.

To na początek. Wszelkie uwagi, dodatkowe informacje mile widziane.

Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Paweł_ZawadzkiOffline
Temat postu:   PostWysłany: 09-04-2020 - 19:34
Zasłużony


Dołączył: 02-11-2019
Posty: 8

Status: Offline
Nowa, pełna (pełniejsza) wersja mapy w poczekalni.
http://poczekalnia.genealodzy.pl/pliki/ ... 35_v02.jpg

Zasięgi parafii jak wyżej, uzupełnione o braki. Na pewno można dyskutować o szczegółowym przebiegu granic - część miejscowości występuje jednocześnie w sąsiadujących parafiach, ale ogólny zarys jak to wyglądało już jest.

Nadal wszelkie uwagi, informacje mile widziane.

Zmieściło się 27 parafii:
Babice
Błonie
Borzęcin
Brwinów
Grodzisk
Jazgarzew
Kiełpin
Leszno
Łomna
Nadarzyn
Ojrzanów
Pęcice
Piaseczno
Powsin
Raszyn
Rokitno
Słomczyn
Służew
Tarchomin
Tarczyn
Wawrzyszew
Wilanów
Wola
Zaborów
Zerzeń
Żbików/Pruszków
Żuków


Paweł
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2020 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.080231 sekund(y)