Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego

flag-pol flag-eng home login logout Forum Fotoalbum Geneszukacz Parafie Geneteka Metryki Deklaracja Legiony Straty
środa, 01 kwietnia 2020

longpixel


Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
bwrubelOffline
Temat postu: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 19-02-2020 - 18:37
Sympatyk


Dołączył: 02-02-2018
Posty: 24

Status: Offline
Dzień dobry wszystkim.

Dzięki dokumentowi z PUR dotyczącemu odszkodowania w sprawie mienia pozostawionego za Bugiem, znam datę i miejsce urodzenia mojego pradziadka oraz jego brata. Metryki z ich parafii (miejscowość Lipina, parafia Żółkiew) dostępne są otwarcie poprzez FamilySearch. Przeszukałem zarówno księgi parafii rzymsko-katolickiej jak i greko-katolickiej i ani pradziadek, ani jego brat nie są w nich wpisani w księdze narodzin w latach, które widnieją na dokumencie z PUR. Chodzi konkretnie o lata 1900 i 1892, nazwisko Magoń. O ile w przypadku braku metryk jednej osoby powiedzmy, że nie byłoby to dla mnie jakieś bardzo dziwne, tak brak dwóch osób już mnie dziwi dość mocno. Czy ktoś miał do czynienia z taką sytuacją? Gdzie mogę kontynuować poszukiwania? Przez myśl przemknęło mi, że może byli Żydami, ale przejrzałem księgę urodzeń z Żółkwi i też ich tam nie znalazłem. W dodatku mieli bardzo polskie imiona: Stanisław i Władysław.

Z góry dziękuję za pomoc/sugestie.
Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu: Re: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 19-02-2020 - 18:52
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5000
Skąd: Wrocław
Status: Offline
bwrubel napisał:
Dzięki dokumentowi z PUR dotyczącemu odszkodowania w sprawie mienia pozostawionego za Bugiem, znam datę i miejsce urodzenia mojego pradziadka oraz jego brata.

Ja bym tak bardzo nie ufał w prawidłowość daty i sprawdził kilka lat wstecz i naprzód.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
DorotaPOffline
Temat postu: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 19-02-2020 - 18:55
Zasłużony
Sympatyk


Dołączył: 24-11-2011
Posty: 309
Skąd: Dziechciniec
Status: Offline
Witam
nie wiem czy ci pomogę. Ale proponuję abyś przeszukał księgi z lat późniejszych. Moja rodzina greko-katolicka pochodząca z okolic Białej Podlaskiej po likwidacji unitów na wiele lat wstrzymała zgłaszanie narodzin by potem hurtem je zgłosić. W Białej w latach 1905-1906 jest bardzo dużo zgłaszanych narodzin nawet dzieci 10 letnich oczywiście nie tylko z mojej rodziny
Dorota
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Sroczyński_WłodzimierzOffline
Temat postu: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 19-02-2020 - 18:56
Zasłużony
Członek PTG


Dołączył: 09-10-2008
Posty: 20071
Skąd: Warszawa
Status: Offline
nie ten zabór
gr.-kat. CK a Rosja - dwa światy

_________________
Bez PW. Korespondencja poprzez maila:
http://genealodzy.pl/index.php?module=M ... 3odzimierz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
adamrwOffline
Temat postu: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 19-02-2020 - 19:16
Sympatyk


Dołączył: 06-11-2018
Posty: 273

Status: Offline
Mam podobny problem, tyle że z dokumentem z WBH.
Jest w nim Wacław Frost s. Franciszka ur. jakoby 17.08.1915 roku w Pińsku.
Tyle tylko, że w metrykach dostępnych na FS nie ma takiego urodzenia.
Za to znalazłem Walentego Frost s. Franciszka ur. 2.04.1915 w tymże Pińsku (co ciekawe nie ma go w indeksie).
No i zagwozdka - czy Walenty zmienił imię na Wacław i się odmłodził o 3 miesiące, czy to dwie różne osoby?

_________________
-----------
Adam
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 19-02-2020 - 19:21
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5000
Skąd: Wrocław
Status: Offline
W Lipinie urodził się jakiś Władysław Magoń (22 V 1899).

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
bwrubelOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-02-2020 - 00:52
Sympatyk


Dołączył: 02-02-2018
Posty: 24

Status: Offline
Teoretycznie to Stanisław urodzony miał być bliżej tej daty (15.02.1900), a Władysław - 5.05.1892.
Ale i tak dobrym znakiem jest, że nazwisko rzeczywiście w tej miejscowości występuje.

Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-02-2020 - 05:32
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5000
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Dopiero w 1896 r. widzę pierwszą w latach 90. XIX w. (w księgach obrz. łac.) wzmiankę o Magoniach w Lipinie: chrzestną jest Maria Magoń, żona Andrzeja.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=257162
Może wcześniej mieszkali w innej miejscowości? Albo może wzięli ślub dopiero w poł. lat 90. XIX w.? Bo w II poł. lat 80 XIX w. też nie widzę Magoniów w Lipinie.
Pierwsze dziecko tej pary, na jakie natrafiłem to Antoni, ur. w 1897 r.
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=257162

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Małgorzata_KulwiećOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-02-2020 - 09:42
Sympatyk


Dołączył: 16-02-2012
Posty: 1063

Status: Offline
Może urodził się w jednej miejscowości, a chrzczony (i zapisany) w innej.
Ja tak miałam z prababcią. Wszędzie widniało, że urodziła się w Warszawie i ja całe lata szukałam tego aktu urodzenia. A potem całkiem przypadkowo akt znalazł się o 300 km dalej, bo tam została ochrzczona (brat matki był tam proboszczem). I w tym akcie chrztu też napisano iż urodziła się w Warszawie, więc tu akurat błędu nie ma.
To może i u Ciebie tak jest!?

_________________
pozdrawiam
Małgorzata_Kulwieć

Szukam wszelkich informacji o: wszystkich Kulwiec(i)ach; Babińskich i Steckich z Lubelszczyzny, Warszawy, Włocławka i Turku; Sadochach i Knapach z okolic Mińska Maz.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
bwrubelOffline
Temat postu:   PostWysłany: 20-02-2020 - 20:54
Sympatyk


Dołączył: 02-02-2018
Posty: 24

Status: Offline
Ogólnie moja babcia myślała, że jej ojciec pochodził z miejscowości Kraczkowa w powiecie łańcuckim, i że na krótko przed jej urodzeniem nabył ziemię w okolicy Żółkwi. I rzeczywiście w trakcie wojny, gdy uciekali ze wschodu, to pradziadkowie zamieszkali w rzeczonej Kraczkowej (tak widnieje w dokumentach z PUR). Nazwisko Magoń jest w parafii Kraczkowa bardzo częste, ale tych konkretnych osób w urodzeniach w 1900 i 1892 nie znalazłem. Być może to dziadek (a nie ojciec) babci pochodził z Kraczkowej, lecz jej ojciec urodził się już w Lipinie. Druga, ale mniej prawdopodobna hipoteza jest taka, że troszeczkę zafałszowali prawdę przed PUR, aby uzyskać gospodarstwo na ziemiach odzyskanych. Być może akt zgonu rzuciłby jakieś światło na miejsce urodzenia i imiona rodziców pradziadka. W dokumentach z PUR jego brat oraz kolega "z dawnych lat" poświadczają, że pradziadek posiadał gospodarstwo w pow. żółkiewskim. Nazwisko kolegi (Sawka) jest faktycznie w Lipinie bardzo częste, stąd raczej nie sądzę aby druga hipoteza była prawdziwa.

Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu:   PostWysłany: 20-02-2020 - 21:15
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5000
Skąd: Wrocław
Status: Offline
bwrubel napisał:
Nazwisko Magoń jest w parafii Kraczkowa bardzo częste

Maria, żona Andrzeja Magonia z Lipiny, była z domu Kwolik (tak napisano w AU z 1897). A Kwolkowie chyba też byli z par. Kraczkowa. Może ślub brali jeszcze w Kraczkowej?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
bwrubelOffline
Temat postu:   PostWysłany: 21-02-2020 - 16:49
Sympatyk


Dołączył: 02-02-2018
Posty: 24

Status: Offline
Ewidentnie coś jest na rzeczy z tą Kraczkową. Będę musiał się jej uwazniej przyjrzeć. Dziękuję Ci Andrzeju (i wszystkim pozostałym którzy sie w tym wątku wypowiadali) za żywe zainteresowanie sprawą!

Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Andrzej75Offline
Temat postu: Re: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 21-02-2020 - 18:02
Sympatyk


Dołączył: 03-07-2016
Posty: 5000
Skąd: Wrocław
Status: Offline
Poprzednie dzieci Andrzeja i Marianny Magoniów rodzą się w Kraczkowej.
Jan w 1895 r.:
https://szukajwarchiwach.pl/59/1538/0/- ... L6LltedSYQ
Weronika w 1893 r.:
https://szukajwarchiwach.pl/59/1538/0/- ... Cj_wO4Yrnw
Rozalia w 1891 r.:
https://szukajwarchiwach.pl/59/1538/0/- ... ffQlwm1cYQ
bwrubel napisał:
W dodatku mieli bardzo polskie imiona: Stanisław i Władysław.

Podstawowa sprawa: ich akty zgonu. Co jest w nich napisane: gdzie się urodzili, jacy byli ich rodzice (czy byli to wspomniani w tym wątku Andrzej i Marianna Kwolek, czy jacyś inni).
Poza tym: czy coś wiadomo o rodzeństwie Stanisława i Władysława; a zwłaszcza, czy imiona Rozalia, Weronika, Jan i Antoni nie były wymieniane we wspomnieniach albo dokumentach rodzinnych.
Przy Rozalii jest adnotacja, że zmarła w 1974 r. w Dębnie (a więc żyła dosyć długo). Być może w rodzinie była mowa o jakichś krewnych żyjących w tej miejscowości?

_________________
Pozdrawiam
Andrzej
PS. Na znak, że moje tłumaczenie zostało zaakceptowane, proszę edytować pierwszy post, dopisując w temacie – OK (dotyczy działu tłumaczeń).
https://genealodzy.pl/PNphpBB2-viewtopic-t-59525.phtml
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
bwrubelOffline
Temat postu: Re: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 21-02-2020 - 19:18
Sympatyk


Dołączył: 02-02-2018
Posty: 24

Status: Offline
Babcia wraz z siostrą i rodzicami po wojnie mieszkali w Dębnie, gdzie pradziadkowie też z resztą zmarli, tak więc wszystko się zgrywa i wskazywałoby na to, że to jedna i ta sama rodzina. Ale rzeczywiście bez aktu zgonu, brak jest faktycznego potwierdzenia i możemy sobie tylko dywagować czy to nie jakiś zbieg okoliczności. Ja również zacząłem przeglądać metryki z Kraczkowej i zlokalizowałem kuzynkę Władysława i Antoniego rodzonych w Lipinie. https://szukajwarchiwach.pl/59/1538/0/- ... sI2I_WcoFQ

Wystąpię zatem o akt zgonu i jak będę mieć jakieś wieści, dam znać. Dzięki raz jeszcze!
Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
bwrubelOffline
Temat postu: Re: Brakujące osoby w metrykach narodzin rz-kat i gr-kat  PostWysłany: 21-02-2020 - 23:31
Sympatyk


Dołączył: 02-02-2018
Posty: 24

Status: Offline
Już praktycznie potwierdzone. Babcia pamięta tę ciotkę Rozalię.

Bartek
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Powered by PNphpBB2 © 2003-2006 The PNphpBB Group
Credits
donate.jpg
Serwis Polskiego Towarzystwa Genealogicznego zawiera forum genealogiczne i bazy danych przydatne dla genealogów © 2006-2019 Polskie Towarzystwo Genealogiczne
kontakt:
Strona wygenerowana w czasie 0.078678 sekund(y)